Nameserverwijziging website - Na +24 uur nog niet actief

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Beste,

Ik heb omwille van een serverwijziging de nameservers van een domeinnaam aangepast.

Als ik de url via mijn smartphone (proximus) benader kan ik perfect op de website.
Bij Telenet krijg ik na meer dan 24 uur nog steeds de melding dat de website niet bestaat.

Iemand enig idee hoe dat komt.

Ik wijzigde dit al zaterdagmiddag.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat is normaal gedrag bij Telenet: hun DNS-servers cachen requests veel langer dan de opgegeven TTL, dus dat kan daar meer dan een dag duren eer je wijzigingen ziet.
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Ja goed, maar op dit moment is het nog steeds niet bereikbaar, al meer dan 48 uur (bijna 72), dat is toch niet normaal.
Ofwel ligt het aan mij, wil iemand (met Telenet) eens ************* intikken (zou nu nog moeten doorverwijzen naar javeweb in afwachting van de site), maar ik krijg nog steeds de link als onbestaande.

Nochtans, ik heb deze morgen vlug even gekeken en toen bleek de link wel te werken.
Nu plots weer niet (wel op gsm via proximus).
Laatst gewijzigd door MabadosS 26 maa 2013, 21:24, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

je zou kunnen beginnen met de dns fouten op te lossen?
eventuele fouten in de configuratie kan je hier bekijken: http://www.intodns.com/muzieknet.net


EDIT:

intodns geeft

Code: Selecteer alles

Nameserver records returned by the parent servers are:

ns1.javeweb.com.   ['77.222.78.34']   [TTL=172800] 
ns2.javeweb.com.   ['83.96.139.140']   [TTL=172800] 

ERROR: One or more of your nameservers did not respond:
The ones that did not respond are:
77.222.78.34 83.96.139.140
en network-tools ( http://network-tools.com/default.asp?pr ... ieknet.net ) geeft:

Code: Selecteer alles

Retrieving DNS records for muzieknet.net...
DNS servers
ns1.javeweb.com [195.211.72.140]
ns2.javeweb.com

Answer records
muzieknet.net		NS 	ns3.webhostingserver.nl	500s
muzieknet.net		NS 	ns1.s59.webhostingserver.nl	500s
muzieknet.net		NS 	ns2.webhostingserver.nl	500s
muzieknet.net		A	195.211.72.140	500s
muzieknet.net		MX	
preference:	10
exchange:	mail.muzieknet.net
500s
muzieknet.net		SOA	
server:	ns1.s59.webhostingserver.nl
email:	[email protected]
serial:	2013032400
refresh:	500
retry:	400
expire:	1209600
minimum ttl:	100
0s
muzieknet.net		TXT	v=spf1 a mx ip4:195.211.72.140 ip6:2a03:3c00:a001::/48 ~all	500s

Authority records

Additional records
mail.muzieknet.net		A	195.211.72.140	500s
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Ik zie inderdaad errors op uw url, maar ik betwijfel of die mijn schuld zijn, laat staan dat ik weet wat ik hieraan kan doen.

Ik heb heel wat domeinnamen die met ************** en ***************** toegekend zijn en die geven geen problemen.
Dit wordt gewoon via het control panel van ***************** gedaan.
Laatst gewijzigd door MabadosS 26 maa 2013, 21:24, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

gezien ik javeweb niet ken kan ik enkel maar zeggen: probeer 1 van je andere domeinen een keer via intodns en network-tools te vergelijken,
en kijk welke verschillen er misschien voor iets tussenzitten.

ik heb eens in de vlugte gekeken en lijkt ergens op iets van geen glue en/of nameservers die ergens foutief/ontbrekend zijn;
maar neem dat aub niet aan voor waarheid want ik heb de moeite niet gedaan goed te kijken - het lijkt me gewoon zo in een eerste oogopslag.
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Heb even vergeleken met een ander domein in mijn bezit nl brushwithsilence.com.

Vergeleken met ********************* krijg ik exact dezelfde foutmeldingen.

Met dat verschil dat ********************** gewoon bereikbaar is via Telenet.

Ok, die foutmeldingen moeten wel een betekenis hebben, ongetwijfeld, maar zij zorgen er blijkbaar niet voor dat de site onbereikbaar is.

De onbereikbaarheid van ****************** lijkt me dus toch een specifiek Telenet probleem te zijn.
Als ik via http://www.hidemyass.com naar de url surf raak ik er wel gewoon op, net zoals via m'n smartphone.

Ik zal dan maar gewoon nog wat afwachten zeker al kan ik me niet herinneren dat het in het verleden zo lang duurde.
Laatst gewijzigd door MabadosS 26 maa 2013, 21:25, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ik zie 1 verschil tussen de 2 domeinen:

brushwithsilence.com heeft 3 nameservers waarvan er 2 niet lijken te reageren (en degene die wél reageert is ns3.webhostingserver.nl)
muzieknet.net heeft 2 nameservers waarvan er 2 niet lijken te reageren, en beide zijn javeweb.

voeg bij muzieknet.net eens ns3.webhostingserver.nl toe (of 1 van de andere webhostingserver.nl nameservers die in de dns staan),
wacht dan nog eens een paar uur, en kijk wat je dan als resultaat krijgt.
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Even een update, het lag idd aan mij.

De twee nameservers bleken inderdaad niet correct te werken en de andere domeinen hadden een derde, wel werkende nameserver.

Wel blijf ik het vreemd vinden dat enkel op telenet het probleem zich tot uiting bracht.

Bedankt voor de hulp!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”