Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/bel ... 949342.htmBelgacom wil de settopbox links laten liggen, en nog dit jaar overschakelen op smart-tv’s van Samsung met een ingebouwde decoder. Dat schrijft De Tijd woensdag.
Vandaag is een settopbox nog een must voor al wie digitaal tv wil kijken, maar veel nieuwe smart-tv’s - toestellen die verbinding kunnen maken met het internet om bijvoorbeeld YouTube-video’s af te spelen - hebben een decoder ingebouwd.
Belgacom onderhandelt nu met Samsung, producent van slimme tv’s, om hun klanten op die manier te kunnen voorzien van digitale televisie. Dit zal het gebruiksgemak bevorderen, want de tv-kijker hoeft dan geen extra toestel meer in huis te halen en te (laten) installeren, en de telecomoperator bespaart op investeringen in decoders en installatiekosten.
Didier Bellens, CEO van Belgacom, zei op de nieuwjaarsreceptie dat Belgacom-klanten dit jaar nog hun settopbox kunnen opbergen, maar daarvoor moeten ze dus wel een nieuwe smart-tv van Samsung aanschaffen. Of Belgacom ook met andere fabrikanten van smart-tv’s praat, is niet bekend.
Belgacom wil af van de settopbox
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Klopt maar elk merk heeft wel zn eigen interpretatie van "smart TV"
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Ik vind dit een goeie zaak.
Voordelen:
- Geen extra doos nodig, geen HDMI poort bezet
- Minder verbruik
- Standaard afstandsbediening van TV kan gebruikt worden.
- Via Wifi ? (Dus je kan je TV zetten waar je wil)
- Kostprijs TV abbonnement naar beneden vemits je geen decoder meer hoeft te huren.
Nadelen:
- Hoeveel modellen gaan ze supporteren en hoe lang ?
- Recording functionaliteit enkel met extra externe HD ?
- Kostprijs Smart TV's
Voordelen:
- Geen extra doos nodig, geen HDMI poort bezet
- Minder verbruik
- Standaard afstandsbediening van TV kan gebruikt worden.
- Via Wifi ? (Dus je kan je TV zetten waar je wil)
- Kostprijs TV abbonnement naar beneden vemits je geen decoder meer hoeft te huren.
Nadelen:
- Hoeveel modellen gaan ze supporteren en hoe lang ?
- Recording functionaliteit enkel met extra externe HD ?
- Kostprijs Smart TV's
Internet: EDPNet VDSL
Zeer goed, dan kan de prijs zakken en hoeven we niet meer te kijken naar dat lelijke 'bakske' .
Ik heb nu een Philips lcd flatscreen van bijna 5 jaar en voor de prijs dat je die laat herstellen, kun je een nieuwe kopen.
Dan mag voor mij part er, een recorder inzitten.
Een grote stap vooruit voor bgc!
Mvg,
boebel
Ik heb nu een Philips lcd flatscreen van bijna 5 jaar en voor de prijs dat je die laat herstellen, kun je een nieuwe kopen.
Dan mag voor mij part er, een recorder inzitten.
Een grote stap vooruit voor bgc!
Mvg,
boebel
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Heel grote stap vooruit, ik heb momenteel ook een oude philips tv die ik dan zou vervangen door een smart TV. Hopelijk werkt het ook op de Philips Smart TV's en kan je er programma's mee opnemen als je er harde schijf aanhangt.
Vraag me eigenlijk af wanneer het op de markt komt dan bespaar ik tevens 7EU per maand uit (wat ik eigenlijk te duur vind ...)
Groeten
Vraag me eigenlijk af wanneer het op de markt komt dan bespaar ik tevens 7EU per maand uit (wat ik eigenlijk te duur vind ...)
Groeten
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
Stel me ook vragen bij de opname mogelijkheden...
Normaal kost huur decoder 8 EUR/maand (vanaf februari), dus dit zouden ze dan niet meer mogen aanrekenen.
Zou toch een besparing zijn van een 96 EUR/jaar. (kan je uitrekenen na hoeveel jaar je nieuwe Samsung-TV is terugbetaald![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Normaal kost huur decoder 8 EUR/maand (vanaf februari), dus dit zouden ze dan niet meer mogen aanrekenen.
Zou toch een besparing zijn van een 96 EUR/jaar. (kan je uitrekenen na hoeveel jaar je nieuwe Samsung-TV is terugbetaald
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
jorisx : je moet ook nog de stroom verrekenen hé
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Opnemen doen ze dan volledig op hun eigen servers, neem ik aan. Dan hebben ze daar ook volledigere controle over
.
[
Post made via mobile device ]
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Pro Member
ah ja zo ver had ik nog niet gedacht. Ik heb gemerkt dat opnames geprogrammeerd via de iphone app ook opgenomen wordt op de servers en dan wordt gestreamd naar mijn belgacomTV.
Kan ik die huur van die decoder niet opzeggen? Zo ja, hoe kan ik dit doen want ik vind het precies niet terug.
Groeten Peter
Kan ik die huur van die decoder niet opzeggen? Zo ja, hoe kan ik dit doen want ik vind het precies niet terug.
Groeten Peter
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Afhankelijk van het aantal vrije streams, het aantal opnames, etc... kan het zijn dat verschillende opnames niet op de decoder, maar op de servers van Belgacom staan. Nadeel is dat je de opname binnen de 30 dagen dient te bekijken, anders ben je hem ook kwijt.
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/6758622547.png)
-
- Pro Member
klopt, je moet opname binnen de 30 dagen bekijken. Mijn vdsl profiel is maar 12/1 dus daarmee het wss opneemt op de belgacom servers. Groeten
-
- Premium Member
- Bedankt: 40 keer
daydreamke schreef:Ik heb gemerkt dat opnames geprogrammeerd via de iphone app ook opgenomen wordt op de servers en dan wordt gestreamd naar mijn belgacomTV.
Opnames die je via de site inplant worden ook altijd op de server opgenomen, ook al synchroniseer je aan 50/6 en heb je geen enkele andere opname gepland. Heeft niets met je profiel of dergelijke te maken... Dit zal met de iphone-app hetzelfde verhaal zijn. Waarschijnlijk te moelijk voor Belgacom om de opdracht door te geven aan uw decoder thuis, om de opname op de harde schijf op te nemen.daydreamke schreef:klopt, je moet opname binnen de 30 dagen bekijken. Mijn vdsl profiel is maar 12/1 dus daarmee het wss opneemt op de belgacom servers. Groeten
ik denk dat je nog even geduld zal moeten uitoefenen, als je nu je decoder opzegt, zal je niet meer naar Belgacom-tv kunnen kijken (tenzij je nog een decoder hebt die je hebt aangekocht)daydreamke schreef:Kan ik die huur van die decoder niet opzeggen? Zo ja, hoe kan ik dit doen want ik vind het precies niet terug.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 15 keer
Binnekort hebben we naast de GSM-catalogus ook een TV-catalogus bij BGC
:
"Nu een Samsung Smart TV voor maar 1€! bij een TV abbonnement van 40€/maand![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Zo ver zal het wel niet komen zeker, ik zie de techniekers nog niet rondrijden met een camionet vol met TV 's.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
"Nu een Samsung Smart TV voor maar 1€! bij een TV abbonnement van 40€/maand
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Zo ver zal het wel niet komen zeker, ik zie de techniekers nog niet rondrijden met een camionet vol met TV 's.
- metal
- Elite Poster
- Bedankt: 8 keer
En zou het met een smarttv ook gaan om op te nemen als je er gewoon een externe hd aanhangt? Of is dit ingewikkelder? en zouden zo'n programma's die je opgenomen hebt ook gewoon op je laptop ofzo te bezien zijn?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
maw dus zonder coderingen ...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Met een Samsung smart Tv, met daarop een USB stick of HD, kan je opnemen, pauzeren, uitgesteld kijken, enz ...metal schreef:En zou het met een smarttv ook gaan om op te nemen als je er gewoon een externe hd aanhangt? Of is dit ingewikkelder? en zouden zo'n programma's die je opgenomen hebt ook gewoon op je laptop ofzo te bezien zijn?
Bij het eerste gebruik wordt de stick door de TV herformatteerd, en de opnames kan je alleen via de TV bekekijken (bestanden niet leesbaar op PC)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Dan zou je nu ook al de harde schijf uit je decoder kunnen halen en aan je PC hangen
om te kijken maar opgenomen programma's, moest er geen codering zijn.
Natuurlijk wel omslachtig maar het gaat om het principe.
om te kijken maar opgenomen programma's, moest er geen codering zijn.
Natuurlijk wel omslachtig maar het gaat om het principe.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
@ Philippe_d kan Belgacom dan geen codering toepassen dat je de opnames op een usb stick (HDD) aangesloten op de Smart TV niet kunt afspelen
of dat ze een andere truc kunnen toepassen dat dit niet kan ! ?
of dat ze een andere truc kunnen toepassen dat dit niet kan ! ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Als je met je opnames wilt doen wat je wil (bvb streamen, bekijken op laptop/tablet/...) dan moet je bij DVB-T of satelliet zijn met de juiste apparatuur. Met Belgacom en Telenet zal dat copyright gewijs nooit mogelijk worden. Aangezien zij voor veruit het grootste deel van de distributie doen, zullen aanbieders nooit toelaten dat hun tv programma's ongecontroleerd verspreid kunnen worden.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Raar dat diezelfde aanbieders bij DVB-T en DVB-S helemaal geen problemen makenTomG schreef:zullen aanbieders nooit toelaten dat hun tv programma's ongecontroleerd verspreid kunnen worden.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Er zijn trouwens verschillende landen in Europa die een ongecodeerd aanbod hebben op kabel !
De waarheid is dus heel wat anders dan wat BGC en TN laten uitschijnen...