Stievie

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Interessante kijk op het medium "TV". Maar niet veel kijkers volgen jouw visie hierop. Dus vrees ik dat de zenders liever de andere meute volgen. Sommige mensen zijn nog in staat om een staatsgreep uit te voeren als ze "familie" of "thuis" plots op een ander uur gaan uitzenden of zelfs totaal laten verdwijnen :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

terug van weggeweest, krisken?
Hoop doet leven, hé. Electrabel had ook gedacht dat hun "sleepers" eeuwig zouden blijven slapen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Yes, terug van WebHostingDays (zie ik ga op reis en neem mee topic :)).
Inderdaad hoop doet leven, we'll see :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

heist_175 schreef:Om op uw vraag te antwoorden: ik betaal €0 kabelabonnement.
Ik ga geen €14-15 per maand betalen om allerlei brol te kunnen of mogen zien (wat is serieus waar de moeite waard om naar te kijken, buiten de BBC reeksen van Attenborough en HetNieuws of Terzake)
Het aanbod van goede, interessante programma's is dermate beperkt dat het voor mij die €15 niet verantwoord.
Ik kijk ook veel BBC, daar vind ik trouwens veel meer dan die reeksen van Attenborough, denk maar aan Horizon (wetenschappelijk programma), maar er zijn ook reeksen op Canvas die ik de moeite vind, en films natuurlijk.
Die 15€ vind jij het geld niet waard, maar die spaar ik dan weer gemakkelijk uit op mijn internetabonnement, want zij die niet veel TV kijken, downloaden of streamen meestal van alles van het net, en dan wordt snelheid een belangrijke factor.
heist_175 schreef:Als ik dus kan kiezen voor een pay-per-view model, dan hebben we een win-win.
Ik win, want ik moet geen €15 betalen voor enkel dat éne programma te kunnen zien.
"Zij" winnen, want nu betaal ik niets en kijk ik niets, en met pay-per-view kijk (en betaal) ik toch al iets.
Win-win-lose (jij wint, de distributeur wint, en 99.99% van de kijkers speelt een fortuin kwijt).
heist_175 schreef:Het medium TV is ook wat achterhaald vind ik.
Eén of andere kwiet in Brussel vind dat ik naar het nieuws of Terzake, of whatever moet kijken, op de moment dat hij of zij dat in gedachten heeft.
Dat concept kan je in 2013 toch echt niet meer volhouden. Alsof ik mijn activiteiten ga onderbreken, omdat er nu één of ander programma begint :bang: . Ik zal zelf wel kiezen wanneer ik de tijd vind of maak om naar een programma te kijken.
Past mijn visie niet in jullie concept? Jammer, weer een kijker minder :).
Dat concept is al met analoge TV aangepast, van het moment dat er videorecorders waren, hoefde je al niet meer op het moment te kijken dat iets uitgezonden werd.
Daarna kwamen de HDD recorders (nog steeds vertrekkend van een analoog signaal), en hoefde je ook al niet meer te wachten tot het einde van de opname om te beginnen kijken.
Met digitaal gaat het nog beter, met meerdere tuners, en nog meer mogelijkheden.
Steeds minder mensen kijken nog rechtstreeks, bij mij staat er een herhalende timer die ervoor zorgt dat Het Journaal en Terzake elke dag opgenomen worden.
Ik hoef er niet aan te denken om het op te nemen, en ik kan het bekijken wanneer ik wil.

Steeds minder mensen kijken lineair, maar het verschil met zenders afschaffen is het prijskaartje dat eraan vasthangt.
Zonder zenders gaan we allemaal (behalve die paar uitzonderingen) makkelijk 10 keer zoveel betalen voor onze TV ervaring.
En alles komt dan nog eens via internet, die bandbreedte moet ook betaald worden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

1. satellietzenders komen niet via internet, hiervoor (download/timeshift) wordt dus geen bandbreedte betaald!
2. uitgerekend "stievie" gaat misschien de mogelijkheid bieden om een tussenoplossing te vinden voor timeshiften...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ik had het dan ook niet over satellietzenders, Wied.
Ik zeg dat wie geen TV abonnement heeft, en dus enkel de FTA zenders bekijkt (satelliet, DVB-T), meestal toch wel nog iets extra zoekt : films die hij niet vindt op de mainstream FTA zenders, of bepaalde amusementsprogramma's van Vlaamse zenders.
Die haalt hij dan via internet, en dan speelt die bandbreedte wel een rol natuurlijk.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

daarin heb je voor 100% gelijk. Vandaar mijn interesse voor combinaties: FTA satelliet met TVV, of FTA satelliet met DVB-T en Stievie, en wie weet wat nog meer in de toekomst? FTA met TVV heeft voor mij wel het voordeel dat ik alles regel met één en dezelfde afstandsbediening!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Nog iets dat ik wou toevoegen, sommigen zien er dus geen probleem in dat zenders verdwijnen, en we allemaal kijken op dezelfde manier dat we surfen.
Alleen surfen we nog vaak gratis, terwijl aanvragen van TV programma's in de overgrote meerderheid van de gevallen betalend is.
Zij die dat model bepleiten, zeggen er dan vaak bij dat ze ook graag naar FTA zenders op satelliet kijken.
Maar ook al eens bij stilgestaan, dat in andere landen zich dezelfde evolutie kan voltrekken als hier ?
Dit soort evoluties stopt meestal niet aan de lands- of taalgrenzen, dus als ook de BBC met dat distributiemodel begint, ben je ook je reeksen kwijt die je nu op BBC1 HD, BBC HD (straks BBC2 HD) of BBC4 kunt bekijken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

wie zei ook weer om een probleem pas te bekijken wanneer het zich voordoet!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Een ex-Dexia bestuurder, als ik mij niet vergis :lol:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

Is er iemand uitgekeken op zijn stevie tester id die zo vriendelijk wil zijn om zijn gegevens te sharen zodat ik dat ook eens kan testen? :angel:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

heist_175 schreef:Om op uw vraag te antwoorden: ik betaal €0 kabelabonnement.
Ik ga geen €14-15 per maand betalen om allerlei brol te kunnen of mogen zien (wat is serieus waar de moeite waard om naar te kijken, buiten de BBC reeksen van Attenborough en HetNieuws of Terzake)
Het aanbod van goede, interessante programma's is dermate beperkt dat het voor mij die €15 niet verantwoord.

Als ik dus kan kiezen voor een pay-per-view model, dan hebben we een win-win.
Ik win, want ik moet geen €15 betalen voor enkel dat éne programma te kunnen zien.
"Zij" winnen, want nu betaal ik niets en kijk ik niets, en met pay-per-view kijk (en betaal) ik toch al iets.

Het medium TV is ook wat achterhaald vind ik.
Eén of andere kwiet in Brussel vind dat ik naar het nieuws of Terzake, of whatever moet kijken, op de moment dat hij of zij dat in gedachten heeft.
Dat concept kan je in 2013 toch echt niet meer volhouden. Alsof ik mijn activiteiten ga onderbreken, omdat er nu één of ander programma begint :bang: . Ik zal zelf wel kiezen wanneer ik de tijd vind of maak om naar een programma te kijken.
Past mijn visie niet in jullie concept? Jammer, weer een kijker minder :).
Ik deel dezelfde mening.

Puur vanuit mijn BEHOEFTE om TV te kijken.

1. Ten eerste kijk ik niet zoveel (of altijd) TV. Evengoed lees ik 's avonds eens een boek (zo heb ik de Vrolijke Atheïst van de filosoof Jean Paul Van Bendegem gelezen). En ben ik nu een ander interessant boek aan het lezen. Ofwel haal je 's avonds eens een gezelschapsspel met vrienden op tafel. TV Cultuur is niet de enige cultuur, waar wij Vlamingen over beschikken, niet waar ? De ouwe bomma's en bompa's die vaak hele dagen voor hun tv zitten, en een wereldoorlog zouden laten uitbreken als ze familie plots niet meer zien, eventjes buiten beschouwing gelaten. :wink:

2. Als ik TV kijk, zou ik graag naar TV kijken, op het moment dat dit mij past (dit hoeft niet het moment te zijn waarop dat programma wordt uitgezonden). Uitgesteld TV kijken (is een andere vorm van TV kijken). Die programma's (los van welke zender ze uitzend) zijn er nog. Je hoeft ze enkel zelf te kiezen en op te starten.

3. Dergelijke programma's programmeren op je digicorder (of een ingebouwd toestel in je TV) kan allemaal. Maar ik vind dit zelf niet zo handig (om allemaal bij stil te staan). Soms vergeet een mens zijn programma op te nemen (of in de tijd van de VHS zat er geen cassette in je toestel, of je disk is vol, etc). Dit zou mijn verantwoordelijkheid (en zorg) niet hoeven te zijn. In een ideaal (en naar de toekomst gebaseerd) business model, zet je gewoon je TV, laptop, tablet, or whatever op en start je de content op die je (uitgesteld/live) wilt zien.

4. In zekere zin bestaat dit businessmodel al. Kijk bv naar deredactie.be (de nieuwssite van de VRT). Daar kan je programma's hetzij live of uitgesteld bekijken, op het moment dat jij dat wilt. En dit alles is gratis, want met geld van de openbare omroep (ons belastingbetalers) gefinancieerd.

5. Zoiets moet toch ook commercieel toepasbaar zijn ? Of niet ? En ik snap daarin boulder zijn bezorgdheid, dat alles (voor ons consumenten) daarin wel eens duurder zou kunnen worden. Of misschien ook niet ? Nu blijft het meeste geld bij de distributeurs hangen. Moest er meer geld naar de omroepen zelf terugvloeien, kunnen die misschien nog betere programma's maken.

6. Wat is de prijs die je hiervoor moet vragen ? 2 euro voor koppen is veel (plus niet juist). Koppen zal altijd gratis blijven. Want deze VRT programma's zijn al betaald (met het geld van de belastingbetaler). De financiëring van de openbare omroep dient zo te blijven. Zodat ook programma's (bv inzake cultuur, e.d.) die anders het levenslicht niet meer kunnen zien, nog gemaakt en uitgezonden kunnen worden. Ik zou niet de kijkcijfers (of bereidheid voor een programma te willen betalen) heel die TV markt laten bepalen. Een gedeelte (de openbare omroep) dient daar los van te staan.

7. 2 euro voor een aflevering van de slimste mens te zien ? Op vier ? Waarom zoveel daarvoor vragen. Dit is een oefening voor economen om te maken. Maar als veel mensen naar zo een programma kijken, waarom dit dan niet voor bv 20 cent aanbieden ? Of 50 cent. Als 1 miljoen Vlamingen 20 cent betalen... Ik hoef dit niet uit te rekenen zeker :wink:

Die Stievie lijkt me alvast interessant om te volgen.

Hopelijk is het dra beschikbaar op Windows 8 platforms en meer informatie hierover bekend.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Als ik zie hoe iedereen hier "tv kijkt" vraag ik mij af of ik al oud ben?

Ik kijk nog tv op de ouderwetse manier: ik probeer om 19u het nieuws te zien. Lukt dat niet, spijtig.. Misschien als ik er aan denk zal ik dat dan later over de pc zien. Kleine kans dat ik het ga opvragen op via de Digicorder.
Als ik een programma wil zien en ik ben niet thuis, dan programmeer ik dat via Yelo. Ben ik het vergeten, bad luck, maar ik zal geen 2€ betalen om het alsnog te kunnen zien. Af en toe kijk ik eens in de programmagids om te zien wat er die avond gaat komen als ik thuis/niet thuis ben en wat ik zal kijken op programmeren om later te zien.

Is dat nu zo een achterhaalde handeling wat ik hier doe?

Ik vind dat iedereen tegenwoordig iets TE verwend is. Je mag NIET gestoord worden omdat het allemaal TE belangrijk is wat je doet, hetzij werk, hobbies, of klagen over wat er allemaal niet goed is. Het is gewoon een detail van het algemene beeld wat er groeit. IK wil het zo, dus MOET het ook zo. Wat als de rest denkt interesseert mij niet.
De sinksefoor stoort MIJ (5 man) en dus wat al de 1000-en andere voor plezier hebben interesseert mij geen ruk. Dus ik ga klagen, en ziedaar, IK word gehoord!

How man, schaf een butler aan voor al je programma's te downloaden, op te nemen of wat dan ook hoe jij het wil. Schaf een andere butler aan die je drinken brengt wanneer jij het wil, en nog een andere die de sportclub openhoudt, zodat je wanneer jij het wil om 2u 's nachts kan gaan voetballen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hey Dafke,

Leuke reactie. En ja, ik snap je. En nee, waarom zou dat achterhaald zijn ?

De evolutie (in de markt) is enorm naar ons EGO (ik) toe. Dit kan ook ruimer (bv het gezin, de groep, etc). De burger wordt veel mondiger en veeleisender in alles (mss soms te mondig, veeleisend ?). Zie bv die moeder die de school een proces aandeed voor haar dochter D attest en gelijk kreeg van de rechter.

Idem met die foor inderdaad.

Nu kijk, voor mij hoeft dit allemaal niet. Ik geef enkel aan, wat IK als consument leuk zou vinden. Binnen het TV gebeuren. Iets waarvoor ik gerust wil betalen.

Naast deze comfortzone (luxe), hebben we ook andere zaken nodig, zoals (meer) GEDULD, VERDRAAGZAAMHEID. En zeker niet al die gehaastheid, gejaagdheid, die ons soms overvalt. Altijd maar dat meer...

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

beschikbaar vanaf 6 december voor iedereen:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 5_00855471

10€/maand.. teveel als je het mij vraagt, zeker als je niet _alles_ kan herbekijken: "In de finale versie is dat niet het geval: de Vlaamse zenders hebben niet van alle buitenlandse producties de rechten op uitgesteld uitzenden verworven."

bummer!
Laatst gewijzigd door rtl 25 nov 2013, 14:21, in totaal 1 gewijzigd.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

rtl schreef:http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 5_00855471

10€/maand.. teveel als je het mij vraagt, zeker als je niet _alles_ kan herbekijken: "In de finale versie is dat niet het geval: de Vlaamse zenders hebben niet van alle buitenlandse producties de rechten op uitgesteld uitzenden verworven."

bummer!
vraag me af hoe Bhaalu het wel heeft klaargespeeld om de rechten voor ALLE buitenlandse producties te verwerven. Benieuwd hoe de rechter zal oordelen
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik weet niet of dat helemaal hetzelfde is. Stievie streamt namelijk on demand.
Bhaalu is eigenlijk het principe van het bekijken van vooraf opgenomen programmas, alleen doen zij dat in jouw plaats.
Ik weet niet in hoeverre dit juridisch verschillend is.
Een beetje zoals dat bedrijfje in de US dat per klant een antenne monteert in zijn datacenter om zo juridisch in orde te zijn en aan one-to-one streaming te doen ipv one-to-many.

Het lijkt me dat on demand niet juridisch identiek is aan bekijken van opnames, want anders kon je digicorder ook niet zomaar elk programma opnemen. Hier moet je nl er eerst aan denken om de opname te maken, ipv achteraf alsnog te willen kijken.
Natuurlijk wordt dat onderscheid flinterdun als je met een service te maken hebt die letterlijk alles voor jou opneemt.
Bhaalu gaat zich dus wss achter een ander deel van de wet verschuilen, maar zoals met alle juridische problemen kan niemand zich sterk maken dat zij gelijk hebben alvorens er een rechtzaak over is geweest.

Dat gezegd zijnde, 10 euro per maand en je bent niet eens zeker wat je wel of niet kan bekijken? Die zijn zot zeker?
10 euro per jaar had ik er misschien nog voor over, maar meer dan dat toch echt niet hoor. Vanuit mijn standpunt heb ik er namelijk al eens voor betaald, ik heb nl digitale tv. Ik weet dan wel dat dit niet hetzelfde is, maar vanuit de consument zijn oogpunt vind ik dat dat alles maar moet dekken, en ik ben er zeker van dat er nog consumenten zijn die dit zo zien.


[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 25 nov 2013, 14:34, in totaal 1 gewijzigd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

jaja, bartman, we weten het al... nochtans is bhaalu anders. Dat is een online videorecorder. Voor steevie heb je geen tv abbo nodig... en betaal je dus ook geen rechten.

Steevie is te duur, zelfs nog minder zenders dan weepeetv... en aan dezelfde prijs. Kansloos.
de koe zegt boe
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Beeldkwaliteit lijkt me op eerste zicht wel beter bij stievie...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

beter dan bij wie? Bhaalu of weepeetv? Of alletwee?
de koe zegt boe
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Sorry had ik moeten verduidelijken;
Beter dan bij weepeetv, bhaalu nog niet geprobeerd.

Het ligt in de lijn van tv overal, en daar is er heel goede beeldkwaliteit op HD zenders.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Ik vind beeldkwaliteit bij bhaalu beter dan bij weepeetv. Tv overal ken ik nog niet. Ik ga stievie zelfs niet testen, kvind het te duur...
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Vind het ook veel te duur, Bhaalu daarentegen zou ik wel een kans kunnen geven.
Probleem is de grijze zone waar de andere spelers Bhaluu in willen drukken en het feit dat daardoor
je geld voor stick of box spoedig of later weg gesmeten geld kan worden.

Als je ziet wat er dan allemaal in Nederland kan. :|
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

naar ik van Yuri op twitter heb vernomen zal in een toekomstige release de box ook als XBMC gebruikt kunnen worden. zal er dan tijdens het opstarten gekozen kunnen worden of je naar de bhaalu omgeving of naar de xbmc omgeving wil of zal je binnen 1 omgeving snel kunnen wisselen. Zou leuk zijn als ik via bhaalu box mijn content op mijn NAS zal kunnen afspelen. kan oude mac mini weg
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dan liever een app voor XBMC, ik heb al een goede XBMC mediacenter en heb geen boodschap aan een extra toestel dat hetzelfde doet :)

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

sinds gisteren geïnstalleerd en ben er wel nog enthousiast over. Je kan snel terug- en voortspoelen. Interface is heel duidelijk, is echt handig dat je gewoon de tvgids tot een week later kunt raadplegen en programma's bekijken. Is echt live tv a la carte. Jammer dat yelo tv niet zo goed is. Ik vind 10 euro wel net te veel.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Net ontdekt dat Stievie perfect over VPN (vs) werkt...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb stievie nu ondertussen ook al enkele dagen, het beeldkwaliteit is zeer goed, De zenders werken naar behoren, maar de prijs ligt te hoog.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Stievie op een android stick eens proberen... handig voor mee te nemen op vakantie of in de tv te pluggen... Ben benieuwd wat het beeld dan doet.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Deel zeker je ervaringen hier, altijd interessant om te lezen!
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@jorgo: Ga ik zeker doen, zal voor begin volgend jaar zijn :-)

Maar ben benieuwd of dit beeld gelijk of beter is als analoge TV. Hier nog simpele analoge TV, en tevreden van voor het uurtje per week dat het aanstaat. Mogelijk is stievie daar een goedkopere oplossing voor die gelijk ook mee naar het buitenland kan. Ben zelf benieuwd!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb Stievie op HD staan en via m'n Xperia Z (native Full HD) via een MHL-kabel aan de TV gehangen. Beeld is *bijna* net zo goed als Telenet-TV op HD, zeker van op afstand dat je normaal TV kijkt. Enkel de bediening is nogal problematisch op die manier, volgens mij is alles "touch" gebaseerd.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Op gebied van beeldkwaliteit mobiel gezien zijn ze op het moment gewoon de beste, alleen de prijs is wat te hoog voor wat ze bieden. Langs de andere kant, als je 3 programma's per maand opvraagt via i-watch, net gemist of konsoorten dan haal je dit er natuurlijk direct uit.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Ik heb al enkele avonden Stievie gebruikt op mijn tv via een Minix Neo X5 Mini, voor 50 euro op Ebay gekocht.
http://www.minix.com.hk/Products/MINIX-NEO-X5mini.html
Prima HD beeldkwaliteit, computermuis aangesloten voor de touchbediening.

Het gegeven dat alle programma's van een hele week op elk moment beschikbaar vind ik heel handig. Ik ben bijvoorbeeld altijd een paar minuten te laat voor het journaal en dat is nu geen probleem meer.

Heb mijn TV Vlaanderen ingeruild voor een jaarabonnement Stievie. Heb daarnaast nog een Canal Digitaal smartcard dus ik mis alleen de Vlaamse commerciëlen.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Heb wel opgemerkt, als de zender te laat is dat uw afleveringen ineens stoppen als je iets wil terug zien :(
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Heb het nog niet meegemaakt, maar dat lijkt me wel erg vervelend inderdaad.

Vandaag gemerkt dat de app van Utopia (Nederlandse opvolger van Big Brother op SBS 6) wel héél erg lijkt op die van Stievie. Zou dat een voorgefabriceerde app zijn die ze gebruiken?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Begin vorig jaar was door De Standaard gemeld geweest dat de codenaam voor Stevie Rumble was. Ik weet dat er toen gezocht is geweest welk bedrijf er achter zat maar was het weer vergeten. Maar na wat zoekwerk ben ik dus terug op het Nederlands Triple IT terecht gekomen (persbericht over de launch van Stevie). Waarschijnlijk maakt die Utopia app waar je het over hebt dus ook gebruikt van hun Vinson technologie.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Dat verklaart veel, inderdaad. Bedankt voor je speurwerk. :-)
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Vandaag eens voor de eerste keer Stievie getest, en ik zag een Chromecast icoontje.
Lijkt me redelijk nieuw, zelfs op stievie website staat dat het "weldra" komt.

Netflix + Stievie en Telenet TV weg... is over denken. De kwaliteit van Stievie (op Chromecat) kan beter, maar is ok voor Nieuws enzo.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ik gebruik sinds gisteren ook Stevie om naar de De slimste mens te kunnen kijken. Werkt goed, echt geen klachten. Beeldkwaliteit is perfect ... wel een 7inch tablet. Het is twee weken gratis, dat is leuk. Er voor betalen ... dat is iets anders.

Is een beetje zoals Teletenne was; een beetje duur voor wat het is. En wat zeker gek is op dat punt; men kan kiezen uit diverse abonnementsformules maar uiteindelijk komt het er op neer dat het steeds 10 euro per maand is.

Al zou ik het misschien toch nog nemen als ik niet al eigenlijk zowat alle voor mijn relevante zenders heb behalve VIER. Dit enkel voor VIER nemen, dat kan ik mijzelf niet wijsmaken dat dit een goed idee is.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”