BBC zelf schrapt BBC HD.
Belgacom schrapt BBC HD en heeft geen alternatief.
Nu als ik dit artikel mag geloven zou Telenet BBC HD schrappen en BBC One HD in de plaats uitzenden.
Lijkt me een goede stap richting BBC One HD én BBC Two HD.
Ik vind dit nieuws fantastisch aangezien (een aantal) F1 races op BBC One HD worden uitgezonden met topcommentaar!!
We verliezen hiermee wel Top Gear dat op BBC Two HD wordt uitgezonden.
BBC HD weg, BBC One HD in de plaats
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
BBC One HD bestaat al jaren hoor. BBC HD zend vaak programma's uit die ook op BBC Two te zien zijn, bvb Top Gear.
Als ik me niet vergis zal BBC Two dan gewoon een BBC Two HD variant krijgen.
edit:
BBC HD wordt dus gewoon BBC Two HD: http://www.digitalspy.co.uk/media/news/ ... wo-hd.html
Op de sateliet zal dat wel onmiddelijk al aangepast worden, andere tv aanbieders zullen dan wel volgen hé.
Als ik me niet vergis zal BBC Two dan gewoon een BBC Two HD variant krijgen.
edit:
BBC HD wordt dus gewoon BBC Two HD: http://www.digitalspy.co.uk/media/news/ ... wo-hd.html
Op de sateliet zal dat wel onmiddelijk al aangepast worden, andere tv aanbieders zullen dan wel volgen hé.
Laatst gewijzigd door TomG 21 maa 2013, 10:45, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Helemaal logisch vind ik deze beslissing niet, 't is te zeggen, als ze in het HD XL pack komt, zoals BBC HD.
Het zou daarmee de enige "gewone" HD zender zijn die in een extra pakket zit.
Vergelijk met bijv. TF1 HD, dat ook in het basispakket zit.
Anderzijds, beter dat dan dat hij niet vervangen wordt, natuurlijk.
Ben benieuwd of dit de problemen met ondertiteling, en geluidssporen gaat oplossen.
Op satelliet kun je bij BBC HD gewoon kiezen tussen DVB en teletekst ondertiteling, en bij de geluidssporen heb je AC3 (gewoon geluid) en MPEG1 (verhalend, een stem vertelt er nog eens bij wat er te zien valt, voor de slechtzienden en blinden).
Het zou daarmee de enige "gewone" HD zender zijn die in een extra pakket zit.
Vergelijk met bijv. TF1 HD, dat ook in het basispakket zit.
Anderzijds, beter dat dan dat hij niet vervangen wordt, natuurlijk.
Ben benieuwd of dit de problemen met ondertiteling, en geluidssporen gaat oplossen.
Op satelliet kun je bij BBC HD gewoon kiezen tussen DVB en teletekst ondertiteling, en bij de geluidssporen heb je AC3 (gewoon geluid) en MPEG1 (verhalend, een stem vertelt er nog eens bij wat er te zien valt, voor de slechtzienden en blinden).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...