30/2 profiel kwijt
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 10 keer
Nu had ik sinds enige tijd 30/4 ipv 20/2 voorheen .
Ik ben bezig geweest ben met mijn opstartscripts en cron jobs op mijn Linksys router (die PPPOE opzet) en mijn Sagem , en heb ik die zo'n 100 keer gereboot .
Sindsdien zit ik weer op 20/2 .
Hoe kan ik die 30/4 het snelst weer terugkrijgen ?
Ik ben bezig geweest ben met mijn opstartscripts en cron jobs op mijn Linksys router (die PPPOE opzet) en mijn Sagem , en heb ik die zo'n 100 keer gereboot .
Sindsdien zit ik weer op 20/2 .
Hoe kan ik die 30/4 het snelst weer terugkrijgen ?
Laatst gewijzigd door criminala 20 feb 2013, 20:19, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
30/4 bestaat niet, het is 20/2 of 30/6 (wat profielen betreft).
- Indien je een 20/2 profiel had, en via DLM verhoogd werd, dan had je max 30/2 (niet 30/4).
- Indien je een 30/6 profiel had, dan kan je best de automatische lijntest doen (0800 22 424).
- Indien je een 20/2 profiel had, en via DLM verhoogd werd, dan had je max 30/2 (niet 30/4).
- Indien je een 30/6 profiel had, dan kan je best de automatische lijntest doen (0800 22 424).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 10 keer
Modem moet elke 3 dagen gereboot worden anders werkt onze telefonie niet meer . PPPoE reconnect elke nacht om 4u .
30/2 kan ook , is weeral een tijd geleden dat ik iets anders dan 20/2 gezien heb dus ik kan me vergissen . Het was alleszins 30mbit down .
De automatische lijntest heb ik 14 dagen elke dag minstens 1 keer naar gebeld , helpt niet .
Daarna 3 weken (tot vandaag dus) niks speciaal meer gedaan , maar er gebeurt niks . Zou het met mijn 3 daagse reboots te maken hebben ? Minder rebooten kan niet omdat de telefoon dan uit valt .
30/2 kan ook , is weeral een tijd geleden dat ik iets anders dan 20/2 gezien heb dus ik kan me vergissen . Het was alleszins 30mbit down .
De automatische lijntest heb ik 14 dagen elke dag minstens 1 keer naar gebeld , helpt niet .
Daarna 3 weken (tot vandaag dus) niks speciaal meer gedaan , maar er gebeurt niks . Zou het met mijn 3 daagse reboots te maken hebben ? Minder rebooten kan niet omdat de telefoon dan uit valt .
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
30/2, 30/4, 30/6 .... Jij vindt dat misschien allemaal niet belangrijk, maar als je van het Forum hulp wilt, moet je correcte informatie plaatsen. Post eens een VDSL2 modem test.criminala schreef:30/2 kan ook ...
Zo'n lijntest doe je éénmalig, nadat je een probleem hebt verholpen, om hiermee terug op je provisioning profiel terecht te komen.criminala schreef:De automatische lijntest heb ik 14 dagen elke dag minstens 1 keer naar gebeld, helpt niet .
Anway ...
- je zit dus duidelijk op een 20/2 provisioning profiel (meerdere lijntests zullen dit niet veranderen).
- je kan hooguit via DLM op 30/2 komen.
- zoals schneider al zei: gewoon wachten, en niet rebooten.
- eventueel via de helpdesk trachten te checken of DLM op jouw lijn actief is.
PS
Het is niet normaal dat je de modem om de 3 dagen moet rebooten wegens telefonie.
Laat Scarlet misschien eerst je telefonie probleem oplossen ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Telefoon probleem is 'normaal' wanneer je een eigen pppoe sessie opzet via een aparte router. Bieden ze geen support voor.
Je kan dus verschillende dingen toepassen als oplossing, maar de meest efficiente die werkt voor mij is er een tijdschakelaar tussen zetten.
Je kan dus verschillende dingen toepassen als oplossing, maar de meest efficiente die werkt voor mij is er een tijdschakelaar tussen zetten.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 10 keer
Philip : Ik geef alle info zoals ik ze mij herinner . Het is niet dat ik het ergens af te lezen heb . Moedwillig foutieve informatie doorgeven doe ik ook niet .
Ik doe het persoonlijk met een script , maar een tijdsschakelaar reboot evenzeer de modem , wat Philippe juist af raadt om terug op de hogere snelheid te komen . Snap niet goed hoe ik die 2 kan verenigen . Tenzij het rebooten van de modem om de 3 dagen niets uit zou maken .
Wat ik graag zou weten is welke checks men doet op de lijn en hoe vaak , dan kan ik juiste actie ondernemen . Maar met zo'n vraag durf ik niet naar de helpdesk te bellen hoor . Een antwoord op zo'n vraag staat natuurlijk toch niet op hun papiertje .
Daarom dat ik dacht dat iemand hier dat wel zou weten .
Idd .Telefoon probleem is 'normaal' wanneer je een eigen pppoe sessie opzet via een aparte router. Bieden ze geen support voor.
Ik doe het persoonlijk met een script , maar een tijdsschakelaar reboot evenzeer de modem , wat Philippe juist af raadt om terug op de hogere snelheid te komen . Snap niet goed hoe ik die 2 kan verenigen . Tenzij het rebooten van de modem om de 3 dagen niets uit zou maken .
Wat ik graag zou weten is welke checks men doet op de lijn en hoe vaak , dan kan ik juiste actie ondernemen . Maar met zo'n vraag durf ik niet naar de helpdesk te bellen hoor . Een antwoord op zo'n vraag staat natuurlijk toch niet op hun papiertje .
Daarom dat ik dacht dat iemand hier dat wel zou weten .
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Als info kan ik uit mijn ervaring mededelen dat een modem dagelijks 2 maal laten rebooten de DLM niet nadelig beinvloed.
Dit test ik nu al uit sinds het begin dat de DLM uitgerold werd.
Dit test ik nu al uit sinds het begin dat de DLM uitgerold werd.
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Afgelopen maandag heb ik mijn EDPnet ADSL laten omzetten naar Scarlet VDSL. Op mijn andere lijn, een Belgacom internet Maxi haalde ik sinds DLM 30/2. Aangezien blijkbaar vanalles mis was met de hoofdaansluiting heeft die technieker nogal veel aan het prutsen geweest met de koperdraadjes. Sindsdien heb ik op beide lijnen 20/2 profiel. Dat zou automatisch weer worden bijgewerkt, maar een datum werd daar niet opgeplakt. Al 2 dagen dus in elk geval, verder is het afwachten. Iemand ervaring daarmee? Hoelang zou dat duren? Ik heb nu een SNR van 27db.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 10 keer
Ok dat is heel nuttige info ! Bedanktjackho schreef:Als info kan ik uit mijn ervaring mededelen dat een modem dagelijks 2 maal laten rebooten de DLM niet nadelig beinvloed.
Dit test ik nu al uit sinds het begin dat de DLM uitgerold werd.
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 10 keer
Laat eens weten wanneer DLM het bij u terug goed zet .jantje81 schreef:Afgelopen maandag heb ik mijn EDPnet ADSL laten omzetten naar Scarlet VDSL. Op mijn andere lijn, een Belgacom internet Maxi haalde ik sinds DLM 30/2. Aangezien blijkbaar vanalles mis was met de hoofdaansluiting heeft die technieker nogal veel aan het prutsen geweest met de koperdraadjes. Sindsdien heb ik op beide lijnen 20/2 profiel. Dat zou automatisch weer worden bijgewerkt, maar een datum werd daar niet opgeplakt. Al 2 dagen dus in elk geval, verder is het afwachten. Iemand ervaring daarmee? Hoelang zou dat duren? Ik heb nu een SNR van 27db.
Bij mij nog geen verandering van de snelheid , maar misschien is mijn vorige DLM check niet goed gegaan en moet ik weer 2 weken wachten .. of hebben ze DLM uitgezet op mijn lijn , dat weet je niet .
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Voorlopig nog niets gewijzigd hier. Ik wacht nu zo'n 10 dagen maar dus nog geen 2 weken zoals Jackho zei. Ik hou jullie op de hoogte. Ik heb ook gemerkt dat ik opnieuw een reconnect heb om de 36u in plaats van de 96 uur die ik bij Belgacom had. Ik vermoed dat dit normaal is?
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Vandaag eens contact opgenomen met de Scarlet chathelpdesk. Hoewel ik hier al tot 90 dagen wachten voor DLM heb zien voorbijkomen heb ik toch mijn kans gewaagd...
Vriendelijk wel, geen probleem. Maar niet veel verder gekomen helaas.
Code: Selecteer alles
U chat nu met ** operator ** 15:51:02
** operator **: Goedemiddag, waarmee kan ik u van dienst zijn? 15:51:14
Goeiemiddag 15:51:16
Bij mijn vorige provider, Belgacom, was mijn VDSL-lijn via DLM verhoogd van 20/2 naar 30/2 profiel. Volgens jullie installateur op 18 feb. zou dit met mijn Scarletlijn ook gewoon gebeuren, maar ik vind het nogal lang duren. Kan u misschien nakijken of DLM actief is op mijn lijn aub? 15:52:15
** operator **: Heeft u ter verificatie uw adresgegevens, GSM nummer en emailadres? 15:53:16
ja 15:53:23
** Gegevens doorgestuurd **
** operator **: Dank u, een ogenblik 15:54:41
ok geen probleem 15:54:49
** operator **: Ik ga even een lijntest uitvoeren om te zien of wij het profiel omhoog kunnen zetten voor u, deze lijntest duurt enkele minuten, een ogenblik 15:55:22
prima 15:55:30
** operator **: Dank u voor het wachten, ik heb zojuist de resultaten van uw lijntest terug, hier zie ik dat u inderdaad synchroniseert op 20Mbps, helaas heb ik niet de mogelijkheid dit omhoog te laten zetten voor u 15:59:26
En over DLM kan u daar iets over zien in die lijntest? 16:00:33
** operator **: Nee, ik snap ook helemaal niet waarom de technieker het hier over heeft, DLM is geen verplichting of iets dat zomaar kan worden aangevraagd, ik vind het vervelend te melden, maar ik ben bang dat u verkeerd bent geinformeerd 16:01:29
Goed, bedankt voor de info. Fijne middag. 16:02:02
** operator **: Geen probleem 16:03:46
** operator **: Namens Scarlet wens ik u nog een prettige dag 16:03:52
** operator **: Tot ziens 16:03:53
Chat gesloten door servicemedewerker 16:04:11
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ofwel scheelt er iets aan de lijn dat het echt niet hoger kan dan ofzo? Want bij mij hebben ze het wel eens manueel terug geplaatst naar 30, en inmiddels is dat 50/6 geworden automatisch. Dit was lager gezet door de modem teveel te herstarten toen.
Disconnect om de 36 uur is jammer genoeg normaal.
Disconnect om de 36 uur is jammer genoeg normaal.
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik zal mijn lijnwaarden hier ook eens plaatsen, ik ken er weinig van maar met mijn hier opgedane beperkte kennis lijkt het me mogelijk.
Ik vraag me af of de helpdeskmedewerker wel volledig op de hoogte was.
Code: Selecteer alles
__________________________________________________
/ \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
downstream upstream
Line: 20056 kbps 2040 kbps
Max: 48199 kbps 10098 kbps
Profile: 8d
Distance: 431 m
Training: 25,2 dB
Attenuation: 11,3 dB
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Code: Selecteer alles
En over DLM kan u daar iets over zien in die lijntest? 16:00:33
** operator **: Nee, ik snap ook helemaal niet waarom de technieker het hier over heeft, DLM is geen verplichting of iets dat zomaar kan worden aangevraagd, ik vind het vervelend te melden, maar ik ben bang dat u verkeerd bent geinformeerd 16:01:29
Maar ik denk dat Scarlet normaal wel zou moeten kunnen zien:
- a) of DLM op je lijn actief is of niet.
b) wanneer DLM je lijn opnieuw test.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Bij Belgacom had ik ook om de 96u, nu bij Scarlet 36. Maar ik laat mijn modem elke nacht om 4u30 reconnecten om een onderbreking overdag te vermijden.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Ik ben ook overlaatst van 30/2 naar 20/2 gezet. Dus DLM gedeactiveerd. Gebeurde na een paar keer reboten. Ik heb nu ongeveer twee weken gewacht op een nieuwe DLM test maar ik blijf op 20/2. Wanneer doen zo nog zo een test? En wat zijn de, objectieve, criteria om in aanmerking te komen voor DLM?
Kan het namelijk met deze lijnwaarden?
Bedankt,
Atari
Kan het namelijk met deze lijnwaarden?
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 20056 kbps 2040 kbps
Modem max: 53828 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 44195 kbps 9259 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 357 m Estimated!
Training margin: 22.8 dB
Attenuation: 8.6 dB
Atari
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
De DLM staat automatisch actief op je lijn dus moet je gewoon afwachten tot je terug positief geevalueerd word en dit kan verschillende weken duren.
Op gebied van restarten van de modem daar kan ik alleen uit praktische ervaring op antwoorden dat ik iedere avond de modem afzet en 's morgens terug op en dat dit geen nadelig effect heeft op de DLM.
Op gebied van restarten van de modem daar kan ik alleen uit praktische ervaring op antwoorden dat ik iedere avond de modem afzet en 's morgens terug op en dat dit geen nadelig effect heeft op de DLM.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
was eigenlijk ter info op "Teveel rebooten en je zit blijkbaar "vast" zonder DLM " en wilde ik duidelijk maken (niet alleen aan u) dat het geen probleem is om enkele keren te rebooten wat hier wel al dilwijls geinsinueerd wordt op het forum, dat je blijkbaar de modem niet meer moogt af en opzetten.
Tenslotte voor je plezier doe je dit toch niet frequent veronderstel ik
daarom doe ik ook die test al geruime tijd om te zien hoe ver je kunt gaan, nu doe ik dit 's middags ook, 'k wil gewoon zien wanneeer de DLM dit als fout zal interpreteren.
Tenslotte voor je plezier doe je dit toch niet frequent veronderstel ik
daarom doe ik ook die test al geruime tijd om te zien hoe ver je kunt gaan, nu doe ik dit 's middags ook, 'k wil gewoon zien wanneeer de DLM dit als fout zal interpreteren.
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Bij mij is het na 2,5 maand toch gelukt om op 30/2 profiel te raken.
Het gebeurde vannacht om 01u49:
07.05.13 01:49:30 Internet connection established successfully. IP address: 81.11.222.14, DNS server: 193.121.171.135 and 193.74.208.135, Gateway: 81.11.222.1, Broadband PoP: MSR03CEN5-H101L1711L00PB
07.05.13 01:49:26 DSL is available (DSL synchronization exists with 30176/2048 kbit/s).
07.05.13 01:49:11 DSL synchronization starting (training).
07.05.13 01:48:48 Internet connection cleared.
07.05.13 01:48:48 PPPoE error: Internet synchronization lost.
07.05.13 01:48:48 DSL not responding (no DSL synchronization).
07.05.13 01:48:44 DSL is available (DSL synchronization exists with 20048/2048 kbit/s).
07.05.13 01:48:29 DSL synchronization starting (training).
07.05.13 01:48:06 Internet connection cleared.
07.05.13 01:48:06 DSL not responding (no DSL synchronization).
Blijkbaar had er geen TBF-meting gelopen bij mijn installatie. Daardoor kon DLM niet actief worden. Heb dat opgelost door een automatische lijntest te starten (via telefoon lijnnummer ingegeven) en vervolgens ruim 10 dagen wachten. Een fijn forumlid/Belgacommedewerker heeft dit mee gemonitord maar heeft verder (voor zover ik weet) niet moeten ingrijpen.
Ter info nog mijn oude lijnwaarden:
En de nieuwe:
Het gebeurde vannacht om 01u49:
07.05.13 01:49:30 Internet connection established successfully. IP address: 81.11.222.14, DNS server: 193.121.171.135 and 193.74.208.135, Gateway: 81.11.222.1, Broadband PoP: MSR03CEN5-H101L1711L00PB
07.05.13 01:49:26 DSL is available (DSL synchronization exists with 30176/2048 kbit/s).
07.05.13 01:49:11 DSL synchronization starting (training).
07.05.13 01:48:48 Internet connection cleared.
07.05.13 01:48:48 PPPoE error: Internet synchronization lost.
07.05.13 01:48:48 DSL not responding (no DSL synchronization).
07.05.13 01:48:44 DSL is available (DSL synchronization exists with 20048/2048 kbit/s).
07.05.13 01:48:29 DSL synchronization starting (training).
07.05.13 01:48:06 Internet connection cleared.
07.05.13 01:48:06 DSL not responding (no DSL synchronization).
Blijkbaar had er geen TBF-meting gelopen bij mijn installatie. Daardoor kon DLM niet actief worden. Heb dat opgelost door een automatische lijntest te starten (via telefoon lijnnummer ingegeven) en vervolgens ruim 10 dagen wachten. Een fijn forumlid/Belgacommedewerker heeft dit mee gemonitord maar heeft verder (voor zover ik weet) niet moeten ingrijpen.
Ter info nog mijn oude lijnwaarden:
Code: Selecteer alles
__________________________________________________
/ \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
downstream upstream
Line: 20056 kbps 2040 kbps
Max: 48199 kbps 10098 kbps
Profile: 8d
Distance: 431 m
Training: 25,2 dB
Attenuation: 11,3 dB
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 30176 kbps 2048 kbps
Modem max: 56176 kbps 4216 kbps Estimated!
Calculated max: 43308 kbps 9073 kbps Estimated!
Profile: 8b
Line length: 1051 m Estimated!
Training margin: 21.0 dB
Attenuation: 10.0 dB
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 10 keer
Opnieuw contact gehad met Scarlet , een maand nadat de case geopend was .
Volgens hen zitten er verschillende fouten op de lijn waardoor een hogere snelheid niet mogelijk is . Op de vraag welke fouten of welke waardes niet ok zouden zijn wilde hij niet reageren .
Dat de verlaging in snelheid komt door herhaaldelijk uitvallen van de stroom geloofde hij niet . Terwijl dit wel het geval is .
Volgens hen zitten er verschillende fouten op de lijn waardoor een hogere snelheid niet mogelijk is . Op de vraag welke fouten of welke waardes niet ok zouden zijn wilde hij niet reageren .
Dat de verlaging in snelheid komt door herhaaldelijk uitvallen van de stroom geloofde hij niet . Terwijl dit wel het geval is .
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 10 keer
Met dank aan een behulpzaam forumlid die weet waarover hij spreekt , sta ik nu op het juiste profiel .
Ik heb een aantal zaken van hem geleerd die niet onbelangrijk zijn .
Als je de sagem wil herstarten mag je NIET
1- telnet , en dan reboot commando geven
2- inloggen op admin interface en op de reboot knop drukken
--> wordt gezien als een REINIT/fout (=slecht)
maar moet je WEL
1- knopje indrukken voor op en af
2- stekker er gewoon uit trekken
--> wordt gezien als een LPR (=niks aan het handje)
Aangezien ik mijn modem om de 3 dagen herstartte omdat anders onze telefonie uitviel (gekende bug hier op het forum) via telnet commando werd dit dus als iets slecht aanzien . Waardoor ik van 30/2 opnieuw naar 20/2 werd gegooid . Je kan dan eindeloos zitten wachten op DLM , maar er gaat niets veranderen .
Nu heb ik de modem zelf weer PPPOE laten opzetten waardoor telefonie online blijft en ik hem niet meer regelmatig dien te rebooten .
Nadeel is nu dat ik niet meer kan controleren wanneer PPPOE opnieuw opgebouwd moet worden (met reconnects tijdens de daguren als gevolg) , alsook een minder gewenste opstelling voor mijn portforwarding .
Ik ben denk ik een jaar bezig geweest met kabeltjes aan te passen , helpdesk bellen , koperpaar opschuren , enzovoort omdat ik op 8D geprovisioneerd stond . Terwijl mijn lijn echt wel meer aan kan .
Daar kwam nog eens bij dat mijn buren sinds kort zijn overgeschakeld van ADSL naar VDSL2 en zij stonden binnen de kortste keren op 70/6 . Scarlet/Belgacom vond dit niet raar ..
Mijn binnenbekabeling is slechts 20cm dus echt veel kan er niet fout gaan aan mijn kant denk ik dan .
Maar toch een 8D profiel en 20/2 .
Bedankt aan het forumlid (met een heel lage postcount,maar veel meer kennis dan bepaalde forumleden met duizenden posts) om zoveel moeite te doen voor iemand die je totaal niet kent en mij wel op het juiste (17a) profiel te krijgen .
Ik heb een aantal zaken van hem geleerd die niet onbelangrijk zijn .
Als je de sagem wil herstarten mag je NIET
1- telnet , en dan reboot commando geven
2- inloggen op admin interface en op de reboot knop drukken
--> wordt gezien als een REINIT/fout (=slecht)
maar moet je WEL
1- knopje indrukken voor op en af
2- stekker er gewoon uit trekken
--> wordt gezien als een LPR (=niks aan het handje)
Aangezien ik mijn modem om de 3 dagen herstartte omdat anders onze telefonie uitviel (gekende bug hier op het forum) via telnet commando werd dit dus als iets slecht aanzien . Waardoor ik van 30/2 opnieuw naar 20/2 werd gegooid . Je kan dan eindeloos zitten wachten op DLM , maar er gaat niets veranderen .
Nu heb ik de modem zelf weer PPPOE laten opzetten waardoor telefonie online blijft en ik hem niet meer regelmatig dien te rebooten .
Nadeel is nu dat ik niet meer kan controleren wanneer PPPOE opnieuw opgebouwd moet worden (met reconnects tijdens de daguren als gevolg) , alsook een minder gewenste opstelling voor mijn portforwarding .
Ik ben denk ik een jaar bezig geweest met kabeltjes aan te passen , helpdesk bellen , koperpaar opschuren , enzovoort omdat ik op 8D geprovisioneerd stond . Terwijl mijn lijn echt wel meer aan kan .
Daar kwam nog eens bij dat mijn buren sinds kort zijn overgeschakeld van ADSL naar VDSL2 en zij stonden binnen de kortste keren op 70/6 . Scarlet/Belgacom vond dit niet raar ..
Mijn binnenbekabeling is slechts 20cm dus echt veel kan er niet fout gaan aan mijn kant denk ik dan .
Maar toch een 8D profiel en 20/2 .
Bedankt aan het forumlid (met een heel lage postcount,maar veel meer kennis dan bepaalde forumleden met duizenden posts) om zoveel moeite te doen voor iemand die je totaal niet kent en mij wel op het juiste (17a) profiel te krijgen .
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Wat heeft het aantal posts met kennis te maken en trouwens al de mensen op het forum die posten hebben toch de goede bedoeling om raad en inlichtingen te geven of te helpen waar het kan in de mate van hun mogelijkheden en met de kennis die ze hebben, of ga jij ervan uit dat iedereen inside info heeft of een Albert Einstein is !!
We doen allemaal ons best om elkaar te helpen en het zou prettig zijn indien dit ook een beetje gawardeerd moest worden.
We doen allemaal ons best om elkaar te helpen en het zou prettig zijn indien dit ook een beetje gawardeerd moest worden.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Oei, geeft DLM je werkelijk strafpunten wanneer je de PPPoE-sessie onderbreekt via telnet met de commando's pppoestop en pppoestart?criminala schreef:Aangezien ik mijn modem om de 3 dagen herstartte omdat anders onze telefonie uitviel (gekende bug hier op het forum) via telnet commando werd dit dus als iets slecht aanzien . Waardoor ik van 30/2 opnieuw naar 20/2 werd gegooid . Je kan dan eindeloos zitten wachten op DLM , maar er gaat niets veranderen .
Dit betekent dus dat je een ongewenste 36u-disconnect niet ongestraft kan vermijden door nachtelijke 24h-disconnects te plannen?
Kan ik softwarematig een LPR-commando aan de Sagem geven en zo een REINIT-strafpunt vermijden?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Neen.
Ik heb een FritzBox, daar staat geen VLAN20 op, en ik heb DLM (70 mbps).
Ik heb een FritzBox, daar staat geen VLAN20 op, en ik heb DLM (70 mbps).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Maar dat is alleen voor de upgrade.
Eens je de goede FW hebt, heb je VLAN20 toch niet meer nodig?
Tenzij er nog nieuwe essentiële updates komen?
Eens je de goede FW hebt, heb je VLAN20 toch niet meer nodig?
Tenzij er nog nieuwe essentiële updates komen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
Beste UB'ers,
Na een jaar zonder problemen op 30/2 te hebben gestaan en soms eens om de 2-3 weken een modem reset door het torrentgebruik van mijn zus, zit ik nu opeens op een 25/2 profiel:
Mijn S/N margin is alvast voldoende om een 30/2 stabiel te houden, dit geeft het dan ook gedaan voor een jaar. Ik zal eens een chat doen met Scarlet, maar ik weet dat ik daar ook maar weinig resultaat zal van hebben. Zouden die reboots een reden zijn voor deze downgrade opeens?
Hoe worden die strafpunten kwijtgespeeld zodat ik terug naar 30/2 kan?
Bedankt!
Mvg,
Matthias
Na een jaar zonder problemen op 30/2 te hebben gestaan en soms eens om de 2-3 weken een modem reset door het torrentgebruik van mijn zus, zit ik nu opeens op een 25/2 profiel:
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 25184 kbps 2048 kbps
Modem max: 49172 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 40372 kbps 8458 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 511 m Estimated!
Training margin: 19.2 dB
Attenuation: 13.9 dB
Hoe worden die strafpunten kwijtgespeeld zodat ik terug naar 30/2 kan?
Bedankt!
Mvg,
Matthias