maxi internet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Wim VDB
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Wij gebruiken internet enkel voor onze mails en af en toe surfen we op het net. Downloaden doen we zelden of nooit.

Belgacom heeft ons voorgesteld om een MAXI aansluiting te nemen vermits we allebei een skynet adres hebben (mijn vrouw en ik). Ik vroeg me af of dit ook niet anders kon. Wij gebruiken vele snufjes van de maxi niet.

Wie kan mij antwoord geven?
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Ik weet niet of je ook een vaste lijn en/of BelgacomTV hebt?

Bij normaal en beperkt internetgebruik is Internet Start de meest voordelige keuze :
http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... dsl_budget
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Met het goedkoopste internetabonnement en als optie een extra mailbox voor 54,14 euro/jaar ben je zeker goedkoper af: http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... mail_extra

Je kan natuurlijk nog meer besparen door jouw mailboxen volledig los te koppelen van je internetprovider. Je kan bijvoorbeeld een mailbox nemen bij een gratis dienst zoals http://gmail.com of http://gmx.com.
Ofwel kies je voor een eigen domeinnaam met twee mailboxen bij een hostingbedrijf: https://www.google.be/#q=e-mail+hosting

Bijkomend voordeel van deze laatste optie is dat je je e-mailadres ten alle tijde kan behouden ook al verander je elk jaar van internetprovider of hostingprovider.
Wim VDB
Starter
Starter

Hallo,

Dank je wel voor de snelle reactie. Een vraagje wat is het verschil tussen een gmail adres (of outlook.com adres) en een hosting adres (buiten dat je via een hosting een eigen naam kunt geven).

Kan ik ook aliassen gebruiken: bijv op naam van mijn vrouw, op mijn naam.

Ik vergat ook te zeggen: we hebben inderdaad een vaste lijn, geen belgacom TV. Maar ik wil die vaste lijn afsluiten en bellen via internet. Een goed idee?

Groeten,

Wim
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Wim VDB schreef:Een vraagje wat is het verschil tussen een gmail adres (of outlook.com adres) en een hosting adres (buiten dat je via een hosting een eigen naam kunt geven).

Kan ik ook aliassen gebruiken: bijv op naam van mijn vrouw, op mijn naam.
Aliassen zijn niet echt mogelijk bij de gratis e-maildiensten, al is er bij gmail een tussenoplossing: http://support.google.com/mail/answer/12096?hl=nl
Ook zal je bij gratis e-maildiensten reclameboodschappen te zien krijgen en dergelijke.

Bij betalende e-mailhosting krijg je sowieso een eigen domeinnaam en zijn aliassen onbeperkt mogelijk, ook meerdere aparte mailboxen zijn mogelijk.
-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Twitter: SandersBert
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Moeten de e-mails van u en uw vrouw in een apart mailbox of niet?
Zo niet dan ben je er gemakkelijk vanaf met Internet Overal Start of Comfort. Daar kan je voor 1 mailbox 5 e-mailadressen linken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wim VDB schreef:Belgacom heeft ons voorgesteld om een MAXI aansluiting te nemen vermits we allebei een skynet adres hebben (mijn vrouw en ik). Ik vroeg me af of dit ook niet anders kon.
Het is mij niet duidelijk of jij en je vrouw verschillende mailboxen hebben, of zijn het 2 aliassen op dezelfde mailbox?
  • Indien het 2 aliassen zijn, dan heb je géén maxi nodig. Dit kan met de goedkopere abonnementen ook.
  • Indien je meerdere mailboxen nodig hebt, dan kan je het advies volgen van raf1 (extra mailbox bij Belgacom, ofwel gmail/hotmail etc)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Beste,

Wil jij je @skynet adressen persé behouden of heb je er geen problemen mee om andere mailadressen te gebruiken? Ik denk hierbij aan @outlook.com of @google.com.

Ben je echter gesteld op je privacy dan kan je eventueel denken over een eigen domeinnaam (bvb http://www.domeinnaam.be), dit kost je nog geen €10/jaar. Daar kan je zowel POP3/IMAP adressen aanmaken als mail forwarders dan (bvb [email protected], [email protected], [email protected], ...).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wim lijkt me geen ervaren user, ik zou hem dan ook niet direct een eigen domeinnaam aanraden. Gmail of outlook lijkt me het makkelijkste.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Je neemt een eigen domeinnaam en de app services van gmail...done :)

Telefonie = EDPnet + OVH
Goztow
userbase crew
userbase crew

App services van gmail is niet langer gratis.

Wim VDB
Starter
Starter

Hey hallo,

Hoe snel hebben jullie het toch door dat ik niet zo'n technische knobbel heb. Maar voor te leren ben je nooit te oud zeggen ze hé. We gebruiken allebei een skynet-adresje maar zijn niet gebonden en willen zeker omschakelen.

Misschien kunnen jullie me wegwijs maken om via hosting een emailadres aan te maken. Ik leer hier veel, ik wist bijvoorbeeld niet dat outlook of gmail je mail scant om spam te kunnen versturen. Ik vind niets terug van 10 € bij domeinnaam.

Dank voor jullie meezoeken hé.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik gebruik Versio als Hosting: 3 EUR voor domeinnaam en 6 EUR voor goedkoopste hostingpakket. Dat is ruim voldoende, ik heb 8 domeinnamen aan dat 1 pakket gekoppeld. Prijzen zijn wel zonder BTW.

het is niet zo dat gmail of outlook spam verstuurt. Ze plaatsen wel reclameboodschappen naast je mail die gebaseerd zijn op de inhoud van je mail. Maar met een browser-plugin als adblock heb je daar geen last van. Maar persoonlijk zou ik ook een eigen domeinnaam aanraden.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Zoals hierboven reeds gezegd : outlook noch gmail gebruikt jouw emailadres om spam te sturen, maar om reclame te tonen aan jou. Als jij bvb een mailtje krijgt van een automobielclub, dan zal alle reclame rondom draaien rond auto's.

Versio is idd een goede, maar persoonlijk prefereer ik transip : zij hebben een belgische site (transip.be) waar je met bancontact kan betalen. Groot voordeel aan hun is dat ze 3 nameservers hebben die geografisch gescheiden zijn.

Hostingpakketjes vind je in alle vormen, maten, geuren en kleuren. Als je het enkel gebruikt om je mail op toe te laten komen heb je niet bijzonder veel nodig hoor :)

Telefonie = EDPnet + OVH
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Bij Versio kan je ook met bancontact betalen. Zelf betaal ik per overschrijving, anders zijn er wel transactiekosten. Ze spelen nu ook bank: als je meer dan 300 EUR saldo plaatst voor automatische verlengingen, geven ze 4% rente. Het is steeds opvraagbaar, maar je hebt natuurlijk wel geen bankgarantie, dus ik zou er geen fortuinen parkeren.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Veel verwarrende info hier. Wim, neem het van mij aan, probeer eerst eens gmail voordat je iets anders probeert. Het is toch gratis.

Wim VDB
Starter
Starter

Mannekes,

Ik ben mee met het verhaal van een google of outlook account. Over de rest moet ik toch wel zeggen dat ik even de essentie mis. Ik wil wel een hosting adres aanmaken maar wil gewoon horen hoe ik dit best aanpak.

Wim
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Begin alvast met gmail of outlook adres aan te maken, dan ben je al onafhankelijk van je internet provider: als je ooit weggaat bij Belgacom, moet je niet iedereen je nieuw adres geven.

Daarna kan je rustig experimenteren met een eigen domeinnaam. Voordeel is dat je dan helemaal onafhankelijk bent. Als morgen Gmail stopt of betalend wordt, sta je ook weer voor voldongen feiten. Als je hostingprovider stopt, duurder wordt of je niet meer bevalt, kan je je domein eenvoudig naar een andere hostingprovider overzetten. Jij bent de eigenaar van je domeinnaam, niet de hostingprovider.

Als je nu met gmail begint en daarna een eigen domeinnaam hebt, moet je wel 2 keer je familie en vrienden inlichten. Met een automatisch antwoord en/of een forward, valt dat mee.

Nog een tip voor een eigen domeinnaam: veel sites gebruiken het email-adres als user-id. Een korte domeinnaam is dan gemakkelijk. Vroeger had ik een domeinnaam van 17 karakters (de achternamen van mij en mijn vrouw). Paar jaar geleden heb ik er maar eentje van 4 karakters gemaakt (afgeleid van de initialen van ons en onze kinderen).
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Wim VDB schreef:Mannekes, Ik ben mee met het verhaal van een google of outlook account. Over de rest moet ik toch wel zeggen dat ik even de essentie mis. Ik wil wel een hosting adres aanmaken maar wil gewoon horen hoe ik dit best aanpak.Wim
Zoals Goztow al aangaf maken velen het hier onnodig moeilijk. Je hebt van geen kanten hosting nodig. Ik vrees dat sommigen hier lijden aan beroepsmisvorming :wink:

- Je gaat van je maxi abbo naar een start. Voor hetgeen je doet is dat méér dan genoeg en bijkomend een stuk goedkoper !
- je maakt 2 google mail adressen aan, één voor jou en één voor je vrouw. Je kan dit hier doen.
- of je maakt 2 microsoft mail adressen aan, één voor jou en één voor je vrouw. Je kan dit hier doen.

Verwittig je contacten dat je niet meer bent te bereiken op je Skynet account maar wel op je nieuwe Gmail of Outlook account.

Gebruik vanaf nu Outlook niet meer, maar ga via je webbrowser naar je Gmail of Outlook account.

Je kan alsnog Outlook blijven gebruiken, het vraagt iets meer kennis, en de instellingen om dit te doen kan je in alle talen (dus ook het Nederlands) vinden voor zowel Gmail als voor Outlook. Google is je vriend.

Edit: typefouten gecorrigeerd
Laatst gewijzigd door vuurvos 16 maa 2013, 14:06, in totaal 1 gewijzigd.
Goztow
userbase crew
userbase crew

In het tutorials forum heb ik een artikel gemaakt over hoe je een eigen domeinnaam met gmail combineert. Lees dat eens door. Dan heb je beide werelden het beste.

Goztow
userbase crew
userbase crew

Zo is het welletjes. Wim, sorry dat je topic zo uit de hand is gelopen. Ik kuis op.

Wim VDB
Starter
Starter

Mannekes,

Het is nooit te laat om te leren hé. Ik weet dat velen voorstelden om te starten met een gmail adresje. Sorry voor mijn koppigheid maar ik heb doorgezet en via one.com heb ik nu een eigen adresje aangemaakt voor mezelf, mijn vrouw.
Ondertussen kan ik via een IMAP server zowel mijn mail lezen op GSM, online als via outlook. (voor jullie waarschijnlijk doodnormaal)
Ik ben zeker content.

Bedankt voor jullie meedenken.

Wim
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Goede keuze, succes!
Goztow
userbase crew
userbase crew

Veel succes ermee! :) Hoeveel webspace heb je bij one.com ? Vergeet niet dat via IMAP al je mails blijven staan op de server en dus plaats innemen :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Voor 1.25 euro/maand heb je 5GB. Lijkt me voorlopig genoeg voor 2 mailadresjes :-)
One.com is een no-nonsense hostingprovider. Support lijkt me wel goed, en downtime lijkt mij super daar.

Telefonie = EDPnet + OVH
Wim VDB
Starter
Starter

Hallo,

Inderdaad 5GB ruimte.

Wim