Yahoo! en MS Outlook probleem

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik heb bij mijn dochter Windows 8 geïnstalleerd, alsook een (legale) versie van MS Office 2010
In Outlook heb ik haar Yahoo! account ingesteld (imap).

Zij krijgt regelmatig volgende vervelende foutmeldingen:
  • “Kan de berichtkoppen niet bijwerken”
  • "Uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken, dit kan gebeuren als de verbinding niet … "
Iemand een tip waar ik kan beginnen met het opsporen van de oorzaak?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Is er een reden dat je IMAP gebruikt ? Ik gebruik altijd POP3. Heb je dat al eens geprobeerd ?
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Imap is gemakkelijk als je met meerdere toestellen zit. Ik persoonlijk heb ook meer een voorkeur voor imap. Als het dan ook eens mis gaat met uw computer heb je je e-mails nog.

Code: Selecteer alles

Voordelen POP3
* Eenmaal binnengehaalde mail kunt u ook offline (zonder internetverbinding) lezen.
* Binnengehaalde mail neemt geen ruimte meer in op de server

Nadelen POP3
* De mail wordt alleen opgeslagen op de computer waarmee u de mail ophaalt. Dit betekent dat u zelf zorg dient te dragen voor backups, en dat u alle mails handmatig moet overzetten wanneer u bijvoorbeeld een nieuwe PC in gebruik neemt.
* U kunt de mail maar op één apparaat/PC binnenhalen. Als de mail eenmaal van de server is gehaald kan een andere PC deze niet meer ophalen (het is met POP3 wel mogelijk opgehaalde mails toch op de server te laten staan, maar dit werkt erg inefficiënt en is foutgevoelig).

Voordelen IMAP
* Omdat alle e-mails op de server blijven staan worden deze door ons automatisch gebackupt.
* De mail kan vanaf meerdere werkplekken tegelijk worden gelezen.
* Als u een nieuwe PC in gebruik neemt (of uw huidige PC opnieuw installeert) hoeft u de mails niet eerst te exporteren om ze vervolgens weer te importeren.
* Als u even niet de beschikking heeft over uw e-mailprogramma kunt u terugvallen op onze webmail omgeving. Hier heeft u de beschikking over alle mails die u ook in uw e-mailprogramma ziet staan.

Nadelen IMAP
* De mailbox op de mailserver kan erg groot worden qua omvang.
* Continu een verbinding nodig om de mail te kunnen lezen. Met de huidige breedbandverbindingen (ADSL/kabel/glasvezel) is dit geen probleem meer.
Bron

Ik heb dit ook een tijd gehad via gmail. Ik heb men time-out hoger gezet en sindsdien krijg ik die meldingen van server verbroken zeer weinig tot niet.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

TiTanium schreef:

Nadelen IMAP
* De mailbox op de mailserver kan erg groot worden qua omvang.
* Continu een verbinding nodig om de mail te kunnen lezen. Met de huidige breedbandverbindingen (ADSL/kabel/glasvezel) is dit geen probleem meer
- Dat eerste kan je vermijden door mails die je niet meer nodig hebt te wissen, of mails die je wil bewaren te verplaatsen naar een persoonlijke map (op de PC).
- Dat laatste is niet correct. MS Outlook synct alle mappen van de IMAP server, dus kan je je mails ook nog off-line lezen. Je moet natuurlijk on-line zijn om ze binnen te halen :-D .
TiTanium schreef:Ik heb dit ook een tijd gehad via gmail. Ik heb men time-out hoger gezet en sindsdien krijg ik die meldingen van server verbroken zeer weinig tot niet.
Goede tip, bedankt. Wat is een goede waarde? Staat nu op 1 minuut denk ik.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Heb die vrij hoog gezet, 10 minuten.
Ik merk met men gsm dat hij wel continu verbinding moet hebben. Hij laad afbeeldingen en dergelijke niet direct mee om eventuele data te besparen. Dus het laatste is gedeeltelijk waar. Hetgeen ik tof vind aan imap is als ik een mail verwijder dat het direct overal gebeurd door de syncronisatie.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”