to gmail - outlook or not, that's the question
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Blijkbaar...
Dan nog is het interessanter om dat te doen met een eigen domein. Je hoeft daarvoor niet ervaren te zijn. Er bestaat goede howto's hiervoor en als je roundcube bvb bekijkt is dit zeker geschikt voor de eindklant.
Dan nog is het interessanter om dat te doen met een eigen domein. Je hoeft daarvoor niet ervaren te zijn. Er bestaat goede howto's hiervoor en als je roundcube bvb bekijkt is dit zeker geschikt voor de eindklant.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Terwijl je het gratis en gemakkelijk bij GMail en Hotmail kan krijgen. Niet zo doordrukken, zeg...
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
krisken houdt gewoon van iedereen een eigen beheer ding aan te smeren
maar krisken, "schoenmaker, blijf bij uw leest" - niet alles is voor iedereen geschikt
aan TS: ik zou je het start of comfort pack nemen (of even rondkijken als je geen tel/tv gebruikt),
en voor je mails gewoon blijven verdergaan zoals nu (voor 2 adressen hoef je het abbo niet aan te passen!!).
naar de toekomst toe zou ik een gmail of outlook.com emailadres aanmaken voor zowel jezelf als je vrouw,
dat gewoon via de website te bekijken is en ook kan behouden blijven als je ooit van belgacom naar bv telenet zou omschakelen.
bovendien is dit ook gewoon gratis, dus geen reden het niet te doen!
maar krisken, "schoenmaker, blijf bij uw leest" - niet alles is voor iedereen geschikt
aan TS: ik zou je het start of comfort pack nemen (of even rondkijken als je geen tel/tv gebruikt),
en voor je mails gewoon blijven verdergaan zoals nu (voor 2 adressen hoef je het abbo niet aan te passen!!).
naar de toekomst toe zou ik een gmail of outlook.com emailadres aanmaken voor zowel jezelf als je vrouw,
dat gewoon via de website te bekijken is en ook kan behouden blijven als je ooit van belgacom naar bv telenet zou omschakelen.
bovendien is dit ook gewoon gratis, dus geen reden het niet te doen!
-
- Moderator
- Contacteer:
Gratis? Niks is gratis. 't Is niet omdat je als gebruiker er niet voor moet betalen dat het for free is hé. 't Is al jaren geweten dat zowel outlook.com als gmail.com de mails scannen op kernwoorden om dan "aangepaste reclame" te kunnen weergeven.
In het geval van gmail staat er letterlijk
Bombastische uitspraken als "schoenmaker, blijf bij uw leest" zijn hier dan ook totaal niks waard. De "S" van ISP staat nog steeds voor Service. Een klein beetje ISP zal voor jou snel wel 2 emailboxjes aanmaken hoor. En dan kan jij via bvb Roundcube interface (net als outlook of gmail) die netjes uitlezen. Simple as hell! En voor wie de roundcube interface niet kent, het is minstens even goed als gmail of roundcube (http://roundcube.net/screens).
In het geval van gmail staat er letterlijk
Ook zegt niks dat deze dingen voor eeuwig en altijd gaan blijven bestaan. De eerste die mij kan garanderen dat gmail er over 10 jaar nog zal zijn, moet ik nog steeds tegenkomen.Deze advertentie is gebaseerd op e-mails in je mailbox. Met Advertentie-instellingen bepaal je zelf welke advertenties je te zien krijgt.
Bombastische uitspraken als "schoenmaker, blijf bij uw leest" zijn hier dan ook totaal niks waard. De "S" van ISP staat nog steeds voor Service. Een klein beetje ISP zal voor jou snel wel 2 emailboxjes aanmaken hoor. En dan kan jij via bvb Roundcube interface (net als outlook of gmail) die netjes uitlezen. Simple as hell! En voor wie de roundcube interface niet kent, het is minstens even goed als gmail of roundcube (http://roundcube.net/screens).
Telefonie = EDPnet + OVH
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Outlook.com doet dat alvast niet: http://www.wpcentral.com/microsoft-outl ... y%E2%80%99krisken schreef:Gratis? Niks is gratis. 't Is niet omdat je als gebruiker er niet voor moet betalen dat het for free is hé. 't Is al jaren geweten dat zowel outlook.com als gmail.com de mails scannen op kernwoorden om dan "aangepaste reclame" te kunnen weergeven.
Eigen domein is een optie, maar hou er rekening mee dat als je niet technisch niet voldoende onderlegd bent even veel vendor-lock-in hebt als een e-mailadres bij je provider. Een mailbox van provider migreren doe je niet in 1-2-3.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Krisken:krisken schreef:Gratis? Niks is gratis. 't Is niet omdat je als gebruiker er niet voor moet betalen dat het for free is hé. 't Is al jaren geweten dat zowel outlook.com als gmail.com de mails scannen op kernwoorden om dan "aangepaste reclame" te kunnen weergeven.
...
Ook zegt niks dat deze dingen voor eeuwig en altijd gaan blijven bestaan. De eerste die mij kan garanderen dat gmail er over 10 jaar nog zal zijn, moet ik nog steeds tegenkomen.
Bombastische uitspraken als "schoenmaker, blijf bij uw leest" zijn hier dan ook totaal niks waard. De "S" van ISP staat nog steeds voor Service.
1) gebruik je google? facebook? google+? youtube? 1x ja antwoorden en je hebt die advertenties al. of ze er nu nog wat meer of minder aangepast worden door je mailbox automatisch te scannen... who gives a crap?
als ze actief gegevens zouden scannen op illegale dingen, of dingen die de vrijheid van meningsuiting in gedrang brengen, dan heb je een punt.
naar mijn weten doet google dat (nog) niet.
2) kan jij garanderen dat je nog bij je huidige isp bent over 10j? of dat je over 10j nog wil betalen voor een eigen domein? of dat je gekozen registrar/hoster nog bestaat over 10j?
3) die S staat idd voor service. wil echter niet zeggen dat je gebonden bent aan het betalen voor een eigen domein, of bij je eigen provider moet blijven hangen voor mail.
wat ik niet snap is dat jij altijd mensen de betalende opties eerst aanraadt, als de gratis alternatieven minstens zo goed zijn voor de basics.
als je enkel "wat mailt en surft", momenteel mailbox bij de provider hebt, en ze je een duurder pack willen aansmeren, heb je totaal geen nood aan extra betalen imho.
men probeert al genoeg geld uit je zakken te kloppen, en als je enkel mail moet hebben is gmail/outlook/mail.com minstens even goed als die van je provider.
-
- Moderator
- Contacteer:
Splitter : het kan idd dat mijn registrar over 10 jaar niet meer bestaat...of mijn hoster... Allemaal 100% waar. Echter moet ik gewoon de token geven aan de nieuwe registrar van van de ene seconde op de andere is het domein overgezet. Zoek het hoster met een deftig controlpanel als cpanel of directadmin, gebruik IMAP voor je mails en mails overzetten is gewoon een kwestie van userbackup maken en terugzetten.
Het is niet omdat de TS niet technisch is aangelegd dat je hem dom moet houden hé, hij mag gerust alle oplossingen weten zodat hij zelf kan kiezen...
PS : ja ik gebruik google en de hele resem. Echter is het dan gewoon reclame op maat van mijn zoekopdracht. Niet door eerst mijn mails door te neuzen.
Het is niet omdat de TS niet technisch is aangelegd dat je hem dom moet houden hé, hij mag gerust alle oplossingen weten zodat hij zelf kan kiezen...
PS : ja ik gebruik google en de hele resem. Echter is het dan gewoon reclame op maat van mijn zoekopdracht. Niet door eerst mijn mails door te neuzen.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Versio staat niet in de lijst van officiële domein registrars op dns.bejohcla schreef:Ik gebruik Versio als Hosting
Is dat niet een beetje verdacht?
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik ken Versio zelf niet, maar is zeker een betrouwbare partij (van horen zeggen) die toch al een aantal jaar mee gaat. Ze kunnen evengoed reseller zijn, dus veel verdachts zie ik daar niet aan.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Kan iemand die een domein geregistreerd heeft bij Versio, op dns.be eens zoeken wie ingevuld staat bij de registrar?
We gaan hier serieus off-topic... mag dus ook per PM.
We gaan hier serieus off-topic... mag dus ook per PM.
-
- Moderator
- Contacteer:
Gaat via AXC. Zoek gewoon "versio.be" op op dns.be?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Bij mijn domeinen staat ook Axc vermeld. Nameservers zijn ook altijd in de vorm van nsxxx.axc.nl
Heb goede ervaringen met versio. Snelle en goede support en ook een goed forum. Onlangs pas gezien dat ze ook belgische ip-adressen hebben, dus heb mijn domeinen nu overgezet naar zo'n server van hen.
Heb goede ervaringen met versio. Snelle en goede support en ook een goed forum. Onlangs pas gezien dat ze ook belgische ip-adressen hebben, dus heb mijn domeinen nu overgezet naar zo'n server van hen.
-
- Elite Poster
Bedankt voor de info. En al die tussenpersonen moeten natuurlijk ook iets verdienen... Heel vreemd is dan ook dat dns.be 3,025 euro/domeinnaam aanrekent aan hun registrars (zie dns.be FAQ), terwijl Versio ze aan 2,99 euro/domein aanbiedt (werken dus met verlies
-
- Moderator
- Contacteer:
Staffelprijzen hé
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Zonder staffelprijs doet Versio ook nog winst. Prijs van DNS.be is inclusief BTW (2.5 zonder) en prijs van Versio is exclusief BTW, en vanaf 2e jaar is het 3.99 zonder btw, dus 60% winstmarge.
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
EXCUSEER !! BETROUWBARE PARTIJ ?krisken schreef:Ik ken Versio zelf niet, maar is zeker een betrouwbare partij (van horen zeggen) die toch al een aantal jaar mee gaat. Ze kunnen evengoed reseller zijn, dus veel verdachts zie ik daar niet aan.
Situatieschets van de "Jonge Tendonsie aantal jaren terug"
Opeens RANDOM wordt mijn webhosting bij Versio "geband".
Mail je, en is de reden "overbelasting van de RAM".
Wat host ik erop? Een simpel phpBB forumtje zoals hier, maar met 20 users ... HA HA HA.
Op het Versio forum... nog paar klanten op same webhosting die zomaar geband waren uit het niets
Uiteindelijk men collega, elk uur van de dag naar de noodlijn gaan klagen, en pas rond 23 u werd het online.
Op Tweakers dan ook nog topics gezien dat ze slechte of geen firewalls en beveiligingsapparatuur hadden.
Lees daar ook maar eens de comments ....
Dan laten ze mensen betalen voor een review... zodat de slechte reviews niet te zien zijn,
en zodat het eindcijfer, hoog is...
Schandalige praktijken zijn het gewoon. Dat ze ondertussen geleerd hebben uit hun fouten, ok.
Maar de filosofie daar... amai.
Hier ook nog mensen gehoord die een simpele DNS vraag stuurden ivm token, en week, lol, week moesten wachten op reactie,
omdat de ene collega niet kon antwoorden en de andere het ignorede.
Dat is mijn ervaring, samengevat in één woord: "afschuwelijk"
Na die tijd... altijd de duurste hosting gaan nemen, en een veelvoud van daar gaan betalen.
En raar maar waar, nooit geen problemen meer gehad.
En als je Googled, je zult veel rare verhalen zien.
Dit moest ik even kwijt... de frustraties zullen nooit weggeraken na alles wat ik daar met die Rashid meegemaakt heb.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
+1. Volledig met je eens.vuurvos schreef: Zoals Goztow al aangaf maken velen het hier onnodig moeilijk. Je hebt van geen kanten hosting nodig. Ik vrees dat sommigen hier lijden aan beroepsmisvorming
We moeten hier op Userbase eens leren om on-topic te blijven (misschien moeten wij als mods eerder ingrijpen?).
Een héél eenvoudige vraag van de topic starter (namelijk of hij door zijn downgrade van maxi naar start/comfort zijn 2de e-mail account verliest) mondt uit een hele off-topic discussie over hostingbedrijven .
De TS heeft nog altijd niet bevestigd of zijn 2 e-mail adressen aliassen zijn op één skynet mailboxen, ofwel 2 mailboxen.
- In het eerste geval is er géén probleem. Bij zijn downgarde verliest hij zijn bestaande mailbox niet, en zullen zijn 2 aliassen behouden blijven.
- In het 2de geval verliest hij één mailbox, en moet hij de raadgevingen volgen van vuurvos e.a. om één of twee niet-provider gebonden mailboxen aan te maken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Contacteer:
@tendonsie : heb even gegoogle'd zoals je vroeg op die partij. Blijkbaar zijn er daar inderdaad een pak klachten! Blijkbaar hebben de personen die ik ken bij deze partij dan een pak meer geluk gehad!
@johcla, @vuurvos : Jullie raden beiden gmail aan, maar wie zegt dat gmail binnenkort nog gaan bestaan? Google sluit met de regelmaat van de klok projecten die volgens hun niet genoeg geld opbrengen. Zo hebben ze onlangs nog aangekondigd dat ze het immens populaire Google Reader binnen enkele maanden stop gaan zetten (http://tweakers.net/nieuws/87893/petiti ... -15&u=1800). Dit hebben ze eerder ook al gedaan met Google Desktop (iGoogle), een andere populaire dienst waarmee men het startscherm van google kon personaliseren en er allerlei widgets op zetten zoals feeds van jouw favoriete kranten, het weer, kalenders, ... Ook Google Wave, waar men grootse plannen mee had en met veel poeha aankondigde is inmiddels al lang gestopt (http://nl.wikipedia.org/wiki/Google_Wave). Google Wave werd veel gebruikt door organisaties waar veel mensen samen werkten aan één zelfde project zoals architecten, scholen, ingenieurs, ... En tot slot was er ooit Google Labs dat men in 2011 heeft stopgezet (http://tweakers.net/nieuws/75747/google ... ecten.html).
Telkens opnieuw (zowat bij elk stopgezet project) waren er mensen of zelfs bedrijven die deze projecten van Google gebruikten en die in een tijd van ongeveer 4 maand een andere oplossing mochten zoeken. Gmail bestaat ondertussen al een tijdje maar ooit komt er een tijd dat Google hier ook geen geld meer in ziet en dat ze ook gmail gaan sluiten. En dan ben je ook terug bij af, want je mailadres ben je immers kwijt!
Ik wil TS een oplossing bieden waarbij hij niet afhankelijk is van derden in de vorm dat als deze stoppen er niks ongedaan kan gemaakt worden. Een domeinnaam kan in geval van bvb een faillissement makkelijk verhuisd worden naar een andere partij (en indien de failliete partij hierrond vervelend doet volstaat een mailtje naar DNS.be om de verhuis alsnog te doen). In geval van een hostingbedrijf dat stopt zoek je gewoon een ander hostingbedrijf en je bent weer online (vele hostingbedrijven zullen je zelfs helpen met de verhuis!).
TS heeft inmiddels zelf verklaard dat hij niet technisch is aangelegd maar daarom mogen we hem ook niet meteen als dom oid beschouwen. Het feit dat hij de weg naar UB heeft gevonden zegt in mijn ogen genoeg : hij heeft een probleem en wilt dit oplossen, alsook bijleren hoe hij dit probleem kan voorkomen in de toekomst. Als TS om eender welke reden beslist om van skynet weg te gaan dan zal hij - zoals Philippe aanhaalt - nog 6 maanden zijn mailboxen kunnen gebruiken. Dus ook dan moet hij iedereen waarschuwen dat zijn e-mailadres zal veranderen...
@goztow : dit is inderdaad een mogelijkheid waarmee je het beste van beide werelden combineert en voor TS mss nog het beste van al... Als Gmail dan ooit stopt is het een koud kunstje om je mail onder te brengen bij een ander hosting bedrijf.
@johcla, @vuurvos : Jullie raden beiden gmail aan, maar wie zegt dat gmail binnenkort nog gaan bestaan? Google sluit met de regelmaat van de klok projecten die volgens hun niet genoeg geld opbrengen. Zo hebben ze onlangs nog aangekondigd dat ze het immens populaire Google Reader binnen enkele maanden stop gaan zetten (http://tweakers.net/nieuws/87893/petiti ... -15&u=1800). Dit hebben ze eerder ook al gedaan met Google Desktop (iGoogle), een andere populaire dienst waarmee men het startscherm van google kon personaliseren en er allerlei widgets op zetten zoals feeds van jouw favoriete kranten, het weer, kalenders, ... Ook Google Wave, waar men grootse plannen mee had en met veel poeha aankondigde is inmiddels al lang gestopt (http://nl.wikipedia.org/wiki/Google_Wave). Google Wave werd veel gebruikt door organisaties waar veel mensen samen werkten aan één zelfde project zoals architecten, scholen, ingenieurs, ... En tot slot was er ooit Google Labs dat men in 2011 heeft stopgezet (http://tweakers.net/nieuws/75747/google ... ecten.html).
Telkens opnieuw (zowat bij elk stopgezet project) waren er mensen of zelfs bedrijven die deze projecten van Google gebruikten en die in een tijd van ongeveer 4 maand een andere oplossing mochten zoeken. Gmail bestaat ondertussen al een tijdje maar ooit komt er een tijd dat Google hier ook geen geld meer in ziet en dat ze ook gmail gaan sluiten. En dan ben je ook terug bij af, want je mailadres ben je immers kwijt!
Ik wil TS een oplossing bieden waarbij hij niet afhankelijk is van derden in de vorm dat als deze stoppen er niks ongedaan kan gemaakt worden. Een domeinnaam kan in geval van bvb een faillissement makkelijk verhuisd worden naar een andere partij (en indien de failliete partij hierrond vervelend doet volstaat een mailtje naar DNS.be om de verhuis alsnog te doen). In geval van een hostingbedrijf dat stopt zoek je gewoon een ander hostingbedrijf en je bent weer online (vele hostingbedrijven zullen je zelfs helpen met de verhuis!).
TS heeft inmiddels zelf verklaard dat hij niet technisch is aangelegd maar daarom mogen we hem ook niet meteen als dom oid beschouwen. Het feit dat hij de weg naar UB heeft gevonden zegt in mijn ogen genoeg : hij heeft een probleem en wilt dit oplossen, alsook bijleren hoe hij dit probleem kan voorkomen in de toekomst. Als TS om eender welke reden beslist om van skynet weg te gaan dan zal hij - zoals Philippe aanhaalt - nog 6 maanden zijn mailboxen kunnen gebruiken. Dus ook dan moet hij iedereen waarschuwen dat zijn e-mailadres zal veranderen...
@goztow : dit is inderdaad een mogelijkheid waarmee je het beste van beide werelden combineert en voor TS mss nog het beste van al... Als Gmail dan ooit stopt is het een koud kunstje om je mail onder te brengen bij een ander hosting bedrijf.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Krisken, ik ben het volledig met je eens. In mijn laatste bericht heb ik ook aangehaald dat je dan afhankelijk wordt van Google. Ik gebruik Google Apps voor mijn domeinen en dat is ook al niet meer gratis voor nieuwe klanten.
-
- Moderator
- Contacteer:
Johcla : dat is vermoed ik dat Goztow wou aanhalen : ik ken diverse bedrijven waar men dit doet op dergelijke manier : een eigen domeinnaam en de mails laat men afhandelen bij Google. Maar zoals je zelf reeds laat weten : de dienst google apps (www.google.com/a/) is plots van een gratis service naar een betalende service gegaan. De mensen die nog een aantal accounts konden aanmaken hebben het nog steeds gratis maar bvb TS zou nu 4EUR/gebruiker/maand moeten betalen (http://www.google.com/intl/nl/enterpris ... icing.html) wat dan weer zorgt voor een erg duur kostenplaatje. Twee gebruikers op 1 jaar komt neer op 8x12 = 96 euro aan google alleen al te betalen. Nog maar eens een mooi voorbeeld dat niet alle diensten bij Google zelf blijven bestaan of gratis blijven. Maar we moeten ook realistisch blijven : Google is geen liefdadigheidsorganisatie. Zij hebben ook gebouwen, mensen in dienst, servers, dataverkeer en nog zoveel meer dingen die moeten betaald worden. En dat geld halen ze binnen via betalende zaken zoals Google Apps of via reclame (zoals gmail).
Telefonie = EDPnet + OVH
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
En wie zegt dat internet providers blijven bestaan ? Er zijn er al genoeg de revue gepasseerd. En wat als Gmail stopt of betalend wordt ? Toch geen enkel probleem ? Ga over naar Outlook.com van Microsoft. En wat als die stopt of betalend wordt ? Toch weer geen probleem ?krisken schreef:Jullie raden beiden gmail aan, maar wie zegt dat gmail binnenkort nog gaan bestaan?
Geef nu toe, de kans dat beide reuzen hun maildienst gaan stoppen is toch heel erg klein, niet ? Of dat ze betalend wordt ?
En dan nog, denk je nu écht dat er dan geen anderen gaan opstaan ? Trouwens, er zijn er sowieso al een heleboel anderen sinds jaar en dag. Yahoo, AOL, GMX, Ovi, Yandex ... moet ik doorgaan ? Allemaal gratis (meestal met ads).
Btw: de TS is uiteraard niet dom en heeft de weg naar UB gevonden. Maar soms gaat het wél zijn petje teboven:
Hoe zou dat komen denk je ?Wim VDB schreef:Over de rest moet ik toch wel zeggen dat ik even de essentie mis
-
- Moderator
Het is zinloos om hierover nog verder te discuteren, er zijn gewoon verschillende uiteenlopende standpunten ...
krisken heeft gelijk, en die honderden miljoenen Hotmail/Yahoo/Gmail klanten wereldwijd, hebben allemaal ongelijk (we zijn dus met 1 miljard dommekloten ).
De TS heeft kan nu goed gedocumenteerd kiezen tussen de verschillende aangebrachte mogelijkheden.
krisken heeft gelijk, en die honderden miljoenen Hotmail/Yahoo/Gmail klanten wereldwijd, hebben allemaal ongelijk (we zijn dus met 1 miljard dommekloten ).
De TS heeft kan nu goed gedocumenteerd kiezen tussen de verschillende aangebrachte mogelijkheden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Indien men gebruikmaakt van Yahoo! en Gmail e-mail, wordt men dan per definitie een dommekloot in het kwadraat??
-
- Moderator
Neen, een halve dommekloot, want door klant te zijn bij beide halveer je het risico .
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
Ik ben een halve dommekloot want ik gebruik zowel Gmail als Outlook kwestie van op 2 paarden te gokkenphilippe_d schreef:krisken heeft gelijk, en die honderden miljoenen Hotmail/Yahoo/Gmail klanten wereldwijd, hebben allemaal ongelijk (we zijn dus met 1 miljard dommekloten ).
-
- Moderator
- Contacteer:
Internetproviders verdwijnen inderdaad ook uit het landschap (wegens stopzetting, faillissement, ...) maar dan ben je je domeinnaam niet kwijt (en kan je deze dus met gemak verhuizen naar een andere partij). Noch ben je je mails kwijt (bij POP3 ben je ze al helemaal niet kwijt, bij IMAP moet je maar selecteren en slepen...klaar). Als één van de gratis services die je vernoemt offline gaat ben je weldegelijk alles kwijt... Er zullen er zeker nog anderen op staan, maar ik vrees dat deze niet de extensie @hotmail.com, @outlook.com of @gmail.com zullen hebben. Dat is nu net heel het punt : de reden waarom ik TS aan raad om een eigen domeinnaam te nemen is dat hij niet om de 5 stappen van mailadres moet veranderen als hij wisselt van ISP, maar ook niet als hij van de ene gratis service naar de andere gaat!vuurvos schreef:En wie zegt dat internet providers blijven bestaan ? Er zijn er al genoeg de revue gepasseerd. En wat als Gmail stopt of betalend wordt ? Toch geen enkel probleem ? Ga over naar Outlook.com van Microsoft. En wat als die stopt of betalend wordt ? Toch weer geen probleem ?krisken schreef:Jullie raden beiden gmail aan, maar wie zegt dat gmail binnenkort nog gaan bestaan?
Geef nu toe, de kans dat beide reuzen hun maildienst gaan stoppen is toch heel erg klein, niet ? Of dat ze betalend wordt ?
En dan nog, denk je nu écht dat er dan geen anderen gaan opstaan ? Trouwens, er zijn er sowieso al een heleboel anderen sinds jaar en dag. Yahoo, AOL, GMX, Ovi, Yandex ... moet ik doorgaan ? Allemaal gratis (meestal met ads).
Het aantal google-accounts (oftewel : elk gmailaccount is een google account) stelt niks voor : deze worden aangemaakt voor de tientallen diensten die google nu heeft (youtube, gmail, ...) alsook voor de diensten die het had in het verleden (zie mijn vorige berichten). Je mag niet vergeten dat iedereen die een Android telefoon heeft, OOK een google account heeft of moest aanmaken! Ikzelf gebruik gmail ook, maar dit voor mails die gemist kunnen worden (fora, sociale websites, ...). Ook moet je je realiseren dat de overgrote meerderheid van deze accounts (en dan durf ik toch spreken over ruim de helft) aangemaakt zijn door tieners die het mailaccount van de ouders niet willen ingeven en zo een beetje zelfstandigheid verkrijgen. En dan spreek ik nog niet over het aantal accounts die slapende zijn! Ooit gemaakt in de tienerjaren waar een googleaccount als "Ubercool_prinsesjuuuuh" nog leuk en cool waren, maar waaruit bleek dat bij meer serieuzere communicatie (bvb sollicitaties) dit niet het gewenst was. Gevolg : men maakt een tweede/derde/vierde/... emailadres aan. Vergis je niet : ik zeg niet dat gmail en de anderen geen werkende accounts hebben maar het aantal zegt niks zoals ik hierboven al omschreef...philippe_d schreef:krisken heeft gelijk, en die honderden miljoenen Hotmail/Yahoo/Gmail klanten wereldwijd, hebben allemaal ongelijk (we zijn dus met 1 miljard dommekloten )
Betreffende de gmail reclame : http://nl.wikipedia.org/wiki/Gmail#Privacy
Wat cijfers betreft spreekt men over 193 miljoen googleaccounts in 2011, toen http://tweakers.net/nieuws/72896/gmail-gebruikers-maken-melding-van-lege-mailbox.html gebeurde...
PS : ondanks het respect voor jouw grijze haren en jouw kundige ervarenheid op het internet vind ik jouw post die ik hier aan haal beneden alle peil. Dat jij niet verder hierover in discussie wilt gaan met mij is uiteraard je goed recht, maar reageer dan gewoon niet meer in dit topic. Mensen die een eigen domeinnaam dan nog een interessante optie vinden kunnen dan nog altijd reageren en deze zal ik met veel plezier beantwoorden. Uitdagende zinnen zoals hierboven voegen niks toe aan dit topic en lijken mij ook nergens voor nodig, toch?
Telefonie = EDPnet + OVH
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
Degenen die gesneuveld zijn waren dan ook niet de grote namen, geef toe. Zie jij Belgacom Skynet of Telenet snel verdwijnen ? Dacht ik niet.krisken schreef:Internetproviders verdwijnen inderdaad ook uit het landschap (wegens stopzetting, faillissement, ...) maar dan ben je je domeinnaam niet kwijt (en kan je deze dus met gemak verhuizen naar een andere partij). Noch ben je je mails kwijt (bij POP3 ben je ze al helemaal niet kwijt, bij IMAP moet je maar selecteren en slepen...klaar). Als één van de gratis services die je vernoemt offline gaat ben je weldegelijk alles kwijt...
Overdrijven is ook een kunst. Bovendien drogreden als je bij de groten zit en ik reken daar ook EDPnet en Scarlet bij..... de reden waarom ik TS aan raad om een eigen domeinnaam te nemen is dat hij niet om de 5 stappen van mailadres moet veranderen als hij wisselt van ISP
Dus minder dan 0,08% van alle gebruikers waren getroffen. En hoeveel gebruikers van Outlook zijn al hun mails al verloren door het crashen van hun harde schijf ?Wat cijfers betreft spreekt men over 193 miljoen googleaccounts in 2011, toen dit gebeurde...
Het is jouw grootste recht om te bepalen van welk niveau je Phippe's post vindt, maar hij heeft in de fond wel gelijk vind ik. Iedereen zijn gedacht natuurlijk.ondanks het respect voor jouw grijze haren en jouw kundige ervarenheid op het internet vind ik jouw post die ik hier aan haal beneden alle peil.
Dat is tof van je, je probeert altijd mensen te helpen en dat siert je.Mensen die een eigen domeinnaam dan nog een interessante optie vinden kunnen dan nog altijd reageren en deze zal ik met veel plezier beantwoorden.
-
- Moderator
- Contacteer:
Vuurvos, ik denk dat we wat naast elkaar praten. @skynet.be en @pandora.be/@telenet.be hebben er inderdaad nog maar zelden uit gelegen. Maar als een gebruiker vandaag beslist om van belgacom naar telenet (of eender welke isp naar eender welke isp) te gaan dan weet jij ook dat je mailadres ook weg is (correctie : wettelijk gezien zou het nog 6 maanden moeten bestaan). Dus dan mag je ook beginnen met iedereen te waarschuwen dat je een nieuw mailadres hebt. En dit is een actie waarbij mensen vaak niet over denken als ze van ISP switchen! Met internetproviders die verdwijnen bedoelde ik dus meer de hostingbedrijven, niet de internetaanbieders.
Bovenstaand probleem kan je verhelpen door bij een externe partij zoals google.com of één van de vele anderen een mailadres te nemen. Maar ook daar ben je niet zeker of je je mailadres kan blijven behouden tot het einde der tijden (nuja...).
Overigens : mails horen niet thuis op een harde schijf maar op een server. Daarom dat ik ook bij zoveel mogelijk mensen aanraad om - indien mogelijk - IMAP te gebruiken ipv POP3. Bij uitval van je PC (of aankoop nieuwe PC, ...) staan je mails immers op de server. Een server die - als je een beetje hostingprovider/ISP hebt die zijn zaakjes op orde heeft - elke dag gebackupped word. Dus als de server uitvalt ben je maximaal de mails van 1 dag kwijt...
Bovenstaand probleem kan je verhelpen door bij een externe partij zoals google.com of één van de vele anderen een mailadres te nemen. Maar ook daar ben je niet zeker of je je mailadres kan blijven behouden tot het einde der tijden (nuja...).
Overigens : mails horen niet thuis op een harde schijf maar op een server. Daarom dat ik ook bij zoveel mogelijk mensen aanraad om - indien mogelijk - IMAP te gebruiken ipv POP3. Bij uitval van je PC (of aankoop nieuwe PC, ...) staan je mails immers op de server. Een server die - als je een beetje hostingprovider/ISP hebt die zijn zaakjes op orde heeft - elke dag gebackupped word. Dus als de server uitvalt ben je maximaal de mails van 1 dag kwijt...
Telefonie = EDPnet + OVH
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
OK, je hebt een punt. Als Jan met de Pet verhuist naar een andere ISP dan denkt die er niet aan dat zijn mail mee verhuist.
Dat kan evengoed met POP3. Ik stel de functie in dat alle inkomende mail (Skynet) op de mailserver blijft staan en ik stel de uitgaande mail in dat die via Gmail moet verlopen. Ik heb nog nooit mails verloren.Overigens : mails horen niet thuis op een harde schijf maar op een server. Daarom dat ik ook bij zoveel mogelijk mensen aanraad om - indien mogelijk - IMAP te gebruiken ipv POP3.
-
- Moderator
- Contacteer:
Maar op deze manier kan je toch geen mappenstructuur aanmaken/behouden? Als je in je inbox diverse mappen aanmaakt (bvb mapje Userbase, om alle mails van Userbase in te bewaren), blijven deze dan behouden als je bvb inlogt via webmail? Ik vermoed dat je verzonden mails dan in de sendbox staan van je gmail?
Hier haal ik alles binnen via IMAP, en mails versturen gebeurd via dezelfde server als waar ik de mails op haal (maar op een andere poort dan poort 25, namelijk 587), maar uiteraard met authenticatie.
Hier haal ik alles binnen via IMAP, en mails versturen gebeurd via dezelfde server als waar ik de mails op haal (maar op een andere poort dan poort 25, namelijk 587), maar uiteraard met authenticatie.
Telefonie = EDPnet + OVH
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
Klopt. Maar ik gebruik labels in Gmail. Kan ik onmiddellijk zien aan wie ik iets verstuurd heb, vb. zoon, dochter, zus hebben allemaal labels met andere kleuren.krisken schreef:Maar op deze manier kan je toch geen mappenstructuur aanmaken/behouden? Als je in je inbox diverse mappen aanmaakt (bvb mapje Userbase, om alle mails van Userbase in te bewaren), blijven deze dan behouden als je bvb inlogt via webmail? Ik vermoed dat je verzonden mails dan in de sendbox staan van je gmail?
Idem dito, mijn uitgaande mail gaat ook over poort 587 met authenticatie van de Google mailserver ( smtp.gmail.com )maar op een andere poort dan poort 25, namelijk 587), maar uiteraard met authenticatie.
-
- Moderator
- Contacteer:
Pretty Dan is het ongeveer gelijklopend met hier. Logisch dat je ook 587 gebruikt, zou anders niet lukken om te mailen .
Telefonie = EDPnet + OVH