Klant heeft een PBX in een datacenter staan en wenst zowel op 2 gsm's als thuis (VoIP telefoon) zijn gesprekken te ontvangen. Op beide gsm's getest : werkt zonder probleem. Echter de vaste telefoon blijkt wel een probleem te geven...
Klant heeft een fibernet XL van telenet met een modem-only. De router is van de klant zelf (Cisco/Linksys model) waar poort 5060 tot 5069 in open staat. Als je met de SIP telefoon belt naar een ander netwerk krijg je het gekende voorval dat de andere partij jou niet hoort.
Aangezien de poorten al open staan, iemand nog een idee waar ik moet zoeken?
Telenet + VoIP
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- Je moet kijken welke RTP poorten de betreffende SIP telefoon gebruikt, en deze ook openzetten. De SIP poort (5060) openen is niet genoeg, gezien deze alleen gebruikt wordt voor de SIP signalisatie. De data streams (voice) gaan via de RTP poorten.
- Ofwel UPnP proberen.
- Gezien de SIP telefoon achter een router staat (NAT), kan het invoeren van een STUN server ook soms helpen (De functie van STUN is om aan de SIP provider te vertellen achter welk soort NAT de VoIP telefoon aangesloten zit
- Ofwel UPnP proberen.
- Gezien de SIP telefoon achter een router staat (NAT), kan het invoeren van een STUN server ook soms helpen (De functie van STUN is om aan de SIP provider te vertellen achter welk soort NAT de VoIP telefoon aangesloten zit
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
uPNP was ook mijn eerste gedacht, deze is dus actief.
Wat STUN betreft : ik dit zou inderdaad kunnen helpen...
Wat STUN betreft : ik dit zou inderdaad kunnen helpen...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Best ook eens nazien of op de router geen SIP-ALG actief staat. Dit zorgt vaak voor zulke problemen...
Kan je via deze link testen:
http://dc.nextiva.com/sipalg/
Iets meer info:
http://www.voip-info.org/wiki/view/Routers+SIP+ALG
Kan je via deze link testen:
http://dc.nextiva.com/sipalg/
Iets meer info:
http://www.voip-info.org/wiki/view/Routers+SIP+ALG