Telenet + VoIP

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klant heeft een PBX in een datacenter staan en wenst zowel op 2 gsm's als thuis (VoIP telefoon) zijn gesprekken te ontvangen. Op beide gsm's getest : werkt zonder probleem. Echter de vaste telefoon blijkt wel een probleem te geven...

Klant heeft een fibernet XL van telenet met een modem-only. De router is van de klant zelf (Cisco/Linksys model) waar poort 5060 tot 5069 in open staat. Als je met de SIP telefoon belt naar een ander netwerk krijg je het gekende voorval dat de andere partij jou niet hoort.

Aangezien de poorten al open staan, iemand nog een idee waar ik moet zoeken?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

- Je moet kijken welke RTP poorten de betreffende SIP telefoon gebruikt, en deze ook openzetten. De SIP poort (5060) openen is niet genoeg, gezien deze alleen gebruikt wordt voor de SIP signalisatie. De data streams (voice) gaan via de RTP poorten.
- Ofwel UPnP proberen.
- Gezien de SIP telefoon achter een router staat (NAT), kan het invoeren van een STUN server ook soms helpen (De functie van STUN is om aan de SIP provider te vertellen achter welk soort NAT de VoIP telefoon aangesloten zit
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

uPNP was ook mijn eerste gedacht, deze is dus actief.
Wat STUN betreft : ik dit zou inderdaad kunnen helpen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
sdb
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 maa 2013, 17:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Best ook eens nazien of op de router geen SIP-ALG actief staat. Dit zorgt vaak voor zulke problemen...

Kan je via deze link testen:
http://dc.nextiva.com/sipalg/

Iets meer info:
http://www.voip-info.org/wiki/view/Routers+SIP+ALG
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”