BBOX op lanpoort van Cisco 876 mogelijk ?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
benny
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 dec 2005, 21:38
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Kan een Cisco 876 gebruikt worden om QOS op het netwerk te hebben ?
Ik weet dat de wan poort van deze router niet kan gebruiken (is adsl over isdn) maar zou ik een belgacom bbox2 kunnen hangen op 1 van de 4 ethernet poorten en dan....

-- de bbox2 als modem only, de Cisco maakt dan de verbinding via pppoe, is dhcp server met Nat.
of
-- de bbox2 standaard met dhcp server en nat, maar de 876 enkel gebruiken voor het QOS gedeelte om zo VOIP voorrang te geven.

Ik weet dat ik me eerst nog wat moet verdiepen in Cisco IOS etc..., console kabel zoeken, maar het zou alvast fijn zijn om te weten of bovenstaande uiteindelijk mogelijk gaat zijn :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Volgens mij is de Cisco 876 een gewone ADSL2+ (AnnexB) modem/router (met 4 LAN poorten), en géén WAN poort.

1) -- de bbox2 als modem only, de Cisco maakt dan de verbinding via pppoe, is dhcp server met Nat.
  • tenzij je één van de LAN poorten kan instellen als WAN, denk ik niet dat dit zal lukken.
  • Je kan geen PPPoE verbinding maken via een van de LAN poorten, en je kan nooit de Cisco als router laten werken via één van de LAN poorten
2) -- de bbox2 standaard met dhcp server en nat, maar de 876 enkel gebruiken voor het QOS gedeelte om zo VOIP voorrang te geven.
  • als je de bbox2 verbdint met één van de Cisco LAN poorten, zal je hem exclusief als "switch" gebruiken
  • gezien je de Cisco niet als router kan laten werken via één van de LAN poorten, kan je ook de QoS niet gebruiken
Eigenlijk begrijp ik de bedoeling niet om een ADSL modem/router te gebruiken achter een andere DSL modem/router ??[/list]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
benny
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 dec 2005, 21:38
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ok bedankt.
Bedoeling was eigenlijk om op een goedkope manier QOS te hebben voor VOIP. Die 876 kon ik krijgen van iemand, vandaar.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”