TV over internet?
Hallo,
We hebben momenteel een analoge aansluiting via Telenet.
We hebben jonge kids die verkocht zijn aan KZOOM en Ketnet. Wijzelf kijken weinig TV (enkel regionale nieuwszender, één, canvas, vtm, soms nederlandse zenders. Ik wil wel overschakelen naar digitale TV, Belgacom of Telenet of .... Maar ik bedacht, misschien is het ook mogelijk TV te kijken via het internet. Zo ja wat is hierin haalbaar? En bespaar ik hier mee op de gekende aanbieders van digitale TV (en verbruik van decoder)? Wat heb ik dan nodig?
Wim
We hebben momenteel een analoge aansluiting via Telenet.
We hebben jonge kids die verkocht zijn aan KZOOM en Ketnet. Wijzelf kijken weinig TV (enkel regionale nieuwszender, één, canvas, vtm, soms nederlandse zenders. Ik wil wel overschakelen naar digitale TV, Belgacom of Telenet of .... Maar ik bedacht, misschien is het ook mogelijk TV te kijken via het internet. Zo ja wat is hierin haalbaar? En bespaar ik hier mee op de gekende aanbieders van digitale TV (en verbruik van decoder)? Wat heb ik dan nodig?
Wim
Dank je voor je reactie.
Ik vroeg me af of er ook andere spelers op de markt waren. Misschien zijn er andere opties om TV te kijken via internet. En ik lees bij WeePee dat het niet te koppelen valt aan een gewoon TV toestel, dus enkel via PC, tablet of smartphone.
Ik denk dat we beter even bij het analoge TV kijken blijven via de kabel van Telenet.
Ik vroeg me af of er ook andere spelers op de markt waren. Misschien zijn er andere opties om TV te kijken via internet. En ik lees bij WeePee dat het niet te koppelen valt aan een gewoon TV toestel, dus enkel via PC, tablet of smartphone.
Ik denk dat we beter even bij het analoge TV kijken blijven via de kabel van Telenet.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Neem een moderne TV (die hebben een interne DVB decoder)
Sluit een antenne aan
Je ontvangt nu gratis enkele zenders (een, canvas, ...) in digitale kwaliteit (wel geen high definition)
Sluit een antenne aan
Je ontvangt nu gratis enkele zenders (een, canvas, ...) in digitale kwaliteit (wel geen high definition)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
en met een buitenantenne kan je behalve één/canvas ook nog gratis ned1, 2 en 3 ontvangen! Voor TV over internet moet je vooral letten op "stievie"...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
gewoon de antenne van vroeger... Gratis VRT, Canvas, Ketnet, RTF en nog een paar onbekendere zendersWim VDB schreef:Sorry Johan,
Ik ben echt niet mee met DVB-T. Wat moet ik me daarbij voorstellen of heb je een lek in het forum waar ik meer hierover vind?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als je deze zenders wilt blijven bekijken is free DVB-T geen optie (vtm en kzoom zit er alvast niet op, en Nederlandse zenders kan je zelfs met een buitenantenne niet overal ontvangen. Ook de betalende versie (teletenne van telenet) is geen optie daar VTM of kzoom ook niet te bespeuren is daar en je eveneens een probleem hebt met de Nederlandse zenders (http://telenet.be/3563/nl/thuis/televis ... nderaanbod). WeePeeTV heeft de zenders die je verlangt (https://weepee.tv/kanalen). Enige dat overschiet maar nog niet commercieel verkrijgbaar is, is stievie (http://www.stievie.be/faq/index.aspx), daar heb je kzoom, ketnet, vtm, één, canvas, ... maar opnieuw geen NL zenders.Wim VDB schreef: We hebben jonge kids die verkocht zijn aan KZOOM en Ketnet. Wijzelf kijken weinig TV (enkel regionale nieuwszender, één, canvas, vtm, soms nederlandse zenders
Wat regionale zenders betreft : geen enkele zender doet dit behalve ATV.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
@Krisken VTM, 2BE, Jim en KZoom heb je bij ons wel hoor
-
- Moderator
- Contacteer:
Excuus, ik zat met vier in mijn gedachte Tekst aangepast, bedankt om mij er op te wijzen!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Je hebt natuurlijk ook nog TVVlaanderen (Digitale TV via satteliet).
Bij de betere TV's zit er een ingebouwde DVB-S decoder met CI+ module zodat je geen decoder nodig hebt.
De instapkosten zijn wel wat hoger maar vanaf 10€/maand heb je heel wat zenders behalve de regionale.
De belangrijkste nadelen zijn de installatie van de schotel, de problemen als je met meerdere TV's wilt kijken en de twijfelachtige reputatie van TVVlaanderen.
Telenet heeft ook aangekondigd dat je voor deze zomer digitaal zou kunnen kijken zonder decoder (met TV met CI+ module). Dit moet natuurlijk met een korrel zout genomen worden want Telenet verdiend meer aan hun Digibox business model
Bij de betere TV's zit er een ingebouwde DVB-S decoder met CI+ module zodat je geen decoder nodig hebt.
De instapkosten zijn wel wat hoger maar vanaf 10€/maand heb je heel wat zenders behalve de regionale.
De belangrijkste nadelen zijn de installatie van de schotel, de problemen als je met meerdere TV's wilt kijken en de twijfelachtige reputatie van TVVlaanderen.
Telenet heeft ook aangekondigd dat je voor deze zomer digitaal zou kunnen kijken zonder decoder (met TV met CI+ module). Dit moet natuurlijk met een korrel zout genomen worden want Telenet verdiend meer aan hun Digibox business model
-
- Elite Poster
heb al 7 jaar goede ervaringen met TVV! Wat bedoel je met "twijfelachtige reputatie"?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Een CI-module is ook al goed genoeg. Groot verschil tussen CI en CI+ !johan.devos schreef:Je hebt natuurlijk ook nog TVVlaanderen (Digitale TV via satteliet).
Fout, sinds enkele maanden zitten TV Oost, ATV en TV Limburg op 1 zender waar elke regio dan om beurt zijn journaal kan uitzenden.johan.devos schreef:De instapkosten zijn wel wat hoger maar vanaf 10€/maand heb je heel wat zenders behalve de regionale.
Die laatste 2 claims vind ik wel straf. Welke problemen heb jij bij meerdere TV's? In principe is het mogelijk zelfs meer TV's aan te sluiten op 1 schotel, dan het aantal decoders die je kan afnemen bij TN of BGC. Dat TVV niet zo hip is als de concurrentie kan ik nog inkomen, maar qua stabiliteit valt er niet veel te klagen denk ik.johan.devos schreef:De belangrijkste nadelen zijn de installatie van de schotel, de problemen als je met meerdere TV's wilt kijken en de twijfelachtige reputatie van TVVlaanderen.
-
- Moderator
- Contacteer:
Vergeet niet dat TS vroeg naar oplossing om TV te kijken via internet. Dus satelliet valt zo-ie-zo al af...
Overigens kan ik Johan wel begrijpen. Satelliet is een leuk medium waarmee je heel wat kan doen (en voordelen heeft ten opzichte van belgacom en telenet, zoals opnemen en geen gesloten software) maar je moet ook helemaal "goed" gericht zijn met je huis of appartement om je schotel te kunnen hangen. Niet iedereen mag dit zomaar (huurhuizen) of kan dit zomaar (appartementen). Ook telt je omgeving voor een groot deel mee : als er iets in de weg staat zoals bomen of appartementsblokken zal het ook niet werken.
Overigens kan ik Johan wel begrijpen. Satelliet is een leuk medium waarmee je heel wat kan doen (en voordelen heeft ten opzichte van belgacom en telenet, zoals opnemen en geen gesloten software) maar je moet ook helemaal "goed" gericht zijn met je huis of appartement om je schotel te kunnen hangen. Niet iedereen mag dit zomaar (huurhuizen) of kan dit zomaar (appartementen). Ook telt je omgeving voor een groot deel mee : als er iets in de weg staat zoals bomen of appartementsblokken zal het ook niet werken.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
We zijn aan het afdwalen. om te antwoorden aan topic starter: ja, er bestaan oplossingen via het Internet. Weepee is een voorbeeld dat momenteel et verkrijgen is. Weepee TV is nog niet verkrijgbaar op een gewone TV. In de toekomst komt dit wel (met de Weepee TV box).
Maar als je dan toch op je gewone TV wil blijven kijken, waarom dan niet gewoon bij BGC TV, Telenet, Scarlet of Snow blijven? Wil je besparen? Of wat is de reden van de vraag?
BGC TV heeft ook TV overal en Telenet heeft Yelo TV, beide alternatieven om op andere devices TV te kijken op voorwaarde dat je de "vaste" TV ook bij hen hebt.
Maar als je dan toch op je gewone TV wil blijven kijken, waarom dan niet gewoon bij BGC TV, Telenet, Scarlet of Snow blijven? Wil je besparen? Of wat is de reden van de vraag?
BGC TV heeft ook TV overal en Telenet heeft Yelo TV, beide alternatieven om op andere devices TV te kijken op voorwaarde dat je de "vaste" TV ook bij hen hebt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Moderator
- Contacteer:
WeePeeTV is WEL al beschikbaar op de gewone TV. Je moet wel een smartTV hebben (kort door de bocht : een UTP poort op je TV).
Telefonie = EDPnet + OVH
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
@krisken: Als zelfbouw een optie is kan je met satelliet en de juiste decoder zoals een VU+ Solo2 ook uw zenders bereiken over het internet en dan bekijken met bijvoorbeeld de VU+ Player.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
en ik kijk weepeetv op mijn gewone tv via een android stick
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Contacteer:
OK op die manier gezien, maar dan word het al héél ingewikkeld hé
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Met twijfelachtige reputatie bedoel ik oa:wied schreef:heb al 7 jaar goede ervaringen met TVV! Wat bedoel je met "twijfelachtige reputatie"?
- Het verkopen van sets met te kleine schotels zodat men bij slecht weer ontvangstproblemen heeft
- Lage bitrate met soms matige beeldkwaliteit als gevolg
- Beperkt aanbod vlaamse HD senders (4HD?, 5HD?)
- Beperkt aanbod waalse/franse zenders
- Regelmatig aanpassen van zenderlijsten (Discovery Science, SyFy en 13th Street zijn verdwenen en vervangen door minderwaardige alternatieven)
- De ingevoerde beperking om max 4 verschillende zenders gelijktijdig te decoderen
- De ingevoerde verplichting om een CI module te kopen met smatcard
- De beperkte zenderlijst van de Exra kaart
- De rommelige administratie (meestal bij opzeg of wijziging abo) met de nodige klachten tot gevolg - zoek maar in de fora
Volledig gelijk maar ik bedoelde een TV met CI+ slot waarin je in het geval van TVVlaanderen en CI Module en voor in de toekomst bij Telenet voor DVB-C een CI+ Module kunt instekenKenw00t schreef:[Een CI-module is ook al goed genoeg. Groot verschil tussen CI en CI+ !
Maar een journaallus in niet het volledige programma en in mijn geval ontbreekt Focus/WTVKenw00t schreef: Fout, sinds enkele maanden zitten TV Oost, ATV en TV Limburg op 1 zender waar elke regio dan om beurt zijn journaal kan uitzenden.
Ik heb hiermee geen problemen. Ik heb een Visiosat BIG Bisat met 3 quad LNB's en 2 receivers en ik weet hoeveel tijd en moeite het me heeft gekost om alles te begrijpen, componenten uit te zoeken, kabels te trekken,... en dit kan ik NIET aanraden aan een leek zonder hem erop te wijzen dat dit niet vanzelfsprekend is. Een analoge kabel is heel wat eenvoudiger voor meerdere TV's en deze gebuik ik ook nog voor de kinderkamersKenw00t schreef: Welke problemen heb jij bij meerdere TV's?
Ik wil hier zeker geen topic van maken met voor/nadelen van X, Y, Z en zal hier in deze topic niet verder op reageren tenzij op directe vragen van de TS of via PM. Voor alle andere discussies kunnen we gerust een andere thread starten. Met een beetje zoekwerk kun je echter al veel van deze zaken vinden op Userbase en andere fora.
-
- Elite Poster
wat mij betreft was de TS zeer duidelijk: TV over IP vermits hij zelf weinig kijkt! Weepeetv, of binnenkort stievie, passen binnen deze redenering... 25 €/maand voor internet en je bent gestart!
-
- Moderator
- Contacteer:
Doe er maar (in geval van BGC) 7 euro bij, anders is zijn download limiet er mss te snel doorwied schreef:wat mij betreft was de TS zeer duidelijk: TV over IP vermits hij zelf weinig kijkt! Weepeetv, of binnenkort stievie, passen binnen deze redenering... 25 €/maand voor internet en je bent gestart!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
helemaal niet zeker, vermits we net via een andere posting van weepee vernemen dat hun stream ca 400mb/uur verbruikt! Reden te meer om naar DVB-T te kijken voor gratis ontvangst van ketnet bijvoorbeeld...
Bovendien hoop ik dat stievie met een ECHT goeie prijs komt opdagen binnenkort
Bovendien hoop ik dat stievie met een ECHT goeie prijs komt opdagen binnenkort
-
- Moderator
- Contacteer:
Second that! Dan moet ik juist nog een operator vinden voor national geographic, discovery channel en Sciencewied schreef:Bovendien hoop ik dat stievie met een ECHT goeie prijs komt opdagen binnenkort
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
tja, daar heb ik (vooralsnog) geen antwoord op. TS daarentegen kan al een eind ver geraken met:
uitzendinggemist.nl
bvn.nl
uitzendinggemist.nl
bvn.nl
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Welke merken van Smart TV's worden nu dan al native ondersteund?krisken schreef:WeePeeTV is WEL al beschikbaar op de gewone TV. Je moet wel een smartTV hebben (kort door de bocht : een UTP poort op je TV).
Want als WeePee er voor kon zorgen dat er een Samsung App komt, dan neem ik meteen terug een abonnement.
(en ze hadden er eentje in beta voor hun lancering, dus zo moeilijk kan het niet zijn)
-
- Moderator
- Contacteer:
Ze ondersteunen diverse merken, maar niet alle types meen ik mij nog te herinneren van de softlauch.
Telefonie = EDPnet + OVH