50/6, maar toch niet?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Een vraagje over het 50Mbit-profiel: sinds mei 2012 staat mijn vdsl lijn stabiel op 50/6 gesynct, met >50% margin in beide richtingen 8)

Toch haal ik maar 30Mbit/s in de praktijk (verscheidene testen over de loop van de week). Bij de helpdesk van Dommel zegt men mij dat "er maar 30Mbit doorkomt"; bij EDPnet krijg ik (iets minder laconiek) dezelfde boodschap.

Kan iemand schetsen welke beperkende factor hier nog tussenzit (belgacom of de ISP?) en of hier toekosmtplannen van bekend zijn?

Dommel speedconnect plus op raw copper, provincie Antwerpen.
Falc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:49

Luiheid van belgacom

Heb net hetzelfde
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Krek hetzelfde hier. Sync op 50/6, kom via EDPnet NOOIT boven de 30/4.5 uit. Die upload vind ik nog ok, maar die 30??? Dat is bijna de helft... aansluiting op 150 meter van mijn huis BTW.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Falc schreef:Luiheid van belgacom
Dus belgacom zit er ergens voor iets tussen? Weet je hoe precies?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als je een sync hebt van 50/6mbit dan moet je ISP (Dommel, EDPnet, ...) de cap er af halen.
Maak eens een screenshot van je modem sync en stuur dit eens naar je ISP?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Dat ga ik zeker doen!
Heeft die cap nog een technische naam?

Dat twee ISP's tot dezelfde conclusie komen (dommel en edpnet) heeft er niets mee te maken?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vraag gewoon of je ook een 50mbit profiel hebt op de BAS

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Falc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:49

bitbite schreef:
Falc schreef:Luiheid van belgacom
Dus belgacom zit er ergens voor iets tussen? Weet je hoe precies?
Er moet bij belgacom nog iets in de centrale of rop omgezet worden voor die snelheid gehaald kan worden, maar belgacom weigert om speciaal daarvoor techniekers rond te sturen. zolang belgacom zelf geen 50 mbit aanbied zal dit niet veranderen. dat is tenminste het excuus dat ik iedere keer opnieuw hoor van dommel, tegelijk werd ik als een compleet achterlijke idioot behandeld.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

*kuch* bullshit *kuch* :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Krisken, ik neig ook sterk in die richting.

Maar wat me verbaasd is dat EDPnet, die ook 50Mbit beloven in hun product, tot dezelfde conclusie komen. Dat doet me toch denken dat er nog een andere factor is dan vdsl sync speed.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik kan je zeggen dat dit niet klopt.
Anders gewoon op de man af vragen wat Belgacom dan nog meer moet veranderen dan de lijnsync.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Het verhaal is volgens mij gedeeltelijk waar:
  • a) waar is Belagcom moet inderdaad die cap eraf halen.
    b) niet waar is dat de ISP hier niets kan aan doen. Het initiatief (naar Belgacom toe) moet van de ISP komen!
    c) grote zever is dat Belgacom dat "niet wil doen zolang ze zelf geen 50mbit aanbieden". Misschien moet de ISP voor deze interventies aan Belgacom betalen, en wringt daar het schoentje?
Belgacom moet daarvoor geen techniekers rondsturen, zo'n cap is geen plastieken hoedje of zo dat ze er ter plaatse moeten af schroeven :-D .
Dat is gewoon softwarematig.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Normaliter plaatst Belgacom geen cap op OLO lijnen. Deze cap word door de ISP in kwestie zelf geplaatst (aan de hand van je login/passwd combinatie op de BAS).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:Het verhaal is volgens mij gedeeltelijk waar:
[a) waar is Belagcom moet inderdaad die cap eraf halen.
Welke cap ? Een cap is iets dat in de BAS gebeurd (en die staat in het netwerk van EDP nota bene). Het lijnprofiel dat door DLM wordt beheerd en gemonitored is iets dat bij BGC gebeurd, dat klopt. Maar een cap die er af moet gehaald worden ? Dacht ik niet.
b) niet waar is dat de ISP hier niets kan aan doen. Het initiatief (naar Belgacom toe) moet van de ISP komen!
Volledig mee eens
c) grote zever is dat Belgacom dat "niet wil doen zolang ze zelf geen 50mbit aanbieden". Misschien moet de ISP voor deze interventies aan Belgacom betalen, en wringt daar het schoentje?
Idd. grote zever, maar er wringt nergens iets.

En dan de gebruikelijke onzin van degenen die stellen dat het "luiheid bij Belgacom" betreft, die hebben het warm water echt niet uitgevonden !
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Zijn die DLM resultaten in realtime raadpleegbaar (en automatiseerbaar) voor de OLOs?
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

De vraag gesteld aan de support: er zijn geen caps, ik zou de snelheid moeten halen (en of ik de modem al herstart heb).

Enfin, de vraag terug gestuurd om te dubbelchecken en te zien wat er dan wel scheelt met mijn lijn.
illie
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2009, 21:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Yup, nog steeds hetzelfde liedje.

Heb sinds september al zeker 5 keer hiervoor gebeld, elke keer vriendelijke afgescheept met de belofte dat ze gingen terugbellen, en idd ook die zever dat het aan BGC zou liggen.. Nu weet ik toch al beter dankzij deze thread.
illie
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2009, 21:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb hier echt genoeg van, ik heb dit onderstaande geopend in een ticket. Wie doet mee in een massale internet campagne om hier een einde aan te maken?!

Als we hier genoeg pers aandacht aan kunnen vestigen, dan zal er effectief pas iets gebeuren. punt aan de lijn dommel

Code: Selecteer alles

Beste,

Sinds mijn omschakeling naar VDSL2 in september heb ik al zeker 5 keer naar uw helpdesk gebeld.

Elke keer werd me verzekerd dat ik ooit de down- en upload snelheid zou krijgen waarvoor ik BETAAL..

Telkens kreeg ik dezelfde nonsense voorgeschoteld dat dit aan Belgacom hun weigering lag om met Dommel samen te werken.

Ondertussen heb ik mezelf toch maar wat bijgeschoold, en wat blijkt? De aanpassingen aan de BAS zijn logischerwijs jullie verantwoordelijkheid..

Nu zou ik graag willen dat Dommel in godsnaam aflevert wat jullie verkopen en effectief 50 down en 6 up afleveren aan jullie clienteel!


Al de keren dat ik jullie support lijn heb gebeld had ik vriendelijke mensen aan de lijn, als ik effectief ergere problemen had, ben ik meestal zelfs goed geholpen.
A.U.B. Ook al heb je richtlijnen of werk instructies gekregen om iets anders te doen, geef gewoon waarvoor ik betaald heb..
Er zijn forums vol mensen met dezelfde problemen online, en iedereen zit gewoon vast!

Als er ofwel niet gereageerd wordt of geen deftig antwoord op dit ticket komt, ga ik genoodzaakt zijn om gerechterlijke stappen te nemen.
Dit zal samen gebeuren met een gerichte geschreven en internet campagne waarbij zowel de vrije en andere pers wordt ingelicht over deze activiteiten.
We weten allemaal wat zulke acties in de laatste jaren al hebben aangericht voor de bedrijven die dit hebben meegemaakt.

Met de meest hoopvolle groeten,
Johan
PS : ticket [SCHEDOM-639413-SCHEDOM
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Voor een massale internetcampagne tegen Dommel moet je eerst een massale hoeveelheid klanten van Dommel vinden. ;-) Er zijn er veel die hier Dommel hebben gehad, maar die zijn overgestapt vanwege problemen met de administratie, klantendienst en/of gebrek aan vernieuwing in hun abonnementen. Voor VDSL2 is EDPnet een veel beter alternatief, zowel technisch (zie high-upload profiel) als administratief (zie o.a. Joachim op dit forum).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

illie schreef:Ik heb hier echt genoeg van, ik heb dit onderstaande geopend in een ticket. Wie doet mee in een massale internet campagne om hier een einde aan te maken?!
Ik vrees dat je de moeite kan besparen.
  • Als goed geïnformeerd gebruiker (die Userbase leest) zou je zeer sceptisch moeten geweest zijn om naar Dommel te gaan ...
  • Gezien je in september aangesloten bent, kan je volgens de nieuwe telecomwet in maart overstappen. Je kan zelfs vandaag overstappen (maar je betaalt tot in maart). Indien je niet tevreden bent, ga je toch gewoon weg? Dat is volgens mij toch véél efficiënter dan een nutteloze "internet campagne".
Zoals de vorige poster zei: een massale hoeveelheid ontevreden Dommel gebruikers zal je niet vinden:
  1. Zij die ontevreden waren, zijn al lang overgestapt.
  2. Zij die nog niet overgestapt zijn, zijn tevreden, en ga je dus niet kunnen ronselen voor jouw campagne.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
clashyui
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 maa 2013, 15:01
Bedankt: 1 keer

Is contractueel vastgelegd , Dommel heeft dit niet , dus je kan synchro hebben aan 50mb maar zal max senlheid 30 mb halen , enkel EDPnet heeft dit . en evt. Snow vanwege hun betalende optie .

Je zult moeten wachten tot voorjaar/zomer dan gaat de cap er sowieso vanaf .
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Bron?
Wat is er contractueel vastgelegd, en waarom zou Dommel dat niet hebben?
Maken ze dan misleidende reclame als ze VDSL2 aanbieden aan 50/6 op hun site?

Gelieve u te informeren voor je hier onwaarheden post !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
clashyui
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 maa 2013, 15:01
Bedankt: 1 keer

Voor U verwijten begint te strooien maybe eerst antwoord afwachten ?

Bron = bgc .

Contractueel is er een verschil tussen max 30 of max 50 effectief , wat providers op hun site zetten kan ik niks aan doen he , ze kunnen net zo goed synchrowaarden gebruiken of de kleine letters vergeten zijn oftwel is het contract wel in orde maar is de cap er nog niet vanaf . Details van de contra&cten liggen net niet voor mijn neus !

alleszins kan dommel niks veranderen aan snelheden op vdsl lijnen , tenzij een aanvraag en deze is dan afhankelijk van de kwaliteit van de lijn etc etc

maar zover ik weet heeft dommel dit niet .
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Twee berichten op het forum en al direct een moderator op zijn plaats zetten.
Als dat maar goed komt...
clashyui
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 maa 2013, 15:01
Bedankt: 1 keer

Zo niet is dit voor mij de eerste en laatste keer dat ik iets toevoeg simpel .

De bedoeling was mensen te informeren voordat ze verder blijven klagen over hun probleem . Als dat meteen word afgedaan als onwaarheden tja ....
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

clashyui schreef:Bron = bgc
zonder indiscreties te willen uitlokken...BGC als in bvb. rechtstreeks contact met insider van de Twin Towers ?? Of eerder de Belgacomwinkel om de hoek ?? Want in het laatste geval geeft ik de mod groot gelijk...maar in het eerste geval heb je veel mensen nieuwsgierig gemaakt met
wachten tot voorjaar/zomer dan gaat de cap er sowieso vanaf
clashyui
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 maa 2013, 15:01
Bedankt: 1 keer

laten we het houden op de twin towers ;)

met de bgc shops hebben we weinig te maken
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

clashyui : enkel EDPnet kan dit zeg je? Ik heb in het veld anders ook nog een aantal Dommel lijnen (VDSL2) die syncen op 50mbit en dit ook effectief halen. Hoe verklaar je dat dan? En hoe verklaar je dat Scarlet ook een 50mbit profiel aanbied (overigens vergeet niet, Scarlet is een onderdeel van Belgacom). Ook het op het 10/16.5mbit profiel heeft EDPnet geen unicum vast overigens : Destiny kan dit, net als het 50mbit profiel, evengoed leveren!

Zoals ik zei is de cap vastgelegd op de BAS (broadband access server) en is dit één van de zaken die doorgestuurd word als je inlogt (bvb een snelheidscap bij smalband. Dommel moet dus gewoon op de BAS die cap weg halen en done...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

krisken schreef:...dat Scarlet ook een 50mbit profiel aanbied...
:???: :???:
we worden nieuwsgieriger met de moment :!:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

DIBO schreef:
krisken schreef:...dat Scarlet ook een 50mbit profiel aanbied...
:???: :???:
we worden nieuwsgieriger met de moment :!:
Excuus, Scarlet blijkbaar toch niet. Dacht dat dit onlangs veranderd was. Foutje dus :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
clashyui
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 maa 2013, 15:01
Bedankt: 1 keer

ik weet niet van alle providers wie wat heeft , weet enkel dat dit soort zaken bestaan en gebruikte edpnet as voorbeeld . Had niet bijster veel tijd om een heel verhaal neer te pennen .

En zoals ik al zeg zover ik/bron weet heeft/had dommel dit niet . Tevens heb ik geprobeerd om te zien of dit nog van toepassing is alvorens ik dit zei , maar helaas .

Feit is dat dit soort zaken contractueel worden vastgelegd zoals bv met Destiny . Als er bij dommel klanten nog een cap op staat is het normaal gezien dommel hun taak om dit door te geven aan bgc om dit in orde te maken .

Maar het gebeurt nog steeds dat internet only klanten een cap op 30 hebben terwijl ze op 50 syncen en dan zullen ze support moeten contacteren . De bedoeling is
dat de cap volledig verdwijnt . Aangezien nu nog vaak de +20 "gereserveerd " is

Tevens kan ik geen contracten inzien he maar bron is normaal gezien 99,9 % van de gevallen correct .
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

clashyui schreef: Maar het gebeurt nog steeds dat internet only klanten een cap op 30 hebben terwijl ze op 50 syncen en dan zullen ze support moeten contacteren . De bedoeling is
dat de cap volledig verdwijnt .
Dus over enkele maanden zou Belgacom 50mbit aanbieden aan internet-only klanten? Of begrijp ik jou verkeerd?

EN idd, dommel moet dit (laten) wijzigen in de BAS.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
clashyui
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 maa 2013, 15:01
Bedankt: 1 keer

Of het effectief in hun aanbod komt als 50mbit zijnde weet ik niet , wat ik wel weet is dat de cap zou moeten verdwijnen zonder tussenkomst van bv de klantendienst etc .
En dit niet alleen voor bgc klanten . Uiteraard als 50 mb dan nog de max sync waarde is zal bij internet/tv klanten nog altijd 30 max voor internet zijn .
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

krisken schreef:
clashyui schreef: Maar het gebeurt nog steeds dat internet only klanten een cap op 30 hebben terwijl ze op 50 syncen en dan zullen ze support moeten contacteren . De bedoeling is
dat de cap volledig verdwijnt .
Dus over enkele maanden zou Belgacom 50mbit aanbieden aan telenet-only klanten? Of begrijp ik jou verkeerd?.
Waar zit Telenet voor hier tussen ??? :p Belgacom aan telenet ....
Laatst gewijzigd door Patje 07 maa 2013, 21:09, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

krisken schreef:Scarlet 50mbit profiel .... Belgacom 50mbit aanbieden aan telenet-only klanten
tja, ne goeien duvel of 3, 4 ..5 kan smaken...maar na nen tijd moet ge kiezen ofwel den duvel ofwel userbase, maar nie de 2 tesamen! :beerchug:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

OK Kris...Tijd dat je de laptop dicht doet en gewoon tv kijkt en vroeg gaat slapen. Tot 4u in een datacenter zitten en om 8u opstaan is blijkbaar niet iets dat ik elke dag moet doen. Bij deze stop ik mijn internetsessie voor vandaag, neem een goeie Ricard en ga wat tv zien :)

Uiteraard moest telenet-only internet-only zijn...Maar vanaf "net" ben ik tenminste al correct ;)

Cheers folks and have fun over here! :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
clashyui
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 maa 2013, 15:01
Bedankt: 1 keer

in geval van het delen van de fles Ricard zal ik er geen grapje over maken ;)

maar het smaakt beter in hot sun en tijdens een ontbijt in zuid franrijk ;)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

clashyui schreef:Zo niet is dit voor mij de eerste en laatste keer dat ik iets toevoeg simpel .
De bedoeling was mensen te informeren voordat ze verder blijven klagen over hun probleem . Als dat meteen word afgedaan als onwaarheden tja ....
Die bedoeling is dan wel grandioos mislukt, want hoe meer je schrijft, hoe onduidelijker het allemaal wordt wat jij vertelt.
  • eerst beweer je "Dommel heeft dit niet"
  • dan schrijf je "alleszins kan dommel niks veranderen aan snelheden op vdsl lijnen, tenzij een aanvraag en deze is dan afhankelijk van de kwaliteit van de lijn etc etc "
  • een post verder zeg je dan "Als er bij dommel klanten nog een cap op staat is het normaal gezien dommel hun taak om dit door te geven aan bgc om dit in orde te maken ."
  • in een andere post beweer je dan "Uiteraard als 50 mb dan nog de max sync waarde is zal bij internet/tv klanten nog altijd 30 max voor internet zijn"
En jij noemt dat informeren? Ik noem dat desinformatie.
  • je spreekt jezelf tegen: eerst zeg je Dommel heeft het niet, en dan zeg je "Dommel kan het aanvragen"
  • wat heeft de cap op de BAS te maken met de kwaliteit van de lijn? We spreken hier over klanten die aan 50/6 syncen.
  • wat heeft tv hier mee te maken? Op een Dommel lijn kan je geen Belgacom TV krijgen. Maar zelfs indien dit zo zou zijn (zoals bij snow), dan nog is er geen cap op 30max voor internet, maar zal hun internet van 50mbps verminderd worden naargelang het aantal tv streams). Dus deze info is ook verkeerd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Ja hoor, ook ik vlieg sinds kort aan 50Mbit over het internet!

Een recap: dommel heeft (na een eerste maal desinformatie en een tweede maal aandringen) een ticket gemaakt bij belgacom.
Hierop kwam de reactie dat er niets mis was, maar dat ze me toch tijdelijk op 30Mbit gezet hadden tot DLM een positieve evaluatie gaf.

Enfin, geen resultaat natuurlijk.
Ook na wat connecties aangesproken hebben kwam de boodschap dat er toch écht niks mis was in mijn geval.

Uiteindelijk doet een mens rare dingen: een oude vdsl2 modem (bbox2 ipv sagem) genomen. Deze bleek te crashen tijdens firmware update, waarop ik een hard reset uitvoerde.

Plots... 50Mbit.

Theorie is dus dat ofwel de sagem het niet kan (twijfelachtig en zal ik de komende dagen bekijken), of dat er iets met die hard reset gelukt is.
Ondertussen draait Runtime Code Version 60R10A-60A06W - misschien dat dit toch een interessant punt is.

(ter info: sagem eerder uiteraard wel uitgeschakeld, maar nooit een volledige reset uitgevoerd - want hij gaf toch proper 50Mbit sync aan - ook die code runtime kijk ik nog wel na))
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

Hier ondertussen 70/6 sync, maar niet meer dan 27-28Mbit downstream. Ben in contact met de helpdesk (antwoorden snel) maar ben tot hiertoe nog niet voorbij de typische L1 vragen geraakt (mensen doen ook maar hun job natuurlijk).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”