Nieuwe formules?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Hebben jullie een idee of Edpnet binnenkort met nieuwe formules komt? Ik ben namelijk van plan om mijn abo wat op te trekken omdat de behoefte is toegenomen, maar het zou spijtig zijn als ik nu inteken op een formule om dan binnen enkele maanden vast te stellen dat ze nieuwe interessantere formules uitgebracht hebben.

Ik heb het in het verleden al eens voorgehad en als je dan naar de nieuwe formule wilt overstappen, kan je elke keer weer die setup-kosten betalen. Ik vind dat toch jammer, zeker als trouwe klant, dat ze dit elke keer aanrekenen. Ze zouden je gratis moeten overzetten op de nieuwe (gelijkwaardige) formule vind ik.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

geen idee, ben ook benieuwd... ofwel ga ik naar een groter bij edpnet.... ofwel naar scarlet. Der mag wel iets meer beweging zijn bij edpnet
de koe zegt boe
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Is inderdaad al even geleden dat ze nog eens iets nieuws uitgebracht hebben...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

lol, de enige provider die 50/6 en 16/10 doet en dan nog vragen dat ze vernieuwen :)
ik zou niet zien wat ze eigenlijk (momenteel) nog kunnen veranderen...

iets van 45 euro / maand voor int+tel aan 50/6 of 16/10 en met unlimited traffiek...
als (ik zeg ALS) weepee een deftig tv aanbod neerzet dit jaar, neem je hun erbij voor iets van 10 euro, en je hebt voor 55 euro een compleet pakket?
het enige wat ik edp zou willen zien doen, is samen zitten met weepee om dat onder 1 aanbod te kunnen brengen, zodat je geen tvv moet nemen als je tv bij edp zou willen.

kan aan mij liggen dat ik in de huidige tijd (bgc pack aan 30mbps) "al" tevreden ben, maar je mag me altijd inlichten wat er nog "beter" kan momenteel?
(en zeker voor een kleinere speler)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik zou eerder denken dat EDPNet het liefste zou willen dat zo weinig mogelijk van hun klanten WeePee TV nemen.

Hoewel ze als enigste DSL provider 50/6 aanbieden, en ook onbeperkt volume, is hun business model gebaseerd op overboeking, anders niet betaalbaar. Daarbij wordt ervan uitgegaan dat niet alle klanten, gelijktijdig 50 mbps nodig hebben.

Telkens als ze zien dat hun capaciteit te klein wordt (dit kan zelfs veroorzaakt worden door enkele "tera downloaders" in dezelfde regio), moeten ze extra (dure) capaciteit bijkopen bij Belgacom. Deze grootverbruikers kosten hen dan eigenlijk meer geld dan wat ze maandelijks opbrengen ...

Als nu een groot aantal EDPNetters WeePee TV zou nemen, en allen gelijktijdig TV kijken tijdens prime-time, dan zal hen dat - volgens mij - veel geld kosten, gezien ze dan extra capaciteit moeten voorzien, die alleen tijdens de drukke TV uren echt nodig is.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Dat zal wel zijn als iedereen zijn lijn dicht trekt, maar toch niet bij weepee tv van 1Mb of iets meer.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

sja, het zou interessant zijn er cijfers over te hebben denk ik.
en mijn uitspraak telde ook niet helemaal als "in het voordeel van edpnet",
maar als "in het voordeel van de klanten"

en het is ook zo, dat veel klanten voor tv tegengehouden worden door het feit van die schotel:
het mag niet overal, het kan niet overal, of ze willen het niet overal.
dus mogelijks zou een samenwerking met weepee hun nog extra klanten opleveren ook?

maar wie weet dat met de openstelling van de kabel er nog wat zal veranderen dit jaar
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

met hun adsl formules vind ik ze wel blijven hangen. 26€ voor een 12 Mbps / 740 kbps vind ik niet zo concurentieel niet meer....

voor 45€ heb ik bij scarlet ook alles... met sneller internet, tv, telefoon....
Dommel is ook mooi....
de koe zegt boe
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

TVV aan 11,00 €/maand, datastream inbegrepen, is nog mooier...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

tvv aan 11 euro de maand kan ik volgen.
datastream inbegrepen? wat bedoel je daarmee?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

tvv kost meer dan 11€ per maand. Tenzij je van iemand zijn ongebruikte hardware kan krijgen (ik heb die ook liggen) :bang:
de koe zegt boe
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

bambipower schreef:voor 45€ heb ik bij scarlet ook alles... met sneller internet, tv, telefoon....

Dichter in de buurt: 47€ met sneller internet, tv. Met alles erin wordt het 52€....

philippe_d schreef:is hun business model gebaseerd op overboeking
Dat is toch zo bij alle consumer abo's, niet ? Alleen vindt je in België er niks over terug bij de abo-specificaties, in tegenstelling tot Nederland.
Enig idee wie er welke overboeking-verhouding hanteert in België ??
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Splitter

ik bedoel daarmee dat downloaden/timeshiften via mijn satellietontvanger lopen, en dus niet over mijn bestaande internetverbinding...

@bambipower

FTA zenders zijn hoofdzaak voor mij, dus heb ik steeds een satellietontvanger in huis! De (grotendeels) waardeloze vlaamse zenders vind ik maar bijzaak...
Laatst gewijzigd door TiTanium op 10 jan 2013, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: dubbeltje samengevoegd. Graag volgende keer via de knop "WIJZIG" de nodige zaken bijvullen aub. (indien u post de laatste is)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

bambipower schreef:met hun adsl formules vind ik ze wel blijven hangen. 26€ voor een 12 Mbps / 740 kbps vind ik niet zo concurentieel niet meer....


Dat is eigenlijk wat ik bedoelde: het VDSL-aanbod is wel ok qua prijs, maar hun ADSL-aanbod hinkt achterop vind ik. Ik heb zelf geen behoefte aan VDSL, voor mij volstaan de snelheden van ADSL. Maar zoals gezegd is hun ADSL-aanbod niet meer zo scherp als je bv. vergelijkt met het Belgacom ADSL-aanbod... vind ik toch wel wat jammer en doet me soms twijfelen om over te stappen.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

We mogen dan wel speculeren over weepee tv bij edpnet, maar weten niets over het contract tussen tvv en edpnet. Misschien kunnen ze het contractueel gewoon niet aanbieden.
fiberweazel
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 aug 2011, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Misschien zou het hoge upload-profiel dit jaar iets meer kunnen krijgen qua download?

10mbps upload is heel aantrekkelijk, maar de 16.5mbps download die erbij hoort is toch wel redelijk weinig...

Misschien is een 30/10 mogelijk?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik ben nu nog klant bij edpnet maar ik stap over naar Belgacom, ergens met pijn in het hart. Ben jaren content geweest bij edpnet. Ik heb een enough internet abo (ADSL2, 12 mb down, 740 k up). Echter komt daarbij de kost van discovery lijn, ongeveer 13,50 euro per maand. Ik heb even bij Belgacom gekeken en daar heb je internet start voor 24,95 (zelfde prijs als edpnet) maar je zit dan wel op VDSL en in mijn persoonlijk geval (volgens de klantendienst) ga ik de hoogst mogelijke snelheid halen gezien de korte afstand tot ROP of hoe je die dingen ook mag noemen. Echter laat ik die internet aansluiting op raw copper plaatsen wat gratis is bij Belgacom (12 euro bij edpnet of 10 euro als je telefonie neemt). Concreet: upload en download gaan in mijn geval een factor 3 hoger liggen en ik ga 13,50 euro per maand minder betalen. Mijn bestaande telefoonnummer wordt geporteerd naar OVH voor 1 euro per maand.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”