Microsoft biedt momenteel gratis Hotmail-accounts aan met een opslag van maar liefst 2.000MB. Tot die conclusie kwam de redactie zonet. Bestaande, gratis Hotmail-accounts hebben weliswaar nog steeds de normale capaciteit van 2MB, maar wanneer er (via MSN Explorer) een nieuw account wordt aangemaakt met een msn.com-adres, lijkt men daadwerkelijk 2.000MB capaciteit ter beschikking te hebben. Tweakers.net nam de proef en de som en zondt twee mailtjes naar een aangemaakt msn.com-adres, samen groter dan 2MB. Beide mailtjes werden keurig ontvangen. Ook wanneer er een Tweakers.net-server werd ingeschakeld om een groot aantal mails van 250KB te sturen, werden alle mailtjes ontvangen. Of het gaat om een 'bugje' of een nieuwe strategie van Microsoft om de concurrentie aan te gaan met bijvoorbeeld Gmail, dat een capaciteit van één gigabyte heeft, kon of wilde men bij Microsoft USA nog niet vertellen. Meer nieuws hieromtrent volgt.
Een Microsoft-woordvoerster heeft verklaard dat Microsoft sinds woensdagavond bezig is de capaciteit van de betalende Hotmail Plus-accounts te upgraden naar 2.000MB, zoals eerder al aangekondigd was. Het is echter nog steeds mogelijk om gratis Hotmail-accounts (met msn.com-adres) aan te maken met een opslag van 2.000MB. Daarnaast blijkt uit reacties op GoT dat een aantal bestaande Hotmail-accounts ook ineens een upgrade naar 2.000MB heeft ontvangen. Volgens de woordvoerster onderzoekt Microsoft dit momenteel; het zou hoe dan ook nog steeds de bedoeling zijn de gratis accounts te voorzien van 2MB aan opslag. Wel zal er volgens Microsofts plannen voor deze accounts nog deze zomer een upgrade naar 250MB komen, maar ook dat is eerder al gemeld.
Bron: Tweakers.netvan 22 juli 2004
Microsoft biedt 2.000MB-Hotmail-accounts aan
Persoonlijk vind ik dit een beetje belachelijk en betwijfel ik of het voor de doordeweekse gebruiker wel goed is. Gaat dit oa gevolgen hebben op de manier waarop mensen mailen, gaat er plots een noodzaal zijn om grotere attachments door te mailen, ik bibber al voor de aanstormende mentaliteit!
goed voor de economie zou ik zeggen :
- Goed voor iedereen die storage verkoopt
- Goed voor iedereen die bandbreedte verkoopt
btw. Bij yahoo kan je ook al heel grootte mailboxen krijgen . Mijn mailbox werd recent ook ge-upgrade naar 2GB.
- Goed voor iedereen die storage verkoopt
- Goed voor iedereen die bandbreedte verkoopt
btw. Bij yahoo kan je ook al heel grootte mailboxen krijgen . Mijn mailbox werd recent ook ge-upgrade naar 2GB.
Persoonlijk vind ik het aanbod wel een totale "overkill".
Mag zijn dat firma's dit kunnen gebruiken in positieve zijn, anderen met minder goede bedoelingen kunnen die capaciteit misbruiken en zo voor overlast zorgen op het web. (massa-mail)
Grtz,
Mag zijn dat firma's dit kunnen gebruiken in positieve zijn, anderen met minder goede bedoelingen kunnen die capaciteit misbruiken en zo voor overlast zorgen op het web. (massa-mail)
Grtz,
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Blue-Sky schreef:Persoonlijk vind ik het aanbod wel een totale "overkill".
2 GB is inderdaad overkill, maar 2 MB is dan weer peanuts.
Als ik een weekje m'n Hotmail account (gelukkig gebruik ik hem niet echt) niet open doe, dan heb ik al problemen met het aantal spam mails en andere virussen die de 2 MB opvullen.
En eigenlijk was die 2MB niet zo slecht.
Stel nu eens voor dat je mailbox gekend is bij spammers, wilt zeggen dat ze maar een beperkt aantal mailtjes kunnen sturen want die 2MB vult zich wel redelijk snel. Met die 2GB brengen de aanbieders zichzelf in problemen want spammers zullen die ook gevuld krijgen maar dat is een ongewenste zaak want die diskspace kost hun dus geld. Maar nu ik verderdenk is dit nog niet zo slecht want dit kost hun dus meer geld door spammers, gevolg meer spambestrijding om onnodige kosten te drukken en minder spam voor de wereld, whooooooot lang leve de grote mailbox :o
Stel nu eens voor dat je mailbox gekend is bij spammers, wilt zeggen dat ze maar een beperkt aantal mailtjes kunnen sturen want die 2MB vult zich wel redelijk snel. Met die 2GB brengen de aanbieders zichzelf in problemen want spammers zullen die ook gevuld krijgen maar dat is een ongewenste zaak want die diskspace kost hun dus geld. Maar nu ik verderdenk is dit nog niet zo slecht want dit kost hun dus meer geld door spammers, gevolg meer spambestrijding om onnodige kosten te drukken en minder spam voor de wereld, whooooooot lang leve de grote mailbox :o
/offtopic
Nog niet vaak gezien dat iemand van mening verandert in een post.
/ontopic
Ik moet me aansluiten bij Meon. Met een mailbox van 20 MB (allez stel nog 50 MB zoals bij skynet abbo) kom je gerust rond.
Zoniet zijn er genoeg alternatieven: usb-stick, memory card, cd-r(w), dvd, op webspace, ftp,...
Greetz
Nog niet vaak gezien dat iemand van mening verandert in een post.
/ontopic
Ik moet me aansluiten bij Meon. Met een mailbox van 20 MB (allez stel nog 50 MB zoals bij skynet abbo) kom je gerust rond.
Zoniet zijn er genoeg alternatieven: usb-stick, memory card, cd-r(w), dvd, op webspace, ftp,...
Greetz
- foxxy girl
- Pro Member
nu hoor je altijd iedereen klagen dat die kl*te inbox van hotmail altijd te vol is, zeker als je eens twee weken op vakantie gaat.
nu krijgen ze gratis meer opslagruimte en vinden jullie het teveel???
nu krijgen ze gratis meer opslagruimte en vinden jullie het teveel???
groetjes foxxy
Ok, iets verduidelijken dan:
2 MB is te weinig, 50 MB is ok, 2 gig is overkill
Groenten
2 MB is te weinig, 50 MB is ok, 2 gig is overkill
Groenten
ik heb genoeg met 25MB, 250MB vind ik al te
als je een simpele mail stuurt zonder opmaak enkel tekst is het misschien maar enkele KB groot
maar hoe zou het komen dat de meesten hunne mailboxen vol zitten door van die stomme fwds met funny pics die ge ofwel al gezeien hebt, of die verre van grappig zijn.
voor mij is email louter functioneel waar de bevestigingsmails van de boards waar ik lid van ben bewaar, voor de rest ontvang ik enkel 3keer per week john and john en wulffmorganthaler(bijna dagelijks) ok na een maand moet ik er een wel een paar deleten maar die zijn toch niet belangrijk
je gaat toch niet zeggen dat je 2GB gaat vol krijgen met nuttige mails?
als je wil zeveren doe dat dan op msn of andere im
als je mailbox 99% vol zit en je moet toevallig een mailtje zoeken tussen die 2GB begin er dan maar aan met de 100en pagina's te doorzoeken
als je een simpele mail stuurt zonder opmaak enkel tekst is het misschien maar enkele KB groot
maar hoe zou het komen dat de meesten hunne mailboxen vol zitten door van die stomme fwds met funny pics die ge ofwel al gezeien hebt, of die verre van grappig zijn.
voor mij is email louter functioneel waar de bevestigingsmails van de boards waar ik lid van ben bewaar, voor de rest ontvang ik enkel 3keer per week john and john en wulffmorganthaler(bijna dagelijks) ok na een maand moet ik er een wel een paar deleten maar die zijn toch niet belangrijk
je gaat toch niet zeggen dat je 2GB gaat vol krijgen met nuttige mails?
als je wil zeveren doe dat dan op msn of andere im
als je mailbox 99% vol zit en je moet toevallig een mailtje zoeken tussen die 2GB begin er dan maar aan met de 100en pagina's te doorzoeken
de pispaal <<