Echt snel denk ik niet dat dit was
Gedaan met de speedtest app op de iphone
Server ' antwerp
Download 0,74 Mbps
Upload 0,27 Mbps
Ping 138 ms
Wat steevast zeker is, is dat de edge bij mv veel sneller was dan edge bij telenet
[ Post made via mobile device ]
3g bij telenet/mobistar
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Graag had ik hier even op ingepikt.
Ik heb een mobistar buisiness abo, maar hun mobiel internet is gewoonweg niet vooruit te branden...
Of je nu edge of 3G hebt, het gaat meestal gewoon niet vooruit (tot het punt waar je gefrustreerd de browser terug sluit omdat de content maar niet komt)
Als je dan bekijkt dat ik eigenlijk van Aldi Talk (base) kom, waar het altijd ging. Ik heb de indruk dat edge op base responiever werkte dan 3g op mobistar.
Hoe komt dit? Ware het niet dat ik die mobistar via mijn bedrijf heb, ik had die al lang terug buiten gebonjourd. Zelfs nu zit ik soms te twijfelen van privé toch maar terug te keren...
Wat zijn jullie ervaringen van het mobiel internet van mobistar? (telenet/colruyt/...)
Ik heb een mobistar buisiness abo, maar hun mobiel internet is gewoonweg niet vooruit te branden...
Of je nu edge of 3G hebt, het gaat meestal gewoon niet vooruit (tot het punt waar je gefrustreerd de browser terug sluit omdat de content maar niet komt)
Als je dan bekijkt dat ik eigenlijk van Aldi Talk (base) kom, waar het altijd ging. Ik heb de indruk dat edge op base responiever werkte dan 3g op mobistar.
Hoe komt dit? Ware het niet dat ik die mobistar via mijn bedrijf heb, ik had die al lang terug buiten gebonjourd. Zelfs nu zit ik soms te twijfelen van privé toch maar terug te keren...
Wat zijn jullie ervaringen van het mobiel internet van mobistar? (telenet/colruyt/...)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Overal zie je hetzelfde op UB : mobistar is meer en meer achteruit aan het gaan ipv vooruit als je spreekt van techniek. Lange tijd was proximus de nummer 1, mobistar de nummer 2, en base hing ergens aan het einde te bengelen. Echter moet ik opmerken dat Base nu een veel stabieler edge netwerk heeft dan proximus of mobistar (echt surfbaar!) en dat hun 3G toch netjes rond de 4/5mbit blijft hangen bij mijn vriendin, wat vergelijkbaar is met proximus (5/6mbit) waar ik woon (beiden zelfde gsm, alleen operator is anders ... tot een paar dagen geleden ).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
@woutervh, net dezelfde bevindingen hier! Ook ik heb mobi* via het werk, privé zou ik het ook al lang buiten gegooid hebben! Ik zit zelf ook soms met de twijfel om privé mobilevikings te gaan nemen omdat mobistar gewoon soms niet te doen is. Vandaag nog, Gent centrum, waar ik 3G haal had ik op veel plaatsen gewoon geen werkbare connectie. Voor de rest had ik meer onwerkbaar trage edge dan wat anders...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik merk dat de gebieden die geupgrade zijn: http://corporate.mobistar.be/go/nl/Netw ... luties.cfm, dat daar het heel goede verbinding is, met HSDPA+, en heel vaak haal ik zelfs snelheden tot 10Mbit!
Waar het nog niet is, zit ik vaak op gewone HSDPA, maar ook vaak op EDGE. Om een of andere reden is EDGE wel sneller. HSDPA is echt niet te doen soms, 0.2Mbit, in het beste geval.
Nee, na Proximus, is het geen leuk netwerk, maar je went er wel aan. In Brussel is het verrassend snel. Ook in vele kleine dorpjes of in the middle of nowhere. Maar in steden zoals Aalst, waar het nog niet geupgrade is, nee, daar is het niet leuk om te surfen op je gsm.
Veel hangt wel af van je gebruik! Ik gebruik mobiel internet 90% van de tijd, in Brussel of in de trein. Daar waar met Proximus (en zeker BASE!) nog eens geen ontvangst is, kan ik perfect surfen. Dus voor mij persoonlijk is Mobistar het betere netwerk.
Maar iemand die bv. in Aalst werkt en woont, zou ik echt niet aanraden om Mobistar te nemen.
Waar het nog niet is, zit ik vaak op gewone HSDPA, maar ook vaak op EDGE. Om een of andere reden is EDGE wel sneller. HSDPA is echt niet te doen soms, 0.2Mbit, in het beste geval.
Nee, na Proximus, is het geen leuk netwerk, maar je went er wel aan. In Brussel is het verrassend snel. Ook in vele kleine dorpjes of in the middle of nowhere. Maar in steden zoals Aalst, waar het nog niet geupgrade is, nee, daar is het niet leuk om te surfen op je gsm.
Veel hangt wel af van je gebruik! Ik gebruik mobiel internet 90% van de tijd, in Brussel of in de trein. Daar waar met Proximus (en zeker BASE!) nog eens geen ontvangst is, kan ik perfect surfen. Dus voor mij persoonlijk is Mobistar het betere netwerk.
Maar iemand die bv. in Aalst werkt en woont, zou ik echt niet aanraden om Mobistar te nemen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Leuven hoort blijkbaar ook bij die "geüpgrade" gebieden. Ik ondervind daar nochtans dramatische snelheden. 10 MBit heb ik nog nooit gehaald, volgens mij zelfs nog nooit meer dan 4.
De laatste maanden heb ik ook vaak zelfs GEEN dataconnectie whatsoever, enkel voice.
Jammer genoeg heb ik ook Mobi* via het werk dus ik kan er niet onderuit, privé lagen ze al lang buiten...
De laatste maanden heb ik ook vaak zelfs GEEN dataconnectie whatsoever, enkel voice.
Jammer genoeg heb ik ook Mobi* via het werk dus ik kan er niet onderuit, privé lagen ze al lang buiten...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik ben al meer dan 20 jaar klant bij Mobistar, maar ga binnenkort mijn abonnement en die van mijn vrouw overzetten naar het Base netwerk (ikzelf naar mobile vikings en mijn vrouw naar BASE - beetje raar maar we hebben andere requirements)
Mobistar data is huilen met de pet op, soms werkt het helemaal niet, eigenlijk werkt het nooit echt goed.
Om over hun website maar te zwijgen, die werkt meer dan de helft van de tijd niet deftig.
Ik heb een tijdje gewerkt voor een bedrijf die diensten levert aan Base en Mobistar, en de manier van werken van Base kwam véél professioneler over. Werken voor Base als dienstverlenend bedrijf is wel stressy daardoor
Mobistar data is huilen met de pet op, soms werkt het helemaal niet, eigenlijk werkt het nooit echt goed.
Om over hun website maar te zwijgen, die werkt meer dan de helft van de tijd niet deftig.
Ik heb een tijdje gewerkt voor een bedrijf die diensten levert aan Base en Mobistar, en de manier van werken van Base kwam véél professioneler over. Werken voor Base als dienstverlenend bedrijf is wel stressy daardoor
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Ben ook recentelijk overgeschakeld naar Proximus … ik kon het gewoon niet meer aan.
Dat het soms traag gaat kan ik mee leven, maar zelfs met volledige ontvangst op “E” kwam er dikwijls NIKS door … tot het punt dat je je telefoon afsluit en wegstopt.
Nu enkele weken op Proximus, en merkbaar meer 3G en dikwijls E … maar het werkt wel !
Dat het soms traag gaat kan ik mee leven, maar zelfs met volledige ontvangst op “E” kwam er dikwijls NIKS door … tot het punt dat je je telefoon afsluit en wegstopt.
Nu enkele weken op Proximus, en merkbaar meer 3G en dikwijls E … maar het werkt wel !
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Heb Mobile vikings op mijn tablet en data werkt altijd goed hierop, op de plaatsen waar ik meestal kom heb ik wel het geluk dat er een Base antenne niet te ver weg staat.
Maar bij mijn ouders in een boerengat in Limburg staat die antenne niet echt dichtbij, maar toch dikwijls een HSPA verbinding.
Maar bij mijn ouders in een boerengat in Limburg staat die antenne niet echt dichtbij, maar toch dikwijls een HSPA verbinding.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
Met mijn mobilevikings was het vroeger geen pretje, want geen 3G, maar wel goedkoop.
Afgelopen jaar had ik echter overal, werkelijk overal in provincie Antwerpen degelijk 3G ontvangst. Wat een deugd.
Tegenwoordig zit op dankzij werkgever op Mobistar.
Batterij op iPhone gaat opmerkelijker minder lang mee op een lading als voordien.
GSM raakt heel de dag 3G ontvangst kwijt, zoekt dan weer naar edge, dan weer 3G, weg-terug-weg-terug zzz.
Als ik dan op edge zit, is dit nogeens merkbaar trager dan edge van mobile vikings. (ping/reactie tijd trager ?)
Dan bellen,
Ik heb dagelijks wel een gesprek dat wegvalt tijdens autorijden.
Op de E19 en ring rond Antwerpen vallen gesprekken steeds weg op dezelfde plaatsen.
Hoe is het mogelijk dat op de tijdens het autobellen een gesprek nog kan wegvallen op de drukst bereden delen van België?
Collega's hebben zelfde waarnemingen.
Binnen gebouwen, magazijn, groot warenhuis is het ook een ramp met ontvangst en bijhorend kortere batterijduur.
Triestig, écht triestig.
Zeker omdat het blijkbaar wel deftig kan werken bij Proximus en Base (/Mobile Vikings)
Afgelopen jaar had ik echter overal, werkelijk overal in provincie Antwerpen degelijk 3G ontvangst. Wat een deugd.
Tegenwoordig zit op dankzij werkgever op Mobistar.
Batterij op iPhone gaat opmerkelijker minder lang mee op een lading als voordien.
GSM raakt heel de dag 3G ontvangst kwijt, zoekt dan weer naar edge, dan weer 3G, weg-terug-weg-terug zzz.
Als ik dan op edge zit, is dit nogeens merkbaar trager dan edge van mobile vikings. (ping/reactie tijd trager ?)
Dan bellen,
Ik heb dagelijks wel een gesprek dat wegvalt tijdens autorijden.
Op de E19 en ring rond Antwerpen vallen gesprekken steeds weg op dezelfde plaatsen.
Hoe is het mogelijk dat op de tijdens het autobellen een gesprek nog kan wegvallen op de drukst bereden delen van België?
Collega's hebben zelfde waarnemingen.
Binnen gebouwen, magazijn, groot warenhuis is het ook een ramp met ontvangst en bijhorend kortere batterijduur.
Triestig, écht triestig.
Zeker omdat het blijkbaar wel deftig kan werken bij Proximus en Base (/Mobile Vikings)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Tsja, je hoort overal dezelfde klachten wat mobistar betreft. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om na het lopende mobi* contract mijn werkgever te laten veranderen van provider. Mobistar is gewoon een ramp op alle gebied.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ergens een evenement in de buurt met veel gebruikers waardoor hun link naar de HSDPA mast was verzadigd geraakt? Feit is dat ik op de meeste plaatsen niet meer dan een mbit haal, daar waar je vroeger toch 2-3mbit kon halen...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Ja het is erg vooral de laatste weken. Het lijkt allemaal nog trager te gaan. Ik kom bijna nooit boven 1mbit uit. Ik zit momenteel op een plaats waar ik altijd redelijke snelheden haalde, soms tot 5mbit. Vandaag speedtest gedaan, nauwelijks 200kbit en upload nog minder.Roygenz schreef:Ergens een evenement in de buurt met veel gebruikers waardoor hun link naar de HSDPA mast was verzadigd geraakt? Feit is dat ik op de meeste plaatsen niet meer dan een mbit haal, daar waar je vroeger toch 2-3mbit kon halen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Zaterdagmiddag 2x vlak na elkaar getest (Maaseik) vreemd genoeg ging 2x de upload tot bijna 1 megabit, de down bleef steken op 0,2