Duco Sickinghe verlaat Telenet

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Coup de théâtre bij Telenet. Duco Sickinghe stapt eind deze maand op bij de Bel20'er. John Porter, de voormalige CEO van het Australische Austar United Communication volgt hem op.

Het Duco-tijdperk bij Telenet is voorbij. Na 12 jaar aan de top houdt de Nederlander het, 'na ondelring overleg', voor bekeken bij het kabelbedrijf.

'In het licht van de recente gebeurtenissen is de tijd aangebroken om nieuwe stappen te zetten. Ik ben van mening dat dit de beste optie is in het belang van de verdere toekomst van Telenet. Dezebeslissing heb ik dan ook genomen op een moment dat Telenet zeer goed is voorbereid om dekomende jaren nog verder te groeien', stelt Sickinghe.

De topman verwijst daarmee naar de recente overname van Telenet door het Amerikaanse Liberty Global. De Amerikanen integreren hun Belgische dochter strakker in de groep, wat nefast is voor de vrijheid (van handelen en beslissingen nemen) van Sickinghe. De CEO liet eerder al duidelijk weten geen zin te hebben in een rol als country manager.


http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 9-3128.art
"k" verwijderd uit topictitel
Laatst gewijzigd door jan28 09 maa 2013, 12:10, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 5_00492061

Zou oud denk ik die man toch niet. (55)

[Mod Edit] samengevoegd met bestaande topic
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

hopelijk geen gevolgen voor telenet.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Voor z'n klanten zal je bedoelen... eigenlijk vrees ik er een beetje voor.

We zullen snel merken of de prijzen nu gaan stijgen en de Amerikanen het (nog meer) gaan uitmelken.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Hopelijk geen negatieve gevolgen voor de consument.
Zou die amerikanen hier nog de limiet zien her invoeren of Australische prijzen starten hanteren.

Telenet mag voor mijn part kapot gaan, zo lang ik maar niet meer moet betalen voor minder.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Telenet heeft al een limiet, alleen hebben ze dit verborgen onder de noemer "FUP", ook al maken ze reclame met "onbeperkt downloaden". Mijn inziens heb je geen onbeperkt downloaden als er een limiet is...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

in vergelijking met een decennium geleden, waar ze mij hebben afgesloten om dat ik te veel verkeer maakte is het nu wel een pak beter (al had ik graag die debiele modem/router weg zien gaan)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik bedoelde algemeen
amerikanen zijn bekend om zich in de kopen leeg te zuigen en failliet laten gaan denk maar aan L&H
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

krisken schreef:Telenet heeft al een limiet, alleen hebben ze dit verborgen onder de noemer "FUP", ook al maken ze reclame met "onbeperkt downloaden". Mijn inziens heb je geen onbeperkt downloaden als er een limiet is...
Er is geen limiet op het volume dat je binnen haalt dus theoretisch is het ergens onbeperkt downloaden. Alleen is er belachelijke profiel (grootverbruiker) in hun abonnementen verwerkt die uw internet dusdanig vertragen tijdens de rode uren, dat het tempo van het downloaden wordt beperkt en het internet traag gaat. Als je tijdens de rode uren download ben je gewoon belachelijk snel op dat beperkt profiel en beperken ze alleen uw snelheid. :?

Het is wel zo dat ik deze zaken ook niet goedkeur, maar op het moment is TN de beste keuze voor mij. Ik zie het niet zitten om op een 16.5/2 profiel te zitten met 2TV's en 4 pc's (en mobiele toestellen) en moet ik hiermee leven.

Wat de toekomst ga brengen weet ik ook niet, al ben ik er niet bepaald gerust op, maar tijd brengt raad ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Het interview in terzake is duidelijk, de koers van Liberty is niet de koers die Duco wou en het werkte niet meer samen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Onbeperkt = geen beperking, op geen enkele manier! Grootverbruikerprofielen waarbij men je snelheid verlagen zijn beperkingen. Dus dit kan niet.
Grote fora waar professionele webhosters samen hokken (zoals webhostingtalk.nl) staan zelfs niet toe dat deze bedrijven adverteren op de fora met onbeperkte webruimte, onbeperkte aantal databases, onbeperkt aantal e-mailboxes, onbeperkt aantal e-mailforwarders, onbeperkte data. Omwille van het feit dat er altijd een beperking is! Telenet mag hier morgen een fiber komen binnen gooien zodat ik kan downloaden aan 10gbit/seconde dan nog is er nog steeds een beperking : namelijk die 10gbit/seconde doorvoersnelheid! Klinkt voor jou misschien absurd (en ik begrijp dit ook volkomen) maar ik vind als professionele fora als WHT dergelijke regels heeft dat wij deze gerust mogen overnemen en ervan uit mogen gaan dat hier over is nagedacht.

Hoeveel webhosters heb je wel niet die adverteren met "onbeperkte aantal mb's/gb's voor je website"? Tja als ik er zo eentje zie, dan heb ik altijd de neiging om daar een accountje te nemen en er een offsite backup naartoe te gooien van al mijn foto's, films, muziek en uiteraard de backups van mijn webserver erbij. Alles samen goed voor zo een kleine 5TB. En ze kunnen mij niks doen want immers onbeperkt is onbeperkt nietwaar? Ik vrees dat ik snel mijn account afgesloten zou zien :-)

Face it : onbeperkt bestaat niet, *ergens* is er altijd een beperking!
Dat je kiest voor Telenet ipv vdsl2 tja ook al ben ik geen voorstander van Telenet, ik zou het ook doen vrees ik :-) 16.5mbit down is nog OK, maar 2mbit up is mij te traag :-)

@TomsWorld
Inderdaad, Duco is duidelijk weggegaan omdat hij niet in de dwangbuis wou zitten van Liberty.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Gezien de sterk beschermde positie van Telenet is zijn verdienste misschien wat minder goed in te schatten, maar hij heeft de money-train niet laten ontsporen dus z'n taak is wel volbracht. Met het succes van King&Kong kan hij ook op een hoogtepunt(je) afsluiten (?)

Ik vraag me nu wel af of hij misschien ook aanvoelde dat de gouden handdrukken zouden kunnen ingeperkt worden?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

krisken schreef:Onbeperkt = geen beperking, op geen enkele manier!
Ik wil gewoon aanhalen dat het downloaden zelf niet gelimiteerd is, maar op een grootverbruikersprofiel beperkt is in snelheid maar niet in volume ;) Elke beperking is een beperking te veel, ga ik mee akkoord ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik weet niet of je ooit RealDSL hebt gehad (indien neen : prijs je gelukkig) maar dat was bij mijn weten de eerste die "onbeperkt downloaden" gaf...dus direct besteld en downloaden maar. Op een ADSL lijntje die syncroniseerde op 6mbit ging dat toch wel aan de volle 0.5 a 1mbit van zowat alle servers die ik probeerde :D Het is volkomen logisch dat telenet limieten inbouwt als je de setup van hun netwerk wat kent (ringnetwerk etc) en weet wat 1Mbit aan dataverkeer buiten het netwerk kost. Een grootverbruiker profiel is dus inderdaad begrijpelijk. Ik wil gewoon duidelijk maken dat (en dit geld evengoed voor sommige vdsl2 aanbieders overigens) onbeperkt niet bestaat. Er is altijd een beperking. Is het niet in downloadvolume, dan is het in snelheid. Een beperking is er dus altijd.

Maar goed, die discussie hebben we hier al tig keer gehad, t ging hier over den Duco die TN verlaat :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

cptKangaroo schreef:k vraag me nu wel af of hij misschien ook aanvoelde dat de gouden handdrukken zouden kunnen ingeperkt worden?
Sickinghe heeft al meer dan één keer zijn bonus weggegeven aan goede doelen en er is beloofd dat ook zijn afscheid geregeld wordt via corporate governance principes.

@TS, Duco schrijf je zonder K (Duco)
Laatst gewijzigd door Astralon 06 maa 2013, 11:26, in totaal 1 gewijzigd.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

@Astralon: afscheid schrijf je met een c ;-)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Thanks, Astralon, dat wist ik niet :beerchug:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

misschien gaat hier wel een nieuwe wind waaien, aangezien Liberty in duitsland en oostenrijk een nieuwe koers gaan varen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Duco word ook nog betaald,omdat hij niet bij de concurrentie zou gaan! ik heb dat gehoord op tv,in een interview,met hem persoonlijk(hij heeft dit bevestigd,maar daar zijn geen bedragen genoemd).Zoiets is nieuw voor mij.Hij zou dus bijv.niet kunnen beginnen bij Base,om Snow verder te helpen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Volledig normaal! Met normale bedienden kan je dit niet doen, maar bij directieleden kan dit in hun contract staan dat ze bijvoorbeeld de komende x jaar niet bij concurrentie mogen werken.

Nu, het zal waarschijnlijk weer als achterpoortje gebruikt worden voor een gouden handdruk of een gouden parachute... In de bedrijfswereld is men creatief ;-)
Laatst gewijzigd door TiTanium 09 maa 2013, 12:51, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: FullQuote verwijderd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dat is inderdaad absoluut niets nieuws.
In de meeste contracten voor managers staat, dat ze binnen één jaar na hun ontslag, niet voor de competitie mogen gaan werken.
Indien hij toch een concrete aanbieding zou krijgen, en zijn oude werkgever (Telenet) roept dit beding in, dan moeten ze hem hiervoor een compensatie betalen. Dat is niet ongebruikelijk.

Maar iemand met zo'n grote manager capaciteiten, die kan overal aan de slag, die moet niet perse in de telecom wereld een nieuwe uitdaging zoeken ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

wied schreef:misschien gaat hier wel een nieuwe wind waaien, aangezien Liberty in duitsland en oostenrijk een nieuwe koers gaan varen...
Misschien een verdubbeling van de Uploadsnelheid ? ;)
Maar de meeste hebben een 50/2,5 of 100/5 of 10/1

Hier een oude link van 2 duitse kabels die Liberty overnam
http://tweakers.net/nieuws/73364/libert ... ziggo.html
http://www.kabelbw.de/kabelbw/cms/internet-und-telefon/
http://www.unitymedia.de/privatkunden/i ... boxCtEmail
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”