Alleen wil het niet al te goed lukken. Heb Active-directory op dat serverke gesmeten (zowel met de wizard als met "dcpromo". Op de server blijkt de DNS te werken. Forwarden naar de Skynet-DNS'en is geen probleem, en ook de server is lokaal geregistreerd.
Heb in Active directory mijn ene andere PC als user aangemaakt en dan geprobeerd om mijn nief win XP pc'ke te laten aanmelden in het domein, wat dus helaas niet wil lukken.
Voorlopig werk ik nog met vaste IP's, de DNS verwijst naar de server, maar als enige foutmelding krijg ik het volgende :
Let op: deze gegevens zijn bedoeld voor een netwerkbeheerder. Neem contact met de netwerkbeheerder op als u geen netwerkbeheerder bent. Meld bij uw netwerkbeheerder dat u deze gegevens hebt ontvangen en dat deze gegevens zijn opgeslagen in het bestand C:\WINDOWS\debug\dcdiag.txt.
De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein home.local:
De fout is: Deze bewerking is geretourneerd omdat de time-outperiode verlopen is.
(foutcode 0x000005B4 ERROR_TIMEOUT)
De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.home.local.
De DNS-server die door deze computer wordt gebruikt voor naamomzetting geeft geen antwoord. Deze computer is geconfigureerd om de DNS-servers met de volgende IP-adressen te gebruiken:
10.0.0.100
Controleer of deze computer met het netwerk verbonden is, of deze de juiste IP-adressen van DNS-servers in het netwerk zijn en dat tenminste één van de DNS-servers werkt.
Klik op Help voor meer informatie over hoe u dit probleem kunt oplossen.
Vreemd genoeg kan ik ook niet pingen naar het servertje... Alles wat maar een beetje neigt naar fire-wall toestanden heb ik voorlopig uitgeschakeld, maar veel levert het allemaal niet op.
Iemand een idee ?
De netwerkkaarten in beide PC's lijken me in orde te zijn. Internetten via beide is geen probleem, en gewoon netwerken in een werkgroep ook niet...