duizend schreef:Ge ziet hier weer goed wie er met een bedrijfswagen rijdt
en wie het milieu en de leefbaarheid dan ook geen bal kan schelen
volgende keer als je nog eens
- problemen hebt met internet
- een waterlek
- geen elektra
- gaslek
- werkvolk nodig hebt om iets te verbouwen
- ...
denk er dan even aan dat al dat volk ook met een bedrijfswagen afkomt.
en dat het dus ook tegen de efficientie en productiviteit is, en de onkosten van een bedrijf verhoogt als je overal moet omrijden (wegenwerken),
een kilometer van de klant moet wegparkeren (materiaal heen en weer sleuren, bv), daarbovenop nog de parking moet betalen, etc etc etc.
"bedrijfswagens" kan je wel makkelijk zeggen, maar denk je dat er geen verschil is tussen de technieker met zijn camionette vant werk,
die JOU een dienst komt verlenen (al dan niet rechtstreeks) en de baas van jouw lokale bankkantoor?
het "werkvolk" gaan ze met veel van de regeltjes het meest ambeteren, en dat heeft zijn gevolgen voor de rest van de mensen (die dan gewoon weer klagen, as usual in belgie).
het volk dat echt zijn plekje voor de deur wil, of vlak aan die winkel, zal zich meestal ook niet zoveel aantrekken van de boetes (keertje vloeken en volgende boete ophalen ja)
ik ben niet helemaal TEGEN bepaalde zaken om het veiliger en vlotter te maken, maar andere zaken vind ik dan weer absurd.
om nog maar te zwijgen waar ze je rondjes laten rijden doorheen het centrum en de winkelstraten alvorens je eruit geraakt (lier als ik me niet vergis, bv)