Telenet introduceert CI+ (was: Test-Aankoop start petitie)

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Als je de forums naleest , blijkt dat ziggo ci+ smartkaarten gewoon in linux ontvangers werken ( zonder de module dan ) . Bij veel duitse satelliet providers die dat gebruiken is dit idem . Het zal afwachten worden wat telenet gaat doen , misschien soort camkey zoals bij de digiboxen . Dus kaart uniek gekoppeld aan die module zoals bij de digiboxen , als dat al mogelijk is . Met telenet weet je nooit :lol: .
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cptKangaroo schreef:Als die smartcard CI+ gecertificeerd is, heeft Telenet toch geen argument meer om daar nog nodeloze eisen bovenop te gooien?


Zo is het nochtans in Nederland... louter een TV die voldoet aan de CI+ norm is daar NIET voldoende... hij moet ook nog "gecertificieerd" zijn (wat dat ook moge wezen).

philippe_d schreef:Over de modaliteiten van de CI / CI+ heeft Telenet nog niets officiëel gecommuniceerd.
Alles wat we nu weten is pure speculatie.


Zo naief ben je nu toch ook weer niet ?
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Het hangt er van af hoe certificatie zal zijn in de praktijk, is het:

Niet gecrtificeerd: het werkt niet.
Of
Niet gecertificeerd: het werkt wel, maar als er problemen zijn los je het zelf maar op, want wij supporteren het niet.
Jan007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 375
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

Mijn Sharp TV met CI+ is niet gecertifieerd door TV Vlaanderen en toch werkt het met hun CI module + smartcard, maar ze geven geen support.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TV Vlaanderen vereist ook geen CI+ certificatie omdat men enkel CI gebruikt !

CI+ en CI is op dat gebied dag en nacht verschil !
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ook ik was dus te vroeg blij toen ik het artikel eerst las. Het heeft me wel weer het een en ander doen uitzoeken en kwam er dus achter dat de VRT zenders ongecodeerd http://klantenservice.telenet.be/content/veel-gestelde-vragen-over-encryptie-versleutelen-van-tv-signalenop de kabel zitten.

Heb zojuist dus een kaartje gekocht bij Amazon.de voor 50 euro om DVB-C HD te ontvangen en op te nemen op mijn server. Daar ben ik al blij mee, het aanbod van de VRT is voor mij het belangrijkste. Series en Films koop ik toch op Bluray/DVD en de andere zenders hebben voor mij maar weinig waarde.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dat Telenet een aantal zenders (onder andere VRT's) zonder encryptie uitzendt weten we toch al sinds jaar en dag:
zie: viewtopic.php?f=102&t=24122&p=299738&hilit=encryptie#p299677

Dat heeft nu toch niets met de CI+ dsicussie te maken ?
Voor deze zenders heb je noch een digicorder nodig, noch een CI+ smart card, maar gewoon een DVB-C ontvanger.
Mijn Samsung TV kan deze zenders ook zonder probleem opnemen via USB.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Reactie van Telenet:

Geachte,

Het gaat over CI+
De commerciële details worden echter bij lancering bekend gemaakt,

Vriendelijke groeten,


Het gaat dus wel degelijk om een CI+ module, maar op mijn vraag of het een huur- of koop oplossing was, wilden ze nog geen details geven
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Onderstaand de link die Philippe hier een tijdje geleden op het forum plaatste : "CI-Plus - Das trojanische Pferd im Wohnzimmer ".
En wat voor een Trojaans paard ... in de handen van Telenet.
Brrr.

[youtube]BwISxCi93C4[/youtube]

PS CI-Plus = CI+
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik ben alvast benieuwd hoe dit gaat uitdraaien, een bedrijf doet niet "zomaar" iets dus ik vergewis mij er wel van dat er iets zal achter zitten. Momenteel gun ik ze de voordeel van de twijfel. Het is een stap in de goede richting als je die interactieve dingen niet nodig hebt.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TiTanium schreef:Ik ben alvast benieuwd hoe dit gaat uitdraaien


Weet je dat nu nog niet... TN komt tegemoet aan de vraag van kijken zonder decoder (dan kan je als klant toch niet meer klagen)... maar in plaats krijg je CI+ (aan een prijs waarvoor je vermoedelijk evenzeer een HD Digibox voor kan kopen). TN heeft dus z'n best gedaan, de klant is nog altijd geen stap verder (of toch een heel klein stapje) en ondertussen zijn we weeral bijna een jaar verder (en hebben er nog meer klanten al een decoder).

TiTanium schreef:een bedrijf doet niet "zomaar" iets dus ik vergewis mij er wel van dat er iets zal achter zitten.


Ze doen dit zeker niet zomaar... het is gewoon externe druk (hetzelfde verhaal als DVB-T trouwens).
Deus Ex Machina
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jun 2008, 09:14
Bedankt: 2 keer

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 3_00344778

Zoals ik het zie, zal de situatie in 2014 bij Telenet/Belgacom uitmonden:
Duurdere premium diensten = geen reclame = uitgesteld kijken mogelijk = HD decoder aanschaffen
Basis diensten = reclame = geen opname mogelijkheden = CI+

zou me niet verbazen...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Werkt zo aan CI+ module ook voor IPTV?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Bij IPTV zijn er verschillende mogelijkheden. Als men een gezamelijke standaard zou gebruiken DVB-IPTV zou het makkelijker zijn.
http://www.dvb.org/technology/standards/index.xml
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

Deus Ex Machina schreef:Duurdere premium diensten = geen reclame = uitgesteld kijken mogelijk = HD decoder aanschaffen
Basis diensten = reclame = geen opname mogelijkheden = CI+

= geen tv meer voor mij (tenzij dvb-c) = alles downloaden

en ik zal niet de enige zijn
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

eternum schreef:Onderstaand de link die Philippe hier een tijdje geleden op het forum plaatste : "CI-Plus - Das trojanische Pferd im Wohnzimmer ".
En wat voor een Trojaans paard ... in de handen van Telenet.
Brrr.

Dit klopt ook voor de digiboxen , tn kan daarop ook perfect al deze beperkingen inbouwen met hun NDS codering . Dit ook de reden waarom vtm/2be nog niet op dvb-t zit , vmma wil dat telenet deze functie doorvoert .
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Beetje goedkoop van Belgacom om hun petitie tegen decoders te starten op het moment dat al bekend was dat zowel Belgacom als Telenet met een oplossing gingen komen.
Dit lijkt mij eerder het pluimen van een ander op eigen hoed strijken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

een oplossing? Een oplossing die niemand zal willen, of toch bijna niemand... is geen oplossing
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bambipower schreef:Een oplossing die niemand zal willen, of toch bijna niemand... is geen oplossing


Op zich wel zwak van Test Aankoop dat ze hun huiswerk niet gedaan hebben... we wisten bijna allemaal (al zitten hier ook nog wat goedgelovige mensen) dat de oplossing er geen zou zijn door gans het CI+ gebeuren... Test Aankoop had dit ook moeten zien komen wat men niet gedaan heeft.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Kijk eens wat ik in Google Cache gevonden heb: een wordpress draft over CI+ van op de officiële Telenet-blog.
http://webcache.googleusercontent.com/s ... telenet-2/

Met een opsomming van alle functies die Telenet via de CI+ technologie gaat blokkeren:
    - pauzeren
    - opnemen
    - films opvragen
    - terugspoelen
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Pauzeren en opnemen, tja, da's wss omdat die data dan op een usb hdd ofzo moet komen bij de meeste tvs.
En daar gaat dan ook de hoofdmoot van geinteresseerde mensen.
Met pauzeren en terugspoelen had je me al, voor 2e tvs enzo.
Films opvragen, heb je ooit al het aanbod gezien? Da's pijnlijk ze, zo weinig en zo slecht.
WETEN die gasten van testaankoop da wel? Kheb zo het voorgevoel dat de media geen idee heeft, en Telenet graag verwarring zaait, over het exacte verschil tussen CI en CI+

NOTE AAN DE MODS: dit topic staat echt wel in het verkeerde forum nu het zo de Telenet weg is ingeslagen. Mss een moveke?

[Mod Edit] goed idee. Topic verplaatst, en titel aangepast
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Best wel grappig...

Werp dus je decoder niet te snel weg, de CI+kaart zorgt voor een mooie aanvulling, maar met een Digicorder van Telenet blijf je de superieure televisie ervaring behouden.


... maar men vergeet erbij te vertellen omdat men doelbewust de mogelijkheden via CI+ blokkeert !
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Ik vraag me trouwens af hoe dit zal zijn in combinatie met zenderpakketten ...nu kan je naar extra zenders op meedere stb's kijken door MSTB systeem maar met CI+ zal je dat niet hebben?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

test aankoop is op de hoogte gebracht. Er is ook naar dit topic verwezen... maar of ze er iets mee gaan doen, betwijfel ik.
de koe zegt boe
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Test-Aankoop vermeldt het toch?

Let op, deze technologie is zeker niet te verwarren met het bijna identieke CI+ dat Telenet “toevallig” net nu aankondigt. Met dit minderwaardige broertje kunnen immers de opnamemogelijkheden verloren gaan.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

nieuwecodering.png
(114.24 KiB) 51 keer gedownload
Ik denk dat de CI+ heel dichtbij komt.
Op de mux van VTM HD vond ik een nieuwe Nagra2 identity (1861) (dus ik verwacht weer een koppeling tussen de module en de smartcard..., vergeet dus al maar om eenvouigweg die smartcard in een ander toestel te steken), en de beperkte max. 2 dagen EIT EPG is ook weer terug.
Die laatste was een tijdje geleden plots verdwenen, maar lijkt mij noodzakelijk voor CI+, omdat TV's geen weg zullen kunnen met de eigen methode waarop digiboxen/corders hun EPG data binnenkrijgen.

Denk nu niet dat ik geheime informatie heb.
Die nagra2 indentity kun je gewoon vinden met een DVB-C tuner op PC, en het programmaatje Transedit dat bij DVBViewer shareware komt.
Dan krijg je dit te zien, die 1861 is nieuw.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

als je dan zo'n kaartje hebt, kan je in principe toch wel opnemen met eender welk opnametoestel, niet?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nee, absoluut NIET... da's nu net het verschil tussen CI en CI+ (lees de thread nog eens door... het is hier reeds besproken).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

HEEL kort samengevat (alvorens r2504 een hartaanval krijgt ;-)

CI modules zijn insteekkaarten met mogelijkheid tot inschuiven van een decoderkaart (voor zover je een oudere Telenet digicorder hebt heb je zo'n kaartje); hiermee kan je de geencrypteerde kanalen ontvangen rechtstreeks op je tv.

CI+ modules doen hetzelfde, MAAR laten de provider ook toe om functies te blokkeren, zoals:
-opnames van bepaalde programmas onmogelijk maken
-programmas die opgenomen zijn automatisch wissen na X aantal dagen
-pauzeren en/of terugspoelen onmogelijk maken
Etc

CI modules laten geen enkele controle toe van de provider, uitgezonder welke kanalen je mag ontvangen, afhankelijk van je abonnement.

CI+ modules komen met onboard DRM faciliteiten, waardoor de provider het alsnog voor het zeggen heeft, ook al werk je niet meer met hun digicorder.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Je vergeet het ergste bij CI+
- Provider kan doorspoelen van opnames (reclame) blokkeren
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

UPC Nederland (zusterbedrijf Telenet) heeft besloten hun basispakket ongecodeerd uit te zenden: http://tweakers.net/nieuws/88097/upc-ve ... d-aan.html

De nieuwe kabel strategie van Liberty Global lijkt te zijn : Groot zenderpakket + HD met interactieve mogelijkheden via eigen decoders, basispakket gratis wel geen interactie en enkel in SD.

Ik dacht dat het voor "Hollywood" super belangrijk was dat ALLES achter slot en grendel stak ?
In Nederland alvast niet (meer) ...
Zou Telenet (durven) volgen ?
Dit gaat lijnrecht in tegen wat ze ons de afgelopen jaren probeerden te verkondigen aan het publiek en de zenders.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

als ik me niet vergis, hebben zij voor duitsland en oostenrijk hetzelfde beslist! En in de UK hebben zij virgin gekocht...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ahrand schreef:UPC Nederland (zusterbedrijf Telenet) heeft besloten hun basispakket ongecodeerd uit te zenden: http://tweakers.net/nieuws/88097/upc-ve ... d-aan.html

De nieuwe kabel strategie van Liberty Global lijkt te zijn : Groot zenderpakket + HD met interactieve mogelijkheden via eigen decoders, basispakket gratis wel geen interactie en enkel in SD.

Ik dacht dat het voor "Hollywood" super belangrijk was dat ALLES achter slot en grendel stak ?
In Nederland alvast niet (meer) ...
Zou Telenet (durven) volgen ?
Dit gaat lijnrecht in tegen wat ze ons de afgelopen jaren probeerden te verkondigen aan het publiek en de zenders.
Ik heb altijd gezegd dat Telenet daar gewoon wat bij mekaar verzint.
Wat waren alweer de drogredenen om geen vrije hardwarekeuze toe te laten ?

1. het was technisch niet mogelijk, dit werd jarenlang zo wijsgemaakt.
Daarom bestonden er geen insteek (CI) modules.
Ondertussen wordt voor de zomer plots wel een module gelanceerd...

2. er moest gecodeerd worden (zonder codering voldoet elke CI tuner) omdat :

* de zenders het zelf vragen, maar blijkbaar hebben diezelfde zenders die het bij ons zo luid vragen om gecodeerd te mogen worden, in het buitenland geen enkel probleem om ongecodeerd op de kabel te zitten (Duitse openbare, Nederlandse openbare, enz.)
* SABAM het vraagt, maar er bestaat wel een thuiscopieheffing, terwijl er helemaal niets te copiëren valt.
* Hollywood het eiste, maar in de buurlanden dus niet...

3. Het mocht ongecodeerd, maar alleen in landen die dubben.
Met UPC Nederland die ongecodeerd gaat wordt ook dat leugentje ontkracht.

Ik blijf erbij : de enige reden is dat als zij uw opnames kunnen kidnappen, ze ook de mogelijkheid hebben om er nadien geld voor te vragen.
Kijk naar het Stievie/Yello/... verhaal.
Hoewel de opnames al op uw toestel staan, moet je toch nog eens betalen om ze via een andere weg weer binnen te krijgen.
Die truuk lukt natuurlijk alleen als ze eerst de toegang tot uw eigen opnames kunnen blokkeren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

tripkip schreef:Je vergeet het ergste bij CI+
- Provider kan doorspoelen van opnames (reclame) blokkeren
Want dat kunnen ze vooral niet bij de huidige digicorders...
Trouwens als opnames en pauzeren niet in de functionaliteit zit die Telenet toelaat kan je sowieso al niet doorspoelen.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
Laatst gewijzigd door MClaeys op 27 mar 2013, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

boulder schreef:Ik heb altijd gezegd dat Telenet daar gewoon wat bij mekaar verzint.
Het ergste is dat onze politiek hier geen ernstige vragen bij stelde en alles gewoon slikt !

Het geeft nogmaals aan dat onze politiek totaal niet competent is en onbreekt aan de nodige kennis om dergelijke dingen te ontkrachten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ik heb niet de indruk dat onze politici geïnteresseerd zijn in wat goed is voor de consument.
Als je die verslagen van de commissie Media leest, dan lijkt mij de teneur te zijn dat als de TV industrie er goed aan verdient, dat alles dan in orde is.
Of de consument er beter van wordt, is het minste van hun zorgen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Zucht... vroeger nam je programma's op met de videorecorder en kon je uw opname bij iedereen afspelen!!! Oké, de kwaliteit was niet super en doorspoelen was traag maar toch... oersimpel!
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Vroeger? Met TVV doe ik nog steeds wat ik wil, en in goede kwaliteit!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

wied schreef:Vroeger? Met TVV doe ik nog steeds wat ik wil, en in goede kwaliteit!
Helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid om TVV thuis te ontvangen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

wied schreef:Vroeger? Met TVV doe ik nog steeds wat ik wil, en in goede kwaliteit!
Maar je ontbreekt een aantal HD en lokale zenders... ook al is je statement correct... je beseft zelf dat TVV ook niet perfect is.
Gesloten

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”