SMS parkeren (4411) kost 45ct-60ct per parkeerbeurt

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als je parkeert via SMS, dan kost je dit 3 tot 4 betalende SMS'en per parkeerbeurt:
  1. je stuurt een SMS naar 4411 om het parkeren te starten (0.15€)
  2. je krijgt een bevestiging terug van 4411 (0.15€)
  3. je stuurt een SMS naar 4411 om het parkeren te stoppen (0.15€)
  4. je krijgt een bevestiging van einde parkeren terug van 4411 (0.15€)
Toaal: 0.60€ :(
Als je parkeert tot het einde van de betalende periode (vb 18.00), moet je 3de SMS niet sturen, maar toch krijg je dan (om 18.00) een bevestiging van einde parkeren terug van 4411. In dit geval heb je dus 0.45€ betaald.

Ik kan mij niet herinneren dat dit duidelijk op de parkeer automaten vermeld staat. Ik vind dat SMS parkeren goedkoper zou moeten zijn ... ze sparen toch mankracht uit om automaten te ledigen, papier/inkt te vullen, enz...

Ook als je je paswoord voor de 4411 site vergeten bent, kan je geen mail sturen, maar moet dat per SMS (= 2 betalende sms'en). 'k Vind dat wel een beetje geld aftroggelarij :(.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Langs de andere kant kan je wel na bvb 22min stoppen en steek je dus nooit te veel in de automaat...
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ph,

Wat kost een normaal parkeerticket voor eenzelfde tijd dan? Is er een keuze tussen SMS of ticket?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Gewoon nooit ticketje leggen, is goedkoper op termijn :p
ByteMe
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

Je kan die bevestigingen afzetten, dan krijg je die al niet meer. Maar starten -en eventueel stoppen- moet je idd betalen aan een overdreven prijs.
Waar ik me persoonlijk aan stoor is dat die verkorte nummers niet van het bedrijfsabonnement/krediet af gaan maar apart gefactureerd en dan kan je weer met onkosten-nota's aan de slag.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

dat die apart gefactureerd worden is een boekhoudkundige verplichting.
Parkeren en bellen zijn namelijk aparte kostenposten voor elk bedrijf.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster

raar want soms kan het wel rechtstreeks...

vb : Lokeren - Antwerpen kan gewoon via sms
https://www.4411.be/nl/waar-kan-ik-parkeren/

Blankenberge met aparte rekening...
http://www.parkeren.be/map_detail.php?id=1&hmID=1825

hangt dus gewoon af van het bedrijf dat de parking controleert imo
philippe_d
Moderator
Moderator

ByteMe schreef:Je kan die bevestigingen afzetten, dan krijg je die al niet meer.
Goede tip. Naar aanleiding van deze topic nog eens de website doorlopen:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Als je betaald via de android APP kost je dit dan ook, of loopt dit ook via het internet?? Heb vandaag die app geïnstalleerd en dit is wel gemakkelijk.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb die app een tijdje geleden (> 1 jaar) gebruikt en die stuurt gewoon een SMS in jouw plaats. De app vraagt trouwens bij installatie toestemming hiervoor. Maar ondertussen is het blijkbaar mogelijk om je parkeerplaats via het internet door te geven. Het lijkt mij dan ook logisch dat de app dit ook goed, al is dat geen zekerheid want vroeger was het anders.

Ik heb het over deze app: https://play.google.com/store/apps/deta ... arking4411
Al bestaat er ook al een andere: https://play.google.com/store/apps/deta ... e.mmc.park
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

4411 wilt geen rechtstreekse benadering van de website via een app, de sms'n zijn hun inkomsten, de parkeergelden zijn voor de steden/gemeenten.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik vermoed dat ze ook een deel van de opbrengst krijgen, want ze bieden ook webparking aan, zoals philippe_d reeds opmerkte. Ik weet niet hoe mobile-friendly die webparking is, maar een app maakt weinig verschil voor de inkomsten.

Op dit moment is SMS'en het meest toegankelijke, en als er een app bestaat, zal dat vermoedelijke het aantal SMS'en drastisch doen verminderen. Daar heb je wel een punt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

thamar schreef:4411 wilt geen rechtstreekse benadering van de website via een app, de sms'n zijn hun inkomsten, de parkeergelden zijn voor de steden/gemeenten.
In het verleden heeft men zelfs een process ingespannen tegen iemand die zo'n app had gemaakt als ik me goed herinner.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Ik gebruik al jaren gewoon hun (4411/MobileFor) website op m'n iPhone ipv die belachelijke 30 cent (start stop) te betalen, werkt perfect. En je kan inderdaad die bevestigingen afzetten.
MVA
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om de parkeertijd (niet de smsjes zelf, natuurlijk) met belkrediet te betalen, tenzij je proximus bent? (Te maken met pingping ondersteuning waarschijnlijk).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Devilzown schreef:Gewoon nooit ticketje leggen, is goedkoper op termijn :p
+1
of op het voetpad parkeren (parkeerwachters hebben geen bevoegdheid om te bekeuren), doe ik altijd als ze in de buurt zijn.
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Tim H. schreef:Langs de andere kant kan je wel na bvb 22min stoppen en steek je dus nooit te veel in de automaat...
Klopt, maar dan betaal je meer voor je SMS'en dan voor je ticketje zelf.
In sommige gemeentes mag je ook een half uur gratis parkeren. Als je dat vergeten was betaal je 60 cent voor SMS en 0 cent voor het parkeren indien je 22min parkeert.

Die bevestiging afzetten vind ik niet zo handig, want je weet nooit dat de SMS is toegekomen.
Af en toe gebeurt het dat ik geen bevestiging krijg. Dan stuur ik nog een keertje, krijg ik dan wel onmiddellijk bevestiging en 10 min later nog eens bevestiging. Ben ik dan 30 cent extra kwijt.

Ik gebruik dus geen SMS parkeren meer. Is geldafzetterij.
philippe_d
Moderator
Moderator

MVA schreef:Als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om de parkeertijd (niet de smsjes zelf, natuurlijk) met belkrediet te betalen, tenzij je proximus bent? (Te maken met pingping ondersteuning waarschijnlijk).
Misschien omdat "mobile-for nv" een dochteronderneming is van Belgacom? (zelfde adres: Koning Albert II-laan 27, 1030 Brussel)
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

silencer schreef:
+1
of op het voetpad parkeren (parkeerwachters hebben geen bevoegdheid om te bekeuren), doe ik altijd als ze in de buurt zijn.
Triestige mentaliteit!
Ik hoop dan ook van harte dat op zo een moment eens een politie-agent je (voet)pad kruist!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MVA
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

philippe_d schreef:
MVA schreef:Als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om de parkeertijd (niet de smsjes zelf, natuurlijk) met belkrediet te betalen, tenzij je proximus bent? (Te maken met pingping ondersteuning waarschijnlijk).
Misschien omdat "mobile-for nv" een dochteronderneming is van Belgacom? (zelfde adres: Koning Albert II-laan 27, 1030 Brussel)
Op hun site staat dat ze "hopen" dat Base en Mobistar snel volgen :roll: (Al minstens 2 jaar denk ik, aan de berichtgeving te lezen). Nuja, jammer dan, want ik heb belkrediet "teveel", zie ook topic "Geld van belkrediet naar bank/paypal".
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Danku voor het kiezen van een dagtarief van €25.
silencer schreef:
+1
Tot er eens een flik langs komt en u daarvoor beboet. Dan toch liever die paar euro voor een parkingticketje.

Toch raar dat mensen zo gierig zijn en kiezen voor een oplossing die hun het veelvoud kan kosten als ze betrapt worden. :bang:

De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

De keren dat ik een boete kreeg is op 1 hand te tellen op 4-5 jaar. Heeft me dus honderden euro's bespaard.
Als ik dan een boete krijg, np. :P
Of als je bv. in Antwerpen wilt parkeren, pak dan een buurt met veel allochtonen daar durven de controleurs meestal niet komen :lol:

Zowieso is het een beetje belachelijk dat je voor een app te gebruiken 25 cent moet betalen, voor sms parkeren 60 cent.
Ik gebruik tegenwoordig zelf de site, dat is tenminste dan nog "gratis"
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

In die buurt heb je dan weer meer kans om een ruit te zien sneuvelen...

stefke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 21 keer

Probeer maar niet om in Leuven gratis te parkeren, daar zijn de parkeerwachters sneller dan hun schaduw. Zelfs niet effe op het voetpad. Daar gebruik ik steeds een ondergrondse parking. Elders durf ik al eens het van niet te betalen. Sms parkeren is duurder maar wel gemakkelijk, Vooral in Leuven, want daar durven ze speciaal te blijven uitkijken tot je parkeertijd verloopt.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

De kans dat je in Leuven sjans hebt is inderdaad grenzend aan nihil. Ik weiger er nog met de auto te komen.
Ofwel hebt ge een boete (2x geflitst op een week, 1 keer in zone 30 aan 35, en 1 keer op de expressweg aan 55 ipv 50), ofwel wordt ge weggesleept omdat ze een bordje gezet hebben NA dat je geparkeerd hebt ofwel rijdt er ene met een trekhaak-achteruitrij-sensor een deuk in uw marchandise. Geef mij maar de fiets, daar hebt ge nog 50-50 kans dat em er nog staat als ge terugkomt. :roll:
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

En u aan de opgelegde snelheid laten is te moeilijk waarschijnlijk? Hoe kan je nu kritiek hebben daarop als je weet dat je zelf in fout bent?
Vreemde hersenkronkels hier!

OT: Ik start mijn sessies ook altijd online, en de bevestigings sms'en staan voor de zekerheid ook af.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Devilzown schreef:De keren dat ik een boete kreeg is op 1 hand te tellen op 4-5 jaar. Heeft me dus honderden euro's bespaard.
Als ik het in Antwerpen per ongeluk eens vergeet heb ik toch prijs... kiezen voor het dagtarief is daar duidelijk geen optie !
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster

Geef mij maar SMS parkeren...moet je niet telkens teruglopen om bij te steken. En je krijgt een waarschuwing als je tijd bijna op is...

Onlang nog eens een ticketje genomen...door de deur dicht te slaan waarschijnlijk ticketje gevallen en dus niet meer zichtbaar. resultaat dat ik nog geen 5 min later terug aan de auto kwam met een parkeerboete tussen de ruitenwissers. Direct contact opgenomen met firma en ze hebben uiteindelijk wel de boete laten vallen..
brubbel
Elite Poster
Elite Poster

Zorba schreef:En u aan de opgelegde snelheid laten is te moeilijk waarschijnlijk?
Ja, dat is moeilijk. Die 55 reed ik op de expressweg, waar ge 100 meter eerder nog 90 moogt.
Ge hebt enerzijds de :cop: die vindt dat ge te rap rijdt, anderzijds een resem toeterende :banana: achter u die denken dat ge te traag rijdt.
Die 35 geef ik eerlijk toe. Mijn cruise control werkt maar vanaf 33 of 34 en ik zet die altijd op om er zeker van te zijn dat ik niet te rap rij, en toch nog naar de straat kan kijken.
Ach wat, zelfs als ge stilstaat krijgt ge boetes dus zoveel maakt het niet uit, met de velo trap ik zo hard ik wil voor zolang het nog kan.
philippe_d
Moderator
Moderator

brubbel schreef:Ofwel hebt ge een boete (2x geflitst op een week, 1 keer in zone 30 aan 35, en 1 keer op de expressweg aan 55 ipv 50)
Je kan nooit een boete krijgen als je aan 35 rijdt in een zone 30, of aan 55 in een zone 50, gezien ze je snelheid verminderen met een vrijgevige correctiefactor van 6 km/u. Je reeds dus effectief aan 41 km/u of 61 km/u .... wat inderdaad te rap is :(
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

brubbel schreef: Mijn cruise control werkt maar vanaf 33 of 34 en ik zet die altijd op om er zeker van te zijn dat ik niet te rap rij, en toch nog naar de straat kan kijken.
Waarom zou je ook 30 km/uur met uw cruise control willen rijden? Tegen de tijd dat je op uw knopje geduwd hebt, ben je de zone 30 al weer uit. 8-) Pas op, ik ken ook mensen die praktisch altijd op cruise control rijden omdat ze dit veiliger vinden, net zoals jij zegt om naar buiten te kunnen kijken. Maar ik vind het net vele malen minder veilig. Zo ga je minder gefocust zijn omdat je enkel aan uw stuur moet draaien. Maar nog erger bij het uitvoeren van een noodstop verlies je al snel 1 seconde meer dan iemand die gewoon zijn voet op het gaspedaal houdt(want ik veronderstel dat je uw voet niet op het gaspedaal gaat houden als je de cruise control opzet, anders kan je evengoed gewoon gas blijven geven) . En op de tijd dat je uw rempedaal aan het zoeken bent, blijft uw wagen aan dezelfde snelheid doorrijden t.o.v. Te vertragen bij het lossen van de gas.
Conclusie rijden op cruise control is zeker niet veiliger en voorkomt ook nog eens geen boetes (zoals uit uw eerdere post blijkt :-)) ;-)
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 70 keer

Ach kom jongens. Weer die discussie.

Als je boetes krijgt continu scheelt er iets met uw mentaliteit, en staat de snelheid op een bepaalde plaats je niet aan, begin een petitie, start een politieke partij op (120 overal! is een goede slogan). Maar is het nu echt zo moeilijk om je aan de regeltjes te houden.

Belgie is echt belachelijk op dat vlak. Aangekondige flitscontroles, stuff like that, belachelijk. Pakkans moet nog meer naar omhoog als ik het hier zo lees.

Ik rij al 11 jaar met de auto en ben er nog niet in geslaagd een snelheidsovertreding te begaan, en gelijk een ou bomma rij ik nu ook weer niet.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Met de fiets moet je je trouwens ook aan de snelheidsbeperkingen houden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
brubbel
Elite Poster
Elite Poster

boran_blok schreef:en gelijk een ou bomma rij ik nu ook weer niet.
Dat moet je mij eens uitleggen als je minder dan 35 rijdt. :wink:
Die boete van zone 30 heb ik trouwens nooit gekregen. Waarschijnlijk wou de printer zoiets belachelijk niet afdrukken.

Trouwens om terug op topic te komen, dat SMS parkeren vind ik wel degelijk gemakkelijk. Die 60 cent mogen ze van mijn part houden zolang maar ik vind het straf dat een parkeermeter, die 10 keer meer kost in onderhoud, goedkoper is.
Een plakkaat met "SMS ABC-123 naar 4411" kost evenveel/weinig als een verkeersbord.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”