Fritz!Box (VOIP): gelijktijdig bellen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Baggioo
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 apr 2012, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Provider

Hallo

Nog een volgend Fritz!Box-vraagje:

Ik heb een OVH VOIP lijn (voor vaste nr's) en FreeVoipDeal (voor mobiele nummers).

Nu dacht ik ook met deze 2 SIP-accounts dus gelijktijdig 2 telefoongesprekken te kunnen voeren. Maar na een test blijkt dat niet te werken: we bellen allebei naar een vaste lijn en het eerste OVH-gesprek wordt afgebroken om het tweede te laten starten.

Is dit ergens in te stellen in de Fritz!Box?

Grtn
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Met een standaard Ligne SIP Individuelle van OVH kan je slechts één gesprek voeren.
Twee gelijktijdige gesprekken is met dit type abonnement niet mogelijk.

Eén gesprek via OVH en een ander via FreeVoipDeal kan uiteraard wel.
Baggioo
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 apr 2012, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Provider

Moet ik daar dan iets speciaals voor instellen in de Fritz!Box?

Blijkbaar lukt dat niet out of the box?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Zelf gebruik ik geen Fritz!Box.
Echter lijkt me dit een vraag bij uitstek voor de Fritz!Box specialist Philippe.
Eventjes geduld en hij zal jou wellicht zonder twijfel van naaldje tot draadje precies vertellen hoe je dit best aanpakt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

;)

Zoals eternum al zei: het gelijktijdig uitbellen via één VoIP account heeft niets te maken me FritzBox settings, maar met de mogelijkheid die de VoIP provider je biedt. voorbeeld:
  • - Bij OVH kan je niet gelijktijdig één account gebruiken
    - Bij Betamax kan je normaal wel, maar het 2de gesprek valt buiten de FUP.
    - Bij WeePee kan je gelijktijdige gesprekkeni voeren
Gelijktijdig een gesprek voeren via 2 providers is natuurlijk geen probleem:
  • - Neem aan dat je OVH account ingestled staat op *121# en je FreeVoipDeal op *122#
    - Je hebt al een gesprek naar een vaste lijn via OVH
    - Om een 2de gesprek te voeren via FreeVoipDeal kies je de 2de lijn: *122# gevolgd door het nummer dat je wil bellen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Baggioo
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 apr 2012, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Provider

Ok dankjewel voor de uitleg!

Maar... erg handig is dat toch niet, je moet dan altijd weten dat de eerste telefoon aan het bellen is.
Mij leek het logisch dat als de Fritz!Box merkt dat er een account aan 't bellen is, de tweede account voor het tweede gesprek ingezet wordt.


Grtn
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Het probleem is dat de FritzBox niet weet dat er maar één gesprek mogelijk is.

En indien OVH het 2de gesprek zou weigeren (lees: onmogelijk zou maken), dan zou de FritzBox wellicht de 2de VoIP lijn gebruiken.
Maar het 2de gesprek wordt door OVH wel aanvaard en correct opgebouwd .... alleen ten koste van het eerste gesprek, dat door OVH afgebroken wordt ... en dat kan de FritzBox dus niet controleren :(.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Sinds vrijdag is mijn telefoonnummer geporteerd van Belgacom naar OVH.
Heb dan nog een ligne sip individuelle bijgenomen,omdat per lijn maar 1 gesprek mogelijk is.
Dus nu heb ik 2 individuele lijnen met een verschillende login op dezelfde Fritzbox.
De bedoeling was wanneer men met 1 toestel aan het bellen was, met het andere toestel ook nog kon bellen.
Dit schijnt niet te werken.
Is het niet mogelijk om gelijktijdig te bellen met twee verschillende lijnen?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2426
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Ik denk niet dat je dialing rules in de Fritzbox zo kan instellen. Zie ook de post van philippe hierboven.
Wat je kan doen is om per toestel een andere account instellen:
toestel 1 belt altijd uit via account 1
toestel 2 belt altijd uit via account 2

Dat zou wel moeten werken.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Heb beide accounts ingesteld op een andere telefoon.In de log van de Fritzbox zie ik het volgende"Internettelefonie mit XXX über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: Too many simultaneous sessions (403).
Is er een mogelijkheid om twee gelijktijdige telefoongesprekken te voeren bij OVH?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
giebel
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 sep 2013, 09:28

Ik heb een kleine kantooromgeving met 3 bedienden.
Hardware: FritzBox 7390 + 3 FritzFon's

Als VOIP oplossing zat ik het volgende te denken...
Elke bediende krijgt een aparte lijn op zijn FritzFon via OVH (3x SIP individuelle @ €1.18/m)
Het weepee nummer dat ik al eerder had. gebruik ik als algemeen (enkel ingaand) kantoornummer.

Zo krijgen de klanten het algemeen (weepee) kantoornummer (enkel ingaand).
En krijgt elke bediende zijn individueel (OVH) nummer (ingaand + uitgaand.)

Is dit verstandig (of te ver gezocht)?
Valt dit toch in te stellen in de FritzBox?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6875
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

heb niks verstand van fritzboxen, de usertool van weepee daarentegen kan alvast ingesteld worden om tegelijkertijd te bellen naar uw drie bedienden. Dit kan mogelijk uw probleem herleiden tot onderling doorschakelen via de fritzbox!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

giebel schreef:Zo krijgen de klanten het algemeen (weepee) kantoornummer (enkel ingaand).
En krijgt elke bediende zijn individueel (OVH) nummer (ingaand + uitgaand.)
Is dit verstandig (of te ver gezocht)? Valt dit toch in te stellen in de FritzBox?
Nadeel van deze constructie: de bedienden die via OVH uitbellen, zullen hun eigen OVH nummer meesturen als CLIP (en niet he algemeen WeePee nummer).
Los hiervan: dat is inderdaad perfect in te stellen in de FritzBox.
wied schreef:heb niks verstand van fritzboxen, de usertool van weepee daarentegen kan alvast ingesteld worden om tegelijkertijd te bellen naar uw drie bedienden.
Kan je dit wat meer toelichten? Dan moeten de 3 bedienden elk een eigen WeePee account hebben?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
giebel
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 sep 2013, 09:28

Een ander algemeen OVH vraagje (losstaand van voorgaande reactie)...
Het is dat mijn Frans niet goed genoeg is... Maar kan je bij OVH ook enkel een uitgaande (gratis) account nemen?
Stel dat je bij de "SIP individuelle" het telefoonnummer (voor inkomende gesprekken) niet nodig hebt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6875
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

@philippe

wanneer ik via de weepee usertool mijn oproepen laat doorschakelen naar meerdere (OVH sip account) nummers, gaan al deze toestellen tegelijkertijd rinkelen. De eerste die opneemt heeft dus de buitenlijn te pakken!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Op die manier ... maar ieder inkomend gesprek wordt dan gefactureerd aan de kost voor een uitgaand WeePee gesprek?
Een dure oplossing dus!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6875
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

tja, voor niks gaat de zon op :-D
Weepee stuurt mijn binnenkomende oproepen door naar GSM à 14 cent/minuut. Naar internet sip-accounts daarentegen zou veel minder moeten kosten...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
chabi2010
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 jan 2011, 01:56
Bedankt: 1 keer

Heeft iemand iedee dat hoe kan ik met fritzbox 7360 gigaset c610IP via dect aansluiten?
Als iemand heeft via dect van fritzbox 7360 gigast c610IP aangesloten, kan iemand mij die instellin vertellen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Een Gigaset C610IP bestaat uit:
  • - een basisstation (de Gigaset 610IP).
    - één of meerdere DECT handsets (normaal de Gigaset C610H).
Het basisstation kan je natuurlijk niet via DECT op een FritzBox aansluiten (wel als IP telefoon).

Een Gigagset C610H handset kan je natuurlijk wel direct op een FritzBox aanmelden:
  • - Op de handset: ga naar Menu > Instellingen > Aanmelden. De Gigaset zal nu een basisstation zoeken
    - Op de fritzBox: druk binnen de 60 seconden op de DECT knop (knop ca 6 sec. ingedrukt houden tot "Info" lichtje begint te flikkeren)
    zie bladzijde 13 in de handleiding.
Eens je handset is aangemeld, zal hij als een nieuw telefoontoestel verschijnen in je FritzBox, en hier kan je dan verdere instellingen afwerken (de DECT een naam geven, een uitgaand telefoonnummer, op welke binnenkomende lijnen er moet geantwoord worden).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 499
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

Zou ik met een standaard EDPnet VOIP account met 2 moeten kunnen uit- en inbellen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Als je een antwoord wilt van EDPNet zelf, kan je zo'n vraag beter posten in het EDPNet Forum onderdeel.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2370
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 79 keer

Ik kom even terug op het gelijktijdig bellen via OVH. Ik gebruik sinds kort geregeld mijn iPhone app Fritz Fon om op het interne netwerk in te loggen (fritzbox 7490), en vervolgens uit te bellen (OVH bij vaste nummers). Na een zestal minuten bellen zonder problemen verbreekt de lijn en in de logs van de fritzbox staat "too many simultaneous sessions 403". Toch weet ik zeker dat er niemand anders een poging ondernam om te bellen via een ander toestel. Ik heb dit ook enkel bij de Fritz Fon app, niet bij de dect-toestellen die exact dezelfde kiesregels etc volgen. Iemand een verklaring?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2370
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 79 keer

Iemand een idee? Ik heb het probleem enkel met de app, niet met de vaste telefoons (dect)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Geen idee, de foutmelding komt in ieder geval wel van OVH
Misschien is er een korte onderbreking van de WiFi op de I-phone, zodat het lijkt of de App een nieuwe sessie aanmaakt?
Kijk eens in de WLAN logs of je op hetzelfde ogenblik geen korte disconnect hebt van de i-phone?

Of gebruik je de Fritz!App via een VPN met de FritzBox?

Anders een ticket aanmaken bij AVM!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2370
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 79 keer

Klopt. Het zijn korte onderbrekingen in de Wifi denk ik. Dan denkt ovh dat er twee verbindingen zijn. Ik heb het vooral thuis via WiFi en niet via vpn op locatie.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2370
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 79 keer

Dus : bij avm ticket maken. Bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”