Hallo
Nog een volgend Fritz!Box-vraagje:
Ik heb een OVH VOIP lijn (voor vaste nr's) en FreeVoipDeal (voor mobiele nummers).
Nu dacht ik ook met deze 2 SIP-accounts dus gelijktijdig 2 telefoongesprekken te kunnen voeren. Maar na een test blijkt dat niet te werken: we bellen allebei naar een vaste lijn en het eerste OVH-gesprek wordt afgebroken om het tweede te laten starten.
Is dit ergens in te stellen in de Fritz!Box?
Grtn
Fritz!Box (VOIP): gelijktijdig bellen
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Met een standaard Ligne SIP Individuelle van OVH kan je slechts één gesprek voeren.
Twee gelijktijdige gesprekken is met dit type abonnement niet mogelijk.
Eén gesprek via OVH en een ander via FreeVoipDeal kan uiteraard wel.
Twee gelijktijdige gesprekken is met dit type abonnement niet mogelijk.
Eén gesprek via OVH en een ander via FreeVoipDeal kan uiteraard wel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Zelf gebruik ik geen Fritz!Box.
Echter lijkt me dit een vraag bij uitstek voor de Fritz!Box specialist Philippe.
Eventjes geduld en hij zal jou wellicht zonder twijfel van naaldje tot draadje precies vertellen hoe je dit best aanpakt.
Echter lijkt me dit een vraag bij uitstek voor de Fritz!Box specialist Philippe.
Eventjes geduld en hij zal jou wellicht zonder twijfel van naaldje tot draadje precies vertellen hoe je dit best aanpakt.
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer

Zoals eternum al zei: het gelijktijdig uitbellen via één VoIP account heeft niets te maken me FritzBox settings, maar met de mogelijkheid die de VoIP provider je biedt. voorbeeld:
- - Bij OVH kan je niet gelijktijdig één account gebruiken
- Bij Betamax kan je normaal wel, maar het 2de gesprek valt buiten de FUP.
- Bij WeePee kan je gelijktijdige gesprekkeni voeren
- - Neem aan dat je OVH account ingestled staat op *121# en je FreeVoipDeal op *122#
- Je hebt al een gesprek naar een vaste lijn via OVH
- Om een 2de gesprek te voeren via FreeVoipDeal kies je de 2de lijn: *122# gevolgd door het nummer dat je wil bellen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ok dankjewel voor de uitleg!
Maar... erg handig is dat toch niet, je moet dan altijd weten dat de eerste telefoon aan het bellen is.
Mij leek het logisch dat als de Fritz!Box merkt dat er een account aan 't bellen is, de tweede account voor het tweede gesprek ingezet wordt.
Grtn
Maar... erg handig is dat toch niet, je moet dan altijd weten dat de eerste telefoon aan het bellen is.
Mij leek het logisch dat als de Fritz!Box merkt dat er een account aan 't bellen is, de tweede account voor het tweede gesprek ingezet wordt.
Grtn
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Het probleem is dat de FritzBox niet weet dat er maar één gesprek mogelijk is.
En indien OVH het 2de gesprek zou weigeren (lees: onmogelijk zou maken), dan zou de FritzBox wellicht de 2de VoIP lijn gebruiken.
Maar het 2de gesprek wordt door OVH wel aanvaard en correct opgebouwd .... alleen ten koste van het eerste gesprek, dat door OVH afgebroken wordt ... en dat kan de FritzBox dus niet controleren
.
En indien OVH het 2de gesprek zou weigeren (lees: onmogelijk zou maken), dan zou de FritzBox wellicht de 2de VoIP lijn gebruiken.
Maar het 2de gesprek wordt door OVH wel aanvaard en correct opgebouwd .... alleen ten koste van het eerste gesprek, dat door OVH afgebroken wordt ... en dat kan de FritzBox dus niet controleren

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 18 keer
Sinds vrijdag is mijn telefoonnummer geporteerd van Belgacom naar OVH.
Heb dan nog een ligne sip individuelle bijgenomen,omdat per lijn maar 1 gesprek mogelijk is.
Dus nu heb ik 2 individuele lijnen met een verschillende login op dezelfde Fritzbox.
De bedoeling was wanneer men met 1 toestel aan het bellen was, met het andere toestel ook nog kon bellen.
Dit schijnt niet te werken.
Is het niet mogelijk om gelijktijdig te bellen met twee verschillende lijnen?
Heb dan nog een ligne sip individuelle bijgenomen,omdat per lijn maar 1 gesprek mogelijk is.
Dus nu heb ik 2 individuele lijnen met een verschillende login op dezelfde Fritzbox.
De bedoeling was wanneer men met 1 toestel aan het bellen was, met het andere toestel ook nog kon bellen.
Dit schijnt niet te werken.
Is het niet mogelijk om gelijktijdig te bellen met twee verschillende lijnen?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
-
- Elite Poster
- Berichten: 2426
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik denk niet dat je dialing rules in de Fritzbox zo kan instellen. Zie ook de post van philippe hierboven.
Wat je kan doen is om per toestel een andere account instellen:
toestel 1 belt altijd uit via account 1
toestel 2 belt altijd uit via account 2
Dat zou wel moeten werken.
Wat je kan doen is om per toestel een andere account instellen:
toestel 1 belt altijd uit via account 1
toestel 2 belt altijd uit via account 2
Dat zou wel moeten werken.
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 18 keer
Heb beide accounts ingesteld op een andere telefoon.In de log van de Fritzbox zie ik het volgende"Internettelefonie mit XXX über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: Too many simultaneous sessions (403).
Is er een mogelijkheid om twee gelijktijdige telefoongesprekken te voeren bij OVH?
Is er een mogelijkheid om twee gelijktijdige telefoongesprekken te voeren bij OVH?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Ik heb een kleine kantooromgeving met 3 bedienden.
Hardware: FritzBox 7390 + 3 FritzFon's
Als VOIP oplossing zat ik het volgende te denken...
Elke bediende krijgt een aparte lijn op zijn FritzFon via OVH (3x SIP individuelle @ €1.18/m)
Het weepee nummer dat ik al eerder had. gebruik ik als algemeen (enkel ingaand) kantoornummer.
Zo krijgen de klanten het algemeen (weepee) kantoornummer (enkel ingaand).
En krijgt elke bediende zijn individueel (OVH) nummer (ingaand + uitgaand.)
Is dit verstandig (of te ver gezocht)?
Valt dit toch in te stellen in de FritzBox?
Hardware: FritzBox 7390 + 3 FritzFon's
Als VOIP oplossing zat ik het volgende te denken...
Elke bediende krijgt een aparte lijn op zijn FritzFon via OVH (3x SIP individuelle @ €1.18/m)
Het weepee nummer dat ik al eerder had. gebruik ik als algemeen (enkel ingaand) kantoornummer.
Zo krijgen de klanten het algemeen (weepee) kantoornummer (enkel ingaand).
En krijgt elke bediende zijn individueel (OVH) nummer (ingaand + uitgaand.)
Is dit verstandig (of te ver gezocht)?
Valt dit toch in te stellen in de FritzBox?
-
- Elite Poster
- Berichten: 6875
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
heb niks verstand van fritzboxen, de usertool van weepee daarentegen kan alvast ingesteld worden om tegelijkertijd te bellen naar uw drie bedienden. Dit kan mogelijk uw probleem herleiden tot onderling doorschakelen via de fritzbox!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Nadeel van deze constructie: de bedienden die via OVH uitbellen, zullen hun eigen OVH nummer meesturen als CLIP (en niet he algemeen WeePee nummer).giebel schreef:Zo krijgen de klanten het algemeen (weepee) kantoornummer (enkel ingaand).
En krijgt elke bediende zijn individueel (OVH) nummer (ingaand + uitgaand.)
Is dit verstandig (of te ver gezocht)? Valt dit toch in te stellen in de FritzBox?
Los hiervan: dat is inderdaad perfect in te stellen in de FritzBox.
Kan je dit wat meer toelichten? Dan moeten de 3 bedienden elk een eigen WeePee account hebben?wied schreef:heb niks verstand van fritzboxen, de usertool van weepee daarentegen kan alvast ingesteld worden om tegelijkertijd te bellen naar uw drie bedienden.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Een ander algemeen OVH vraagje (losstaand van voorgaande reactie)...
Het is dat mijn Frans niet goed genoeg is... Maar kan je bij OVH ook enkel een uitgaande (gratis) account nemen?
Stel dat je bij de "SIP individuelle" het telefoonnummer (voor inkomende gesprekken) niet nodig hebt.
Het is dat mijn Frans niet goed genoeg is... Maar kan je bij OVH ook enkel een uitgaande (gratis) account nemen?
Stel dat je bij de "SIP individuelle" het telefoonnummer (voor inkomende gesprekken) niet nodig hebt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6875
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
@philippe
wanneer ik via de weepee usertool mijn oproepen laat doorschakelen naar meerdere (OVH sip account) nummers, gaan al deze toestellen tegelijkertijd rinkelen. De eerste die opneemt heeft dus de buitenlijn te pakken!
wanneer ik via de weepee usertool mijn oproepen laat doorschakelen naar meerdere (OVH sip account) nummers, gaan al deze toestellen tegelijkertijd rinkelen. De eerste die opneemt heeft dus de buitenlijn te pakken!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Op die manier ... maar ieder inkomend gesprek wordt dan gefactureerd aan de kost voor een uitgaand WeePee gesprek?
Een dure oplossing dus!
Een dure oplossing dus!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6875
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
tja, voor niks gaat de zon op
Weepee stuurt mijn binnenkomende oproepen door naar GSM à 14 cent/minuut. Naar internet sip-accounts daarentegen zou veel minder moeten kosten...

Weepee stuurt mijn binnenkomende oproepen door naar GSM à 14 cent/minuut. Naar internet sip-accounts daarentegen zou veel minder moeten kosten...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Een Gigaset C610IP bestaat uit:
Een Gigagset C610H handset kan je natuurlijk wel direct op een FritzBox aanmelden:
- - een basisstation (de Gigaset 610IP).
- één of meerdere DECT handsets (normaal de Gigaset C610H).
Een Gigagset C610H handset kan je natuurlijk wel direct op een FritzBox aanmelden:
- - Op de handset: ga naar Menu > Instellingen > Aanmelden. De Gigaset zal nu een basisstation zoeken
- Op de fritzBox: druk binnen de 60 seconden op de DECT knop (knop ca 6 sec. ingedrukt houden tot "Info" lichtje begint te flikkeren)
zie bladzijde 13 in de handleiding.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Als je een antwoord wilt van EDPNet zelf, kan je zo'n vraag beter posten in het EDPNet Forum onderdeel.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 79 keer
Ik kom even terug op het gelijktijdig bellen via OVH. Ik gebruik sinds kort geregeld mijn iPhone app Fritz Fon om op het interne netwerk in te loggen (fritzbox 7490), en vervolgens uit te bellen (OVH bij vaste nummers). Na een zestal minuten bellen zonder problemen verbreekt de lijn en in de logs van de fritzbox staat "too many simultaneous sessions 403". Toch weet ik zeker dat er niemand anders een poging ondernam om te bellen via een ander toestel. Ik heb dit ook enkel bij de Fritz Fon app, niet bij de dect-toestellen die exact dezelfde kiesregels etc volgen. Iemand een verklaring?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 79 keer
Iemand een idee? Ik heb het probleem enkel met de app, niet met de vaste telefoons (dect)
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Geen idee, de foutmelding komt in ieder geval wel van OVH
Misschien is er een korte onderbreking van de WiFi op de I-phone, zodat het lijkt of de App een nieuwe sessie aanmaakt?
Kijk eens in de WLAN logs of je op hetzelfde ogenblik geen korte disconnect hebt van de i-phone?
Of gebruik je de Fritz!App via een VPN met de FritzBox?
Anders een ticket aanmaken bij AVM!
Misschien is er een korte onderbreking van de WiFi op de I-phone, zodat het lijkt of de App een nieuwe sessie aanmaakt?
Kijk eens in de WLAN logs of je op hetzelfde ogenblik geen korte disconnect hebt van de i-phone?
Of gebruik je de Fritz!App via een VPN met de FritzBox?
Anders een ticket aanmaken bij AVM!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 79 keer
Klopt. Het zijn korte onderbrekingen in de Wifi denk ik. Dan denkt ovh dat er twee verbindingen zijn. Ik heb het vooral thuis via WiFi en niet via vpn op locatie.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 79 keer
Dus : bij avm ticket maken. Bedankt.