Belgacom 50mbit/s ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

heb een paar dagen op 50Mbit gezeten :banana: , enfin ik haalde met speedtest 41Mbit download wat neer kwam op 4,8Mbyte per seconde. wellicht was dit een test, want nu weer op de gewone snelheid van 28Mbit (3,4Mbyte per seconde) :bang:
eklu.az
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:39
Bedankt: 1 keer

Opmerkelijk,
en in welke buurt was dat ergens?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Joneszy schreef:heb een paar dagen op 50Mbit gezeten, enfin ik haalde met speedtest 41Mbit download. wellicht was dit een test, want nu weer op de gewone snelheid van 28Mbit.
- ofwel een technisch foutje bij Belgacom (zal hooguit 96 uur geduurd hebben, dan kwam je terug op 30 mbps bij de volgende PPPoE re-connect)?
- of wel een foutje in de speedtest?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

wellicht foutje of test bij belgacom, na een paar dagen kwam ik weer op 30Mbit. Bij downloaden via nieuwsgroepen haald ik 4,8Mbyte per seconde, dus was geen fout hoor philippe.

offtopic : maar vandaag iets heel raar, nu zit ik blijkbaar op 20Mbit , ( denk geen repair profiel want de modem synct wel nog op 50Mbit)
heb de modem al eens uitgezet en aangezet maar geen effect ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Vermijd het veelvuldig aan- en afzetten van de modem
Als je een nieuwe sync wil, gewoon 2 minuutjes de telefoonstekker eruit.
Dan krijg je een nieuwe training cycle, nieuwe sync en een nieuwe PPPoE sessie.

Ik neem aan dat je de snelheid test met een PC die direct (LAN) verbonden is met de modem? Geen andere routers, Wireless, ... Want alle andere test resultaten zijn nietszeggend ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

bedankt voor de info en ja hij is via LAN direct op de bbox2 aangesloten, tis raar dat ik nu op 20mbit zit , maar toch sync aan 50/6 , dus eigenlijk 30mbit zou moeten krijgen , hopelijk dan binnen 96u weer normaal ...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

inderdaad normaal wel, ik heb nog eens getest bij mij:
via wifi 20,5 Mbps en via utp 29 Mbps
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

heb de telefoonkabel even losgestrokken, en nadien heb ik weer de normale 30Mbit
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

best je aansluiting nog eens goed nakijken
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

philippe_d schreef:Vermijd het veelvuldig aan- en afzetten van de modem
Soms kan je niet anders. Na VOIP probleem (Scarlet One) alles nagekeken, zelf sagem reboot en nadien power off/on. Dag nadien via Helpdesk alles nog eens opnieuw moeten overlopen + reboots. DSL syncte al maanden 50/6 en BGC TV werkte nog perfect. Na een week was VOIP vorige dinsdag terug in orde (DSL sync toen niet gechecked) maar vrijdagochtend rond 3u heeft sagem blijkbaar nog eens reboot (én geen stroomonderbreking gehad volgens mijn wekkers), resultaat tot nu 30/6 :-( (en 29dB training :-) ).
Ik weet wel, is een luxe probleem in de ogen van veel DSL gebruikers en niet dat ik het in de praktijk echt merk. Maar blijft toch maar een fragiel gebeuren, die DLM sync verhoging. Enfin, 'k zal DLM nog een weekje tijd geven...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat het DLM meetsysteem zou negatief beinvloed worden door het op en af zetten van de modem dat kan ik mij echt niet inbeelden dat het zo'n simplistisch systeem zou zijn !!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”