Schermpje op TV vraagt mij om gratis de decoder om te ruilen
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
Schermpje op TV vraagt mij om gratis de decoder om te ruilen door op de blauwe knop te drukken
Content:
Als ik de decoder aanzet komt er sinds gisteren een groene balk onderaan op mijn scherm met de boodschap "ruil uw decoder gratis om. Druk op de blauwe knop."
Waarom is dat? Is er iets mis met mijn decoder? Mij lijkt nochtans alles in orde te zijn.
Moet ik hem omruilen of mag ik hem omruilen? En op welke termijn dan?
Ik heb nog niet op de blauwe knop gedrukt omdat ik vrees dat ik daardoor dan al automatisch een aanvraag voor een nieuwe indien, terwijl ik er het fijne nog niet van afweet.
Weet iemand wat hier de bedoeling van is?
zal dit ook gelden voor aangekochte Tilgin decoders ( in mijn geval aangekocht in 2009 ... )
opnieuw huurgeld betalen of opnieuw toestel betalen ?
Ik heb de aankoopbewijzen niet meer.... facturen bonnen,...
Content:
Als ik de decoder aanzet komt er sinds gisteren een groene balk onderaan op mijn scherm met de boodschap "ruil uw decoder gratis om. Druk op de blauwe knop."
Waarom is dat? Is er iets mis met mijn decoder? Mij lijkt nochtans alles in orde te zijn.
Moet ik hem omruilen of mag ik hem omruilen? En op welke termijn dan?
Ik heb nog niet op de blauwe knop gedrukt omdat ik vrees dat ik daardoor dan al automatisch een aanvraag voor een nieuwe indien, terwijl ik er het fijne nog niet van afweet.
Weet iemand wat hier de bedoeling van is?
zal dit ook gelden voor aangekochte Tilgin decoders ( in mijn geval aangekocht in 2009 ... )
opnieuw huurgeld betalen of opnieuw toestel betalen ?
Ik heb de aankoopbewijzen niet meer.... facturen bonnen,...
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:45
- Bedankt: 7 keer
heb je een heel oude decoder versie 1 of 2?
Belgacom is die momenteel gratis aan het vervangen:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=101&t=35521
Belgacom is die momenteel gratis aan het vervangen:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=101&t=35521
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Het ligt er allemaal wat aan:
heb je een v1 of v2 decoder (blauw bakje of plat bakje met "tilgin" erop) worden deze vervangen.
heb je een v3 decoder (grijs met blauwe letters) dan kan het duiden op een defecte harde schijf en word deze ook gratis geruild.
wel rekening houden dat je aangekochte decoders niet kan omruilen (althans, de v3 toch niet als die buiten garantie is)
geen idee hoe het zit met de v1 en v2 decoders.
een decoder aangekocht in 2009 maakt de factuur niet veel meer van uit: die is in principe buiten garantie.
verder is het ook zo dat je die melding mogelijks op alle/meerdere decoders krijgt, maar ze is dus enkel geldig voor bovenstaande decoders.
op de blauwe knop drukken zal niet automatisch een aanvraag indienen, maar zal je meer uitleg geven over de betreffende situatie.
heb je een v1 of v2 decoder (blauw bakje of plat bakje met "tilgin" erop) worden deze vervangen.
heb je een v3 decoder (grijs met blauwe letters) dan kan het duiden op een defecte harde schijf en word deze ook gratis geruild.
wel rekening houden dat je aangekochte decoders niet kan omruilen (althans, de v3 toch niet als die buiten garantie is)
geen idee hoe het zit met de v1 en v2 decoders.
een decoder aangekocht in 2009 maakt de factuur niet veel meer van uit: die is in principe buiten garantie.
verder is het ook zo dat je die melding mogelijks op alle/meerdere decoders krijgt, maar ze is dus enkel geldig voor bovenstaande decoders.
op de blauwe knop drukken zal niet automatisch een aanvraag indienen, maar zal je meer uitleg geven over de betreffende situatie.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Dit is een antwoord van EVA van Belgacom:
Beste,
Alle BelgacomTV klanten zullen hun Tilgin decoders (V1, V2) kosteloos kunnen inruilen
voor een nieuwe HD model tot eind juni 2013.
Er zal een banner verschijnen op de TV met het voorstel om de decoder om te ruilen via Kiala.
De banner verwijst naar een interactive pagina waarin zij de mogelijkheid krijgt
om een Kiala punt te selecteren.
Zij krijgen een SMS als de decoder beschikbaar is in het Kiala punt.
Dit geldt ook voor de BelgacomTV klanten die hun Tilgin decoder destijds gekocht hebben
en ondertussen reeds buiten garantie valt.
Zij krijgen een nieuwe decoder mee en een document met de decodergegevens
en de datum van omruiling als aankoopdatum van de nieuwe decoder.
Dit document zal gelden als nieuw garantiebewijs.
Als er nog vragen zijn, aarzel dan niet om ons te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom.
Beste,
Alle BelgacomTV klanten zullen hun Tilgin decoders (V1, V2) kosteloos kunnen inruilen
voor een nieuwe HD model tot eind juni 2013.
Er zal een banner verschijnen op de TV met het voorstel om de decoder om te ruilen via Kiala.
De banner verwijst naar een interactive pagina waarin zij de mogelijkheid krijgt
om een Kiala punt te selecteren.
Zij krijgen een SMS als de decoder beschikbaar is in het Kiala punt.
Dit geldt ook voor de BelgacomTV klanten die hun Tilgin decoder destijds gekocht hebben
en ondertussen reeds buiten garantie valt.
Zij krijgen een nieuwe decoder mee en een document met de decodergegevens
en de datum van omruiling als aankoopdatum van de nieuwe decoder.
Dit document zal gelden als nieuw garantiebewijs.
Als er nog vragen zijn, aarzel dan niet om ons te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom.
-
- Member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
- Bedankt: 11 keer
Denk dat er 2 redenen kunnen zijn waarom je deze banner te zien krijgt:
- oud model decoder Tilgin dewelke men omruilt
- harde schijf decoder defect. Indien bij alle opnames de melding 30 dagen beschikbaar staat dan werkt de harde schijf niet meer en kan je heb ik gehoord decoder omruilen indien je deze huurt.
- oud model decoder Tilgin dewelke men omruilt
- harde schijf decoder defect. Indien bij alle opnames de melding 30 dagen beschikbaar staat dan werkt de harde schijf niet meer en kan je heb ik gehoord decoder omruilen indien je deze huurt.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dus je koopt zo'n decoder tweedehands en je wacht tot je een melding krijgt, et voila nieuwe decoder... zo simpel kan het toch niet zijn?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Xplod
- Premium Member
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
- Locatie: Heusden (O-Vl.)
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Ik heb er hier ook nog ééntje boven staan.
Een V2 Tilgin 300 denk ik waarvan ik begot niet meer weet vanwaar die komt.
Ik veronderstel dat hij ooit is aangekocht.
Dus met dat toestel naar de Belgacom winkel en ik krijg meteen kosteloos een andere mee ofwa ?
Een V2 Tilgin 300 denk ik waarvan ik begot niet meer weet vanwaar die komt.
Ik veronderstel dat hij ooit is aangekocht.
Dus met dat toestel naar de Belgacom winkel en ik krijg meteen kosteloos een andere mee ofwa ?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik denk wel dat je nog steeds moet klant zijn van belgacom.
Honda4life ik denk niet dat je nu zomaaar een kan kopen want je zal hem nooit op uw naam geactiveerd krijgen.
Honda4life ik denk niet dat je nu zomaaar een kan kopen want je zal hem nooit op uw naam geactiveerd krijgen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Inderdaad werd hier al duidellijk aangehaald je kan direct omruilen in een Belgacom center.
Nu moet ik wel er bij zeggen dat ik van een paar mensen vernomen heb dat ze in het Belgacom center een omruilnummer gevraagd hebben, die je moet krijgen via de Technische Dienst van Belgacom door te bellen naar 0800 22 800 .
Is het dan weer afhankelijk van Belgacom center tot Belgacom center ik weet het ook niet meer, in ieder geval bij mij was het geen probleem en hebben ze niks van ruilnummer gevraagd.
Nu moet ik wel er bij zeggen dat ik van een paar mensen vernomen heb dat ze in het Belgacom center een omruilnummer gevraagd hebben, die je moet krijgen via de Technische Dienst van Belgacom door te bellen naar 0800 22 800 .
Is het dan weer afhankelijk van Belgacom center tot Belgacom center ik weet het ook niet meer, in ieder geval bij mij was het geen probleem en hebben ze niks van ruilnummer gevraagd.
- vuurvos
- Erelid
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Heb ondertussen de bevestiging gekregen dat de Charles software ook op de V3 decoders zal uitgerold worden, enkel kwestie van tijd. Bron: goede vriend die bij BGC werkt.
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
Bedankt iedereen voor de reacties....
Is er vandaag dan toch van gekomen... ( wat tijd vrij ) na een uur wachten werd mijn oude Tilgin V2 voor een een oud model V3 omgeruild. ( Boetiek Gent De Kouter )
Een familielid wisselde deze week ook haar gekochte decoder in en ging naar huis met het laatste nieuwe model V4 met 320 Gb opslagruimte. ( waarde 225 euro en weliswaar niet Gent )
Het serienummer werd wel gechekt ( ingetikt en gescand )
Ook geen garantiebewijs ( - ook niet in de doos ) of eender welk formulier gekregen.
Is er vandaag dan toch van gekomen... ( wat tijd vrij ) na een uur wachten werd mijn oude Tilgin V2 voor een een oud model V3 omgeruild. ( Boetiek Gent De Kouter )
Een familielid wisselde deze week ook haar gekochte decoder in en ging naar huis met het laatste nieuwe model V4 met 320 Gb opslagruimte. ( waarde 225 euro en weliswaar niet Gent )
Het serienummer werd wel gechekt ( ingetikt en gescand )
Ook geen garantiebewijs ( - ook niet in de doos ) of eender welk formulier gekregen.
-
- Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 20 sep 2004, 11:24
- Locatie: ninove
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Donderdag naar Belgacomwinkel in Ninove geweest om decoder model 3 om te ruilen.
Terug naar huis met oude decoder, volgens Belgacomverkoper wordt het decodermodel 3 niet omgeruild.
Ik blijf wel steeds de boodschap om decoder om te ruilen op het scherm ontvangen.
Volgens deze verkoper stuurt Belgacom mij een foutieve boodschap.
Wordt model 3 nu wel of niet omgeruild?
Constant
Terug naar huis met oude decoder, volgens Belgacomverkoper wordt het decodermodel 3 niet omgeruild.
Ik blijf wel steeds de boodschap om decoder om te ruilen op het scherm ontvangen.
Volgens deze verkoper stuurt Belgacom mij een foutieve boodschap.
Wordt model 3 nu wel of niet omgeruild?
Constant
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Die boodschap is eigenlijk bedoeld voor bezitters van oude Tilgin decoders (aagekocht of niet maakt trouwens niet uit)
je hebt vroeger nog zo'n Tilgin decoder gehad of nog steeds en die boodschap komt dan dikwijls op de verkeerde decoder maar je bent niet de enige die dit voor heeft.
Je mag trouwens met je oude Tilgin en voedingsaddapter naar de Belgacom winkel stappen waar ze hem met en een V3 omruilen zelf zijn er die een V4 meegekregen hebben naar hetgeen ik al van sommigen gehoord heb.
je hebt vroeger nog zo'n Tilgin decoder gehad of nog steeds en die boodschap komt dan dikwijls op de verkeerde decoder maar je bent niet de enige die dit voor heeft.
Je mag trouwens met je oude Tilgin en voedingsaddapter naar de Belgacom winkel stappen waar ze hem met en een V3 omruilen zelf zijn er die een V4 meegekregen hebben naar hetgeen ik al van sommigen gehoord heb.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
de v3 ruilen ze NIET om.
normaalgezien, als je die boodschap krijgt, heb je ook nog een oudere decoder in huis.
je krijgt de melding op al de decoders, ongeacht de versie van de decoder, maar het gaat enkel om de v1 en v2 modellen.
dus die met de blauwe kapjes of de platte waar "tilgin" opstaat.
heb je er toevallig zo eentje in de kast staan, of gehad die nooit uit het systeem gehaald is of dergelijke, krijg je die melding ook.
als je dus enkel de v3 hebt, niets van aantrekken (is idd fout dan), en anders als je ergens een v1 of v2 hebt die omwisselen.
normaalgezien, als je die boodschap krijgt, heb je ook nog een oudere decoder in huis.
je krijgt de melding op al de decoders, ongeacht de versie van de decoder, maar het gaat enkel om de v1 en v2 modellen.
dus die met de blauwe kapjes of de platte waar "tilgin" opstaat.
heb je er toevallig zo eentje in de kast staan, of gehad die nooit uit het systeem gehaald is of dergelijke, krijg je die melding ook.
als je dus enkel de v3 hebt, niets van aantrekken (is idd fout dan), en anders als je ergens een v1 of v2 hebt die omwisselen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
V3 ruilen ze soms wel om voor een V4 maar niet als je als reden deze boodschap van hier boven opgeeft
Het hangt louter af van de goodwill van de BGC shop, ik heb mijn V3 omgewisseld gekregen zonder probleem, maar inderdaad dat lukt in vele gevallen niet en zelf ook niet als je een ruilnummer bij hebt van de TD, je moet echt wat geluk hebben daarin, of het goed kunnen verwoorden
Het hangt louter af van de goodwill van de BGC shop, ik heb mijn V3 omgewisseld gekregen zonder probleem, maar inderdaad dat lukt in vele gevallen niet en zelf ook niet als je een ruilnummer bij hebt van de TD, je moet echt wat geluk hebben daarin, of het goed kunnen verwoorden
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Volgens ik van verschillende mensen al gehoord heb kan je zelf zonder dat je dit bericht ontvangen hebt met je oude v1 v2 Tilgin decoder en bijhorende voedings adaptern naar een bgc shop binnen stappen en wordt die zonder problemen omgeruild met een V3 .
(Of dat die mensen nu een beetje gelogen hebben en gewoon gezegd hebben dat ze zo'n bericht op hun decoder gekregen hebben dat weet ik echter niet )
(Of dat die mensen nu een beetje gelogen hebben en gewoon gezegd hebben dat ze zo'n bericht op hun decoder gekregen hebben dat weet ik echter niet )
-
- Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 20 sep 2004, 11:24
- Locatie: ninove
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Heb geen oude type 1/2 decorder meer, alleen een type 3 en type 4.
Zal dan wel een foute boodschap van Belgacom zijn.
Zal voorlopig met de oude verder werken gezien die het voorlopig nog doet. Alleen spijtig van de verloren tijd, was ingebouwd in een meubel, heel wat uitbreekwerk gehad.
Constant.
Zal dan wel een foute boodschap van Belgacom zijn.
Zal voorlopig met de oude verder werken gezien die het voorlopig nog doet. Alleen spijtig van de verloren tijd, was ingebouwd in een meubel, heel wat uitbreekwerk gehad.
Constant.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Fotoke maken van de melding en naar de winkel gaan ermee en een nieuwe eisen, als Belgacom zegt dat ge hem gratis mocht omruilen dan doet ge da ook ze zullen u niet met lege handen naar huis sturen veronderstel ik want je bent tenslotte de "onwetende" klant he jij kon dus niet weten dat de melding op de foute decoder kwam
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Een paar dagen geleden gebeld, en ik moest wachten tot de banner verscheen.
Vandaag langs een boetiek geweest en een V3 meegekregen.
Ik had een V1 gekocht en die was al eventjesnuit garantie. In de winkel vertelde ze me dat ik geen garantie op deze v3 kan claimen indien deze kapot gaat.
Er waren hier toch personen die terug garantie hadden op dit nieuwe toestel?
Vandaag langs een boetiek geweest en een V3 meegekregen.
Ik had een V1 gekocht en die was al eventjesnuit garantie. In de winkel vertelde ze me dat ik geen garantie op deze v3 kan claimen indien deze kapot gaat.
Er waren hier toch personen die terug garantie hadden op dit nieuwe toestel?
Victory Not Vengeance
Wij hebben hier thuis ook nog een tiglin v2 liggen, maar die wordt niet vaak meer gebruikt, nu had ik hem nog eens aangesloten om te wachten op de melding voor het omruilen, maar na een paar dagen nog niks gekregen/gezien, ook als ik via de blauwe toets naar decoder ruilen geeft hij aan dat het niet voor mij van toepassing is. Lees ik het goed dat sommige zonder die melding naar de Belgacom shop zijn gegaan? Of moet ik erop wachten? Ik heb de decoder wel een aantal jaar geleden tweedehands overgekocht, geen idee of dat iets uitmaakt.
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik ben op aanraden van leden hier naar de winkel geweest en heb er eentje meegekregen.
Overmorgen eens bellen voor een nieuwe factuur (nieuwe waarborg) want dat heb ik niet meegekregen (wat wel moet volgens de blauwe knop).
Overmorgen eens bellen voor een nieuwe factuur (nieuwe waarborg) want dat heb ik niet meegekregen (wat wel moet volgens de blauwe knop).
Victory Not Vengeance
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Het hangt precies toch van de goedwil af van de persoon die in de Belgacom Shop u bedient.
Al van mensen gehoord dat ze naar de shop gestapt zijn en van een kale reis terug gekomen zijn, ze mozesten eerst een ruilnummer vragen aan de Technische Dienst van Belgacom op 0800 22 800.
Dan weer anderen die gewoon zonder ruilnummer en zonder melding op scherm de shop binnengestapt zijn en met een V3 naar huis gestapt zijn zonder probleem.
Er zijn er zelf die een V4 in ruil gekregen hebben !
Ik zou zeggen gewoon proberen en met wat geluk heb je er één vast en als het niet lukt kan je nog altijd een ruilnummer aanvragen
Al van mensen gehoord dat ze naar de shop gestapt zijn en van een kale reis terug gekomen zijn, ze mozesten eerst een ruilnummer vragen aan de Technische Dienst van Belgacom op 0800 22 800.
Dan weer anderen die gewoon zonder ruilnummer en zonder melding op scherm de shop binnengestapt zijn en met een V3 naar huis gestapt zijn zonder probleem.
Er zijn er zelf die een V4 in ruil gekregen hebben !
Ik zou zeggen gewoon proberen en met wat geluk heb je er één vast en als het niet lukt kan je nog altijd een ruilnummer aanvragen