Vergelijk betamax tarieven
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Jorgo, en wat is dan de exacte kostprijs van deze VoIP provider volgens jou?
Graag een concrete en verifieerbare bron.
Graag een concrete en verifieerbare bron.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
@jorgo
wat bedoel je met "dit soort providers"? Bel al méér dan een jaar met internetcalls naar gsm zonder problemen...
wat bedoel je met "dit soort providers"? Bel al méér dan een jaar met internetcalls naar gsm zonder problemen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Ik gebruik al maanden freevoipdeal die nog goedkoper is. Ik ga niet zeggen dat de kwaliteit altijd 100 pct is maar is zeker aanvaardbaar.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
De kost van 1 belminuut naar een mobiel netwerk voor een Nederlandse mobiele provider wordt geschat op een 4 à 5 cent per minuut.eternum schreef:Jorgo, en wat is dan de exacte kostprijs van deze VoIP provider volgens jou?
Graag een concrete en verifieerbare bron.
Aangezien toegang tot dit netwerk voor betamax ook niet gratis kan zijn zal hun kostprijs hier ook wel in de buurt van liggen.
Concrete en verifieerbare bronnen zijn er niet, doordat deze bedrijven hun boekhouding ook niet zomaar naar buiten gaan brengen, en deze zeer complex is.
Als je gewoon al gaat kijken wat zaken als gsmmasten, de radio apparatuur, de licentie van de frequentie, leased internetlijnen, marketing, personeel, ... kosten merk je toch met enig gezond verstand wel dat 1 cent per minuut niet realistisch is..
Zie deze zeer interessante reportage voor meer informatie, en waar ook het bedrag van 5 cent genoemd wordt:
http://derekenkamer.kro.nl/seizoenen/re ... 01-03-2012
21:45 "De kost voor het netwerk van mobiele aanbieders is 4,8 cent"
Laatst gewijzigd door jorgo 03 maa 2013, 17:24, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
"De zoveelste betamax kloon" was inderdaad beter geweest.wied schreef:@jorgo
wat bedoel je met "dit soort providers"? Bel al méér dan een jaar met internetcalls naar gsm zonder problemen...
Fijn dat jij nooit enige problemen hebt. Bel je veel?
En het werkt zeker alleen goed als je geen te hoge latency hebt over 3G in Antwerpen gezien je constante 'berichtgeving' hierover op het forum
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Als je ziet dat gesprekken tussen Colruyt Mobile klanten €0,05 kosten, dan is een kost van €0,048 wel heel nipt é?jorgo schreef:De kost van 1 belminuut naar een mobiel netwerk voor een Nederlandse mobiele provider wordt geschat op een 4 à 5 cent per minuut.eternum schreef:Jorgo, en wat is dan de exacte kostprijs van deze VoIP provider volgens jou?
Graag een concrete en verifieerbare bron.
Aangezien toegang tot dit netwerk voor betamax ook niet gratis kan zijn zal hun kostprijs hier ook wel in de buurt van liggen.
Concrete en verifieerbare bronnen zijn er niet, doordat deze bedrijven hun boekhouding ook niet zomaar naar buiten gaan brengen, en deze zeer complex is.
Als je gewoon al gaat kijken wat zaken als gsmmasten, de radio apparatuur, de licentie van de frequentie, leased internetlijnen, marketing, personeel, ... kosten merk je toch met enig gezond verstand wel dat 1 cent per minuut niet realistisch is..
Zie deze zeer interessante reportage voor meer informatie, en waar ook het bedrag van 5 cent genoemd wordt:
http://derekenkamer.kro.nl/seizoenen/re ... 01-03-2012
21:45 "De kost voor het netwerk van mobiele aanbieders is 4,8 cent"
Volgens mij is de reeele kost effectief iets van 1 cent of minder. Uiteindelijk is de kost van een belminuut bijna niets, de grote kost is het netwerk zelf. Wat kost het dan om een belminuut aan te bieden: vrijwel niets.
Idem dito voor SMS, de reele kost is bijna 0.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Ja, een aanbieding tussen Colruyt Mobile klanten op hetzelfde netwerk van Mobistar ga je vergelijken met een tarief van 1c/min naar alle netwerken..
Die 5 cent is trouwens geen exacte wetenschap maar een raming.
Ook al eens gezien wat je daarbuiten betaalt? Zou dat mogelijk in verband staan met het feit dat gesprekken tussen 2 Colruyt Mobile klanten zo goedkoop zijn?
Je mag mij ook eens uitleggen hoe volgens jou de kosten van het netwerk niet in verhouding staan met hoeveel er gebruik van wordt gemaakt.
Die 5 cent is trouwens geen exacte wetenschap maar een raming.
Ook al eens gezien wat je daarbuiten betaalt? Zou dat mogelijk in verband staan met het feit dat gesprekken tussen 2 Colruyt Mobile klanten zo goedkoop zijn?
Je mag mij ook eens uitleggen hoe volgens jou de kosten van het netwerk niet in verhouding staan met hoeveel er gebruik van wordt gemaakt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Inderdaad, veel bellen doe ik niet. En als het gedrum bij de zendmasten weer eens te groot wordt gebruik ik de "callback" functie... Misschien dat mijn VoIP telefonie kan verbeteren met de komst van 4G netwerken!?jorgo schreef:"De zoveelste betamax kloon" was inderdaad beter geweest.wied schreef:@jorgo
wat bedoel je met "dit soort providers"? Bel al méér dan een jaar met internetcalls naar gsm zonder problemen...
Fijn dat jij nooit enige problemen hebt. Bel je veel?
En het werkt zeker alleen goed als je geen te hoge latency hebt over 3G in Antwerpen gezien je constante 'berichtgeving' hierover op het forum
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Een heel verhaal, vol met voorwaardelijke termen, breng je wel maar niets concreets inzake de werkelijke kostprijs.jorgo schreef:De kost van 1 belminuut naar een mobiel netwerk voor een Nederlandse mobiele provider wordt geschat op een 4 à 5 cent per minuut.eternum schreef:Jorgo, en wat is dan de exacte kostprijs van deze VoIP provider volgens jou?
Graag een concrete en verifieerbare bron.
Aangezien toegang tot dit netwerk voor betamax ook niet gratis kan zijn zal hun kostprijs hier ook wel in de buurt van liggen.
Concrete en verifieerbare bronnen zijn er niet, doordat deze bedrijven hun boekhouding ook niet zomaar naar buiten gaan brengen, en deze zeer complex is.
Als je gewoon al gaat kijken wat zaken als gsmmasten, de radio apparatuur, de licentie van de frequentie, leased internetlijnen, marketing, personeel, ... kosten merk je toch met enig gezond verstand wel dat 1 cent per minuut niet realistisch is..
Zie deze zeer interessante reportage voor meer informatie, en waar ook het bedrag van 5 cent genoemd wordt:
http://derekenkamer.kro.nl/seizoenen/re ... 01-03-2012
21:45 "De kost voor het netwerk van mobiele aanbieders is 4,8 cent"
Meer, de reportage (waar jijzelf naar verwijst) maakt expliciet melding van een lopend onderzoek naar kartelvorming in verband met prijsafspraken. Aha, laat ons daar maar eens het resultaat van afwachten (mocht de waarheid het licht mogen zien).
OVH biedt vanaf 5 maart aanstaande het volgende aan:
- Naar Belgische mobiele netwerken: 0,031 euro/min (alles inclusief)
- Naar Belgische mobiele netwerken: 0,03 euro/min (excl. BTW)
Mijn gezond verstand zegt dat ze niet met verlies werken.
Doch ben jij al heel lang heel cynisch over deze lage prijzen: onmogelijk, duurt niet lang, onbetrouwbaar, etc om maar een paar van jouw krachttermen aan te halen.
Ik bel in tussentijd wél aan deze lage tarieven.
Als ik het vragen mag: "Wie is jouw provider en hoeveel betaal jij?"
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
eternum, zeer veel respect voor je hulpvaardige posts op het forum waar ik al veel van heb mogen bijleren, maar ik vind dat je belachelijk doet met deze reactie.
1. De reden waarom ik 'voorwaardelijke termen' gebruik heb ik aangegeven. Je weet zelf ook dat het onmogelijk is met concrete cijfers te komen.
2. Voor zover dat onderzoek nog loopt is er geen bewijs dat er kartelvorming is. Mocht dit het geval zijn, dan kan de 5c/min die ik aangeef te hoog zijn. Toch geef jij, die mij verwijt met 'voorwaardelijke termen' te komen, geen enkel bewijs dat 1c/min naar mobiele netwerken de afgelopen maanden (en dus niet maart 2013) een winstgevende operatie is van langdurige adem die de continuïteit van de zoveelste betamax kloon rechtvaardigt.
3. Heb je de datum van de reportage bekeken? 1 maart 2012, een JAAR. Van alle leden hier zou toch jij net moeten weten dat dat een eeuwigheid is in telecomland? Daarnaast is 3c/min VANAF 5 maart 2013 bij een bedrijf waarvan VoIP niet de core business is, en sowieso door hun andere diensten overcapaciteit heeft wat betreft IT infrastructuur, nog altijd een substantieel verschil (300%) met de tarieven bij betamax.
4. Denk je nu zelf dat als de dienstverlening en kwaliteit van betamax even goed was als van een OVH/VoipTiger ik voor mijn plezier meer betaal? Ik heb gedurende lange tijd de kwaliteit vergeleken van diverse betamax klonen met providers die wel kwaliteit leveren, namelijk weepee/OVH/VoipTiger.
Conclusie: bij betamax kan de kwaliteit gedurende lange perioden hetzelfde zijn als de providers hierboven. Hier kan je echter niet op vertrouwen, en dat is het frustrerende. Om de zoveel oproepen heb je last van echo of gekraak wat zeer irritant is voor de andere kant van de lijn.
Mijn veronderstelling: om toch nog winstgevend te zijn is een van de maatregelen die ze nemen het routeren van bepaalde oproepen via goedkope en lage kwaliteits routes.
Betaal ik dan graag iets meer voor altijd dezelfde kwaliteit te hebben en bovenstaande ergernissen niet te moeten ervaren? JA.
Verder is je nooit opgevallen dat de lage tarieven van de diverse betamax klonen zo goed als altijd slechts tijdelijk zijn? Om van het gegoochel met freedays en dergelijke vroeger voor de vaste lijnen nog maar te zwijgen. Zou dit ook een onderdeel kunnen zijn van hun strategie om winst te maken?
1. De reden waarom ik 'voorwaardelijke termen' gebruik heb ik aangegeven. Je weet zelf ook dat het onmogelijk is met concrete cijfers te komen.
2. Voor zover dat onderzoek nog loopt is er geen bewijs dat er kartelvorming is. Mocht dit het geval zijn, dan kan de 5c/min die ik aangeef te hoog zijn. Toch geef jij, die mij verwijt met 'voorwaardelijke termen' te komen, geen enkel bewijs dat 1c/min naar mobiele netwerken de afgelopen maanden (en dus niet maart 2013) een winstgevende operatie is van langdurige adem die de continuïteit van de zoveelste betamax kloon rechtvaardigt.
3. Heb je de datum van de reportage bekeken? 1 maart 2012, een JAAR. Van alle leden hier zou toch jij net moeten weten dat dat een eeuwigheid is in telecomland? Daarnaast is 3c/min VANAF 5 maart 2013 bij een bedrijf waarvan VoIP niet de core business is, en sowieso door hun andere diensten overcapaciteit heeft wat betreft IT infrastructuur, nog altijd een substantieel verschil (300%) met de tarieven bij betamax.
4. Denk je nu zelf dat als de dienstverlening en kwaliteit van betamax even goed was als van een OVH/VoipTiger ik voor mijn plezier meer betaal? Ik heb gedurende lange tijd de kwaliteit vergeleken van diverse betamax klonen met providers die wel kwaliteit leveren, namelijk weepee/OVH/VoipTiger.
Conclusie: bij betamax kan de kwaliteit gedurende lange perioden hetzelfde zijn als de providers hierboven. Hier kan je echter niet op vertrouwen, en dat is het frustrerende. Om de zoveel oproepen heb je last van echo of gekraak wat zeer irritant is voor de andere kant van de lijn.
Mijn veronderstelling: om toch nog winstgevend te zijn is een van de maatregelen die ze nemen het routeren van bepaalde oproepen via goedkope en lage kwaliteits routes.
Betaal ik dan graag iets meer voor altijd dezelfde kwaliteit te hebben en bovenstaande ergernissen niet te moeten ervaren? JA.
Verder is je nooit opgevallen dat de lage tarieven van de diverse betamax klonen zo goed als altijd slechts tijdelijk zijn? Om van het gegoochel met freedays en dergelijke vroeger voor de vaste lijnen nog maar te zwijgen. Zou dit ook een onderdeel kunnen zijn van hun strategie om winst te maken?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Jorgo, het is je goed recht om je een mening te vormen over mijn bijdrage in dit topic.
Verder lees ik dat je het niet erg vindt om iets meer te betalen indien je de kwaliteit kan kiezen.
Wel, ook dit kan bij Dellmont. Bijvoorbeeld bij VoipPro en MyVoipTraffic. Beiden zijn gericht op de grotere VoIP verbruikers.
Je kan dan kiezen tussen een grey, standard of premium route.
Tevens worden de prijzen bijna dagelijks aangepast, maar blijven wel zeer laag ...
Actuele prijzen VoipPro grey route (euro/min, excl. BTW en handeling fee).
Bron: VoipPro grey route, in Excel formaat.
Actuele prijzen VoipPro standard route (euro/min, excl. BTW en handeling fee).
Bron: VoipPro standard route, in Excel formaat.
Actuele prijzen VoipPro premium route (euro/min, excl. BTW en handeling fee).
Bron: VoipPro premium route, in Excel formaat.
AL deze verkoopprijzen liggen beduidend onder de door jou genoemde kostprijs van 5 cent/min .... zelfs de premium route.
En ja, ook deze discussie heb ik in het verleden reeds met jou gevoerd.
Onderstaand de ervaringen van Grigri zoals hier geplaatst op het userbase forum.
Ik betwijfel dan ook zeer sterk jouw stelling dat mijn vorige reactie "belachelijk" is.
Indien je graag (veel) meer betaalt kan je uiteraard ook terecht bij WeePee, VoipTiger, OVH, ....
Uiteraard is het een goede zaak om je eieren niet enkel in de korf van Dellmont te leggen.
Eén of meerdere backup account(s) bij een andere provider lijken me te getuigen van "good practice".
Maar dat staat los van deze discussie.
Verder lees ik dat je het niet erg vindt om iets meer te betalen indien je de kwaliteit kan kiezen.
Wel, ook dit kan bij Dellmont. Bijvoorbeeld bij VoipPro en MyVoipTraffic. Beiden zijn gericht op de grotere VoIP verbruikers.
Je kan dan kiezen tussen een grey, standard of premium route.
Tevens worden de prijzen bijna dagelijks aangepast, maar blijven wel zeer laag ...
Actuele prijzen VoipPro grey route (euro/min, excl. BTW en handeling fee).
Bron: VoipPro grey route, in Excel formaat.
Actuele prijzen VoipPro standard route (euro/min, excl. BTW en handeling fee).
Bron: VoipPro standard route, in Excel formaat.
Actuele prijzen VoipPro premium route (euro/min, excl. BTW en handeling fee).
Bron: VoipPro premium route, in Excel formaat.
AL deze verkoopprijzen liggen beduidend onder de door jou genoemde kostprijs van 5 cent/min .... zelfs de premium route.
En ja, ook deze discussie heb ik in het verleden reeds met jou gevoerd.
Onderstaand de ervaringen van Grigri zoals hier geplaatst op het userbase forum.
Bovenstaande ervaring staat in schril contrast met jouw bericht. En dit zowel wat de kwaliteit én prijs betreft.Grigri schreef:Wat zijn jullie ervaringen met Voippro (= professionele versie van Betamax met Tier-1 carriers) voor uitgaande gesprekken?
Heb het nu iets meer dan een half jaar in gebruik en werkt uitstekend zowel voor nationale als internationale vaste gesprekken als gesprekken naar GSM (geen downtime gezien en steeds uitstekende gesprekskwaliteit). Hun gesprekskosten zijn 10-20% van de Belgacom-kost (http://www.voippro.com/rates) en een stuk lager dan Weepee of 3Starsnet. Groot voordeel (ook zo bij Weepee) is dat je meerdere gesprekken met 1 account kan opzetten, eventueel telkens met een ander uitgaand nummer (moeten wel geregistreerd zijn). Je kan dus met 1 grote account al je uitgaande lijnen van belkrediet voorzien. Hun doelgroep zijn eerder de kleinere tot middelgrote KMO's. Ze bieden geen DID's aan.
We hebben hiermee toch al een mooie besparing gerealiseerd op de uitgaande belkosten.
Ik betwijfel dan ook zeer sterk jouw stelling dat mijn vorige reactie "belachelijk" is.
Indien je graag (veel) meer betaalt kan je uiteraard ook terecht bij WeePee, VoipTiger, OVH, ....
Uiteraard is het een goede zaak om je eieren niet enkel in de korf van Dellmont te leggen.
Eén of meerdere backup account(s) bij een andere provider lijken me te getuigen van "good practice".
Maar dat staat los van deze discussie.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ter info: het tarief bij freevoipdeal van 0,5 cent per minuut is een promotie-tarief. Dat wil zeggen dat als je gelijktijdig meerdere oproepen doet, vanaf het tweede gesprek aangerekend wordt aan het standaardtarief van 4 cent.
Ik had tijdje geleden een call-back gesprek van 9 minuten van gsm naar gsm en gisteren zag ik dat er plaats van 12,9 cent, er 75,9 cent aangerekend was. Ik heb het contactformulier ingevuld en moet toegeven dat ik zeer snel een antwoord gekregen heb.
Het is nog altijd maar 1/3 van het tarief van mijn gsm-provider en zo vaak komt het hier ook niet voor.
Hieronder hun antwoord, waar ze zelf verwijzen naar voippro als alternatief:
Dear Customer,
You have been charged accordingly as you are making simultaneous calls. When you make simultaneous calls, the second call will always be charged at the default (higher) rate.
Please note that you are using a retail label, which is designed for private use and not for commercial purposes.
If you are interested in making simultaneous calls, please create an account on one of our wholesale labels such as www.voippro.com
Kind Regards,
Customer Service
Ik had tijdje geleden een call-back gesprek van 9 minuten van gsm naar gsm en gisteren zag ik dat er plaats van 12,9 cent, er 75,9 cent aangerekend was. Ik heb het contactformulier ingevuld en moet toegeven dat ik zeer snel een antwoord gekregen heb.
Het is nog altijd maar 1/3 van het tarief van mijn gsm-provider en zo vaak komt het hier ook niet voor.
Hieronder hun antwoord, waar ze zelf verwijzen naar voippro als alternatief:
Dear Customer,
You have been charged accordingly as you are making simultaneous calls. When you make simultaneous calls, the second call will always be charged at the default (higher) rate.
Please note that you are using a retail label, which is designed for private use and not for commercial purposes.
If you are interested in making simultaneous calls, please create an account on one of our wholesale labels such as www.voippro.com
Kind Regards,
Customer Service
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
De prijzen van supervoip kloppen alvast niet.
Ik heb eens geinstalleerd en 5€ opgeladen voor 500 min zowel net als mobiel.
1min10 sec gebeld naar ander proximusnr en heb nog 4.95€ over
kvraag mij af hoelang die minuten geldig blijven
Ik heb eens geinstalleerd en 5€ opgeladen voor 500 min zowel net als mobiel.
1min10 sec gebeld naar ander proximusnr en heb nog 4.95€ over
kvraag mij af hoelang die minuten geldig blijven
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12 jul 2013, 21:21
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik heb op 4/7/13 een "website phone-to-phone" call gemaakt van +3247..... naar +3247..... en werd 0,069 EUR aangerekend om 2min06 te telefoneren. Dat is dan 3 min x 0,005€/min x 2 = 0,030 + 0,039 setup = 0,069 EUR voor een phone2phone van mobiel naar mobiel.johcla schreef:Ter info: het tarief bij freevoipdeal van 0,5 cent per minuut is een promotie-tarief. Dat wil zeggen dat als je gelijktijdig meerdere oproepen doet, vanaf het tweede gesprek aangerekend wordt aan het standaardtarief van 4 cent.
Ik had tijdje geleden een call-back gesprek van 9 minuten van gsm naar gsm en gisteren zag ik dat er plaats van 12,9 cent, er 75,9 cent aangerekend was. ....
Of was in jouw geval nog iemand met de account aan het bellen?
Waar kunnen de 'default' (higher) rates gevonden worden?johcla schreef:Hieronder hun antwoord, waar ze zelf verwijzen naar voippro als alternatief:
Dear Customer,
You have been charged accordingly as you are making simultaneous calls. When you make simultaneous calls, the second call will always be charged at the default (higher) rate. .....
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik wil het verhaal van die 0,05 cent per minuut bij gelijktijdige gesprekken niet tegenspreken,
maar ik zie bij "out of minutes" toch staat €0,01
maar ik zie bij "out of minutes" toch staat €0,01
- Bijlagen
-
- out of freedays.jpg
- (52.04 KiB) 1184 keer gedownload
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12 jul 2013, 21:21
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Jammer genoeg wordt daar enkel de "Landline" gepubliceerd. Geen "Mobile" te vinden, dus blijft dit tarief op 0,5cent/min?DaNi0 schreef:De normale tarieven kun je vinden in de tarieflijst onder "Out of freedays?".
Bedankt voor de reactie, maar ik zoek eigenlijk de "mobile" tarieven voor België.heist_175 schreef:Ik wil het verhaal van die 0,05 cent per minuut bij gelijktijdige gesprekken niet tegenspreken,
maar ik zie bij "out of minutes" toch staat €0,01
(Je zal wel 0,5 cpm bedoelen ipv 0,05 cpm)
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Normaal tarief:
http://www.freevoipdeal.com/en/calling- ... l#letter-B
Tarief als je geen freedays meer hebt:
http://www.freevoipdeal.com/en/free.html
Merk op dat je voor Belgische gsm-nummers geen gratis minuten/days krijgt.
http://www.freevoipdeal.com/en/calling- ... l#letter-B
Code: Selecteer alles
Destination EUR/min Inc. VAT
Belgium (Landline) FREE* FREE*
Belgium (Mobile) € 0.005 € 0.006
http://www.freevoipdeal.com/en/free.html
Code: Selecteer alles
Destination EUR/min Inc. VAT
Belgium (Landline) € 0.010 € 0.012
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
FVD tarieven "lijken" mij zo goedkoop, dat ik de kost niet eens meer opvolg. Ik gebruik al meer dan 6 maanden uitsluitend hun callback verbinding en betaal 20 à 25 cent voor een 10 minuten gesprek naar GSM
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12 jul 2013, 21:21
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Recent hebben ik en mijn partner met dezelfde account bij FVD op hetzelfde ogenblik getelefoneerd en bij 1 van de gesprekken werd een verwijzing naar de "FUP" gemaakt. Tarief naar GSM werd toen 4cpm. Voor wat het waard is hieronder een screenshot van de "call details":heist_175 schreef:En dus zie ik nergens 4cent per minuut?
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
FVD doet het voor €0,005 dus waarom niet €0,001 ?
CosmoVOIP
FVD heeft ook 120 freedays...
CosmoVOIP
maar ze rekenen wel connectiekost aan:Code: Selecteer alles
Belgium (Landline) € 0.001 € 0.001 Belgium (Mobile) € 0.001 € 0.001
Vermoedelijk is FVD dus toch nog goedkoper, maar dat zal ook afhangen van uw belgedrag.All CosmoVoip calls are subject to a 0.039 EURO connection fee.
FVD heeft ook 120 freedays...
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12 jul 2013, 21:21
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Cosmovoip vraagt 3,9 + 0,1 = 4 cent zodra je 1e seconde begint te lopen. Hiervoor kan je bij FVD tot 8 minuten bellen ( 4 : 0,5 = 8 ).
Na 10 minuten bellen is Cosmovoip 0,1 cent goedkoper.
Dus enkel voordeliger indien je telkens langer dan 10 minuten belt en niet te veel voicemail aan de andere kant hoort.
In bijlage een vergelijkingstabel tussen beide diensten.
edit 17/2/14: rekenfout werd verbeterd.
Na 10 minuten bellen is Cosmovoip 0,1 cent goedkoper.
Dus enkel voordeliger indien je telkens langer dan 10 minuten belt en niet te veel voicemail aan de andere kant hoort.
In bijlage een vergelijkingstabel tussen beide diensten.
edit 17/2/14: rekenfout werd verbeterd.
- Bijlagen
-
- cosmo_vs_FVD.png
- (7.67 KiB) 13 keer gedownload
Laatst gewijzigd door sha4096 17 feb 2014, 13:51, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik merk sinds vandaag dat FreeVoipDeal 4 cent connectiekost aanrekent bij een callback! (toch naar NL in ieder geval). Bij gewone voip call is dit niet het geval. Is dit bij andere ook zo? Of is er iets mis bij mij?
-
- Elite Poster
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik gebruik FVD al meer dan een jaar en er is mij nog nooit een connection fee aangerekend voor callback... Allez toch niet vorige maand. Het zal misschien een glitch geweest zijn en nu heb ik gewoon pech dat ik op het normale tarief zit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Dan heb je inderdaad geluk gehad
Ik heb net nog eens mijn gesprekshistoriek bekeken en erwordt iedere keer de connection cost van 3,9 cent aangerekend.
Als ik via callback bel naar iemand die niet opneemt, wordt er ook de connection cost aangerekend.
Ik heb net nog eens mijn gesprekshistoriek bekeken en erwordt iedere keer de connection cost van 3,9 cent aangerekend.
Als ik via callback bel naar iemand die niet opneemt, wordt er ook de connection cost aangerekend.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
ach, ik vind die prijzen nog meevallen. Mijn vrouw daarentegen vindt mijn "callback" gedoe maar klungelen, en zweert nu bij 400 belminuten voor 10,00 € bij medionmobile...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Ik denk niet dat uw berekening representatief is hoorsha4096 schreef:Cosmovoip vraagt 3,9 + 0,1 = 4 cent zodra je 1e seconde begint te lopen. Hiervoor kan je bij FVD tot 8 minuten bellen ( 4 : 0,5 = 8 ).
Na 10 minuten bellen is Cosmovoip 0,1 cent goedkoper.
Dus enkel voordeliger indien je telkens langer dan 10 minuten belt en niet te veel voicemail aan de andere kant hoort.
In bijlage een vergelijkingstabel tussen beide diensten.
edit 17/2/14: rekenfout werd verbeterd.
indien ik bel via cosmo dan betaal ik voor de eerste minuut
3,9 + 0,1 + 0,1 = 4,1ct excl BTW en betaalkost van BE gsm naar BE gsm (0,5 ipv 0,1 indien ik naar een FR gsm bel)
voor elke volgende gestarte minuut
0,1 + 0,1 = 0,2ct excl idem (0,5 ipv 0,1 voor een FR gsm)
indien ik echter met FVD bel dan dien ik mijn berekening te herzien en dien ik elke 0,1 te vervangen door 0,5 zodat ik dan kom aan
3,9 + 0,5 + 0,5 = 4,9ct
0,5 + 0,5 = 1ct
dus ben ik er met cosmo er al uit 1 sec na mijn eerste min (4,1 + 0,2 = 4,3 tov 4,9 + 1 = 5,9)
je moet immers rekening houden dat je met 2 in gesprek bent en bij beide er een call-back tarief is.
Dat je 120dagen (max) gratis naar een vaste lijn kunt bellen is hierbij niet echt een voordeel want bij FVD betaal je voor de eerste min 3,9 + 0,5 = 4,4 wat nog steeds duurder is dan de betalende dienst van cosmo die u hiervoor 4,1 aanrekent
voor korte gesprekken is die call back duur (indien je vergelijkt met VOIP calls) echter indien je het vergelijkt met gsm calls dan is de goedkoopste simyo naar vaste lijn à rato van 5ct/min
En ja vergelijk geen appels met peren de call back is een gsm-gsm gesprek en geen voip/3G gesprek wat toch een andere kwaliteit is
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
De berekening van sha4096 is correct indien je gewoon via voip belt (enkel een connection fee van 3.9cent bij cosmovoip).
Indien je gebruik maakt van phone-to-phone is er bij cosmovoip enkel de connection fee van 3.9cent, terwijl er bij FVD nu een callback fee is van 4cent.
Bron: http://progx.ch/voip/UK/fee.php (zelf enkel ervaring met FVD)
Indien je gebruik maakt van phone-to-phone is er bij cosmovoip enkel de connection fee van 3.9cent, terwijl er bij FVD nu een callback fee is van 4cent.
Bron: http://progx.ch/voip/UK/fee.php (zelf enkel ervaring met FVD)
Wellicht een verkeerd screenshot ingesloten....DaNi0 schreef:Normaal tarief:
http://www.freevoipdeal.com/en/calling- ... l#letter-BTarief als je geen freedays meer hebt:Code: Selecteer alles
Destination EUR/min Inc. VAT Belgium (Landline) FREE* FREE* Belgium (Mobile) € 0.005 € 0.006
http://www.freevoipdeal.com/en/free.htmlMerk op dat je voor Belgische gsm-nummers geen gratis minuten/days krijgt.Code: Selecteer alles
Destination EUR/min Inc. VAT Belgium (Landline) € 0.010 € 0.012
De 4 cent kost is wel degelijk van toepassing maar enkel in het geval je een zogenaamde 'Desktop Call' maakt en je Free Days niet langer van toepassing zijn (heb het net zelf ondervonden).
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik ben ook aan het experimenteren geslagen, die belgacomlijn slorpt toch teveel euro's
Maar wat me opviel, als ik belkrediet wil kopen bij freevoipdeal, kan ik kiezen uit verschillende bedragen, tenzij ik met PayPal wil betalen, dan kan ik kiezen tussen '10€' en niets anders, en daarbij komt nog dat die 10€ mij €12.20 kost, wat toch een redelijke overhead is, en het 'businessmodel' wel even ontwricht.
J.
Maar wat me opviel, als ik belkrediet wil kopen bij freevoipdeal, kan ik kiezen uit verschillende bedragen, tenzij ik met PayPal wil betalen, dan kan ik kiezen tussen '10€' en niets anders, en daarbij komt nog dat die 10€ mij €12.20 kost, wat toch een redelijke overhead is, en het 'businessmodel' wel even ontwricht.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...