Defragmenteren harde schijf niet perfect

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Massachusetts
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:44
Locatie: Tongeren, Belgium

Ik wil mijn harde schijf defragmenteren. Hiervoor gebruik het programma dat automatisch bij windows xp is geleverd. Na het defragmenteren zegt ie dat de hele schijf gedefragmenteerd is. Verder zegt ie dat er enkele bestanden niet gedefragmenteerd kunnen worden. De grootte van deze bestanden varieert tussen de 350 MB en 900 MB. Het bestand kan bestaan uit 7000 fragmenten. Weet iemand hoe deze bestanden ook gedefragmenteerd worden? Ik heb geen DVD-writer, dus dat bestand van 900 MB kan niet gebrand worden. Kan iemand mij helpen?
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
Gebruikersavatar
JeFFJuH
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jul 2004, 08:42
Locatie: Utrecht, Nederland
Contacteer:

http://www.vopt.com/VoptXP.htm

Dit programma zal het misschien wel doen :)
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Massachusetts schreef:Ik wil mijn harde schijf defragmenteren. Hiervoor gebruik het programma dat automatisch bij windows xp is geleverd. Na het defragmenteren zegt ie dat de hele schijf gedefragmenteerd is.

Vraag: Hoeveel vrije ruimte heb je momenteel op je C:schijf ?
Misschien is er gewoon niet genoeg plaats om te defragmenteren.
Je kan heel wat plaats vrijmaken door volgende werkwijze

Greetz, :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Massachusetts
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:44
Locatie: Tongeren, Belgium

Jef, bedankt ik zal daar es naar kijken.
Blue-Sky, ik had al ruimte vrijgemaakt. Schijfopruiming heb ik al uitgevoerd. Verder weet ik dat je minstens 15% van je harde schijf nog vrij moet hebben om een degelijke defragmentatie als resultaat te hebben. Ik heb 21% van mijn harde schijf nog vrij. Dus daar zal het denk ik niet aan liggen. :(
Hebben jullie nog andere suggesties?
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Hier op mijn PC is 75 % vrije ruimte, misschien kan het daar toch wel aan liggen. Ik zou het toch wagen de herstelpunten te verwijderen, behalve het laatste.
Ik zou niet weten waarom een defrag niet goed functioneerd? als je genoeg vrije ruimte hebt. (je 21 % vind ik wel laag)
Bijlagen
shot.doc
(147 KiB) 55 keer gedownload
Afbeelding
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb hier 88 procent van de ruimte vrij en altijd kan hij ook een paar bestanden niet defragmenteren, op mijn 2de pc ook niet. Ik dacht vroeger eens gelezen te hebben dat je alles moest afsluiten ofzo of in de veilige modus doen...

Edit: Bij mij zijn alle herstelpunten verwijderd, dat helpt dus ook niet.
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Probeer eens de defrag verschillende keren na elkaar uit te voeren. Zou kunnen dat het dan werkt omdat er niet alleen genoeg vrije ruimte moet zijn, maar ook genoeg zogenaamd 'contiguous free space', dus vrije ruimte die niet gefragmenteerd is. In jouw geval moet dit dus minstens 350 en 900 Mb zijn.

[DmW]_BkE schreef:Ik dacht vroeger eens gelezen te hebben dat je alles moest afsluiten ofzo of in de veilige modus doen...

Opstarten in veilige modus kan helpen om een paar bestanden meer te defragmenteren die anders in gebruik zijn.
Alles afsluiten is uiteraard een goed idee alvorens een defragmentatie uit te voeren.
Gebruikersavatar
Massachusetts
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:44
Locatie: Tongeren, Belgium

@ Blue-Sky: Jij hebt misschien een hele grote schijf. Ik heb er een van 27 GB. Dat was een aantal jaar geleden nog veel. Nu is dat niks vergeleken met 150 GB of meer. 21% over van 27 GB is ongeveer 6,5 GB. Dat moet toch voldoende zijn om de defragmentatie degelijk te kunnen uitvoeren.
@ Krekkie: Defragmenteren heb ik al een paar keer al achter elkaar gedaan. 3x zelfs. Nog steeds geen resultaat.
@ Jef: Ik heb dat programma dat jij me aanraadde gedownload, geinstalleerd en uitgevoerd. Ik dacht, hehe, het werkt. Maar toen de defragmentatie voltooid was, zag ik dat er 13 bestanden nog steeds gefragmenteerd zijn.
Kan iemand mij nog verder helpen? :(
In de bijlage vind je het resultaat van mijn defragmentatie mbv het programma VoptXP welk Jef mij aanraadde.
Bijlagen
defrag July 21 2004.jpg
(314.46 KiB) 47 keer gedownload
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Aan de screenshot te zien lijkt het mij dat de fragmentatie nu toch nog maar zeer beperkt is. Het zijn nog wel 13 bestanden, maar die grote zijn er zo te zien toch niet meer bij.
Als je er nog meer uit wil persen, zou je eens in veilige modus kunnen proberen.
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Bestanden met het +s attribute (system) kunnen nie gedefragmenteerd worden dacht ik.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Mm je moet maar eens een leechschijf van een lanbak proberen te defraggen. Is om miserie vragen :S.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

O & O defrag defragmenteet in Boot-time, misschien moet ge dat eens proberen? Een andere mogelijkheid is dat ge uw HD tijdelijk als slave gebruikt, dus niet opstarten vanaf die schijf. Dan kunt ge uw bestanden gaan verhuizen en terugzetten, en daardoor ook defragmenteren :wink:
Gebruikersavatar
Massachusetts
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:44
Locatie: Tongeren, Belgium

Jongens, allemaal bedankt voor de respons.
@ trobbelke: Ik heb O&O Defrag geprobeerd en raad eens:
Het werkt!! :D Dank u wel voor de hulp.
Ik beveel jullie allemaal dit programma aan. :)
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Massachusetts schreef:@ Blue-Sky: Jij hebt misschien een hele grote schijf. Ik heb er een van 27 GB. Dat was een aantal jaar geleden nog veel. Nu is dat niks vergeleken met 150 GB of meer. 21% over van 27 GB is ongeveer 6,5 GB.

En ik dan, 6,02gb waarvan nu 2,60gb vrij is dus ongeveer 43%. :-)
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik gebruik altijd Diskeeper ... mij werd dit aanbevolen als beste defrag. proggie ... of is O&O beter ?
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Massachusetts schreef:Het werkt!! :D Dank u wel voor de hulp.

Deze Tip gevonden ivm defragmenteren. (Voor het geval dat er later iemand een probleem krijgt daarmee)

Grtz,




Bron: ZDnet van 26 juli 2004
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”