Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
Je kunt je beltoon zelf langer maken. Door de gewenste tijd (tot maximaal 30 seconden) via een bepaald nummer van de operator (zie verder) via je toestel door te geven. Bij de meeste operatoren is de beltijd standaard amper 15 tot 20 seconden. Nauwelijks genoeg tijd om je toestel in je sacoche of ergens tussen de paperassen te vinden.
Lees meer hierover!
Bron:
http://www.vief.be/geld-en-recht/bespaa ... maken.html
Lees meer hierover!
Bron:
http://www.vief.be/geld-en-recht/bespaa ... maken.html
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Bij Proximus (en Mobistar?) gaat dit enkel indien je een abonnement hebt. Dit werkt niet bij prepaid kaarten. Oplossing: voicemail gewoon uitzetten.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Het kan natuurlijk geen kwaad om dit nog eens op te rakelen, maar dit is al verschillende keren besproken op UB (bv hier: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=27042 ).
En zoals in het artikel te lezen valt: proximus en mobistar prepaid klantzn vallen uit de boot.
[ Post made via mobile device ]
En zoals in het artikel te lezen valt: proximus en mobistar prepaid klantzn vallen uit de boot.
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
In feite is het hele voicemail-systeem een manier voor providers om extra geld uit de consument te slaan. Hoeveel % van de keren dat men op voicemail terecht komt spreekt men immers effectief iets in? Als het meer dan 30% is zou het mij sterk verbazen. Geen wonder dat men dit systeem misbruikt door de duurtijd van het bellen belachelijk kort te houden: doordat men doorgaans direct een hele minuut factureert brengt dit heel wat op.
Als "heilige kruisvaarder" (dit is sarcastisch bedoeld) Van de Lanotte nog eens een stuntje wil doen kan hij iets in de aard van het volgende eens wettelijk vastleggen:
-consumenten moeten zelf & voor elk gsm nummer (ongeacht wat voor prepaid of abbonnement het is) de keuze hebben al dan niet voicemail actief te hebben + keuze duurtijd van het bellen tot minstens 1 minuut (wilt een persoon eerder al iets inspreken: # duwen)
-als de duurtijd van het bellen verstreken is vraagt de provider of men iets wil inspreken op voicemail, legt men af of doet men niets => verbinding verbroken zonder kosten in rekening te brengen. Duwt men # om te bevestigen dat men iets wil inspreken: dan pas er mag aangerekent worden.
Gevolg van bovenstaande: consument krijgt eindelijk zeggenschap over zijn gsm en de kost daarvan. Als ik iemand bel wens ik immers deze persoonlijk te spreken, niet om iets achter te laten. Wil ik dat doen dan gebruikt ieder zinnig persoon ondertussen sms/mail/whatsapp/.... Enkel het feit dat ikzelf (en vele personen die ik ken) de voicemail bewust deactiveerd geeft aan dat dit systeem voorbijgestreefd is. Het is echter enorm vervelend om voicemail te vermijden als je iemand belt: enkel als je weet dat deze zijn voicemail heeft afgezet kan je blijven bellen, anders kan je om kosten te vermijden enkel 4 keer laten rinkelen, afleggen en opnieuw hetzelfde doen. Uiterst irritant!
Heeft VDL ergens contactgegevens staan voor het bovenstaande in te sturen? Een ideenbox ofzo
Als "heilige kruisvaarder" (dit is sarcastisch bedoeld) Van de Lanotte nog eens een stuntje wil doen kan hij iets in de aard van het volgende eens wettelijk vastleggen:
-consumenten moeten zelf & voor elk gsm nummer (ongeacht wat voor prepaid of abbonnement het is) de keuze hebben al dan niet voicemail actief te hebben + keuze duurtijd van het bellen tot minstens 1 minuut (wilt een persoon eerder al iets inspreken: # duwen)
-als de duurtijd van het bellen verstreken is vraagt de provider of men iets wil inspreken op voicemail, legt men af of doet men niets => verbinding verbroken zonder kosten in rekening te brengen. Duwt men # om te bevestigen dat men iets wil inspreken: dan pas er mag aangerekent worden.
Gevolg van bovenstaande: consument krijgt eindelijk zeggenschap over zijn gsm en de kost daarvan. Als ik iemand bel wens ik immers deze persoonlijk te spreken, niet om iets achter te laten. Wil ik dat doen dan gebruikt ieder zinnig persoon ondertussen sms/mail/whatsapp/.... Enkel het feit dat ikzelf (en vele personen die ik ken) de voicemail bewust deactiveerd geeft aan dat dit systeem voorbijgestreefd is. Het is echter enorm vervelend om voicemail te vermijden als je iemand belt: enkel als je weet dat deze zijn voicemail heeft afgezet kan je blijven bellen, anders kan je om kosten te vermijden enkel 4 keer laten rinkelen, afleggen en opnieuw hetzelfde doen. Uiterst irritant!
Heeft VDL ergens contactgegevens staan voor het bovenstaande in te sturen? Een ideenbox ofzo
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat hij maar eerst eens start met de distributie tarieven... daar zal hij veel harder mee scoren (maar ook in politiekers hun zakken zitten).lirec schreef:Als "heilige kruisvaarder" (dit is sarcastisch bedoeld) Van de Lanotte nog eens een stuntje wil doen kan hij iets in de aard van het volgende eens wettelijk vastleggen:
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ook ingesteld met een Telenet King, hoop dat het werkt.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik heb mijn voicemail actief na 30 seconden nu. Maar als er mij iemand belt en ik ben bezet (tal van redenen waardoor je niet kan opnemen, bvb cinema, restaurant, ...) dan denk ik ach als het dringend is belt hij wel terug, en anders hebben ze nog mijn voicemail ook. Maar inderdaad, het overgrote merendeel spreekt niks in, en verwacht dat ik dan maar even terug bel naar hun. Doet mij wat denken aan de manieren tussen tieners tegenwoordig : bellen en na 1x overgaan afleggen. Mag jij gaan terugbellen om te vragen wat er juist is. En verdient mijn provider dan weer extra geld. Dus of ze nu iets inspreken op mijn voicemail of mij laten terug bellen : ze verdienen altijd geld...
BTW wees blij : vroeger mocht je zelfs betalen bij een uitgaande oproep van zodra je op "het groene telefoontje" had gedrukt. Nu is dat al niet meer zo...
Van het hele betoog vind ik maar één ding de moeite waard : de gebruiker, onafhankelijk van van abonnement of herlaadkaart, zelf laten kiezen of hij zijn voicemail actief wilt of niet. Al de rest gaat er mij over...
BTW wees blij : vroeger mocht je zelfs betalen bij een uitgaande oproep van zodra je op "het groene telefoontje" had gedrukt. Nu is dat al niet meer zo...
Van het hele betoog vind ik maar één ding de moeite waard : de gebruiker, onafhankelijk van van abonnement of herlaadkaart, zelf laten kiezen of hij zijn voicemail actief wilt of niet. Al de rest gaat er mij over...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
Waarom zou jij moeten terugbellen... als het belangrijk is spreken ze wel iets in of bellen ze wel terug.krisken schreef:Doet mij wat denken aan de manieren tussen tieners tegenwoordig : bellen en na 1x overgaan afleggen. Mag jij gaan terugbellen om te vragen wat er juist is. En verdient mijn provider dan weer extra geld. Dus of ze nu iets inspreken op mijn voicemail of mij laten terug bellen : ze verdienen altijd geld...
Het raadplegen van je voice mail kost niets... en als ze terugbellen kost het je ook niets... dus wat is het probleem ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Dat is inderdaad de bedoeling van een provider he, zoveel mogelijk geld verdienen...
Ik heb indertijd mee CCBS (Call Completion on Busy Subscriber/No Reply (CCBS/NR) ) bij BGC mee geïmplementeerd, en dit zijn de trukken om meer geld te verdienen.
Mvg Wim
Ik heb indertijd mee CCBS (Call Completion on Busy Subscriber/No Reply (CCBS/NR) ) bij BGC mee geïmplementeerd, en dit zijn de trukken om meer geld te verdienen.
Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Moderator
- Contacteer:
Indien belangrijk spreken ze iets in ===> de beller betaald (en ik kan gratis vm beluisteren, true)r2504 schreef:Waarom zou jij moeten terugbellen... als het belangrijk is spreken ze wel iets in of bellen ze wel terug.krisken schreef:Doet mij wat denken aan de manieren tussen tieners tegenwoordig : bellen en na 1x overgaan afleggen. Mag jij gaan terugbellen om te vragen wat er juist is. En verdient mijn provider dan weer extra geld. Dus of ze nu iets inspreken op mijn voicemail of mij laten terug bellen : ze verdienen altijd geld...
Het raadplegen van je voice mail kost niets... en als ze terugbellen kost het je ook niets... dus wat is het probleem ?
Indien ze niks in spreken ===> ik betaal (en betalen zij niks)
Er is dus altijd wel een manier waarop ze er aan verdienen. Dat wou ik gewoon zeggen.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Jij moet enkel betalen als je de persoon "wil achterna lopen"... iets wat ik niet doe.krisken schreef:Indien ze niks in spreken ===> ik betaal (en betalen zij niks)
Als ze namelijk niets inspreken is het ook niet de moeite waard om ervoor terug te bellen.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat is inderdaad een keuze die ik maak en waar ik voor betaal. Hoewel ik er wel - eerlijkheidshalve - moet aan toevoegen dat ik ook niet iedereen terugbel in zo een geval...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Inderdaad, dit is al herhaaldelijk besproken hier op Userbase.2Flip schreef:Het kan natuurlijk geen kwaad om dit nog eens op te rakelen, maar dit is al verschillende keren besproken op UB (bv hier: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=27042 ).
Om nog eens de kodes te herhalen:
Code: Selecteer alles
Proximus: **61*+32475151516**30#
Base: **61*+32486191933**30#
Mobistar: **61*5555**30#
Telenet: **61*5555**30#
Fabeltje? Nog nooit van gehoord, en ik heb al een gsm van in 1995 ...krisken schreef:BTW wees blij : vroeger mocht je zelfs betalen bij een uitgaande oproep van zodra je op "het groene telefoontje" had gedrukt. Nu is dat al niet meer zo...
Waar je wel (nu nog altijd) moet betalen is voor een ISDN oproeppoging: iedere keer dat je iemand belt (die ook ISDN heeft), en er is geen gesprek (bezet of geen antwoord), betaal je voor de oproeppoging
De logica die erachter zat, is dat je een "verbinding" had met je correspondent via het D-kanaal (vb: doorgeven van de CLIP, datum + uur, ...)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- trikke2705
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik kon mijn beltoon ook niet verlengen en heb maar mijn voicemail opgezegd...nog geen moment spijt van gehad en missen doe ik het zeker niet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Moderator
- Contacteer:
Dit is absoluut geen fabeltje Philippe. Aangezien jij van 1995 een gsm hebt kan het niet anders dat je toen bij proximus zat toen. Ik had in 1997 mijn eerste GSM en daar was dit al zo (Mobistar Tempo EN Proximus abonnementen). Dat waren de tijden dat je nog 50 frank/minuut betaalde (per begonnen minuut) en SMS enkel kon bij abonnementen en dan nog enkel in hetzelfde netwerkphilippe_d schreef:Fabeltje? Nog nooit van gehoord, en ik heb al een gsm van in 1995 ...krisken schreef:BTW wees blij : vroeger mocht je zelfs betalen bij een uitgaande oproep van zodra je op "het groene telefoontje" had gedrukt. Nu is dat al niet meer zo...
Telefonie = EDPnet + OVH
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik heb de Voicemail ook helemaal uitgezet op m'n GenerationConnect.
En bellen ... da's zo '99! Facebook Voice Messages FTW! haha
En bellen ... da's zo '99! Facebook Voice Messages FTW! haha
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Vreemd, niet dat ik twijfel of dat inderdaad werkt bij u maar ik heb ook Colruyt Mobile voorafbetaald en zelfs na herhaalde pogingen krijg ik het niet ingesteld. Moet ik dat misschien tijdens de daguren doen?johand schreef:ik heb Colruyt Mobile (prepaid) en dus Mobistar en da werkt wel degelijk. Ook de voicemail blijft actief
Alver
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
gewoon dit nummer bellen (mobistar)Alver schreef:Vreemd, niet dat ik twijfel of dat inderdaad werkt bij u maar ik heb ook Colruyt Mobile voorafbetaald en zelfs na herhaalde pogingen krijg ik het niet ingesteld. Moet ik dat misschien tijdens de daguren doen?johand schreef:ik heb Colruyt Mobile (prepaid) en dus Mobistar en da werkt wel degelijk. Ook de voicemail blijft actief
Alver
**61*5555**30#
en dan werkte het bij mij
Ik heb deze morgen (d.w.z. rond 10:00 h) nog eens een poging gedaan om Colruyt Mobile voorafbetaald aan te passen en dit keer lukte het van de eerste maal. Mijn pogingen van gisteravond gaven telkens een foutmelding.
Alver
Alver
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
thx ook williamh, johand, alver,....johand schreef:gewoon dit nummer bellen (mobistar)Alver schreef:Vreemd, niet dat ik twijfel of dat inderdaad werkt bij u maar ik heb ook Colruyt Mobile voorafbetaald en zelfs na herhaalde pogingen krijg ik het niet ingesteld. Moet ik dat misschien tijdens de daguren doen?johand schreef:ik heb Colruyt Mobile (prepaid) en dus Mobistar en da werkt wel degelijk. Ook de voicemail blijft actief
Alver
**61*5555**30#
en dan werkte het bij mij
voicemail zou niet uit te schakelen zijn bij colruyt mobile
maar als ik beltoon al kan verlengen bij mijn vrouw haar gsm, is al iets....
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Hehe, 30 sec. is voor ons nog te kort
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ja, en als je de telefoon opneemt betalen zij dan weer...krisken schreef:Indien belangrijk spreken ze iets in ===> de beller betaald (en ik kan gratis vm beluisteren, true)
Indien ze niks in spreken ===> ik betaal (en betalen zij niks)
PS: en ik heb het schijt aan mensen die oude topics bumpen .
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik weet niet bij MV gaat dit gewoon en volgens mij bij base, proximus en mobistar ook ze ! Vroeger kon dat toch.Maglor schreef:Bij Proximus (en Mobistar?) gaat dit enkel indien je een abonnement hebt. Dit werkt niet bij prepaid kaarten. Oplossing: voicemail gewoon uitzetten.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
of gewoon door de hello app te gebruiken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Toevallig nog een heel simpele methode gevonden om de voicemail volledig uit te schakelen bij Base:
Toets ##002# in op het scherm en duw op de knop van uw gsm alsof u dit 'nummer' wilt bellen (groene toets).
Na enkele ogenblikken komt er op het scherm "alle doorschakelingen geannuleerd".
We hebben het uitgevoerd op een MobileVikings (prepaid).
Hoera het werkt: de gsm blijft meer dan 30 seconden rinkelen.
Als hij afstaat: bericht van het netwerk, enz.
Toets ##002# in op het scherm en duw op de knop van uw gsm alsof u dit 'nummer' wilt bellen (groene toets).
Na enkele ogenblikken komt er op het scherm "alle doorschakelingen geannuleerd".
We hebben het uitgevoerd op een MobileVikings (prepaid).
Hoera het werkt: de gsm blijft meer dan 30 seconden rinkelen.
Als hij afstaat: bericht van het netwerk, enz.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Wat is dat hier tegenwoordig met al dat necro'en van antieke posts?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik heb een tijdje geleden mijn voicemail (online) opgezegd, ik herinner me dat mobistar me toen opbeldde of ik wel zeker was om dit te doen en ze vroegen ook waarom.... Vond ik toen toch raar; een optie online willlen veranderen en toch moet dit nog mondeling bevestigd worden, kun je nagaan hoeveel er hier aan verdient wordt, hè...