3G issues met iPhone 3GS

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Thomas911
Starter
Starter

Hallo iedereen,

Ik heb rare 3G problemen met mijn proximus abonnement icm een iPhone 3GS, gezien Proximus altijd reclame maakt met "het beste netwerk van Belgie" ben ik nu wel wat teleurgesteld. Ik heb niet veel zin om de tests samen met een verkoper in een proximus-winkel te herhalen, dus vraag ik het hier eens. Hopelijk leest Eva mee :wink:

Code: Selecteer alles

Proximus                    Mobile Vikings

Android                       3G                            3G
iPhone                        edge                          3G
iPhone forced 3G (JB)         no service                    3G
De tests zijn op meerdere locaties uitgevoerd en overal krijg ik ongeveer hetzelfde resultaat. In het centrum van Leuven heb ik bijvoorbeeld 1 blokje 3G (25Kbps down). Met mijn Android schiet dat naar +8Mbps.

Aan wat zou dit kunnen liggen? Ik heb mijn iphone al meerdere keren gerestored, met & zonder backup. APN settings staan goed want het internet werkt, enkel heel traag. (Helaas) ook een update gedaan naar 6.0.2, but no luck.

Gebruikt proximus andere 3G frequenties dan Mobile Vikings die een iPhone 3gs toevallig niet kan ontvangen ofzo? :bang:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Het Proximus netwerk doet het toch goed op je Android toestel!
Waarom zou er dan iets mis zijn met het Proximus netwerk?

Dat Apple soms bijzondere hersenkronkels tentoonspreid wat hun klanten al dan niet mogen, werd/word erg duidelijk bij het lezen van het topic over LTE...
Thomas911
Starter
Starter

Mobile Vikings doet het toch ook goed op mijn iPhone? Waarom zou er daar dan iets mis mee zijn? Het zou natuurlijk kunnen, maar ik kan niet geloven dat Apple 3G specifiek op mijn iphone blokkeert..
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Het lijkt mij onwaarschijnlijk maar het zou kunnen dat er iets mis is met jouw iPhone waardoor die slecht of niet de signalen van Proximus ontvangt. Elke provider heeft immers een uniek stukje zendfrequentie, wat zou kunnen verklaren waarom het bij bijvoorbeeld MV wel goed werkt.

Ik heb een tijd terug een HTC toestel gehad waarbij het touchscreen interfereerde met de antenne. Hierdoor ( en voor zover ik weet bestaat het probleem nog steeds, alleen heb ik mijn geld ondertussen terug) begon het toestel een eigen leven te leiden bij de minste connectie met EDGE/3G waar er mindere ontvangst was. Sommige providers hadden dit zelfs vaker dan andere, omdat die nu eenmaal elk een eigen frequentie/kanaal hebben.

Los hiervan, ik ben vrij zeker dat het probleem op jouw iPhone zit. Heb je het al eens met een andere Proximus SIM geprobeerd?
Thomas911
Starter
Starter

@sirWard: thx, dat is een goed onderbouwde reactie die inderdaad mogelijk lijkt. Een andere proximus simkaart heb ik niet, dus dat heb ik nog niet kunnen proberen. Met een Mobistar-kaartje is er trouwens ook geen enkel probleem met 3G, het lijkt dus echt een conflict met de frequentieband van Proximus & mijn 3GS
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Thomas911 schreef:het lijkt dus echt een conflict met de frequentieband van Proximus & mijn 3GS
Of een conflict simkaart<->iPhone. Ik zou eens, bij vrienden bijvoorbeeld, op zoek gaan naar een Proximus simkaart (met databundel) en dan nog eens testen. Als het dan wel werkt, dan kan je een nieuwe SIM-kaart vragen. Als het niet werkt, dan vrees ik dat het aan je iPhone ligt. (Vraag me niet wat)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”