PS: als het juist is is het juist hé
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
De APN voor Mobistar is dacht ik m-world.be , ook een domein-achtige notatie van iets dat zij niet in beheer hebben...Splitter schreef:of zijn er meer mensen die een realm gebruiken dat gelijk is aan een bestaande domainname die niet in eigen beheer is?
meon: idd, mworld.be en ook niet van hun... ik vind het beetje bad practice, maar zal wel aan mij liggenSplitter schreef: radiozenders: bel rtl, classic21, contact, joe, klara, klara continuo, la premiere, mint, mnm, mnm hits, musiq 3, nieuws+, purefm, qmusic,
radio1, radio2, sporta, stubru, vivacite
Splitter schreef: De klantendienst van snow - Eerste ervaringen na installatie.
Probleem: telefonie werkt niet meer (error)
Reden: mogelijk doordat ik geprobeerd heb met een softphone te registreren,
dat de lijn geblokkeerd is nu?
Contact met de Snow helpdesk:
- 3 min wachttijd
- De medewerker zoekt op via mijn gsmnr en vraagt adres te bevestigen (efficient)
- helpdesk agent zegt "ik heb een relaunch gedaan, je moet nu een kwartier wachten en anders morgen terugbellen" (de andere dienst zou niet meer bereikbaar zijn)
hij haalt vaag aan dat het "als het niet werkt, een probleem met de kabel is, maar dan moet ik er een technieker bijhalen en die werken nu niet meer" (erg vage uitleg)
het feit dat ik melding maak dat het gewerkt heeft en dat de lijn in "error" staat,
maakt blijkbaar geen verschil.
een totaalgesprek, met 3 min wachttijd, van nog geen 5 minuten.
dat was 20u30, we zijn nu 20u50 en... nog steeds error (ofcourse)
terugbellen:
- dezelfde procedure (gsmnr geven, opzoeken)
- iets meer moeite dan de vorige persoon.
- hij vraagt me ook of ik de modem reeds gereboot heb,
en ik geef hem door dit idd reeds gedaan te hebben.
- blijkbaar is het, volgens deze persoon, een probleem in de "centrale van belgacom"
en natuurlijk, is volgens hem dus belgacom niet meer bereikbaar momenteel. (was 21u)
er zal, nog volgens de persoon in kwestie, een case worden aangemaakt, en ik hoef niets meer te doen.
indien er nog actie van mij uit verwacht zou worden, gaan ze me contacteren.
ik ben benieuwd![]()
Lijkt me een bug die niet opgemerkt is tijdens het testen en die er bij een volgende update misschien wel uitgaat.Zorba schreef:Ik zet mijn decoder elke nacht volledig uit, dus dat je de tv telkens opnieuw moet instellen is wel een groot minpunt voor mij. Enig idee hoe dit komt (eventueel op te lossen)?
Zorba schreef:Ik zet mijn decoder elke nacht volledig uit, dus dat je de tv telkens opnieuw moet instellen is wel een groot minpunt voor mij. Enig idee hoe dit komt (eventueel op te lossen)?
Misschien een idiote vraag, maar is het niet mogelijk om een 3d party decoder te gebruiken die dit probleem niét heeft?funkyredup schreef:Lijkt me een bug die niet opgemerkt is tijdens het testen en die er bij een volgende update misschien wel uitgaat.Zorba schreef:Ik zet mijn decoder elke nacht volledig uit, dus dat je de tv telkens opnieuw moet instellen is wel een groot minpunt voor mij. Enig idee hoe dit komt (eventueel op te lossen)?
Best wel een melding van die bugs maken, zodat ze er rekening mee houden bij hun volgende update...
Hoi,Splitter schreef:jawel R2504... met 6 zenders tegelijk....
en je kan niet "page down" doen om ineens de 6 volgende te krijgen, nee, je moet de pijltjes gebruiken,
en dus zender per zender naar beneden om eentje te vinden.
bij belgacom/tn heb je daar tegenover 2 voordelen:
1) je hebt een zenderlijst (in de doos / op de site)
2) je kan met 1 knop een hele "pagina" verder en dat gaat toch echt net iets sneller dan zender per zender naar beneden
Hoi,cougare schreef:Heel interessante info Splitter, mooi zo !
Ik zit in net hetzelfde schuitje, en zaterdag dus ook gebeld of ze aanstaande woensdag wel degelijk komen installeren.
Ben benieuwd naar de snelheid van de decoder (bgc box snelheid begint serieus te irriteren).
Heb je enig idee hoe het zit met de 50/5 upgrade mogelijkheid (gevraagd aan technieker of zo), wij hebben namelijk exact zelfde waarden.
Gaan ze DLM activeren of niet, kan je op voorhand weten of upgrade mogelijk is op de lijn of niet ...
Hoi,cptKangaroo schreef:Bedankt voor je ervaringen te delen, Splitter!![]()
Hoeveel opnames kan het bakske tegelijk aan, en kan je ze (makkelijk) plannen via de PC?
Kan je ook films via de cloud van PC naar SnowTV sturen?
Werkt terug/vooruitspoelen van opnames vlotter dan bij Belgacom?
Wat is er on-etisch aan het afspelen van je vakantie filmpjes op je Snowbox... en wat heeft een content provider zich daaraan te moeienChris VL schreef:- ivm films, is het niet mogelijk om de films via de SNOWcloud of de USB poort van de SNOWbox te bekijken. technisch kan het perfect maar de enige rede hier is de ethiek en afspraken met de content providers.
yeah right, en het zal ook bij vakantiefilpjes blijven zekerr2504 schreef:Wat is er on-etisch aan het afspelen van je vakantie filmpjes op je Snowbox... en wat heeft een content provider zich daaraan te moeien
Stel je neemt Thuis op, dat enkel de laatste thuis op de recorder aanwezig blijft, en dus de huidige opname de laatste overschrijftChris VL schreef: 3. programeren laatste opname alleen gaat niet
Wat bedoel je net ?
zie 5.Chris VL schreef: 4. TV zender lijst kan ik niet aanpassen enkel maar deze van de portal
Klopt. Dit heeft te maken met het feit dat de afspraken met de content providers alsdusdanig zijn. Toen de competitors van SNOW hun contract bespraken, wisten de content providers hier nog niet de waarde van![]()
ook van de algmene zender lijst ?Chris VL schreef: 5. zenderlijst van de portal kan ik niet aanpassen deze met het laagste volgnummer staat bovenaan
Je kan de nummer van de zender niet aanpassen maar wel de volgorde.
waarom worden er elke keer zulke veronderstellingen gemaakt? net zoals meer dan 10GB/maand downloaden een paar jaar terug automatisch het bewijs was dat je illegale dingen zat af te halen...phille05 schreef:yeah right, en het zal ook bij vakantiefilpjes blijven zekerr2504 schreef:Wat is er on-etisch aan het afspelen van je vakantie filmpjes op je Snowbox... en wat heeft een content provider zich daaraan te moeien
kgeef je 100% gelijk, maar je bent vooraf al het slachtoffer van het misbruik van de modale gebruiker ...rtl schreef:waarom worden er elke keer zulke veronderstellingen gemaakt? net zoals meer dan 10GB/maand downloaden een paar jaar terug automatisch het bewijs was dat je illegale dingen zat af te halen...
blijkbaar ben je in belgie schuldig tot het tegendeel bewezen is ipv omgekeerd.. walgelijk
tip: zorg dat de functie die je op userbase "makkelijk" noemt, ook effectief werkt voor je ze aanprijstChris VL schreef: - Via je SNOWzone kan je naar de EPG gaan. van daar programmeer je van op afstand je STB. makkelijk dus.
ik heb 2 decoders, als ik een programma opneem op welke decoder gebeurd dat dan ? Afhankelijk van de TV plug in je modem waarschijnlijk ?Chris VL schreef: - Via je SNOWzone kan je naar de EPG gaan. van daar programmeer je van op afstand je STB. makkelijk dus.
Release early, release oftenSplitter schreef:Je ziet heel goed dat er moeite inzit en nagedacht is over het product in zijn geheel,
maar de details en afwerking laten dan weer duidelijk zien dat er over teveel overheen gekeken is.
Het is spijtig, gezien dat zo'n mooie kans was...
Volledig eens met je, op één belangrijke voorwaarden : dat men zelf decoders blijft uitbrengen die men actief ondersteund en dat voor degene die graag prullen, prutsen en proberen er de vrijheid is om eigen decoders te gebruiken op hun eigen verantwoordelijkheid. Want dan ga je weer situaties krijgen van "ik kan dat niet met mijn eigen decoder" en "dat werkt niet bij mij" en "tis jullie fout dat het niet werkt, dus jullie moeten het oplossen". En daar sta je dan als technieker, honderd procent zeker dat de fout ligt aan zijn decoder... En als je dat hebt aangetoond (bvb door een eigen decoder te gebruiken die men wel support) dan moet je die klant nog kunnen wijsmaken dat die interventie - ook al is er voor hem niks veranderd - betalend is...phille05 schreef:Eens temeer word bewezen dat men de mensen de vrijheid moet geven hun eigen decoder te gebruiken ... en de huur optioneel moet geven
Maar we zijn niet meer in 2005, toen digitale TV nog maar net gelanceerd was.Splitter schreef:meon: ben ik het mee eens, probleem is de meerderheid van de mensen...
tegenwoordig verwachten mensen dat alles zo snel mogelijk, zo volledig mogelijk en zo goed mogelijk werkt.
vanaf dag 1.
en als je dan als nieuwe speler aankomt met een mooie zet (goedkopere basis) ga je klanten aantrekken,
maar diezelfde klanten kan je ook weer verliezen als iets dat ze gewend zijn niet werkt zoals ze het gewend zijn.
Vermoedelijk niet... maar het is niet omdat 1% het misbruikt dat 99% ervoor gestraft moet worden !phille05 schreef:yeah right, en het zal ook bij vakantiefilpjes blijven zeker
Geevolueerd ? Daarom dat ik nu 8 (ACHT !) toetsen moet indrukken om in mijn opnames terecht te komenphille05 schreef:Kijk eens hoe telenet is ge-evolueerd, die interface int begin zoog zo hard dat ze direct werk had in de rue d'aerschot
Tegenwoordig kan je zeggen dat het vrij goed draait
Wat is het volgende... dat jullie gaan beslissen welke chips ik mag eten bij het kijken van TVChris VL schreef:4. TV zender lijst kan ik niet aanpassen enkel maar deze van de portal
Klopt. Dit heeft te maken met het feit dat de afspraken met de content providers alsdusdanig zijn. Toen de competitors van SNOW hun contract bespraken, wisten de content providers hier nog niet de waarde van
Heb je de knop met het huisje nog niet ontdekt?r2504 schreef: Geevolueerd ? Daarom dat ik nu 8 (ACHT !) toetsen moet indrukken om in mijn opnames terecht te komen![]()
IDEM !Fliz schreef:Ik zou toch ook graag eens mijn mening benadrukken omtrent de zenderkeuzes. Dit is echt onaanvaardbaar! Dat SNOW dan ook nog niet HD als primaire keuzes zet, snap ik helemaal niet. Dit is echt een primaire functie van elke tv, decoder, of wat dan ook.
Chris VL schreef:Staat op de roadmapmoi schreef: TIP voor Snow zelf : programeer de HD kanalen vooraf in de decoder, we hebben een tijdje naar de lowres gekeken ...![]()
Chris VL schreef:Je kan de nummer van de zender niet aanpassen maar wel de volgorde.moi schreef: 5. zenderlijst van de portal kan ik niet aanpassen deze met het laagste volgnummer staat bovenaan