https://www.keytradebank.com/keykash/nl ... SUhfKXcltx
al eind vorig jaar gelanceerd & werkend!
Nu kondigt bancontact al aan, maar is nog in testfase in 2013
http://www.deredactie.be/permalink/1.1553882
http://app.bancontact.com/nl
gaan ze ook NFC ondersteunen zoals keyca$h? voor een brood kopen nogal omslachtige transactie met QR code....
zal weer melkkoe zijn voor winkels om speciaal bakje te kopen, want zie niet iedereen een smartphone bedienen aan de kassa
Na pingping die niet echt van de grond gekomen is, zal dit voor keytrade 2de misser zijn (ondanks ze perfect werkende app hebben)
Na Keycash lanceert Bancontact een -nt werkende- betalingsap
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
bwoah.
zal dit eigenlijk niet de "brede" versie van keykash zijn?
want op zich een super app - als zowel de betaler als ontvanger bij keytrade zitten.
op deze manier véél toegankelijker (alle rekeningen kunnen het nu gebruiken),
en ook niet zo moeilijk in gebruik veronderstel ik.
winkels moeten gewoon een schermke of tablet bij hun kassa zetten en huppa,
scan die code maar mevrouwtje van 80
zal dit eigenlijk niet de "brede" versie van keykash zijn?
want op zich een super app - als zowel de betaler als ontvanger bij keytrade zitten.
op deze manier véél toegankelijker (alle rekeningen kunnen het nu gebruiken),
en ook niet zo moeilijk in gebruik veronderstel ik.
winkels moeten gewoon een schermke of tablet bij hun kassa zetten en huppa,
scan die code maar mevrouwtje van 80
Aan de MBA-opleidingen overal ter wereld leert men de toekomstige ondernemers en topmanagers om na te denken alvorens een product te ontwikkelen en te lanceren. Als er geen probleem is, moet je ook geen "oplossing" maken, daar wil uiteindelijk toch niemand voor betalen. Het is niet omdat iets technisch kan gemaakt worden, dat het ook nuttig is.
Waarom zou iemand via zijn smartphone willen betalen als hij dat met zijn bankkaart kan? Iedereen die een smartphone bij heeft, zal ook zijn portefeuille bij hebben. Bovendien is zo'n plastic kaartje compact en doodsimpel in gebruik. Eigenlijk perfect.
Waarom zou je de rekening onder vrienden willen vereffenen via het scannen van QR-codes? Iedereen met een smartphone heeft ook mobiel internet. Je vrienden staan waarschijnlijk al in je contactenlijst. De app van je bank moet gewoon toelaten om je contactenlijst te syncen met rekeningnummers en de kous is af. Een overschrijving naar een vriend verloopt dan gewoon als een Whatsapp-berichtje sturen. Simpel toch?
Waarom zou iemand via zijn smartphone willen betalen als hij dat met zijn bankkaart kan? Iedereen die een smartphone bij heeft, zal ook zijn portefeuille bij hebben. Bovendien is zo'n plastic kaartje compact en doodsimpel in gebruik. Eigenlijk perfect.
Waarom zou je de rekening onder vrienden willen vereffenen via het scannen van QR-codes? Iedereen met een smartphone heeft ook mobiel internet. Je vrienden staan waarschijnlijk al in je contactenlijst. De app van je bank moet gewoon toelaten om je contactenlijst te syncen met rekeningnummers en de kous is af. Een overschrijving naar een vriend verloopt dan gewoon als een Whatsapp-berichtje sturen. Simpel toch?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Weer een product dat zowat nooit gebruikt zal worden. Herinner me nog die laatste dienst waarmee je via sms je bakker/slager/etc kon betalen. Kan me al inbeelden hoe dit nog omslachtiger systeem gaat werken in de praktijk. Geen enkele handelaar gaat dit dus aanbieden. En je vrienden betalen ga je er ook niet mee doen (transactiekosten!). Het is stukken makkelijker om gewoon een (gratis) overschrijving te doen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Tja, Proton werkt zonder pincode en dat gaan ze afbouwen omdat het zogezegd niet meer gebruikt wordt.
Nee nee: Bancontact/MC levert Atos minstens 4 keren zoveel op dan wat ze aan Proton verdienen.
Daarom dat ik als handelaar weiger een BC/MC-terminal aan te vragen. Als de kosten binnen
de perken blijven, dan nog liever een tablet waar klanten hun betaling kunnen op scannen.
Nee nee: Bancontact/MC levert Atos minstens 4 keren zoveel op dan wat ze aan Proton verdienen.
Daarom dat ik als handelaar weiger een BC/MC-terminal aan te vragen. Als de kosten binnen
de perken blijven, dan nog liever een tablet waar klanten hun betaling kunnen op scannen.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Per sms betalen is gewoon superhandig voor sommige dingen waar geen BC is, zoals parkeren, bus, ... Alleen echt stom dat slechts enkele gemeenten dit systeem gebruiken, je weet nooit op voorhand of je klein geld gaat nodig hebben of niet.
[ Post made via mobile device ]
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De bus kan je overal met sms betalen. Parking betaal ik via mastercard. Maar dit lukt bvb niet in mijn eigen gemeente, en alleen in een paar grote parkings in gent...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En als klant blijf ik meestal bij dergelijke handelaars weg... gewoon te onhandig voor mij... en klant is koning.mipa schreef:Daarom dat ik als handelaar weiger een BC/MC-terminal aan te vragen.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
idd wel dat er een bancontact moet zijn....
MAAR, als deze app er komt lijkt me dat ook wel een handig alternatief,
een beetje de moderne proton
mij lijkt het best slaagkans te hebben, maar het zal van de integratie en beschikbaarheid afhangen.
MAAR, als deze app er komt lijkt me dat ook wel een handig alternatief,
een beetje de moderne proton
mij lijkt het best slaagkans te hebben, maar het zal van de integratie en beschikbaarheid afhangen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
@r2504r2504 schreef:En als klant blijf ik meestal bij dergelijke handelaars weg... gewoon te onhandig voor mij... en klant is koning.mipa schreef:Daarom dat ik als handelaar weiger een BC/MC-terminal aan te vragen.
Ik ga liever nr zaken waar gn visa is! (ondanks 2 citibank visakaarten).
Je weet dat ze minstens 3% commissie aan visa moeten betalen. Denk je dat ze dat nt doorrekenen naar de klant toe? Nogal naief van uwentwege! Waarom denk je vb dat colruyt dit nt hanteert in hun winkels? daarom
zijn ze ook de goedkoopste! Kortingen tot 50%. Dat ga je nt in Delhaize of Carrefour vinden.
Paypal nu ook gelijkaardige oplossing.
http://www.zdnet.be/nieuws/147695/paypa ... aign=daily
-
- Elite Poster
MasterCard lanceert eigen online betaalsysteem
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 5_00482480
Wat de Masterspass wel onderscheidt is dat er ook mee in winkels kan betaald worden. Zo kan de app QR-codes inscannen, waarmee de betaling geregeld is. Gebruikers hoeven hun kaart dan ook niet meer in de handen van de verkopers te geven
Ook België zou nog in 2013 volgen. In ons land is BNP Paribas-Fortis al bevestigd als partner.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 5_00482480
Wat de Masterspass wel onderscheidt is dat er ook mee in winkels kan betaald worden. Zo kan de app QR-codes inscannen, waarmee de betaling geregeld is. Gebruikers hoeven hun kaart dan ook niet meer in de handen van de verkopers te geven
Ook België zou nog in 2013 volgen. In ons land is BNP Paribas-Fortis al bevestigd als partner.
-
- Elite Poster
en ze blijven maar toestromen....precies zat het in de koelkast bij vele bedrijven...
http://www.spaargids.be/sparen/fortis-b ... g-uit.html
Klanten van BNP Paribas Fortis kunnen voortaan via hun tablet of smartphone geld overschrijven naar andere mensen met een smartphone of gsm. Het volstaat daarbij om hun nummer te kennen. In een eerste fase wordt dit beperkt voor transacties tot 250 euro.
http://www.spaargids.be/sparen/fortis-b ... g-uit.html
Klanten van BNP Paribas Fortis kunnen voortaan via hun tablet of smartphone geld overschrijven naar andere mensen met een smartphone of gsm. Het volstaat daarbij om hun nummer te kennen. In een eerste fase wordt dit beperkt voor transacties tot 250 euro.