Scarlet Infobase
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Ok, dames en heren,
Ook hier gaan we weer aan de slag met de meeste info te verzamelen en samen te zetten.
--Contact gegevens--
Website:
http://www.scarlet.be
Hoofdzetel:
Scarlet NV
Carlistraat 2
1140 Evere
Correspondentieadres:
Scarlet NV
Postbus 10008
3570 Alken
helpdesks:
Contact via telefoon:
02 275 27 27 (zonaal tarief)
Contact via chat:
http://www.scarlet.be/klant
Contact via mail:
[email protected]
Support site:
http://support.scarlet.be/
Scarlet opzeggen of aanvragen:
Je kan altijd via http://www.scarlet.be een nieuwe aansluiting aanvragen. Het kan mogelijk zijn om het contract uit te printen of toegestuurd te krijgen.
Om je abonnement op te zeggen kan je bellen naar 0800 84 545 en ze leggen je de procedure uit.
OPLETTEN: Scarlet kan (om hun gemak) vragen om de maandelijkse cyclus te volgen. Het is NIET meer verplicht om 30 dagen opzeg te respecteren, maar hou een redelijke periode tot stopzetting van de dienstverlening in acht (+- 14 dagen). Dit kan vanaf 6 maanden na ingang van je contract tenzij je onder bepaalde voorwaarden een contract bent aangegaan. Voor meer informatie omtrent opzeggingen kan u hier terecht
--Technische infobase--
Scarlet ONE instellingen:
Verbindingstype type: pppoe
Loginname: xxxxxx@SCARLET
Wachtwoord: spreekt-voor-zichzelf
MTU: 1480
nameserver1: 8.8.8.8 (google dns)
nameserver2: 8.8.4.4 (google dns)
VOIP voor fritzboxen:
telefoon settings : internet telefoonnummer +32 + zone nummer + nummer bvb +3233123456 ( 3 voor antwerpen )
hij vraagt dan terug een nummer en hier heb ik 03 + nummer ingegeven bvb 03123456
loginnaam ims.scarlet.be
paswoord : scarlet paswoord
registrar : ims.scarlet.be
proxy : niet ingevuld
(dank aan pytagoras)
OPGELET: Bij gebruik van de bbox2/sagem worden de instellingen daarheen gepushed. Bij alternatieve setups zijn deze instellingen nodig.
Beheer van je scarlet abonnement: http://www.scarlet.be/customercare/logon.do?language=nl
Doet Scarlet aan traffic shaping?
Nee. De enige die dit doet is telenet.
Blokkeert Scarlet bepaalde poorten?
Op poort 25 na zijn er geen geblokkeerde poorten.
Kan ik een verbinding opzetten via een aparte router en de sagem als modem only gebruiken?
Dit is perfect mogelijk. Je dient de pppoe van de sagem uit te schakelen net als de dhcp server. Hierna verbind je LAN poort 1 naar de WAN poort van je router. Geef in de router je login gegevens in en gemakkelijkheidshalve zorg je dat je LAN adressen starten vanaf bv 192.168.2.1. Doe je dit niet krijg je een conflict met de sagem.
OPGELET: Scarlet bied geen support hiervoor.
Probleem oplosser
Mijn telefonie valt na 3 dagen uit wanneer een router de verbinding opbouwt?
Dit is 'normaal'. Er zijn enkele oplossingen voor zoals
1) een tijdschakelaar bijzetten en daarop de sagem inpluggen zodat de sagem dagelijks opnieuw moet opstarten.
2) de aparte router enkel het netwerk gedeelte laten doen en de sagem de verbinding laten maken.
Deze procedures hebben geen nadelige gevolgen. Je zal niet terug vallen naar een lager profiel. Wat wel een oorzaak kan zijn dat je op een lager profiel beland is de telefoonkabel loskoppelen zonder de modem eerst uit te schakelen.
Een slecht WIFI signaal van de sagem/BBOX 2?
Dit ligt aan de sagem zelf. Met een andere router los je dit probleem veelal op.
Mijn profiel is ineens verlaagd na meerdere resets?
Je profiel zal automatisch terug gaan naar het profiel waarop het hoort te staan. Daarvoor is er DLM. Probeer echter zo min mogelijk de sagem te herstarten gedurende een periode van enkele weken al kan deze ook maanden in beslag nemen.
Is er een disconnect bij scarlet internet?
Ja. Deze is om de 36 uur.
Waar blijft FON en TV overal bij scarlet?
Er zijn helaas ook geen plannen om FON noch TV overal beschikbaar te maken voor Scarlet .
Ook hier gaan we weer aan de slag met de meeste info te verzamelen en samen te zetten.
--Contact gegevens--
Website:
http://www.scarlet.be
Hoofdzetel:
Scarlet NV
Carlistraat 2
1140 Evere
Correspondentieadres:
Scarlet NV
Postbus 10008
3570 Alken
helpdesks:
Contact via telefoon:
02 275 27 27 (zonaal tarief)
Contact via chat:
http://www.scarlet.be/klant
Contact via mail:
[email protected]
Support site:
http://support.scarlet.be/
Scarlet opzeggen of aanvragen:
Je kan altijd via http://www.scarlet.be een nieuwe aansluiting aanvragen. Het kan mogelijk zijn om het contract uit te printen of toegestuurd te krijgen.
Om je abonnement op te zeggen kan je bellen naar 0800 84 545 en ze leggen je de procedure uit.
OPLETTEN: Scarlet kan (om hun gemak) vragen om de maandelijkse cyclus te volgen. Het is NIET meer verplicht om 30 dagen opzeg te respecteren, maar hou een redelijke periode tot stopzetting van de dienstverlening in acht (+- 14 dagen). Dit kan vanaf 6 maanden na ingang van je contract tenzij je onder bepaalde voorwaarden een contract bent aangegaan. Voor meer informatie omtrent opzeggingen kan u hier terecht
--Technische infobase--
Scarlet ONE instellingen:
Verbindingstype type: pppoe
Loginname: xxxxxx@SCARLET
Wachtwoord: spreekt-voor-zichzelf
MTU: 1480
nameserver1: 8.8.8.8 (google dns)
nameserver2: 8.8.4.4 (google dns)
VOIP voor fritzboxen:
telefoon settings : internet telefoonnummer +32 + zone nummer + nummer bvb +3233123456 ( 3 voor antwerpen )
hij vraagt dan terug een nummer en hier heb ik 03 + nummer ingegeven bvb 03123456
loginnaam ims.scarlet.be
paswoord : scarlet paswoord
registrar : ims.scarlet.be
proxy : niet ingevuld
(dank aan pytagoras)
OPGELET: Bij gebruik van de bbox2/sagem worden de instellingen daarheen gepushed. Bij alternatieve setups zijn deze instellingen nodig.
Beheer van je scarlet abonnement: http://www.scarlet.be/customercare/logon.do?language=nl
Doet Scarlet aan traffic shaping?
Nee. De enige die dit doet is telenet.
Blokkeert Scarlet bepaalde poorten?
Op poort 25 na zijn er geen geblokkeerde poorten.
Kan ik een verbinding opzetten via een aparte router en de sagem als modem only gebruiken?
Dit is perfect mogelijk. Je dient de pppoe van de sagem uit te schakelen net als de dhcp server. Hierna verbind je LAN poort 1 naar de WAN poort van je router. Geef in de router je login gegevens in en gemakkelijkheidshalve zorg je dat je LAN adressen starten vanaf bv 192.168.2.1. Doe je dit niet krijg je een conflict met de sagem.
OPGELET: Scarlet bied geen support hiervoor.
Probleem oplosser
Mijn telefonie valt na 3 dagen uit wanneer een router de verbinding opbouwt?
Dit is 'normaal'. Er zijn enkele oplossingen voor zoals
1) een tijdschakelaar bijzetten en daarop de sagem inpluggen zodat de sagem dagelijks opnieuw moet opstarten.
2) de aparte router enkel het netwerk gedeelte laten doen en de sagem de verbinding laten maken.
Deze procedures hebben geen nadelige gevolgen. Je zal niet terug vallen naar een lager profiel. Wat wel een oorzaak kan zijn dat je op een lager profiel beland is de telefoonkabel loskoppelen zonder de modem eerst uit te schakelen.
Een slecht WIFI signaal van de sagem/BBOX 2?
Dit ligt aan de sagem zelf. Met een andere router los je dit probleem veelal op.
Mijn profiel is ineens verlaagd na meerdere resets?
Je profiel zal automatisch terug gaan naar het profiel waarop het hoort te staan. Daarvoor is er DLM. Probeer echter zo min mogelijk de sagem te herstarten gedurende een periode van enkele weken al kan deze ook maanden in beslag nemen.
Is er een disconnect bij scarlet internet?
Ja. Deze is om de 36 uur.
Waar blijft FON en TV overal bij scarlet?
Er zijn helaas ook geen plannen om FON noch TV overal beschikbaar te maken voor Scarlet .
Laatst gewijzigd door PumbaaH 21 nov 2014, 11:16, in totaal 14 gewijzigd.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
normaal gezien zou je zoiets toch allemaal en veel meer op de site van scarlet zelf moeten terugvinden,
maar ja wat is nog normaal de dag van vandaag
Edit: niet verkeerd interpreteren als dat het topic niet interessant is, het was meer een bedenking van mijnentwege.
maar ja wat is nog normaal de dag van vandaag
Edit: niet verkeerd interpreteren als dat het topic niet interessant is, het was meer een bedenking van mijnentwege.
- CindyV
- Starter Plus
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
- Locatie: Evere
- Bedankt: 32 keer
- Contacteer:
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
- solid-killer
- Premium Member
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Sinds wanneer maakt Scarlet gebruik van google DNS servers ? ik dacht dat dit andere waren, mjah ik stel ze zelf af op google DNS
Is die disconnect ook uit te zetten of zelf in te stellen want ik weet het niet meer (verwijzing naar topic is altijd handig )
Mag misschien aangepast worden op de support website
Is die disconnect ook uit te zetten of zelf in te stellen want ik weet het niet meer (verwijzing naar topic is altijd handig )
Belgacom FON & TV Overal
Het is voor Scarlet klanten momenteel niet mogelijk om gebruik te maken van de Belgacom FON hotspots en TV Overal.
Wanneer FON en TV Overal beschikbaar zijn zal dit onze klanten gecommuniceerd worden.
CindyV schreef:Er zijn helaas ook geen plannen om FON noch TV overal beschikbaar te maken voor Scarlet OneMClaeys schreef:Wanneer dan wel voor de Scarlet One klanten? Want die belofte is al heeeeeeel lang geleden gedaanMaartenH schreef:Eventjes al wat antwoorden op de vragen hierboven bij elkaar gezet.
- FON en TV Overal zal niet beschikbaar zijn en ook niet worden.
Mag misschien aangepast worden op de support website
- CindyV
- Starter Plus
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
- Locatie: Evere
- Bedankt: 32 keer
- Contacteer:
We zijn nog bezig met enkele aanpassingen te doen, er wordt gedacht om enkele grote vernieuwingen te doen aan de supportsite, maar ik neem deze opmerking mee. Ik dacht dat het enkel handig zou zijn van de link misschien even mee te geven, aangezien deze blijkbaar niet alom bekend is.
We hebben ook onze eigen DNS servers, maar die van Google zijn gemakkelijk te onthouden, vandaar dat het voor vele klanten gemakkelijk is (en we ook vaker vaststellen dat ze deze gebruiken) de Google DNS servers te gebruiken.
De disconnect kan je (noch onze helpdesk) niet uitschakelen. Deze wordt iedere 36 u geforceerd door de Broadband Access Server van Belgacom waar je op geconnecteerd bent.
We hebben ook onze eigen DNS servers, maar die van Google zijn gemakkelijk te onthouden, vandaar dat het voor vele klanten gemakkelijk is (en we ook vaker vaststellen dat ze deze gebruiken) de Google DNS servers te gebruiken.
De disconnect kan je (noch onze helpdesk) niet uitschakelen. Deze wordt iedere 36 u geforceerd door de Broadband Access Server van Belgacom waar je op geconnecteerd bent.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Je kan deze niet uitzetten, maar wel 'omzeilen'.
Heb je een formule zonder telefonie en een aparte router? Dan kan je je router die zelf zijn verbinding opbouwt voor enkele minuten de verbinding laten verbreken op een ogenblik dat je geen van beide gebruikt (dus 's nachts).
Heb je ook telefonie? Dan kan je niet anders dan de sagem/bbox2 elke 24 uur even de verbinding laten verbreken door middel van een klokje. Anders ligt je telefonie eruit na enkele dagen. Bij mij is dat alke nacht een 15 tal minuten rond 6 of 7 uur 's ochtends.
Deze ingreep heeft geen enkele invloed op je lijn en zal je niet terug zetten naar een lager profiel.
Heb je een formule zonder telefonie en een aparte router? Dan kan je je router die zelf zijn verbinding opbouwt voor enkele minuten de verbinding laten verbreken op een ogenblik dat je geen van beide gebruikt (dus 's nachts).
Heb je ook telefonie? Dan kan je niet anders dan de sagem/bbox2 elke 24 uur even de verbinding laten verbreken door middel van een klokje. Anders ligt je telefonie eruit na enkele dagen. Bij mij is dat alke nacht een 15 tal minuten rond 6 of 7 uur 's ochtends.
Deze ingreep heeft geen enkele invloed op je lijn en zal je niet terug zetten naar een lager profiel.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
- Zorba
- Elite Poster
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
Heeft het sowieso (jij zegt 15min) geen invloed op je lijn/profiel als je uw modem zonder stroom zet? Want ik zou hem 's nachts makkelijk enkele uren kunnen uit zetten, bespaart weer wat elektriciteit
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Je kan ook een regeltje aanmaken, zodat de bbox 1 minuut zijn interface even uit en aan zet.
(weet niet meer vanbuiten hoe je het moet doen)
[ Post made via mobile device ]
(weet niet meer vanbuiten hoe je het moet doen)
[ Post made via mobile device ]
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
@ Zorba => Er zijn klokjes die ook per 15 of 30 minuten werken in plaats van een minuut. Eerlijkheidshalve moet ik er ook bij vermelden dat ik persoonlijk voor een kwartier heb gekozen nadat zowel mijn lijn als die van mijn collega af en toe verder gaat met de 36 uur disconnect wanneer we 1 minuut toepassen. Noem het een voorzorgsmaatregel.
@ Jacko => Ik hou er gewoon van die info volledig mee te geven voor het geval er mensen zijn met profiel verlaging koorts door het toepassen ervan
@ Honda => Die pagina's zijn voor zoverre ik weet niet meer toegankelijk op de sagem/bbox2 als dat is wat je bedoelde.
@ Jacko => Ik hou er gewoon van die info volledig mee te geven voor het geval er mensen zijn met profiel verlaging koorts door het toepassen ervan
@ Honda => Die pagina's zijn voor zoverre ik weet niet meer toegankelijk op de sagem/bbox2 als dat is wat je bedoelde.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
- Zorba
- Elite Poster
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
Bedankt maar ik wil hem juist 's nachts uit laten, maar misschien dat een langere periode van disconnect (5-6u) wel als storing aanzien wordt (en dus opnieuw een lager profiel).PumbaaH schreef:@ Zorba => Er zijn klokjes die ook per 15 of 30 minuten werken in plaats van een minuut. Eerlijkheidshalve moet ik er ook bij vermelden dat ik persoonlijk voor een kwartier heb gekozen nadat zowel mijn lijn als die van mijn collega af en toe verder gaat met de 36 uur disconnect wanneer we 1 minuut toepassen. Noem het een voorzorgsmaatregel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Ik ga er niet direct vanuit dat dat een probleem zou geven aangezien je in die periode niet de hele tijd opnieuw verbinding blijft maken of afbreken .
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Suggestie voor aanvulling:
Mogelijkheden voor bijkomende kortingen en voordelen
Sommige van onderstaande opties zijn te combineren, andere niet.
Mogelijkheden voor bijkomende kortingen en voordelen
Sommige van onderstaande opties zijn te combineren, andere niet.
- http://www.scarlet.be/nl/klantenzone/br ... enden-aan/ - Peterschapsformule van Scarlet. Bestaande klant krijgt korting. Maak cashback afspraak met bestaande klant.
- http://nl.astel.be/providers/Scarlet - Mogelijk extra korting/voordeel indien bestelling via deze makelaar bovenop algemene van Scarlet. - vergelijk voorwaarden goed op de website ASTEL & Scarlet. Ga er niet vanuit dat men de korting spontaan zal krijgen. Volg het op. Bij twijfel bel naar Astel en Scarlet en vraag het. Zeker bij telefonische bestelling kijk de gegevens goed na. Let vooral op het adres; of het juist is en volledig, zeker bij een appartementsgebouw.
Laatst gewijzigd door WalterB1 11 feb 2017, 12:46, in totaal 1 gewijzigd.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Volgens dit is dat niet juist;Blokkeert Scarlet bepaalde poorten?
Op poort 25 na zijn er geen geblokkeerde poorten.
https://support.scarlet.be/(S(gged5v45p ... NodeID=379
De volgende poorten zijn geblokkeerd:
Poort 23 voor het Telnet-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Poort 25 voor het TCP-protocol (gesloten voor inkomend en uitgaand verkeer)
Poort 80 voor het HTTP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Poort 135 voor het UDP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Poorten 137, 138 en 139 voor het UDP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Poort 443 voor het HTTPS-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Poort 445 voor het TCP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Poorten 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2283, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081 en 9000.
Sommige poorten met een nummer hoger dan 1024.
Wat wel positief is dat er geen blokkering is voor poort 70. Geen probleem dus om uw gopher server te hosten thuis.
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Die info lijkt dan niet correct te zijn. Ik maak in elk geval veelvuldig gebruik van poort 443 om mijn satellietontvanger via de app of de web-interface te benaderen van buitenaf zonder enig probleem bij Scarlet.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
@silencer @jantje81 Bedankt! Dat is goed nieuws. Dan is de informatie op hun eigen website fout. Daar ga ik ze niet op wijzen. Wie weet blokkeren ze liever die poorten dan de informatie aan te passen
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Volgende promo van Scarlet Trio zou deze week eindigen:
Ik vraag mij af of ze dit gaan verlengen of met iets anders gaan komen.* Aanbod geldig van 01/12 tot 31/12 voor alle nieuwe klanten. Promo ter waarde van 149 € op de éénmalige kosten: enkel de installatie kost van 99 € is verschuldigd, de activatie ter waarde van 50 € en de Wi-Fi-modem ter waarde van 99 € worden gratis aangeboden.
-
- Pro Member
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Dit is een promo waarvan de data steeds aangepast worden . Komt erop neer dat je tot nu toe altijd 99€ moest betalen maar dat je niet 100% zeker bent of volgende maand deze promo nog actief is . Was net hetzelfde als bij SNOW , vermoedelijk hebben de marketingboys daar de mosterd gaan halen.
Bij snow is men er een aantal maanden voor ze ermee stopten mee gestopt. Inschrijven koste dan effectief 199€.
Als moederbedrijf belgacom het klantenbestand van trio niet wenst uit te breiden is dat alvast makkelijk te doen door die promo te schrappen
Bij snow is men er een aantal maanden voor ze ermee stopten mee gestopt. Inschrijven koste dan effectief 199€.
Als moederbedrijf belgacom het klantenbestand van trio niet wenst uit te breiden is dat alvast makkelijk te doen door die promo te schrappen
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik heb zonet een speedtest gedaan met Scarlet Trio; maar ik kan enkel de upload bevestigen want ik heb maar een 50/10-profiel (*).
Download speed: 45.6 Mbps
Upload speed: 3.6 Mbps
(*) Ik heb jaren een stabiel 70/6-profiel gehad, dus ik ben er op achteruit gegaan qua download (zeker als er tv wordt gekeken)
Download speed: 45.6 Mbps
Upload speed: 3.6 Mbps
(*) Ik heb jaren een stabiel 70/6-profiel gehad, dus ik ben er op achteruit gegaan qua download (zeker als er tv wordt gekeken)
-
- userbase crew
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Ik heb een 70/10 profiel maar m'n snelheid is gecapt op 50/4.
Onlangs werd hier gezegd dat de cap opgetrokken zou worden naar 70/4. Dit is althans bij mij nog niet doorgevoerd. Is de model herstarten (fritz) een optie ?
Onlangs werd hier gezegd dat de cap opgetrokken zou worden naar 70/4. Dit is althans bij mij nog niet doorgevoerd. Is de model herstarten (fritz) een optie ?
-
- Plus Member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 26 keer
Ik heb momenteel Proximus comfort triple play op een bbox3 en overweeg over te schakelen naar scarlet One.
Omdat een tweede tv echter ver van de modem staat en er maar 1 kabel is naar een hub in die kamer waar dan zowel tv decoder als playstation e.d. aangekoppeld zijn, heb ik dus een fully routed modem nodig. Tweede UTP trekken is geen optie.
Vandaar deze vragen:
- Fully routed: Kan dat nu bij Scarlet of niet? Zo ja met welke modem?
- Welke modem krijg je als je vandaag scarlet besteld?
- Kan ik mijn bbox3 blijven behouden? Indien ja, kan je dan de installatiekost uitsparen?
- Krijg je bij scarlet ook korting als je de decoderhuur niet nodig hebt (ik heb er al 2, beide aangekocht) ?
- Kan ik mijn bestaande V5 en V5 mini decoders gebruiken? Ze zijn nog actief op hetzelfde lijnnummer.
Alvast bedankt!
Omdat een tweede tv echter ver van de modem staat en er maar 1 kabel is naar een hub in die kamer waar dan zowel tv decoder als playstation e.d. aangekoppeld zijn, heb ik dus een fully routed modem nodig. Tweede UTP trekken is geen optie.
Vandaar deze vragen:
- Fully routed: Kan dat nu bij Scarlet of niet? Zo ja met welke modem?
- Welke modem krijg je als je vandaag scarlet besteld?
- Kan ik mijn bbox3 blijven behouden? Indien ja, kan je dan de installatiekost uitsparen?
- Krijg je bij scarlet ook korting als je de decoderhuur niet nodig hebt (ik heb er al 2, beide aangekocht) ?
- Kan ik mijn bestaande V5 en V5 mini decoders gebruiken? Ze zijn nog actief op hetzelfde lijnnummer.
Alvast bedankt!
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Modbreak:
fullquote uit vorige post verwijderd. zie Forumregels
Ik heb begin dit jaar een abonnement genomen bij Scarlet. Niet 'one', wel 'Scarlet Trio', voor 39,00 euro per maand. Bij mij werd een Obox geinstalleerd en er werd een TV decoder geplaatst V4 (huurtoestel).fullquote uit vorige post verwijderd. zie Forumregels
Ik dacht dat installatiekost altijd te betalen was bij Scarlet. Controleer ook eens of je je modem van Proximus niet moet teruggeven. Ze hebben daar rare formules voor.
Korting bij eigen decoder. Dat denk ik niet, maar je kan gerust een eigen decoder aansluiten op hun lijn. Dat werkt prima. Hoe het zit met de type V5 decoders weet ik niet. Ik lees wel op dit forum dat het zou werken, maar Scarlet geeft hier geen ondersteuning.
Een korting kan je krijgen als je gebruikt maakt van hun peterschapsactie. Dan krijgt de peter een maand gratis als hij een klant aanbrengt en via afspraak kan je dat bedrag dan delen. Of, je kan het contract aangaan via Astel. Zij beloven na enkele maanden 15,00 euro terug te storten op je rekening.
Hoop je hiermee al een stuk op weg geholpen te hebben, maar voor bijkomende inlichtingen kan je gerust naar de infolijn van Scarlet bellen.
Laatst gewijzigd door TanknaT 20 mei 2016, 14:01, in totaal 1 gewijzigd.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je bedoelt waarschijnlijk "Scarlet Trio" (het triple play pack van Scarlet) ?zeratul schreef:Ik heb momenteel Proximus comfort triple play op een bbox3 en overweeg over te schakelen naar scarlet One.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik denk dat die eigendom is en blijft van Scarlet.
Als ik van u was zou ik een e-mail sturen (niet bellen) naar Scarlet klantendienst.
Wie u bent, type en serienummer VDSL-modem. En het bericht dat u dat toestel nog in uw bezit heeft en de vraag of ze dat nog terug willen, zoja hoe.
Ik verwacht dat ze zullen schrijven dat u die mag houden. Dan heeft u een bewijsje.
Als ik van u was zou ik een e-mail sturen (niet bellen) naar Scarlet klantendienst.
Wie u bent, type en serienummer VDSL-modem. En het bericht dat u dat toestel nog in uw bezit heeft en de vraag of ze dat nog terug willen, zoja hoe.
Ik verwacht dat ze zullen schrijven dat u die mag houden. Dan heeft u een bewijsje.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Ik weet niet of het bij jou vroeger ook al zo was, maar tegenwoordig moet je betalen voor je modem (=aankoop), maar krijg je de volledige som terug als korting (permanente promotie).
Aangezien er op mijn eerste factuur "modem: 99 euro, korting: -99 euro" stond, ga ik er logischerwijs van uit dat ik die mag houden.
Ik vermoed dat dit dus ook met de voorgaande modellen zo was.
Aangezien er op mijn eerste factuur "modem: 99 euro, korting: -99 euro" stond, ga ik er logischerwijs van uit dat ik die mag houden.
Ik vermoed dat dit dus ook met de voorgaande modellen zo was.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
de kans dat ze een oud model terugwillen lijkt me sowieso redelijk klein.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Hoi
Ik heb nu al 2 dagen geen tv meer. Decoder valt altijd terug op 1 zender nl. 999 infochannel. Ik heb Scarlet al gebeld. Heb kabels verstoken, modem gereset enz... maar ik heb nog steeds t zelfde probleem. Opmerkelijk vind ik dat de radio's op 800 t wel doen.
Geeft iemand zelfde probleem gehad?
Weet iemand oplossing aub?
Ik heb nu al 2 dagen geen tv meer. Decoder valt altijd terug op 1 zender nl. 999 infochannel. Ik heb Scarlet al gebeld. Heb kabels verstoken, modem gereset enz... maar ik heb nog steeds t zelfde probleem. Opmerkelijk vind ik dat de radio's op 800 t wel doen.
Geeft iemand zelfde probleem gehad?
Weet iemand oplossing aub?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Probeer het volgende: https://www.scarlet.be/help/faq/646/59/ ... stellingen
Indien geen oplossing, meldt dat de decoder defect is via de Scarlet-klantendienst en vraag om de decoder te vervangen.
Indien geen oplossing, meldt dat de decoder defect is via de Scarlet-klantendienst en vraag om de decoder te vervangen.