Stievie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik vond het niet direct terug op Userbase, maar ooit was er een onderwerp over een nieuw online platform dat een samenwerking zou zijn van de verschillende tv-zenders is.
Ik kwam vandaag toevallig Stievie.be tegen.
[youtube]SpTumdQLJZU[/youtube]
Voorlopig kan het enkel getest worden met iPhone/iPad.
Ik kwam vandaag toevallig Stievie.be tegen.
[youtube]SpTumdQLJZU[/youtube]
Voorlopig kan het enkel getest worden met iPhone/iPad.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Het project was eerst aangekondigd als Rumble.
Twitter: https://twitter.com/saravercauteren/status/304165239233069056
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
'k Heb net de app gedownload(ik weet dat ik hem (nog) niet kan gebruiken, aangezien ik geen testgebruiker ben(heb mij wel kandidaat gesteld).
Maar het eerste scherm is al zo'n facebook login waarbij je die niet kan overslaan.
Als facebook een verplichting wordt, is het voor mij sowieso een no-go.
Ik heb pas een Spotify abonnemnent genomen, nadat ze de facebook-verplichting lieten varen.
Maar het eerste scherm is al zo'n facebook login waarbij je die niet kan overslaan.
Als facebook een verplichting wordt, is het voor mij sowieso een no-go.
Ik heb pas een Spotify abonnemnent genomen, nadat ze de facebook-verplichting lieten varen.
-
- Elite Poster
op de website van triple-it is "rumble" ook veranderd naar "vinson"
https://www.triple-it.nl/hard-software/vinson
http://www.vinsontv.com/
https://www.triple-it.nl/hard-software/vinson
http://www.vinsontv.com/
de koe zegt boe
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik vind het vooral jammer dat ik via mijn belastingsgeld bijdraag aan een project dat zelfs de intentie niet heeft om de grote meerderheid van de bevolking te bereiken.
Werkt alleen op iDINGEN en Android en PC worden genegeerd. Maar ja, geen wonder als je je product Stevie noemt .
Werkt alleen op iDINGEN en Android en PC worden genegeerd. Maar ja, geen wonder als je je product Stevie noemt .
-
- Deel van't meubilair
Ik vraag me ook af waarom bedrijven zich blijven richten op zo'n kleine markt en niet kiezen voor een crossplatform HTML5 oplossing ?
- beele
- Plus Member
- Twitter: MrBeele
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Omdat in de "hogere" kringen iedereen een iphone en ipad heeft (en het kan ze geen reet schelen of er voor android ook iets komt)
Als je in de applicatieontwikkeling zit merk je dat snel genoeg. zolang het op het toestel van de opdrachtgever (lees hoge pief die de centen uitgeeft) werkt is alles inorde...
Als je in de applicatieontwikkeling zit merk je dat snel genoeg. zolang het op het toestel van de opdrachtgever (lees hoge pief die de centen uitgeeft) werkt is alles inorde...
-
- Elite Poster
@beele, daar geloof ik niets van... want dat verkoopt niet
Alhoewel ik ook android liefhebber ben, kan ik mij wel voorstellen dat je ergens moet beginnen.
Alhoewel ik ook android liefhebber ben, kan ik mij wel voorstellen dat je ergens moet beginnen.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
@beele: Da's nu een beetje een ridicule opmerking, maar ik kan er mij ook aan ergeren dat dingen eerst voor iPhone (of Android) ontwikkeld worden en pas later naar andere platformen wordt gebracht.
De keuze om eerst voor iPhone/iPad te ontwikkelen lijkt mij te zijn verschoven van een logische (meer iPhones dan Android smartphones) naar een meer pragmatische keuze (ontwikkeling en ondersteuning voor iPhone/iPad is eenvoudiger dan voor Android met zijn tig verschillende toestellen). Met als gevolg dat het grootste deel van de potentiële gebruikers in de kou blijft staan... Beetje bizarre evolutie.
De keuze om eerst voor iPhone/iPad te ontwikkelen lijkt mij te zijn verschoven van een logische (meer iPhones dan Android smartphones) naar een meer pragmatische keuze (ontwikkeling en ondersteuning voor iPhone/iPad is eenvoudiger dan voor Android met zijn tig verschillende toestellen). Met als gevolg dat het grootste deel van de potentiële gebruikers in de kou blijft staan... Beetje bizarre evolutie.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Is gewoon een combinatie van verschillende factoren:
* Gemakkelijkere ontwikkeling, aangezien er geen 100den verschillende iOS-modellen met allemaal hun eigen geheugengrootte, chipkracht, schermgrootte,...
* Er is meer piraterij voor Android dan voor iOS.
bron: http://www.wired.com/gamelife/2012/05/w ... me-piracy/
* Gemakkelijkere ontwikkeling, aangezien er geen 100den verschillende iOS-modellen met allemaal hun eigen geheugengrootte, chipkracht, schermgrootte,...
* Er is meer piraterij voor Android dan voor iOS.
bron: http://www.wired.com/gamelife/2012/05/w ... me-piracy/
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat ze het als testversie houden bij de iPhone en iPad, tja, kan gebeuren en is ok voor mij, zolang ze het bij lancering maar op zoveel mogelijk toestellen leveren. Er zullen genoeg redenen zijn waarop ze zulke dingen testen op volledig gebaricadeerde toestellen en OS'en. En we moeten wel wezen: de meeste tablets in BE zijn wrs iPads.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 15 keer
http://www.zdnet.be/media/147636/vlaams ... ijken-app/De nieuwe app heet Stievie en is beschikbaar voor de iPad en iPhone. "Maar op een latere datum wordt het ook beschikbaar voor andere platforms", werden bij de presentatie meteen onder andere de vele Android-gebruikers gerustgesteld.
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Was net op het nieuws.
Het is momenteel nog in testfase waar 10.000 mensen aan mogen deelnemen, ik heb me alvast ingeschreven
Het is momenteel nog in testfase waar 10.000 mensen aan mogen deelnemen, ik heb me alvast ingeschreven
-
- Elite Poster
Ik heb de indruk dat je binnenkort hetzelfde kan krijgen onder andere 'merk'namen. Bvb eentje door edpnet, dommel, skynet... etc
Het Vinson platform is men duidelijk aan het uitbreiden.
Het Vinson platform is men duidelijk aan het uitbreiden.
VRT, VMMa and SBS Belgium just revealed Stievie! A complete mobile TV app powered by Vinson, that will be tested by 10,000 Flemings in the upcoming months.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Vaak als minder technische mensen een tablet bedoelen spreken ze over een iPad en als ze over een iPhone spreken bedoelen ze eigenlijk een smartphone. Apple heeft gewoon het voordeel dat die termen in het collectieve geheugen geprent zitten.
Als er dan iemand over een app voor een iPad spreekt is het maar normaal dat er in de beginfasen van projecten enkel aan iPad ontwikkeld wordt. Het is pas later als het duidelijk wordt dat die app niet op die of die zijn tablet draait dat er plots aan Android gedacht wordt.
Wie is er dan in de fout? In mijn ogen de applicatie-ontwikkelaars want die moeten de klant daar van het begin af aan op wijzen. Er zijn er echter die dat niet doen omwille van fanboy-isme, geen technische kennis, project scope beperken zodat men een lagere quote krijgt die ze achteraf kunnen bijbestellen want dan kan de klant toch niet meer terug, ...
Als er dan iemand over een app voor een iPad spreekt is het maar normaal dat er in de beginfasen van projecten enkel aan iPad ontwikkeld wordt. Het is pas later als het duidelijk wordt dat die app niet op die of die zijn tablet draait dat er plots aan Android gedacht wordt.
Wie is er dan in de fout? In mijn ogen de applicatie-ontwikkelaars want die moeten de klant daar van het begin af aan op wijzen. Er zijn er echter die dat niet doen omwille van fanboy-isme, geen technische kennis, project scope beperken zodat men een lagere quote krijgt die ze achteraf kunnen bijbestellen want dan kan de klant toch niet meer terug, ...
-
- Deel van't meubilair
Zoals ik al eerder poste gebruikt RTBF het ook (al heb ik daar nog nooit iets van vernomen)... https://www.triple-it.nl/websites-apps/tv-nomadebambipower schreef:Het Vinson platform is men duidelijk aan het uitbreiden.
Spijtig dan weer dat het niet onder Stievie valt... fragmentatie vanaf dag 1... een mooie start
De vraag is natuurlijk ook hoe "open" dit is... wat indien SBS wil meedoen... of zelfs buitenlandse zenders ?
-
- Starter
- Bedankt: 7 keer
SBS doet mee. VIER & VIJF zijn beschikbaar.r2504 schreef:De vraag is natuurlijk ook hoe "open" dit is... wat indien SBS wil meedoen... of zelfs buitenlandse zenders ?
In artikel De Tijd staat trouwens dat andere zenders zoals ACHT welkom zijn.
Tis al een wonder dat de 3 grootste zenderfamilies aanwezig zijn voor de testfase...
- WEEPEE mist nog altijd VIER & VIJF
- YELO mist waarschijnlijk VTM & 2BE.
-
- Deel van't meubilair
Mmm... ook in het artikel op de Tijd;
Telenet wil een deel van dat verschil snel wegwerken. Morgen stelt Telenet Yelo TV voor, een nieuwe versie van hun platform waarmee je ook de zaken die je op je digicorder hebt opgenomen via tabvlet of smartphone zal kunnen bekijken.
-
- Elite Poster
yelo is enkel maar 'thuis' bruikbaar.... stievie, belgacom overal en weepeetv kan je dan weer overal gebruiken, waar je internet hebt (in Belgie dan toch).
Stievie getest : http://www.standaard.be/mobilia/cnt/DMF ... gn=seeding
Stievie getest : http://www.standaard.be/mobilia/cnt/DMF ... gn=seeding
de koe zegt boe
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
Het economisch samenwerkingsverband achter Stievie is: LukTv, wat op zich een rare naam is. Het gaat over een samenwerkingsverband tussen SBS Belgium, VMMA en VRT voor de duur van negen maanden en is opgericht op 21 December 2012.
Iemand enig idee van de oorsprong van de naam LukTv?
Oprichtingsakte
Iemand enig idee van de oorsprong van de naam LukTv?
Oprichtingsakte
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Over IP-TV gesproken, 2BE zendt momenteel ook via het web uit op http://2be.be/live . Opmerkelijk: slechts een paar seconden vertraging ten opzichte van Telenet DTV.
Stream-url's: rtmp://rtmp.event.stream.vmmacdn.be/vmma-event-rtmplive-live/geoblock_event.low
http://apple.event.stream.vmmacdn.be/ge ... /ipad.m3u8
http://apple.event.stream.vmmacdn.be/ge ... phone.m3u8
Stream-url's: rtmp://rtmp.event.stream.vmmacdn.be/vmma-event-rtmplive-live/geoblock_event.low
http://apple.event.stream.vmmacdn.be/ge ... /ipad.m3u8
http://apple.event.stream.vmmacdn.be/ge ... phone.m3u8
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Redelijk belachelijk dat ze alleen een app voor iOS in testfase brengen.
Als het dan later weer goedkoop geport wordt naar Android zijn die gebruikers ook al helemaal gescheten.
http://www.zdnet.be/news/144804/android ... artphones/
75% Android gebruikers tov de rest vraagt toch eerst om een Android app en dan pas een iOS en Windows Phone app.
Of nog beter, breng ze gewoon alle 3 tegelijk in testfase! Er zitten precies een paar Steve-lovers
Bah!
Als het dan later weer goedkoop geport wordt naar Android zijn die gebruikers ook al helemaal gescheten.
http://www.zdnet.be/news/144804/android ... artphones/
75% Android gebruikers tov de rest vraagt toch eerst om een Android app en dan pas een iOS en Windows Phone app.
Of nog beter, breng ze gewoon alle 3 tegelijk in testfase! Er zitten precies een paar Steve-lovers
Bah!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Het tabelletje is erg duidelijk, mijn inziens.
In Q4 20,6% marktaandeel voor Apple, een minderheid dus.
En in Q3 12,9%.
Bron: http://cdniphone.i-culture.nl
Edit: Nog enkele grafiekjes/getalletjes van IDC zoals gepubliceerd op Apple Insider.
In Q4 20,6% marktaandeel voor Apple, een minderheid dus.
En in Q3 12,9%.
Bron: http://cdniphone.i-culture.nl
Edit: Nog enkele grafiekjes/getalletjes van IDC zoals gepubliceerd op Apple Insider.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 21 feb 2013, 10:01, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Die statistieken zijn amper relevant voor deze toepassing. Je moet naar het besturingssysteem kijken. Zo zou er naar't schijnt 68% op Android draaien (verschillende toestellen) en 18% op iOs (iPhone). Door de grote verscheidenheid aan Android-toestellen, is iPhone nog steeds het meest gebruikte toestel. Langs de andere kant moet je ook wel toegeven dat je voor de iOs-applicaties enkel op de iPhone moet testen en Android-applicaties vaak op meerdere toestellen. Dus ergens snap ik wel dat ze beginnen bij de iPhone. De vraag is wanneer het Android-applicatie er zal komen en hoe die zal werken (maw gewoon iOs-port of volledig native?).
Los van de discussie over het platform, vind ik het wel een goed initiatief. Ik zie het echter wel niet als alternatief voor de kabel /iptv/satelliet doordat het aanbod redelijk beperkt is. Voor mensen, zoals ik, die hoogstens 2u/week tv kijken is dit wel een goede oplossing. Als ik tv kijk is het vaak naar wielrennen/voetbal en dat is vaak op de VRT/2BE/VIER. We moeten natuurlijk nog het commercieel aanbod afwachten. Het korte "net gemist" vind ik in ieder geval veel belovend.
Los van de discussie over het platform, vind ik het wel een goed initiatief. Ik zie het echter wel niet als alternatief voor de kabel /iptv/satelliet doordat het aanbod redelijk beperkt is. Voor mensen, zoals ik, die hoogstens 2u/week tv kijken is dit wel een goede oplossing. Als ik tv kijk is het vaak naar wielrennen/voetbal en dat is vaak op de VRT/2BE/VIER. We moeten natuurlijk nog het commercieel aanbod afwachten. Het korte "net gemist" vind ik in ieder geval veel belovend.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Mijn grafiekjes zijn zeer zeker relevant.
Apple iPhone/iOS is een minderheid.
De grafiekjes gaan bovendien over smartphones.
Dus iPhone is zeker niet het meest gebruikte toestel onder de smartphones zoals je stelt.
't Is natuurlijk wel gemakkelijk indien je 20%-25% van de markt bereikt door voor Apple alleen te kiezen. Dat is waar.
En allicht een kapitaalkrachtiger deel van de markt.
Of toch tenminste mensen die bereid zijn veel geld uit te geven aan dit soort technologie.
75% van de markt is natuurlijk ook niet niets.
Apple iPhone/iOS is een minderheid.
De grafiekjes gaan bovendien over smartphones.
Dus iPhone is zeker niet het meest gebruikte toestel onder de smartphones zoals je stelt.
't Is natuurlijk wel gemakkelijk indien je 20%-25% van de markt bereikt door voor Apple alleen te kiezen. Dat is waar.
En allicht een kapitaalkrachtiger deel van de markt.
Of toch tenminste mensen die bereid zijn veel geld uit te geven aan dit soort technologie.
75% van de markt is natuurlijk ook niet niets.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Gaat het hier telkens een discussie worden waarom iets op x of op y uitkomt??
Het gaat over stevie en sinds de app nog eens niet beschikbaar is om te testen, is het mss voorbarig om al een topic erover te open, tenzij om te "brainstormen" over welke functies het zou kunnen hebben of moeten hebben.
Maar om een 2 pagina lange (en wss nog langere) discussie te gaan voeren over android vs iphone marktaandeel, doe dan een ander topic open?
Het gaat over stevie en sinds de app nog eens niet beschikbaar is om te testen, is het mss voorbarig om al een topic erover te open, tenzij om te "brainstormen" over welke functies het zou kunnen hebben of moeten hebben.
Maar om een 2 pagina lange (en wss nog langere) discussie te gaan voeren over android vs iphone marktaandeel, doe dan een ander topic open?
Iets werkend krijgen op Android kost, door de fragmentatie, veel meer tijd, skills en geld dan iets werkend krijgen op iOS. Natuurlijk wil je beide, maar wat ga je eerst doen? Het meest kost-efficiënte natuurlijk.
Stievie is, kennelijk, gebaseerd op software uit Nederland. Software die ook Android kan ondersteunen. Dus komt het bijna zeker. Maar tijdens een testperiode doe je zoiets liever niet, anders krijg je honderden support mails dat iemand zijn Android-toestel het niet doet.
Stievie is, kennelijk, gebaseerd op software uit Nederland. Software die ook Android kan ondersteunen. Dus komt het bijna zeker. Maar tijdens een testperiode doe je zoiets liever niet, anders krijg je honderden support mails dat iemand zijn Android-toestel het niet doet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ja, ja, en dat wil je zeker niet en al zeker niet in een testperiode .cadem schreef:Maar tijdens een testperiode doe je zoiets liever niet, anders krijg je honderden support mails dat iemand zijn Android-toestel het niet doet.
-
- Elite Poster
[youtube]gDqnbPasZkM[/youtube]
een tweede scherm
een tweede scherm
de koe zegt boe
-
- Deel van't meubilair
Gebaseerd ?... gewoon in Nederland gekocht zal je bedoelen... en trouwens al gebruikt door RTBF ?cadem schreef:Stievie is, kennelijk, gebaseerd op software uit Nederland.