VTM-nieuws voortaan live op smartphone en tablet

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

De Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) lanceert een grondig vernieuwde versie van de VTM Nieuws-app. Daarmee kan je de nieuwsuitzendingen van de zender voortaan ook live meepikken op je smartphone of tablet.

Bron: http://www.standaard.be/mobilia/cnt/DMF20130218_070
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

"Live"... 1min 15 sec vertraging heb ik getimed :). Je kan die periode ook terugspoelen. Beeldkwaliteit is minder dan de on demand-video en ook minder dan WeePeeTV.
De manier waarop de voortgangsbalk versprong doet me denken aan HLS, net als WeePeeTV: waarbij telkens een volgende chunk van 15 sec wordt toegevoegd aan de dynamische playlist.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer
Provider

Ik vind het een mooi initiatief en werkt goed. De reclame krijg je er wel gratis bij ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Uiteraard ben ik enthousiast eh: nu kan je bijvoorbeeld het nieuws op de trein zien, op weg naar huis (ik zeg maar iets), want het on-demand-aanbod heeft wel wat vertraging op de uitzending.

Alleen snap ik niet dat ze dit niet hebben geïntegreerd in de algemene VTM-app. (Waar previews en stukjes van hun andere producties via te bekijken zijn).
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Je kan enkel 'live' naar het nieuws kijken? :eek:
"Herbekijk" sectie is immers maagdedelijk blank.
Dan maar weer terug naar de NOS app, met elk uur een nieuw journaal.
En ik kan via de Android app terug gaan tot 12/02 (uitzending van 08.30u)
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:
Provider

meon schreef:"Live"... 1min 15 sec vertraging heb ik getimed :). Je kan die periode ook terugspoelen. Beeldkwaliteit is minder dan de on demand-video en ook minder dan WeePeeTV.
De manier waarop de voortgangsbalk versprong doet me denken aan HLS, net als WeePeeTV: waarbij telkens een volgende chunk van 15 sec wordt toegevoegd aan de dynamische playlist.
Vertraging is er ook bij Belgacom TV en nog een stuk meer bij TV Overal. Heb dit wel (nog) niet getimed maar de vertraging is zeer duidelijk te zien als je TV via de kabel ziet naast een TV die BGC TV toont en tenslotte ook nog eens tegelijkertijd naar dezelfde uitzending kijkt via TV Overal. In voetbaltermen gesproken juichen de verschillende kijkers steeds later op het maken van een goal van hun favoriete team ;-)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:
Provider

Wat is eigenlijk de meerwaarde van zo'n TV-journaalapplet (uitgezonderd het bijna-live aspect) ? Of kan je op bv. een androidtablet de nieuwsuitzendingen van vtm of vrt niet bekijken in de browser ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”