hoi,
ik zit met een klein probleemke. ik heb mij een laptop aangeschaft maar als ik nu bv in den tuin zit met menne laptop en ik mij verveel zou ik dan UT willen spelen maar da spel draaid 5 keer sneller als op de gewone pc en is dus echt niet te doen. weet iemand hier een oplossing voor?
Mercie voor den uitleg.
Greetz, Metal
UT op laptop
Hoezo het draait 5x sneller? In het spel zelf? Loop je dan 5x sneller of hoe? Of zijn de tegenstanders sneller?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Kunt ge nergens Vsync opzetten? Lijkt me eerder een op hol geslagen video-kaart-driver.
Enfin, ik zal het straks ook wel meemaken, ik ga UT ook op m'n lappie installeren gaan
Welke laptop /grafische kaart hebt ge?
Enfin, ik zal het straks ook wel meemaken, ik ga UT ook op m'n lappie installeren gaan

Welke laptop /grafische kaart hebt ge?
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
zal het is proberen van die vsync.
ik heb een ACER travelmate 292 LMI
zit een intel centrino 1.5GHz in
ati 9700 64mb
256 mb ram (te weinig naar men goesting)
en dan nog 40 gig HD
en de rest van den standaard rommel van draadloos lan, dvd schrijven enzo
edit: het is niet gelukt. spel draait nog altijd sneller en daar bedoel ik mee dat uw ventje 5 keer sneller loopt enzo
ik heb een ACER travelmate 292 LMI
zit een intel centrino 1.5GHz in
ati 9700 64mb
256 mb ram (te weinig naar men goesting)
en dan nog 40 gig HD
en de rest van den standaard rommel van draadloos lan, dvd schrijven enzo
edit: het is niet gelukt. spel draait nog altijd sneller en daar bedoel ik mee dat uw ventje 5 keer sneller loopt enzo
- meon
- Administrator
Ik heb gisteren met succes UT geïnstalleerd. Widescreen nog wel 
Ik heb een ATI Mobility Radeon 9200 met 32 mb VRAM, en het draait erg vlot. Ik gebruik wel niet de OEM-drivers van de fabikant zelf, maar gehackter Omega drivers. De drivers van de fabrikanten liggen meestal maaaaanden achter op de recentste Catalyst-drivers en de officiele Catalyst wilt niet installeren op mobility-chipsets ... Dus nemen we gehackte drivers die het net zo goed (of zelfs beter) doen.
http://www.omegacorner.com/

Ik heb een ATI Mobility Radeon 9200 met 32 mb VRAM, en het draait erg vlot. Ik gebruik wel niet de OEM-drivers van de fabikant zelf, maar gehackter Omega drivers. De drivers van de fabrikanten liggen meestal maaaaanden achter op de recentste Catalyst-drivers en de officiele Catalyst wilt niet installeren op mobility-chipsets ... Dus nemen we gehackte drivers die het net zo goed (of zelfs beter) doen.
http://www.omegacorner.com/
- meon
- Administrator
Kan je het spel nog opstarten in safe mode (staat mee in het opstartmenu van UT)? Zonee, vrees ik er voor :s
Misschien op de website van S3 naar recentere drivers zoeken, maar ik ken die hun producten en specificaties niet echt...
Misschien op de website van S3 naar recentere drivers zoeken, maar ik ken die hun producten en specificaties niet echt...
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Ne goeie laptop met een Trident Blade shared mem videokaart ??? Lijkt me sterk ...
Ik heb spijtig genoeg ook zo een Trident Blade vidcard in m'n laptop zitten en die ondersteunt geen Directx8.0 en hoger. 3D accelleratie is dan ook niet bestaande .. spijtig genoeg.
Als ik bv een of ander popcap game download, en daar HW accelleration durf aan te zetten, dan draait het spel veel trager dan in Software mode. Neem van me aan, die Trident Blade kaart is echt slecht, is niks mee aan te vangen. NFSU zul je daar ook nooit mee aan de praat krijgen trouwens, want daar is die kaart veel te zwak voor.
Sorry,
Sasuke
Ik heb spijtig genoeg ook zo een Trident Blade vidcard in m'n laptop zitten en die ondersteunt geen Directx8.0 en hoger. 3D accelleratie is dan ook niet bestaande .. spijtig genoeg.
Als ik bv een of ander popcap game download, en daar HW accelleration durf aan te zetten, dan draait het spel veel trager dan in Software mode. Neem van me aan, die Trident Blade kaart is echt slecht, is niks mee aan te vangen. NFSU zul je daar ook nooit mee aan de praat krijgen trouwens, want daar is die kaart veel te zwak voor.
Sorry,
Sasuke
- meon
- Administrator
Metal, ik weet ondertussen wat het probleem is, net ook aan de hand:
Je cpu heeft enhanced speedstep. Die past dus on the fly uw voltage en kloksnelheid aan naar wat je nodig hebt. Stel, je start UT nu. Je cpu staat op 600 MHz. Omdat UT veel cpu vraagt, springt uw cpu naar z'n max snelheid, maar UT past zich niet aan. Resultaat: supermannekes die sneller lopen dan het geluid.
De oplossing? ofwel speedstep uitschakelen (zou ik niet doen) ofwel, zoals ik folding@home draaien zodat je cpu constant op 100% zit.
Je cpu heeft enhanced speedstep. Die past dus on the fly uw voltage en kloksnelheid aan naar wat je nodig hebt. Stel, je start UT nu. Je cpu staat op 600 MHz. Omdat UT veel cpu vraagt, springt uw cpu naar z'n max snelheid, maar UT past zich niet aan. Resultaat: supermannekes die sneller lopen dan het geluid.
De oplossing? ofwel speedstep uitschakelen (zou ik niet doen) ofwel, zoals ik folding@home draaien zodat je cpu constant op 100% zit.
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
- meon
- Administrator
Ik heb het gewoon altijd opstaan, en als ik op batterij ga zet ik f@h op pause ...SeNsEi Ze0n schreef:je moet dat alleen opzette als je ut start en speelt hé
mjah, voor sommige is het veel leuker, andere, lijk ikzelf maakt het niet zoveel uit.
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
ik heb ook Ut op min laptop en kep geen problemen
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]