Amerikaanse koelkast

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Hallo mensen. Ik ben van plan om me er eentje aan te schaffen, jeweetwel, links vriezen en rechts koelen. Graag had ik info bekomen van mensen die er eentje hebben in de zin van "dat moet je zien dat je dat hebt" of "opgelet voor dit of dat".
Alvast bedankt voor jullie hulp.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wij hebben hier al een Samsung side-by-side vervangen door een andere side-by-side.
Deze hebben wij nu bijna 2 jaar: http://www.samsung.com/be/consumer/home ... 5FURS1/XEF . Is voor zover ik weet toenmalig het topmodel en qua capaciteit kan 'm niet tippen aan de vorige.
Bouwkwaliteit is er op achteruit gegaan: veel plastic dat makkelijk barst, maar in tegenstelling tot de vorige geen vastgevroren achterkant meer, dus puur op functionaliteit wel beter.
Icemaker is wel beter dan het oude systeem: de halve maantjes blijven tenminste niet in de stortkoker steken (de blokjes van de vorige wél).
Enige waar ik, behalve de barstjes in het plastic van de leggers niet tevreden mee ben is de schuifbakken. Die gaan dus belachelijk weinig open. Ge krijgt niet eens een icebergsla d'er in (moet daarvoor hele bak er uit halen). Voor de rest: super. Koelt enorm goed, op zich voldoende ruimte, ook het vriesgedeelte (krijg je meer in dan je denkt!). Wel voldoende ventilatie voorzien rondom (mag je niet inbouwen in principe, was onze fout bij de vorige. Deze is wat kleiner en we meer verluchting voorzien).
Die klep in de deur is geweldig, wordt enorm vaak gebruikt om drank te nemen en in te schenken en je hoeft er niet volledige deur voor open te doen. Nadeel: het gaspompje in die deur geeft het veel te snel op, is op die tijd tot nu toe al 2x geserviced moeten worden.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Ik weet niet hoe ze hun Amerikaanse koelkasten maken, maar Samsung heeft voor zijn koelkasten geen reputatie van kwaliteit. Ook aan de lijve mogen ondervinden, na 3 jaar eerste problemen met mijn koelkast-vriezer (gewoon boven elkaar), na nog geen 7 jaar mogen vervangen.

Ze zin goedkoper ja, maar er is een reden voor.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Dat lijkt mij inderdaad een wel erg korte levensduur.
Diepvrieskisten en koelkasten gaan hier al +10 à +20 jaar mee (Liebherr, Miele, Bosch).
Zonder dat er iets hersteld diende te worden.
Met tevens een laag energieverbruik.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Vervangen door een Liebherr ook. Duur da wel.

FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Beter voor een Miele gekozen dan, goedkoper en is eigenlijk identiek zelfde als Liebherr.
Verschil is dat Liebherr nog extre snufjes heeft zoals speciale diepvriesbakken die beter glijden.

Héél tevreden van mijn miele trouwens :) (Wasmachine & diepvries)
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Hier wordt niets anders meer dan Liebherr gekocht.
Is niet goedkoop maar de kwaliteit is top.
Als je graag dingen lang bewaart (sommige groenten/fruit kan je een maand of zelfs langer goed bewaren) dan moet je zeker een BioFresh gedeelte overwegen.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Biofrost van Liebherr is inderdaad GEEN marketinghype! Het is inderdaad een super aanrader. We hebben dit ook sinds een jaar en zijn er nog altijd over verbaasd hoeveel langer bepaalde voedingswaren (groenten/vlees/kaas/vis/...) bewaard kunnen worden. Je kunt dit nakijken op de Liebherr website.

Miele koelkasten worden gemaakt door Liebherr (zie wiki Miele,...) maar ik weet niet of Miele ook de modellen met Biofrost in haar gamma heeft. Voor bepaalde modellen is Miele iets goedkoper voor andere is Liebherr iets voordeliger maar ze zijn beide relatief duur maar hun geld waard.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Hier ook Liebherr - materiaal, die hun NoFrost op de diepvries is zalig goed, diepvries heeft voor onze verhuis 4 jaar opgestaan zonder ontdooien of zelfs maar een ijskristal te bespeuren :-D Nu in onze renovatie ook weer gekozen voor Liebherr maar wel ingebouwd in kasten. Het plaatsverschil in de lades is wel merkbaar maar we hebben onze oude vrijstaande ook nog altijd in het waskot staan.

Ook de frigo is van Liebherr, heeft zalig veel plaats en die BioFresh laden zijn inderdaad zeer handig, al moet je wel goed opletten wat je daar inlegt. Dat werkt door vocht uit de lucht in die laden te trekken dus bijvoorbeeld tomaten en komkommer leg je daar beter niet in.

Maar goed, de TS vraagt achter een Amerikaanse koelkast. Ik heb dat ook altijd willen hebben, tot ik ervoor aan het rondkijken was:
* duur
* vaak lagere energieklasses
* weinig plaats (al valt dat volgens meon blijkbaar wel mee)
* "onhandelbaar" voor (ver)plaatsing
* ...

Nu, er zijn ook voordelen zoals de ijsmachine, drankdeur, ... en mijn beslissing hing ook weinig van bovenstaande "nadelen" af. Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om inbouw te nemen zodat we een strak interieur hadden, allemaal dezelfde deurtjes aan onze kasten :)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

wij hebben er sinds een paar maanden 1 gekocht van whirlpool. we zijn er tot nu toe heel tevreden over, en deze is na mijn zegge toch vrij stevig gebouwd. maar zoals meon ook al gezegd heeft, zijn die schuiven toch niet zo handig. vriezer is daarin ook niet zo groot, maar aangezien wij bij a al onze groenten inmaken, hebben we voor het vlees alleen toch wel plaats genoeg. en een klep in de deur hebben we niet, maar dit vind ik voor ons ook overbodig aangezien we meestal het water van de waterdispender drinken. de blokjes en gemalen ijs is ook wel handing vind ik. bij ons zit er ook iets in de onderste schuif van de koelkast dat je kan openzetten en dan komt daar extra koude lucht door voor dacht ik groenten of vlees langer vers te houden. maar daar zitten nu mijn pintjes in die nu extra lekker fris zijn. wij zijn dus tot nu toe heel tevreden over alles en de volgende zal toch ook terug een amerikaanse zijn.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik ben tegen combi toestellen koelkast/diepvriezer. Als 1 van beide in panne valt, dan sta je daar schoon. Voort van de rest horen de 2 altijd bij elkaar. Mijn koelkast staat in de keuken en mijn diepvriezer staat in de garage en die keuze heb je niet met een combi toestel. Over het verbruik spreek ik mij niet uit want ik heb geen flauw benul hoeveel beide samen verbruiken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:Ik ben tegen combi toestellen koelkast/diepvriezer.
Een ander nadeel is dat de vriezer meestal geen eigen sensor heeft... maar deze gebruikt van de koelkast (staat deze echter in een ruimte kouder dan 7 graden dan zal de compressor niet meer aanslaan en je diepvriezer ontdooien !)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

In mijn geval (Liebherr) betreft het twee autonome toestellen die op een gemeenscappelijke sokkel staan waardoor ik geen last heb van bovenvernoemde nadelen (gescheiden circuits, sensoren, compressoren, enz...)
trikke2705
Plus Member
Plus Member

Het feit dat ik eigenlijk kies voor een side by side is eigenlijk omdat het toestel in mijn living moet komen en dat een beetje het mooiste oogt naar mijn smaak. Gelukkig dat ik die vraag hier stel want ik heb tot op heden alleen maar positieve ervaringen met Samsung en ik zou dan ook meteen gekozen hebben voor een Samsung. Als ik hier de opmerkingen lees over Samsung ga ik wel twee keer nadenken.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Mijn ouders hebben in hun keuken (maar die samen is met de living) 2 toestellen van Siemens: een aparte koelkast en een aparte diepvriezer beide in het zilvergrijs en beide gaan open nara buiten toe (dus zoals een Amerikaanse koelkast). Er is geen ijsblokkenmaker in (maar wieh eeft dat begod nodig???) maar voor de rest ziet het er redelijk gelijk uit.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Icemaker is super, wordt hier enorm veel gebruikt. Zelf ben ik niet wild van het water van de dispencer, dat vind ik lekkerder van de kraan :). Die filter doet daar iets mee, ik weet niet wat, maar ik vind het niet lekker :).
Twee toestellen naast mekaar gaan denk ik nooit zo energiezuinig kunnen zijn dan een geïntegreerd toestel. Side-by-sides scoren daar meestal niet goed op, maar volgens de verkoper is omdat ze zo'n gecombineerd toestel beoordelen als 1 koelkast...
trikke2705
Plus Member
Plus Member

Die Icemaker is vlogens mij, zoals het met alles gaat, als je het hebt gebruik je het. Ik zie me dat wel in mijn cola doen in de zomer. Ik denk dat ik in het weekend mijn licht eens ga opsteken in enkele electrozaken.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Mijn ouders hebben een side-by-side General Electric. Da's het 'echte' stuff en koste indertijd een fortuin maar onverslijtbaar. Het enige wat tot nu toe vervangen werd is het scharnierpunt van de frigo deur. Alle onderdelen tot de kleinste vijs zijn apart verkrijgbaar. Dacht zelfs dat de garantie op die frigo 30 jaar was ofzo. (Hij staat er ondertussen denk ik 22 jaar).

Als je eentje koopt zou ik geen side-by-side nemen maar eentje met dubbele frigo bovenaan en vriezerlades of vakken onderdaan. Da's veel overzichtelijker ! Frigo ga je zowieso veel meer gebruiken dan de vriezer en in de breedte heb je een beter zicht op dingen die achteraan staan.

Zelf heb ik de deze staan: http://www.kueppersbusch-hausgeraete.de ... w/id/20404 Enige nadeel is dat de laden van het vriesgedeelte vrij klein zijn. Leuke is dan weer dat het 'vriesgedeelte' rechtsonder multifunctioneel is. Kan zowel diene als vriezer, frigo of wijnkoeler.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Wij hadden vroeger ook een General Electric, zeer degelijk spul, zoals VOiD al zei, the real deal :) Zeker 10j in gebruik geweest toen het huis verkocht werd een paar jaar geleden en bij mijn weten hebben de huidige eigenaars hem nog altijd in gebruik.
De rest van de apparaten waren toevallig ook van Küppersbusch :) Zeker niet over te klagen over dat merk, echt wel goeie spullen.

Zelf zou ik geen Amerikaanse koelkast meer kopen totdat de energie labels er wat beter van worden. Zelfde reden waarom ik geen Smeg wil kopen hoewel ik het design ervan geweldig vind.
trikke2705
Plus Member
Plus Member

Weet toevallig iemand welk merk van side by side Jeroen Meus staan heeft in dagelijkse kost? Dat ziet er mij ook een ruim toestel uit.

Sent from my iPhone using Tapatalk
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster

Jeroen Meus gebruikt een Side by Side van Miele (=Liebherr)
trikke2705
Plus Member
Plus Member

Tnx, ff Googlen want ik vind het toestel niet meteen terug.

Sent from my iPhone using Tapatalk
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster

Bij Jeroen Meus zijn het 2 losse Miele toestellen die naast elkaar staan (Side by side). Dit kunnen 2 frigo's zijn, maar ook een Frigo + diepvriezer,...

Google: Miele Side by side. Je zult de Mielde koelkast brochure vinden (PDF) en zoek hierin naar Side by side...
trikke2705
Plus Member
Plus Member

Tnx, gevonden. Enige nadeel van zo een twee toestellen is de plaats die ze innemen. Maar wel zeer nuttig.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”