Een asteroïde zal morgen dichter dan ooit langs de Aarde voorbijscheren. Er bestaat geen gevaar dat planetoïde 2012 DA14 onze planeet zal raken, maar signalen tussen satellieten kunnen wel onderbroken worden. Het is dus niet uitgesloten dat hier en daar televisies storingen zullen ondervinden.
We mogen de asteroïde omstreeks 20.25 uur Belgische tijd verwachten.
http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetens ... oide.dhtml
Televisie kan morgen even uitvallen door asteroïde
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
de koe zegt boe
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik vermoed dat het enkel gaat over mensen die via satelliet kijken en buitenlandse zenders die ons bereiken via satelliet 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ok, dan plan ik morgen mijn 24u testperiode in met weepeetv.. 

- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Niet dus. Wie via de kabel kijkt krijgt ook kanalen via satelliet aangevoerd, BBC bv.solid-killer schreef:Ik vermoed dat het enkel gaat over mensen die via satelliet kijken en buitenlandse zenders die ons bereiken via satelliet
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
En Café Corsari en een hele rist andere Vlaamse tv-programma's die vanuit een externe tv-studio via satelliet doorgestraald worden naar de omroep.solid-killer schreef:Ik vermoed dat het enkel gaat over mensen die via satelliet kijken en buitenlandse zenders die ons bereiken via satelliet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ik dacht dat programma's die voor lange tijd ergens op locatie uitzenden via (dark) fiber verlopen. Villa Vanthilt verliep bijvoorbeeld niet via sattelietuplink maar via glasvezel, omdat er te veel risico is op uitval via sattelietuplink (onweer etc.)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Als ik me niet vergis* was er tijdens de opnames van Villa Vanthilt afgelopen zomer het nodige materiaal voor een satellietverbinding. Dat was wel op de tweede draaidag in Ieper, misschien dat er daarna een fiber werd ingezet of er sowieso een backup voorzien was...
* doordat m'n vriendin op gesprek moest komen in de villa heb ik er ook eens achter de schermen mogen vertoeven.
* doordat m'n vriendin op gesprek moest komen in de villa heb ik er ook eens achter de schermen mogen vertoeven.
-
- Elite Poster
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... eden.dhtmlEr wordt ondertussen druk gespeculeerd op het web dat het voorval zou verband houden met de asteroïde 2012 DA14, een asteroïde, die vanavond langs de aarde scheert. Voor het eerst in de moderne geschiedenis komt zo'n grote asteroïde zo dichtbij.
de koe zegt boe
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Rusland heeft er al last van :
http://www.youtube.com/watch?annotation ... SZJukaVC4c
http://www.youtube.com/watch?v=LZ48lLDk3DY
http://www.youtube.com/watch?annotation ... SZJukaVC4c
http://www.youtube.com/watch?v=LZ48lLDk3DY
Laatst gewijzigd door solid-killer 15 feb 2013, 18:17, in totaal 1 gewijzigd.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ik heb dit ooit ook eens gezien ergens rond Brugge (niet zo heftig natuurlijk), is wel ff schrikken.... Bliksem is snel, maar zo'n steentje dat door de dampkring gaat is precies slow motion.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 36 keer
Voor de mensen die willen weten waar de asteroide zich bevindt :
http://www.heavens-above.com/
Gewoon je locatie aanduiden op de map en kies dan de sky chart en dan krijg je de baan te zien van de asteroide te zien vanuit jouw woonplaats.
Hier in Belgie zal deze rond 21.30u het sterrenbeeld "de grote beer" doorkruisen.
De asteroide zou met een verrekijker te zien kunnen zijn. Ik ga toch eens checken, bij helder weer natuurlijk.
http://www.heavens-above.com/
Gewoon je locatie aanduiden op de map en kies dan de sky chart en dan krijg je de baan te zien van de asteroide te zien vanuit jouw woonplaats.
Hier in Belgie zal deze rond 21.30u het sterrenbeeld "de grote beer" doorkruisen.
De asteroide zou met een verrekijker te zien kunnen zijn. Ik ga toch eens checken, bij helder weer natuurlijk.
-
- Elite Poster
tbegint wel freaky te worden...
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... land.dhtmlLezers van een plaatselijke nieuwssite posten dat na de val van de meteoriet in Chelyabinsk ze "een ongewoon hoge zonne-activiteit" hebben waargenomen. Anderen melden dat de rivier Miass, die door de stad stroomt, "aan het verdampen is".
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De wereld is aan het vergaan zeg ik u!
DE-WERELD-IS-AAN-HET-VERGAAN!
De maya's zaten er gewoon een paar dagen naast
DE-WERELD-IS-AAN-HET-VERGAAN!
De maya's zaten er gewoon een paar dagen naast

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Satelliet signale kan je enkel onderbreken door de uplink te verhinderen... dit zou betekenen dat er stukjes asteroide voorbij zouden komen lager dan 36.000 km (want daar hangt de sat en de uplink komt van de aarde) ? Dit lijkt me dan toch wel heel erg laag, en trouwens moest dit zo zijn dan zou zo'n stukje ook gewoon de sat kunnen raken... en dan is het niet "even" maar gewoon "over and out".bambipower schreef:Er bestaat geen gevaar dat planetoïde 2012 DA14 onze planeet zal raken, maar signalen tussen satellieten kunnen wel onderbroken worden.
-
- Elite Poster
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap ... eten.dhtmlRond half negen 's avonds (Belgische tijd) komt het rotsblok het dichtst in de buurt van onze planeet. De afstand is dan slechts 27.000 kilometer. Voor het eerst in de moderne geschiedenis komt zo'n grote asteroïde zo dichtbij. Het brokstuk heet 2012 DA14 en is ongeveer 50 meter in doorsnee. Zo'n asteroïde kan bij een inslag een wereldstad verwoesten, maar dat zal vanavond niet gebeuren.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Geen paniek, dat gaat er niet gebeuren want de asteroïde komt 'van onder' en zal de geostationaire baan niet kruisen.r2504 schreef:Dit lijkt me dan toch wel heel erg laag, en trouwens moest dit zo zijn dan zou zo'n stukje ook gewoon de sat kunnen raken... en dan is het niet "even" maar gewoon "over and out".
(Bron: Urania)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Er zijn toch meerdere sats? Niet alleen tv maar ook bvb gps sats hangen hier ergens boven ons hoofd...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Deze vondt ik wel grappig (van de HLN link)
En dat is dan een astronoom? Die mag toch zijn basis fysica eens overdoen hoor."Het universum zit vol ongewone toevalligheden. Ze bevonden zich dan wel een half miljoen kilometer van elkaar, maar de asteroïde reist aan acht kilometer per seconde. Zou het niet kunnen dat een stuk is afgebroken en onze planeet nu al bereikt heeft?"
-
- Elite Poster
8kilometer per seconde = 28.800 km/h
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Klopt, andere communicatiediensten zouden ook verstoord kunnen worden.krisken schreef:Er zijn toch meerdere sats? Niet alleen tv maar ook bvb gps sats hangen hier ergens boven ons hoofd...
Vanaf de grond kunnen we op ieder moment minstens negen satellieten "zien" (indien geen storing van gebouwen,etc). Voor een (betrouwbare) positiebepaling heb je voldoende aan vier satellieten. Je mag dus gerust enkele satellieten "missen", tenzij je er maar vier kunt vinden. Ik heb geen idee hoeveel satellieten de asteroïde tegelijk gaat bedekken. Misschien kan iemand met kennis van zaken dat meer in detail toelichten?
(Bron: GPS - Wikipedia)