adsl modem - wifi

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
theelion
Starter
Starter

Hallo,

Ik heb hier een WSURF draadloos ADSL2/2+ modem. Kan ik deze gebruiken om draadloos internet te hebben met een Telenet-modem?
Ik heb dus internet van Telenet en wil deze modem enkel gebruiken om wifi te hebben.
Is dit mogelijk?
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

DHCP op de adsl modem/router uitschakelen en vervolgens de telenetmodem en de adsl modem met elkaar verbinden. Steek de UTP-kabel die afkomstig is van de TLNmodem in de LAN1 van je modem/router.
Afbeelding
theelion
Starter
Starter

Kan je iets meer info geven, want dit is me niet duidelijk.
Thxs.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Een stappenplan voor een Belkin-router vind je hier. Voor uw ADSL-router is het vergelijkbaar.

Het idee is dat je hem enkel als wireless accesspoint laat functioneren. Hiervoor geef je je router best een vast ip-adres en schakel je de DHCP-server uit. Je werkt wel in dezelfde range als Telenet (zie forumbericht Belkin). Wanneer dit gebeurd is, verbindt je een LAN-poort van je Telenetrouter met een LAN-poort van je ADSL-router.
theelion
Starter
Starter

Thxs voor alle info; is volledig gelukt.
Vond het wel vreemd dat ik de ADSL modem enkel kon instellen via wifi en niet via een vaste kabel.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”