Lancering Weepee TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

bij mij ook in de spam folder teruggevonden :/ Als ik het hier niet gelezen had, had ik het niet geweten. (Dank u vrienden van userbase:) )
Anyway, zal het één dezer eens opstarten (opletten, want de link is maar 3 dagen geldig)
weepeechris schreef:De testperiode is eigenlijk enerzijds een bedankje om de enquete in te vullen, anderzijds een manier om mensen die nog twijfelen de kans te geven het eens uitgebreid te testen.
Uitgebreid testen zou kunnen als jullie xbmc ondersteunen, nu moet ik het op m'n laptop doen zucht.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ha! Ook ik zie nu dankzij dit bericht dat ik een mailtje heb in mijn spamfolder! Straks thuis toch eens proberen, wie weet raak ik overtuigd om toch minstens een maandje te betalen :-)
criminala
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

ook enquete ingevuld maar geen mail gekregen .
Lig er niet wakker van , 24u ? :lol:
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Ben nu ook aan het "testen", vind 24u te weinig om te testen, beter was 48 of 72u.
Vind het toch teveel geld 10€, zeker omdat Vier er niet bijzit.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 13 feb 2013, 17:52, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Vooral raar dat er behalve die ene zender enkele dagen na de launch nog niks van zenders er bij gekomen is. Uw wachtwoord resetten is ook nog steeds niet mogelijk (ik was blij dat ik mijn username en wachtwoord ergens op een papiertje had staan want de mail was verloren gegaan) en het is ook totaal niet te onthouden dus een eigen gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken zou enorm handig zijn, helaas pindakaas...
Met het streamen zelf geen problemen weliswaar.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

@weepeechris:
http://userbase.be/nieuws/20-dtv/1000-weepeetv-eerste-blik-op-de-weebox schreef:De eerste set aan Weebox'en zullen worden ingezet als test bij een selectie van deelnemers aan de iMinds-enquête enkele maanden geleden
Is er al meer bekend wanneer deze deelnemers hierover berichtgeving krijgen, of is dit al gebeurd en val ik jammer genoeg buiten de boot?
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Gisteren ook even getest, maar zoals men al zegt, het is veel te kort om te testen binnen die 24uur.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Ik heb de testperiode van 24u ook gebruikt om naar het voetbal op 2BE te kijken. Ik ga mijn opmerkingen hier neerschrijven zodat hopelijk Weepee (of iemand anders) er nog iets aan heeft. Ik heb WeepeeTV gebruikt op mijn laptop. De opmerkingen gelden dus enkel voor tv via de laptop.

Pluspunten
  • Eenvoudig in gebruik. Na inloggen krijg je duidelijk een zenderlijst en stream start direct op.
  • Algemene kwaliteit vond ik persoonlijk meer dan voldoende voor een 13inch-laptop.
Minpunten
  • Het ontbreken van VIER, maar dat is hier al meermaals gezegd.
  • Ik heb 1.5 uur gekeken en hij moest tweemaal bufferen. Dit duurde telkens ongeveer 2 seconden. Daar kan ik mee leven, alleen is het ongelofelijk vervelend dat je fullscreen afsluit. Ik lag in de zetel en moest telkens uit de zetel komen om enkel fullscreen terug te activeren.
  • Ik kreeg regelmatig blokvorming. Tijdens de voetbal om de 5 à 10 seconden, tijdens de bespreking achteraf opvallend minder. De bespreking is natuurlijk statischer. Dit was uitermate vervelend en niet een product van €10 à €12 per maand waardig.

Ik draai de recentste flashplayer in de recentste Mozilla Firefox op MAC. De CPU draaide op minder dan 20% van z'n krachten (15% voor flashplayer) en er was meer dan 2 Gb vrij RAM-geheugen. Ik zat op een 15 Mbps-internetverbinding (speedtest uitgevoerd en haalde meer dan 10 Mbps). Ik sluit niet uit dat het probleem bij mij ligt, maar ik had niet direct een oplossing. Deze ochtend leek het probleem verdwenen.

Een screenshotje van het probleen vind je hier. Omdat de afbeelding gecomprimeerd is, heb ik het normaal beeld als referentie toegevoegd.
Tips/Suggesties
  • Toon de programmainfo bij de zenderlijst. Het design leent zich ertoe en lijkt mij niet veel moeite en het verhoogt het gebruiksgemak. Toon deze programmainfo ook onder de stream.
  • Voorzie een optie zodat de gebruiker voor mindere kwaliteit kan kiezen. Persoonlijk (los van blokvorming) mocht bij mij de kwaliteit lager want ik zit met een maandelijkse limiet van 20 Gb. Of wanneer je via 3G kijkt, volstaat vaak ook mindere kwaliteit.
  • (Bug?) Ik had aangevinkt dat hij mijn gegevens niet moest onthouden. Maar na een herstart van de computer en een nachtje slapen ben ik nog steeds automatisch aangemeld. Of misschien is dit een persoonlijke browserinstelling die sessies onthoudt?
Indien VIER/VIJF wordt toegevoegd en de blokvorming niet meer voorkomt, dan zou ik het overwegen om een abonnement te nemen. Ik hoop dat jullie aan deze feedback iets hebben.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Lagere kwaliteit voor 3G gingen ze aan werken staat hier al ergens :)
Hier geen last van blokvorming.
Programma-info komt er aan, die pagina stond een tijdje geleden al per ongeluk online voor een minuut of 10.
Een Windows 8 RT app zou ik graag zien, op de Microsoft Surface kan ik geen WeePeeTv kijken. Ze moeten ook van die Flash player af, de buffering komt enkel daar voor heb ik de indruk.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer

- Wat ik vervelend vind is dat de aspect ratio van het beeld niet vaststaat. Ik bedoel al je het beeld op een 16:10 monitor bekijkt is een 16:9 beeld dus 16:10. Of als je 4:3 kijkt word het 16:10.
- Had ook graag een eenvoudigere manier van zappen gezien, nu klik je op het menu, dan krijg je alle zenders. Kan dit niet in een venster ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@driesve bedankt voor de feedback! Even meegeven dat het beter werkt in Safari. Ons systeem is gebaseerd op HlS met Flash als fallback optie. Dus als je een browser gebruikt met native hls ondersteuning, werkt alles veel beter.

@AnD 24 uur is toch ruimschoots tijd om te testen?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Chris,

24u is heel kort om te testen. Tenzij je een dag verlof hebt en je gans de dag niets anders te toen hebt ok. Maar iemand die gaat werken hoe moet die op zo'n korte tijd testen op PC, Tablet, Smartphone... ?

3 dagen of een week lijkt me veel beter als testperiode. Waarom slechts 24u (en over die 15min zwijg ik dan nog) ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

weepeechris schreef:@AnD 24 uur is toch ruimschoots tijd om te testen?
en wat is er mis met 14 dagen testen, als je daarna wat klanten bijkrijgt?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Chris : 24u is inderdaad héél kort om te testen, tenzij je er een dag voor kan uittrekken. Ofwel moest je de mensen meer tijd geven om te beslissen (bvb 1 maand om die 24u op te kijken, verdeeld over de hele maand) ofwel moest je - ik zeg maar wat - zeggen je hebt een week for free dat je kan kijken.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

weepeechris schreef:Ons systeem is gebaseerd op HlS met Flash als fallback optie. Dus als je een browser gebruikt met native hls ondersteuning, werkt alles veel beter.
Die Flash-videoplayer speelt krak dezelfde HLS-stream af. Maar het is een slechte implementatie. :bang:

Gebruik eens een goede implementatie en de problemen zullen opgelost zijn:
http://dl.dropbox.com/u/2187009/livetv. ... ylist.m3u8
Laatst gewijzigd door raf1 14 feb 2013, 14:59, in totaal 1 gewijzigd.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

raf1 schreef:Gebruik eens een goede implementatie en de problemen zullen opgelost zijn:
https://dl.dropbox.com/u/2187009/livetv ... ylist.m3u8
Ik wil geen spelbreker zijn, maar ehm... Dat werkt bij mij niet :) (Chrome, Win8 Enterprise)

//Edit: In IE10 werkt het wél, mits warning wegklikken van mixed zone content.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Ja, sommige webbrowsers zoals Chrome weigeren de pagina te laden wegens hun strikte Same origin policy
Gewoon de waarschuwing in de adresbalk wegklikken.
weepeechris
Plus Member
Plus Member

Het is voor ons belangrijker dat het in Chrome goed werkt, dan in Internet Explorer. Ideaal is een browser met native HLS-ondersteuning zoals safari.

Wat is er precies slecht aan onze implementatie?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Zonder iets van Browser Wars te willen uitlokken, maar dit zijn de browserstatistieken van voorbije maand op UB:
Afbeelding
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Een afgewerkte webapp zal nooit last hebben van die same origin policy want zowel de stream als de webapp zijn afkomstig van hetzelfde domein ofwel wordt dit netjes opgevangen via een crossdomain.xml-bestandje.

Mijn voorbeeldje laadde een externe stream op een nogal slordige manier, vandaar dat sommige browsers een veiligheidswaarschuwing gaven.

Een browserwar is dus volledig naast de kwestie.

weepeechris schreef:Wat is er precies slecht aan onze implementatie?
Dat bufferingsprobleem en fullscreen-probleem waarover driesve het had. Komt blijkbaar alleen voor in jullie Flash-videoplayer.

EDIT: Ik had blijkbaar een https-url gepost, volgende url geeft normaalgezien geen security-waarschuwingen meer: http://dl.dropbox.com/u/2187009/livetv. ... ylist.m3u8
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

raf1 schreef:Een browserwar is dus volledig naast de kwestie.
Ik bedoel eerder: WeePee: "We kijken vooral naar Safari", terwijl elke andere major browser eigenlijk méér gebruikt wordt, en je dus voor een niche aan het ontwikkelen bent.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Volledig akkoord, de technologie is voorhanden om het in elke webbrowser die Flash ondersteunt perfect te laten werken.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik zie liever apps voor Android & iOS dan browser support, da's veel handiger in gebruik.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Had dit in de beta ook al meerdere keren aangegeven, blijkbaar niet de expertise in huis om dit op te lossen? Mogelijk even vragen aan enkele UB leden om dit op te lossen? Zoals raf1 al een oplossing uitgewerkt heeft.

Geloof me, het is echt niet leuk om naar te kijken (met flash) en een apple computer heb ik er niet voor over. Ik kijk TopGear vlotter via een VPN op de bbc iplayer
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Juist ne mail binnen gekregen:
Beste

De kijkcijfers, elke programmamaker is er als de dood voor. Zal mijn programma scoren of niet? Maar de manier waarop die kijkcijfers verzameld worden, is niet meer van deze tijd. Misschien kijkt u via laptop, tablet, smartphone of met de nieuwe WeeBox. Niet iedereen kijkt nog televisie via televisie.

Samen met iMinds, GfK en een aantal zenders organiseren wij VSP (Viewer Statistics Plus), een onderzoek naar nieuwe en betere manieren om kijkcijfers in kaart te brengen. Dat kunnen we natuurlijk niet zonder jullie.

Wij zijn op zoek naar testers. Jullie krijgen 3 maand gratis WeepeeTV met een WeeBox die je kan aansluiten op de TV.

Wat staat daar tegenover?

Jullie vullen de vragenlijst in en engageren zich om na de testperiode opnieuw een vragenlijstje te beantwoorden
Er wordt een kijkcijfermeter bij jullie thuis geïnstalleerd én jullie krijgen tijdens de test een WeeBox
Een onderzoeker van iMinds neemt tijdens de test van jullie een interview af
Minimum een week kijken jullie enkel WeepeeTV
Iets voor jou? Vul snel de vragenlijst in en misschien test jij 3 maand WeepeeTV en de WeeBox!

Alvast bedankt

Het WeepeeTV-Team
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Wat bedoelen ze met "wij plaatsen een kijkcijfermeter bij u thuis"? Kunnen ze dat niet gewoon via de software op de WeeBox dan :? Ik laat niet graag mensen binnen, toch niet voor zo onnozelheden.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Heb je ook een linkje? :p

Telefonie = EDPnet + OVH
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

@krisken
in uwe mailbox
de koe zegt boe
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Helaas nog niks gehad, ook niet in spam...
Laten we hopen dat ze het versturen in delen...

Telefonie = EDPnet + OVH
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wie weet, zijn zijn bepaalde users geblacklisted :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Heb die mail al weken terug gehad, en netjes ingevuld. Zal wel zien wat er uit volgt ;) Wil deze box best testen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Getest gedurende de middagpauze op het werk via wifi met Samsung Galaxy SII
Werkt goed. Een app zou handiger zijn.
Helaas maar 24uur testen, dus morgen middag kan ik het al niet meer testen.
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Mijn mening :
duur abonnement, via tvvlaanderen heb je meer voor dezelfde prijs
je moet rekening houden met je downloadlimiet

voordeel is dat je het overal kan meenemen

ik hou hier geen rekening met de aanschaf van hardware.
42wim
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 18 keer

maxxxke schreef:Getest gedurende de middagpauze op het werk via wifi met Samsung Galaxy SII
Werkt goed. Een app zou handiger zijn.
Helaas maar 24uur testen, dus morgen middag kan ik het al niet meer testen.
check out http://blog.42.be/p/weepeetv.html
weepeechris
Plus Member
Plus Member

@krisken mail is verstuurd naar alle actieve gebruikers bij ons en naar een lijstje van iminds.

Dit is eigenlijk een apart project dat wij ondersteunen. Het onderzoek is vooral gericht op een betere manier om kijkcijfers te verzamelen. Die kijkcijfermeter is er dus om ook het eventuele kijken via andere TV-operatoren te meten. Tijdens de test wordt er wel gevraagd om één weekje exclusief WeepeeTV te kijken.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Wat moet ik me bij zo een meter voorstellen?

Sent from my Lumia 900 using Board Express
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ik werk voor een multinational in Belgie, echter onze servers staan in Nederland...

Wij kunnen zelf geen enkel programma instaleren, zelfs niet opstarten vanop een stick...

Blij dat ik over de middag kan kijken naar VTM via weepeetv (welke poorten dienen normaal open te staan want mijn slingbox of camerabewaking bekijken lukt niet).

Spijtig dat ik niet kan kijken vaar onze VRT zenders door de IP-ban, een VPN kan ik niet opzetten, hier zou toch een oplossing moeten voor komen...

Ik heb weepeetv nu voor 4 maand betaald maar het is wel de bedoeling op vakantie naar bv VTM of Canvas te kunnen kijken in Turkije, dit zal dus niet lukken, kdenk dat dit nochtans voor extra klanten zou kunnen zorgen.....

Met mijn eigen slingbox geen gezever over rechten, ik kan toch ook mijn TVV smartcard meenemen naar Spanje, Frankrijk of Duitsland en daar naar onze Vlaaamse zenders kijken....

Was er ook geen Europese wetgeving of richtlijn die bepaalde dat alle zenders van binnen de Europese unie overal moesten kunnen bekeken worden mits een geldig abonnement in één van de lidstaten?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Men is bezig aan een product voor in het buitenland, maar meer nieuws is er nog niet over bekend.
cadem
Starter
Starter

Je kan het ook werkend krijgen op Myth TV: https://docs.google.com/document/d/1dLV ... asic?pli=1
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

laroyj schreef:Blij dat ik over de middag kan kijken naar VTM via weepeetv (welke poorten dienen normaal open te staan want mijn slingbox of camerabewaking bekijken lukt niet).
WeePeeTV gaat gewoon over HTTPS... geen extra poorten dus.
laroyj schreef:Spijtig dat ik niet kan kijken vaar onze VRT zenders door de IP-ban, een VPN kan ik niet opzetten, hier zou toch een oplossing moeten voor komen...
Waarom zou je geen VPN kunnen opzetten ?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”