Scarlet telefonie

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
iboloco
Starter Plus
Starter Plus

goedenavond

ik had een vraagje over telefonie van scarlet.

dus ik heb nu belgacom classic als actieve telefoonlijn.
ik wil nu overstappen naar vdsl2 van scarlet en daarbij scarlet telefonie nemen
mijn vraag is of ik de telefoonlijn van belgacom dan mag afzeggen.

veel over voip weet ik niet...

alvast bedankt
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Je mag je telefoonlijn NIET stopzetten, want dan ben je je telefoonnummer kwijt.

1) Je vraagt Scarlet aan
2) Wanneer Scarlet volledig werkt (inclusief inkomende telefoon), mag je je Classic Line opzeggen. Dit gebeurt normaal automatisch, maar als je niet zeker bent, kan je dit altijd nog doen. Normaal krijg je van Belgacom een brief ter bevestiging.
iboloco
Starter Plus
Starter Plus

Oke bedankt dat zal ik dus doen

[Afbeelding Post made via mobile device ]
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

Wellicht kan je bij je bestelling van Scarlet ook meegeven of je huidige telefoonnummer dient geporteerd te worden.
mrwhite
Starter
Starter

Nog even inpikken op dit onderwerp:

Ik heb net een aanvraag ingediend voor Scarlet trio. Momenteel hebben we een klassiek ADSL abo van Scarlet. Bellen loopt - uiteraard - via een Belgacom lijn, de gesprekken worden door Euphony gefactureerd.

Als ik het goed begrijp kan ik na activatie van het volledige Scarlet pack, zowel Euphony als Belgacom opzeggen? Op de Belgacom factuur staat enkel een vermelding van de zgn. "Classic Line" aan 19€ / maand. Hoe voorkom je dan dat je volledige lijn wordt opgezegd? Dat is me niet helemaal duidelijk. Alvast bedankt voor de feedback.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

mrwhite schreef:Als ik het goed begrijp kan ik na activatie van het volledige Scarlet pack, zowel Euphony als Belgacom opzeggen?
Belgacom mag je helemaal niet opzeggen. De portatie van jouw telefoonnummer naar Scarlet geldt als een geldige opzeg. Je lijn wordt dan een "Internet zonder vaste lijn" aansluiting.
Euphony kan je wel opzeggen, maar wellicht hoeft dat niet: er gaan geen gesprekken meer via Euphony lopen, ze kunnen je dus ook niets meer factureren£?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
mrwhite
Starter
Starter

Ok, dat lijkt me aannemelijk. Maar hoe zit het dan met dat maandelijks bedrag van die Classic line, dit komt dan te vervallen neem ik aan? En de "huur" van de "Internet zonder vaste lijn" loopt via Scarlet?
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Dat vervalt ja, bij de prijzen van scarlet is dit inbegrepen
rmag
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

philippe_d schreef: Euphony kan je wel opzeggen, maar wellicht hoeft dat niet: er gaan geen gesprekken meer via Euphony lopen, ze kunnen je dus ook niets meer factureren£?
Ik had dit in het verleden.
Je zal een brief krijgen van Euphony na de portatie. Ik geloof een maand later of zo. Zij melden je dat je van hun diensten geen gebruik meer maakt en ze dus niets kunnen factureren, MAAR dat je nog contractuele verplichtingen hebt.
Heb toen een aangetekend brief teruggestuurd ter opzegging van hun diensten, daarmee was het afgelopen.

Edit: datums opgezocht. Mijn nummerportatie werd uitgevoerd op 28/05, daarna eerste brief van Euphony op 17/06, heb toen op 30/06 Euphony een aangetekende brief gestuurd.
mrwhite
Starter
Starter

Ok, duidelijk. Bedankt allemaal voor de informatie!
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”