goedenavond
ik had een vraagje over telefonie van scarlet.
dus ik heb nu belgacom classic als actieve telefoonlijn.
ik wil nu overstappen naar vdsl2 van scarlet en daarbij scarlet telefonie nemen
mijn vraag is of ik de telefoonlijn van belgacom dan mag afzeggen.
veel over voip weet ik niet...
alvast bedankt
Scarlet telefonie
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Je mag je telefoonlijn NIET stopzetten, want dan ben je je telefoonnummer kwijt.
1) Je vraagt Scarlet aan
2) Wanneer Scarlet volledig werkt (inclusief inkomende telefoon), mag je je Classic Line opzeggen. Dit gebeurt normaal automatisch, maar als je niet zeker bent, kan je dit altijd nog doen. Normaal krijg je van Belgacom een brief ter bevestiging.
1) Je vraagt Scarlet aan
2) Wanneer Scarlet volledig werkt (inclusief inkomende telefoon), mag je je Classic Line opzeggen. Dit gebeurt normaal automatisch, maar als je niet zeker bent, kan je dit altijd nog doen. Normaal krijg je van Belgacom een brief ter bevestiging.
- serialchiller
- Premium Member
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
Wellicht kan je bij je bestelling van Scarlet ook meegeven of je huidige telefoonnummer dient geporteerd te worden.
Nog even inpikken op dit onderwerp:
Ik heb net een aanvraag ingediend voor Scarlet trio. Momenteel hebben we een klassiek ADSL abo van Scarlet. Bellen loopt - uiteraard - via een Belgacom lijn, de gesprekken worden door Euphony gefactureerd.
Als ik het goed begrijp kan ik na activatie van het volledige Scarlet pack, zowel Euphony als Belgacom opzeggen? Op de Belgacom factuur staat enkel een vermelding van de zgn. "Classic Line" aan 19€ / maand. Hoe voorkom je dan dat je volledige lijn wordt opgezegd? Dat is me niet helemaal duidelijk. Alvast bedankt voor de feedback.
Ik heb net een aanvraag ingediend voor Scarlet trio. Momenteel hebben we een klassiek ADSL abo van Scarlet. Bellen loopt - uiteraard - via een Belgacom lijn, de gesprekken worden door Euphony gefactureerd.
Als ik het goed begrijp kan ik na activatie van het volledige Scarlet pack, zowel Euphony als Belgacom opzeggen? Op de Belgacom factuur staat enkel een vermelding van de zgn. "Classic Line" aan 19€ / maand. Hoe voorkom je dan dat je volledige lijn wordt opgezegd? Dat is me niet helemaal duidelijk. Alvast bedankt voor de feedback.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Belgacom mag je helemaal niet opzeggen. De portatie van jouw telefoonnummer naar Scarlet geldt als een geldige opzeg. Je lijn wordt dan een "Internet zonder vaste lijn" aansluiting.mrwhite schreef:Als ik het goed begrijp kan ik na activatie van het volledige Scarlet pack, zowel Euphony als Belgacom opzeggen?
Euphony kan je wel opzeggen, maar wellicht hoeft dat niet: er gaan geen gesprekken meer via Euphony lopen, ze kunnen je dus ook niets meer factureren£?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Dat vervalt ja, bij de prijzen van scarlet is dit inbegrepen
-
- Pro Member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik had dit in het verleden.philippe_d schreef: Euphony kan je wel opzeggen, maar wellicht hoeft dat niet: er gaan geen gesprekken meer via Euphony lopen, ze kunnen je dus ook niets meer factureren£?
Je zal een brief krijgen van Euphony na de portatie. Ik geloof een maand later of zo. Zij melden je dat je van hun diensten geen gebruik meer maakt en ze dus niets kunnen factureren, MAAR dat je nog contractuele verplichtingen hebt.
Heb toen een aangetekend brief teruggestuurd ter opzegging van hun diensten, daarmee was het afgelopen.
Edit: datums opgezocht. Mijn nummerportatie werd uitgevoerd op 28/05, daarna eerste brief van Euphony op 17/06, heb toen op 30/06 Euphony een aangetekende brief gestuurd.