Heeft er iemand ervaring met volgende scenario : ?
Huidige situatie:
Belgacom telefoon abbo
Scarlet internet+tv
Nieuwe situatie:
Scarlet internet+tv
voip telefoon
Als ik mijn Belgacom telefoon opzeg, wat geeft dat dan voor de scarlet diensten ?
Of ik laat mijn nummer porteren naar een voip operator, wat doet belgacom dan ?
J.
Belgacom telefoonlijn opzeggen maar scarlet diensten houden?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je krijgt automatisch een nieuw (fictief) nummer toegewezen.
Tenminste, dat is hier gebeurd zonder dat ik iets specifiek heb gedaan.
Tenminste, dat is hier gebeurd zonder dat ik iets specifiek heb gedaan.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De ervaring leert dat het in de meeste gevallen mis gaat, waarbij het internet (tijdelijk) uitvalt.Joe de Mannen schreef:Als ik mijn Belgacom telefoon opzeg, wat geeft dat dan voor de scarlet diensten ?
Of ik laat mijn nummer porteren naar een voip operator, wat doet belgacom dan ?
Maar dat wordt dan natuurlijk terug rechtgezet.
In jouw geval:
a) moet je de nummer portatie aanvragen bij Scarlet. Zijn doen het nodige, en jij mag in géén geval je Belgacom lijn opzeggen.
b) Als de overgang mislooopt, en je zit (tijdelijk) zonder Internet, moet Scarlet het nodige doen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Het was inderdaad niet de bedoeling om Scarlet telefoon te gebruiken maar OVH of iets dergelijks.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dat zal moeilijk zijn. Bij mij sloot belgacom zelfs haar eigen internet lijn af (die nog maar een maand actief was) omdat ik mijn telefoon nummer liet porteren. (ondanks de vele uitdrukkelijke vermeldingen dat ik internet wou houden)Joe de Mannen schreef:...
Als ik mijn Belgacom telefoon opzeg, wat geeft dat dan voor de scarlet diensten ?
Of ik laat mijn nummer porteren naar een voip operator, wat doet belgacom dan ?
J.
Achteraf zullen ze wel corrigeren, ga er best vanuit dat je dan een week zonder internet en telefoon zit.
Belgacom zeker niet opzeggen, maar nummer laten overnemen door de voip operator. Belgacom telefoon abo opzeg is dan automatisch.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dan moet ik inderdaad mijn vorige post wijzigen naar:Joe de Mannen schreef:Het was inderdaad niet de bedoeling om Scarlet telefoon te gebruiken maar OVH of iets dergelijks.
J.
a) moet je de nummer portatie aanvragen bij de nieuwe provider (OVH?). Zijn doen het nodige, en jij mag in géén geval je Belgacom lijn opzeggen.
b) Ik zou Scarlet op de hoogte brengen, dat je internet wijzigt naar "internet zonder vaste lijn".
c) Als de overgang misloopt, en je zit (tijdelijk) zonder Internet, moet Scarlet het nodige doen bij Belgacom....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Onthou vooral regel a van philippe : lijn opzeggen bij Belgacom = lijn is afgesloten = nummer is foetsie
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Nu ik er zo over nadenk, is het misschien een simpele tussenstap om wel Scarlet telefonie te nemen, dan zit er al 1 partij minder in de overgang, en daarna terug een downgrade te doen naar internet+tv bij overschakeling naar een andere voip provider.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Da's onzin! Vraag gewoon een nummerportering aan bij een VoIP-provider en wacht geduldig af tot je nummer geporteerd is.
Als je internet uitvalt, dan bel je naar Scarlet en leg je de situatie uit.
Als je internet uitvalt, dan bel je naar Scarlet en leg je de situatie uit.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ok, bedankt allemaal voor de info. We bekijken het verder.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Beste lezers
ik had een vraag ivm telefoonlijn van belgacom waarop ik een adsl abbo heb van scarlet.
nu zou ik willen overstappen naar weepee met hetzelfde nummer.
Als ik overstap naar weepee met hetzelfde telefoon nummer van belgacom heb ik dan nogsteeds internet of moet er iets anders aan gebeurd worden???
ik had een vraag ivm telefoonlijn van belgacom waarop ik een adsl abbo heb van scarlet.
nu zou ik willen overstappen naar weepee met hetzelfde nummer.
Als ik overstap naar weepee met hetzelfde telefoon nummer van belgacom heb ik dan nogsteeds internet of moet er iets anders aan gebeurd worden???
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dezelfde vraag werd enkele dagen geleden al gesteld en beantwoord. Zie hierboven.
[Mod Edit] uw post veplaatst naar de bestaande topic
[Mod Edit] uw post veplaatst naar de bestaande topic
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.