problemen ssw7 WeePee?

Plaats reactie
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Sinds ongeveer een dag lukt het blijkbaar niet meer om mijn DID bij WeePee op server ssw7.brussels.weepee.org te registreren:

Code: Selecteer alles

NOTICE[9270]: chan_sip.c:13517 sip_reg_timeout:    -- Registration for '32*********@ssw7.brussels.weepee.org' timed out, trying again (Attempt #2)
Een andere DID op dezelfde server op ssw0.brussels.weepee.org doet het wel.

Zijn er nog mensen op ssw7 met problemen?
Ik wacht na 4 weken nog altijd op antwoord over een andere kwestie, en het is weekend, dus aan hun helpdesk heb ik niet meteen iets op dit moment.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

gewoon een andere switch proberen
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Ik wist niet dat dit kon. Door ssw0 te gebruiken werkt alles weer :)
Bedankt philippe!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Alle switchen van WeePee zijn redundant. Bij iedere nieuwe account wordt je één switch toegewezen, maar dat is volgens mij een kwestie van load balancing. Alle switchen gebruiken de zelfde database wat betreft user gegevens.

Je kan ook sswx.bruges.weepee.org proberen (dan kom je op hun serve in Antwerpen terecht) :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Login op je weepee control panel. Daar vind je ook je backup switch :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

WeePee "control panel" is waarschijnlijk voor professionele accounts (die gaan automatischh naar een backup switch).
We praten hier over residentiële accounts ...
Bij ons heet dat "klanten login" ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

https://ssl.weepee.org/klanten/dhtml Klantentool heet dat bij mij blijkbaar.
Daar tabblad "informatie"
Bijlagen
klantentoolweepee.png
(18.07 KiB) 11 keer gedownload

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Krisken nog eens: jij vergelijkt jouw situatie (Trunks), en dat is niet relevant voor de TS.

De TS zal - net zoals de meeste users - een of meerdere gewone SIP accounts hebben.
Er is geen back-up switch voorzien voor gewone SIP accounts.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik vergelijk idd situaties, wist niet dat dit voor end-users niet zo was. Kon altijd hé...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Vandaag weer problemen, deze keer op ssw0..
Veranderen van switch was weer de oplossing, maar ik stel me toch de vraag hoe dit op zo'n korte periode weer kan misgaan?
dsmagghe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2010, 23:17

eens veranderen van switch lukt inderdaad "soms" maar is nooit geen definitieve oplossing, sinds enige tijd is het daar serieus aan het slabakken bij weepee.
een voorbeeld: sinds december vorig jaar kan je met een telefoon bij operator VOO (tegenhanger van telenet in wallonië) uit de telefoonzone Luik niet naar een weepee nummer bellen. 20 mails naar support, maar nog geen oplossing...
heb een beetje de indruk dat ze zelf in de soep zitten omdat iedereen reseller is van iedereen en dat de grote jongens nu een aantal deuren aan het dicht trekken zijn....
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Van waar haal je dat het slabakken is bij WeePee?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”