@ bogy
Indien ik moet kiezen tussen twee VoIP providers om naar Belgische mobiele netwerken te bellen:
- de eerste aan 0,005€/min waarbij eerste minuut volledig te betalen en daarna per seconde;
- de tweede aan 0,06€/min waarbij de aanrekening gebeurt vanaf de eerste seconde per seconde;
- en beide providers rekenen geen connectiekost aan (is dit bij jou trouwens het geval??);
dan is mijn beslissing erg snel genomen.
Mijn
gemiddelde gespreksduur naar Belgische mobiele netwerken bedraagt sowieso namelijk meerdere minuten.
En zelfs indien ik op de voicemail van iemand terecht kom, is dit makkelijk een verbinding van 5 seconden (en dus een aanrekening).
Jouw 0,06€/min is voor een verbinding van 5 seconden ook 0,005€....
Met andere woorden: enkel de verbindingen van minder dan 5 seconden zijn in jouw tariefplan goedkoper.
Al de rest is 12 keer duurder. Juist, twaalf keer ....
Dat FreeVoipDeal mogelijks onder de prijs werkt, sluit ik niet uit.
Doch, is dat mijn probleem? Ik denk het niet.
Meer.
Indien ik bij jou maandelijks voor 10 euro zou opbellen naar Belgische mobiele netwerken ben ik op jaarbasis 120 euro kwijt.
Aangezien FreeVoipDeal twaalf keer goedkoper is dan jouw tariefplan bedraagt mijn uitgave aan FreeVoipDeal 10 euro voor dezelfde gesprekken.
Dat is een verschil van 110 euro op jaarbasis .... dat deels in jouw portemonnee verdwijnt.
In ieder geval wel uit die van jouw klanten.
En dit is nu net het grote verschil tussen jouw insteek en de mijne: ik heb namelijk geen commerciële belangen te verdedigen!
En mocht FreeVoipDeal de prijzen omhooghalen of in het ergste geval volledig opgedoekt worden ... zelfs dan is er nog steeds geen man overboord.
In beide gevallen zal ik surfen naar volgende site:
http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html nadat mijn belkredit bij FreeVoipDeal opgebeld is (of waardeloos indien FreeVoipDeal opgedoekt
zou worden).
En er wederom de goedkoopste uithalen, rekeninghoudende met mijn belgedrag.
Na mijn keuze van de voor mij goedkoopste provider: even registreren op de website van deze goedkoopste aanbieder, belkrediet kopen, eventueel mijn gewenst uitgaand nummer registreren.
En vervolgens de naam "freevoipdeal" in mijn Siemens Gigaset vervangen door de nieuwe naam samen met mijn nieuwe gebruikersgegevens (loginnaam/paswoord). En verder bellen aan het goedkoopste tarief.
Onderstaand een plaatje van mijn Siemens Gigaset waar ik de naam "freevoipdeal" zou dienen te vervangen door de nieuwe naam.
Op welgeteld drie plaatsen dus.
Mijn loginnaam en paswoord van de nieuwe provider invullen.
En dan op "Opslaan" drukken.
Done.
Ik begrijp dat jij mensen uit jouw omgeving helpt om via VoIP de telefoonkosten te drukken en daar zelf ook beter van wordt.
Dat is je goed recht en daar is niets mis mee.
Waar ik wel een probleem mee heb is dat jij je bedient van een zekere vorm van paniekzaaierij (bestaansduur FreeVoipDeal/prijsverhogingen) om deels jouw winstmarge te vergoelijken. Dat stoort me wel degelijk...
Intussen heb ik al heel wat afgebeld gebruikmakend van de diensten van FreeVoipDeal.
En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Evenals mijn kennissen die ik geholpen heb (gratis weliswaar) om hun telefoonkosten ernstig naar beneden te brengen.
heist_175 schreef:Dat probleem heb ik nog nooit gehad.
Ik gebruik FVD nu 7-8 weken en ik heb 3 keer gemerkt dat ze mijn nummer niet meegeven, er kwam gewoon "onbekend" op.
Verder: geen klachten, integendeel!
Awel, ik ben ook heel tevreden en heb geen klachten. Whatsoever.
Snelle verbinding en goede kwaliteit (codec G.711).
Maar het valt mij wel erg op dat er telkens mensen opduiken om óf betamax óf een speciek label in diskrediet te brengen...
Men zou haast denken dat er userbase gebruikers zijn die hier mogelijks ergens (financieel) voordeel bij zouden kunnen hebben.
Idem bij OVH @ 1,18€/maand voor een "
Ligne SIP Individuelle".
==============================
Bovenstaande bedenking sluit uiteraard niet uit dat er problemen
kunnen zijn bij betamax (of een label) en OVH.
Dat spreekt voor zich.
@ satsurfer
Voor de duidelijkheid: het is zeker niet mijn intentie om uw bericht te viseren op enigerlei wijze.