Badkamer renoveren

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Ik wens mijn badkamer te renoveren. Budget rond de 10.000-12.500 €. Het is een kleine badkamer in een appartement, hieronder vind je een plan. Heel vervelend dat het geen echte rechthoek is...

Om het moeilijk te maken, wens ik absoluut een groter bad dan vandaag. Liefst toch wel 1,75m lang en redelijk hoog. Ik ben zelf een normale grootte maar ik wil kunnen op mijn gemak liggen. Badbreedte zo rond de 75-80 als het kan, zo weinig mogelijk boordverlies. Vandaag staat het bad zoals je wel kan verwachten dus helemaal bovenaan in de breedte. Er staan momenteel geen wasmachines in :). Vandaag: bad, badkamermeubel (mag vervangen worden), wastafel (46 cm diep, 90 cm breed, liefst te behouden als het zou kunnen, anders ook maar vervangen :(). Morgen graag dezelfde soort meubelen maar eventueel ook met een douche.

Legende:
* rode streep is een hangende handdoekradiator die 11 cm uit de muur komt
* bollekes zijn warm en koud water + zwart = afvoer
* die zijn huidige afmetingen met inbegrip van de huidige tegels en zo
* planneke is niet op maat maar de maten staan er wel bij :)
badkamer.png
(89.93 KiB) 40 keer gedownload
Iemand hier ideeën? :) Ik zoek voornamelijk slimme plaatsingen om de ruimte zo optimaal mogelijk te gebruiken! Dank je wel.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Zeg niet in de winkel dat je dat budget hebt, zeg budget v 7.5. Komt toch altijd duurder uit als geplanned...
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Alvast bedankt daarvoor :). Enig idee van goeie prijs kwaliteit winkelketens in de buurt van Brussel is ook meegenomen, trouwens :).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Goztow, ik raad je aan om je vragen zeker ook eens te stellen op het bouwforum dat en userbase zijn zo mijn vaste stekjes, en je leert echt wel veel bij daar.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Zal ik doen, maar momenteel heb ik daar een accountprobleempje :(.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Faq natuurlijk, naast de ikea in Zaventem
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Wij hebben ook onze badkamer recent gerenoveerd.

Wastafel: Brico Plan-It (199€ incl. wastafel, wastafelkastje eronder, degelijke kwaliteit)
Kranen: Brico Plan-It (30€/stuk)
Spiegelkast + tegels voor op de vloer: Zelfbouwmarkt
Tegels op muren: Intercarro (best duur, maar ziet er prachtig uit)

Kleine accessoires, zoals douche, mengkraan, doucheglas, ... bij X2O (ze hebben regelmatig promoties aan -70% en je bespaart echt een hoop hiermee!)

Als je beetje zoekt en vergelijkt, kun je zeker goedkoop. Naar verschillende winkels voor verschillende dingen gaan is de boodschap. Hiermee bespaar je echt heel erg veel!

(btw: we hebben ook een grote kast voor handdoeken, opslag van verschillende chemicalieen, zeepjes, ...., deze kwam van de Ikea voor 100€, en is veel beter dan verschillende kleine kastjes aan 200€/stuk)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik vond een budget van 10-12000 toch ook ongelooflijk hoog... tkan natuurlijk... maar een badkamer is normaal gezien relatief goedkoop te verwezelijken.

Als je uw bad, lavabo, verwarming en wc hebt... dan is het enkel nog wat tegeltjes... en wat werkuren (maar een pro doet er ook niet superlang over)
de koe zegt boe
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Het MOET ook niet zoveel zijn he. Er is wel nog afbraakwerk, muurtegels vervangen, vloertegels vervangen, ... Nieuw bad, nieuwe douche, ... Het loopt toch wel snel op. Jammer dat tot nu toe nog niemand heeft kunnen spelen met de originele vraag :(.

bambipower
Elite Poster
Elite Poster

ik zou in uw geval eens naar desco ofzo gaan... http://www.desco.be/

die hebben ontzettend veel keuze, gaan u helpen aan de hand van uw plannetje. Ze hebben ook veel ervaring en alle informatie is gratis.
Als je tijd over hebt, kan je hun badkamerplanner gebruiken (online)

Het uiteindeiljk laten plaatsen zou ik dan door een pro laten doen, die dan weer zijn kortingen krijgt bij desco.
de koe zegt boe
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Indeling van je badkamer adhv dat plannetje is niet eenvoudig, het is en blijft een erg kleine badkamer, in mijn ogen. Je kan rechts naast je deur geen bad kwijt, te smal. Opschuiven naar de achterste muur legt sowieso een hypotheek op je bewegingsruimte. Geen simpele vraag hoor.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

badkamer renoveren is niet simpel. Je moet ook rekening houden met je elektriciteitsvoorziening en als je dit niet kan aanpassen lijkt het er me op dat je alles vernieuwd op dezelfde plaats met dezelfde afmetingen. Zo moeten lichtpunten en schakelaars een bepaalde afstand hebben van het bad, en ook je bad moet geaard zijn.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

kwestie van verlichting : http://www.hubo.be/HUBO/Home/Doe-het-ze ... .aspx/1308

je moet gewoon rekening houden als je licht koopt... hoe hoger het ip nummer, hoe waterbestendiger
de koe zegt boe
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster

Ga eerst eens een paar winkels af en kijk naar wat ze te bieden hebben.
Pas dan kan je beginnen goochelen met plaats...

Er bestaan degelijke oplossingen kleine badkamers, bv baden die een verbreding hebben aan één kant waar je dan comfortabel in kan douchen. Zo loopt de prijs dan wel op, want die dingen zijn niet goedkoop.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik zou eens kijken voor een hoekbad of een gewoon rechthoekig bad die bv. onder 45 graden in een hoek geplaatst is.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Wij hebben een vrij groot hoekbad en dat is serieus ambetant: het lijkt groter maar is eigenlijk smaller dan een gewoon bad bij de 'rug-inham' waar het telt, en het ingewerkte zitbadje is gewoon onbruikbaar. Je moet nodeloos meer water gebruiken om op te vullen terwijl de ingewerkte knop met overloop ook niet toelaat om hoger te vullen dan dat zitbad niveau.

Als ik het plan bekijk, zou ik er een vloerke in creëren (~de helft van de ruimte of zo) voor een gewoon vrijstaand lang bad op te zetten. Het vloerke laat je toe om de afvoeren naar gelijk wel punt te brengen, eventueel er een natte ruimte van te maken, en (waterdichte) lichtjes in te bouwen voor sfeer (plafondspot in je gezicht is niet echt relaxing). De ruimte is natuurlijk wel erg beperkt dus je zou je ideeën best eerst eens testen met kartonnen dozen of zo. Als het geen dragende muur is, kan de wand van de deur misschien ook nog wat verschuiven of de deur verplaatsen en dat lavaboke van de wc inpikken?
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik zou eerst eens in een sanitair winkel gaan. De meeste geven gratis advies en prijsofferte. Zo hebben wij dat ook gedaan. En als je dan de dingen zoals een douchekraan enzo op kapaza of 2de hands gaat kijken, dan zie je ook regelmatig advertenties van winkels in holland. Wij hebben daar serieus profeit mee gedaan. Om bv maar een voorbeeldje te geven: een randance regendouche van hans grohe koste ons hier in België 1200€. In holland hebben we die in een grote sanitairwinkel gekocht voor 600€. En daarbij nog is een daguitstapje met de vrouw gemaakt in de buurt. Dus 2 dingen in 1 klap.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Bovenstaande kan ik alleen maar beamen!

Hebben momenteel een thermostatische kraan en toebehoren van X2O (Nooit meer ! ! !) en gaan deze vervangen. We zijn gisteren naar een sanitair winkel geweest in Kortrijk (Vanmarcke) waar al allerlei badkamer situaties tentoon gesteld worden. Je kan er veel ideeën van oppikken vond ik persoonlijk.
Nu stond de Hansgrohe Raindance Select 360 ons wel aan. Kostprijs bij Vanmarcke €970(btw inclu), wat wijzelf wel wat veel vonden.
Vandaag even wat op google gezocht en identiek zelfde type gevonden voor €599 (+ ongeveer een €15 verzending) op deze website: http://www.armaturendiscounter.de/Reiga ... ance-.html

Dit verschil kan toch al tellen he !
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

We gaan alleszins naar batibouw gaan.

Ramaht
Elite Poster
Elite Poster

'k Denk dat je meer gaat zien als je naar de grote speciaalzaken gaat dan op Batibouw.

Zoals een VanMarcke, Desco, Dupont (wel regio Kortrijk), Facq, ...
Op hun websites kan je dikwijls ook de volledige catalogus bekijken. En sommigen hebben van die badkamer planners, ma bon of dat iets is moet je voor jezelf uitmaken...

Qua prijzen, als particulier in zo winkels krijg je dikwijls een 20% korting. Als je iemand kent die wat kan regelen kan je hogere kortingen krijgen. Als je met een installateur werkt zal je ongeveer dezelfde korting krijgen, en 6% BTW op uw artikelen ipv 21%, maar zijn uren moeten ook wel betaald worden...
Als je het zelf gaat doen, kan het lonen om in het buitenland te kijken. Op bouwinfo zijn er genoeg topics over de webshops in NL en DE.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Als ik jouw was dan liet ik een badkamermeubel op maat maken, mijn zus heeft dat ook laten doen, dan heb je iets wat perfect past in je badkamer en niet iedereen heeft dat.
En de kostprijs viel ook heel goed mee. Gewoon een goede schrijnwerker zoeken ;)
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Een gouden tip,

Koop uw sanitair materiaal in Duitsland (Megabad). Was bij ons 50% goedkoper als desco...

11000€ vs 5500€

Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Als je zelf wat handig bent kan ik X2O wel aanraden, daar hebben wij onze spullen gehaald en is degelijk materiaal voor deftige prijs. Wij hebben een hoek-hydromassage-bubbel-bad voor 2 personen, de rechte kanten zijn 1m50, de schuine kant is "afgerond". Gevolg is dat ik langs de schuine kant ruim voldoende plaats heb terwijl mijn vrouw (die kleiner is) langs een van de rechte kanten ligt. De andere rechte kant bevat de rugsteunen. Als je echt languit op de vloer van het bad wil liggen, dat gaat uiteraard niet :-D

Ziet er ongeveer zo uit:
Afbeelding
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Doktor Avalanche schreef:Een gouden tip,

Koop uw sanitair materiaal in Duitsland (Megabad). Was bij ons 50% goedkoper als desco...

11000€ vs 5500€

Mvg Wim

idd, ik en een collega hebben daar ook besteld.
Een kraan die hier in de winkel aan 350 stond daar voor 190 etc gekocht.

De collega zijn badkamer die hier 15000 zou kosten daar voor 7k gekocht, alles identiek en boven de 2k dacht ik gratis geleverd.
Voor zo'n verschil in prijs twijfel ik er niet aan om over de grens te kopen, dan kan garantie mij niet veel schelen.

Sanidirect in NL is ook goedkoop.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

garantie is toch relatief, hoe vaak moet je in je badkamer op garantie beroep doen ? Tenzij er bij levering iets stuk is, maar dat heb je overal.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Indien je bij X2O zou aankopen, laat mij iets weten. Lig hier met een waardebon van €629 die nog geldig blijft tot 20/02/2014 in alle X2O filialen. :-)
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Dat zit er dik in, ja. Hoeveel zou je ervoor willen?

Argon
Elite Poster
Elite Poster

629 - 10% = €566
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”