2 ISPs tegelijk?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
UnderDog
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jul 2004, 00:24

Hey iedereen

Is het mogelijkl om met 2 ISP tegelijk op internet te zitten op dezelfde telefoonlijn?

Ik ga dus het performer 4 pakket van XS4All proberen, maar mijn ma gaat ook nog de Skynet Go account houden die we momenteel hebben.

Maar kunnen we nu gelijk op internet? Gewoon een extra modem kopen en het is opgelost? Of moet er dan nog iets speciaals gebeuren?

GreetZ :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ja, een 2e telefoonlijn nemen. Je kan namelijk maar 1 adsl-signaal over 1 koperpaar sturen, en je kan al helemaal je telefoonlijn niet op 2 dslam's hebben insteken.
Bovendien heb je dan een router nodig die aan load balancing kan doen, en je zal zowieso niet met beide dingen tegelijk online kunnen, het is eerder 'dan eens deze, dan eens die'.
Laatst gewijzigd door meon 19 jul 2004, 13:52, in totaal 1 gewijzigd.
UnderDog
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jul 2004, 00:24

http://www.xs4all.be/index.php?page=011012n

Dus als ik die ISP zou nemen dan moet ik ook de optie nemen?
Raw Copper i.p.v. shared line.
2. In plaats van een 'Shared Line' (dit is een telefoonlijn waar gemeenschappelijk telefoonverkeer en internetverkeer wordt getransporteerd) kunt u ook opteren voor een 'Raw Copper'. Over deze Raw Copper wordt dan enkel internetverkeer getransporteerd. Bij een Raw Copper heeft u ook geen telefoonabonnement voor een vaste lijn nodig.

Die van 13,90 EUR. En dan moet het werken?
Die bekabeling ligt er standaard in huis? Of hoe zit dat? Of moet ik die nog leggen ofzo? Ik weet namelijk nie echt veel van bekabeling :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

UnderDog schreef: Die van 13,90 EUR. En dan moet het werken?


Heb geen ervaring met die raw-copper toestanden... maar wie legt die lijn dan ? Is die 13,90 euro dan voor het leggen en huren van die lijn ?

Het lijkt mij dan dat je beter af bent met een tweede telefoonlijn, en hierop een budget formule (is iets van een 6 a 7 euro) neemt die je uiteindelijk toch niet gebruikt voor telefonie.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Die "raw copper" is enkel interessant voor bedrijven die geen extra bundel willen laten leggen voor telefonie, maar enkel 1 koperpaar voor internet.

Die 13,90€ is een maandelijkse meerprijs !! Dus voor een thuisgebruiker heeft dit totaal geen zin daar een 2de telefoonlijk (PSTN) dan goedkoper is.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

meon schreef:Bovendien heb je dan een router nodig die aan load balancing kan doen, en je zal zowieso niet met beide dingen tegelijk online kunnen, het is eerder 'dan eens deze, dan eens die'.

Voor alle duidelijkheid: met 2 isp's, 2 telefoonlijnen, 2 modems en 2 computers kan er toch wel gelijktijdig online gegaan worden? Dus niet 1 computer bij 2 isp's, maar ieder bij zijn 'eigen' isp.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Krekkie schreef:Voor alle duidelijkheid: met 2 isp's, 2 telefoonlijnen, 2 modems en 2 computers kan er toch wel gelijktijdig online gegaan worden? Dus niet 1 computer bij 2 isp's, maar ieder bij zijn 'eigen' isp.


Inderdaad... no problem. Best is voor je tweede telefoonlijn een Belgacom Budgetline te nemen (zo bespaar je op de abonnementskosten).
Gast

Je kan altijd je routers aaneenhangen zodat je kan kiezen via welke ISP je wil surfen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”