ARD en ZDF weg bij Belgacom TV.
De eerste Duitse zender op Belgacom TV
06-02-2013
In haar streven om het aanbod te blijven vernieuwen, verwelkomt Belgacom TV vanaf 18 februari 2013 de eerste Duitse zender 'RTL'
Daarentegen spijt het ons niet tot een akkoord te zijn gekomen om ARD en ZDF verder te kunnen uitzenden.
BRON: http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... magne.page
06-02-2013
In haar streven om het aanbod te blijven vernieuwen, verwelkomt Belgacom TV vanaf 18 februari 2013 de eerste Duitse zender 'RTL'
Daarentegen spijt het ons niet tot een akkoord te zijn gekomen om ARD en ZDF verder te kunnen uitzenden.
BRON: http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... magne.page
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Raar, eerst weg bij Telenet, nu ook bij Belgacom. Zou het toch aan de duitsers liggen ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Gaat de Belgacom'er bij die onderhandelingen nu een Snow-mannetje naast zich krijgen?
Een Snow klant die speciaal bijbetaalt voor ARD en ZDF, of een pakket waarin die zenders zitten, moet dan maar gaan narekenen of de betaalde zenders ook beschikbaar waren? In dat opzicht is er ook een bijkomend probleem: op de RAI zenders heb ik af en toe al eens een boodschap à la 'dit programma is niet beschikbaar wegens auteursrecht' gezien -- gaat iemand die apart betaalt voor een zender toch nog tegen zo'n scherm aankijken?
Een Snow klant die speciaal bijbetaalt voor ARD en ZDF, of een pakket waarin die zenders zitten, moet dan maar gaan narekenen of de betaalde zenders ook beschikbaar waren? In dat opzicht is er ook een bijkomend probleem: op de RAI zenders heb ik af en toe al eens een boodschap à la 'dit programma is niet beschikbaar wegens auteursrecht' gezien -- gaat iemand die apart betaalt voor een zender toch nog tegen zo'n scherm aankijken?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
de duitsers vragen teveel aan Belgacom, volgens hen. Zij willen de gevraagde prijs niet betalen.
"Dat komt omdat Belgacom geen akkoord heeft kunnen bereiken met de zenders, die jaarlijks een vergoeding van ruim één miljoen euro eisen. Belgacom bood "maar" 500.000 euro per jaar. Volgens De Morgen zal de Belgische telecomoperator de beslissing vandaag bekendmaken".
HBVL 07/02.
Ik ken allezins vele personen die niet tevreden zullen zijn met het verdwijnen van deze zenders.
"Dat komt omdat Belgacom geen akkoord heeft kunnen bereiken met de zenders, die jaarlijks een vergoeding van ruim één miljoen euro eisen. Belgacom bood "maar" 500.000 euro per jaar. Volgens De Morgen zal de Belgische telecomoperator de beslissing vandaag bekendmaken".
HBVL 07/02.
Ik ken allezins vele personen die niet tevreden zullen zijn met het verdwijnen van deze zenders.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik begrijp er ook niets meer van ...
- Waarom zouden distributeurs geld moeten geven aan Zenders ? Ze zouden geld moeten krijgen om de Zenders te willen verdelen. Zenders zouden content moeten zijn dat distributeurs hun kanalen wil verdelen
- Openbare omroepen (ook ARD, ZDF) worden publiek gefinancierd
- ARD/ZDF krijgen geen geld van Astra, maar moeten véél geld aan Astra betalen om hun content op de schotel te krijgen ...
Nog goed dat mijn Samsung TV een DVB-C/DVB-T en DVB-S2 tuner heeft ... met mijn satellietje direct op de TV kunnen, we verder (gratis) naar alle Duitse zenders kijken .
- Waarom zouden distributeurs geld moeten geven aan Zenders ? Ze zouden geld moeten krijgen om de Zenders te willen verdelen. Zenders zouden content moeten zijn dat distributeurs hun kanalen wil verdelen
- Openbare omroepen (ook ARD, ZDF) worden publiek gefinancierd
- ARD/ZDF krijgen geen geld van Astra, maar moeten véél geld aan Astra betalen om hun content op de schotel te krijgen ...
Nog goed dat mijn Samsung TV een DVB-C/DVB-T en DVB-S2 tuner heeft ... met mijn satellietje direct op de TV kunnen, we verder (gratis) naar alle Duitse zenders kijken .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Dat heeft alles met auteursrechten te maken... de zenders betalen de auteur om te mogen uitzenden binnen hun toepassingsgebied.
Ze kopen maw enkel uitzendrechten voor hun land of betalen extra om hun signaal ook te laten oppikken door buitenlandse operatoren(en dat rekenen ze dan natuurlijk door) Voor eigen uitzendingen krijgen ze dus cash, voor aangekochte programma's gaan ze moeten doorbetalen.
Stel ik ben "Hotel hungaria" en ik verkoop mijn productie aan de vtm, dan vraag ik een prijs om dat te mogen uitzenden in Belgie, in m'n contract staat dat dit niet mag uitgezonden worden buiten Belgie (ik zou nogal zot zijn dat niet te doen, ik probeer m'n productie natuurlijk ook te verkopen aan buitenlandse zenders)
Als Vtm morgen beslist om hun signaal te verkopen aan Canaal digitaal Nederland, ga ik natuurlijk geld gaan vragen omdat ik mijn productie ook probeer te verkopen aan Nederlandse zenders natuurlijk.
Ze kopen maw enkel uitzendrechten voor hun land of betalen extra om hun signaal ook te laten oppikken door buitenlandse operatoren(en dat rekenen ze dan natuurlijk door) Voor eigen uitzendingen krijgen ze dus cash, voor aangekochte programma's gaan ze moeten doorbetalen.
Stel ik ben "Hotel hungaria" en ik verkoop mijn productie aan de vtm, dan vraag ik een prijs om dat te mogen uitzenden in Belgie, in m'n contract staat dat dit niet mag uitgezonden worden buiten Belgie (ik zou nogal zot zijn dat niet te doen, ik probeer m'n productie natuurlijk ook te verkopen aan buitenlandse zenders)
Als Vtm morgen beslist om hun signaal te verkopen aan Canaal digitaal Nederland, ga ik natuurlijk geld gaan vragen omdat ik mijn productie ook probeer te verkopen aan Nederlandse zenders natuurlijk.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dus eigenlijk kom je je eerste post hier gewoon verspillen aan reclame voor je smoelenboekgroep?
Nutteloze reclame dan nog, aangezien de beslissing al genomen is.
Nutteloze reclame dan nog, aangezien de beslissing al genomen is.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Misschien kort door de bocht, de aangegeven URL was het enige belangrijke in de hele post.iceke schreef:Dat is ook wat kort door den bocht he Krisken....
Voor de rest wat bashing langs alle kanten, zonder enige constructieve opbouw.
Ik begrijp best dat mensen "pissed off" zijn als hun favoriete TV zenders verdwijnen, en hiervoor op facebook een groep openen (gebeurd zowat continue daar). Een mogelijke reden van deze beslissing van Belgacom is hier reeds gemeld...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Zucht, net nadat een hoop ouderen zijn overgestapt naar Belgacom TV omwille van de duitse zenders...
Waaronder mijn ouders, net nu ik hun hele huis bekabeld heb voor Belgacom TV
Kzal al maar een rol coax gaan halen en ne schotel ffs
Hier gaan ze zichzelf niet populair mee maken bij een hoop mensen.
edit: Ze staan nog bij het digitaal aanbod van Telenet, iemand een idee of ze daar wel gaan blijven?
Waaronder mijn ouders, net nu ik hun hele huis bekabeld heb voor Belgacom TV
Kzal al maar een rol coax gaan halen en ne schotel ffs
Hier gaan ze zichzelf niet populair mee maken bij een hoop mensen.
edit: Ze staan nog bij het digitaal aanbod van Telenet, iemand een idee of ze daar wel gaan blijven?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
persoonlijk vind ik dit een schande.
ik begrijp dit eerlijk gezegd niet van Belgacom. Zenders die men al jaren kan bekijken via televisie, plots wegnemen.
Mijn vader gaat hiermee niet tevreden zijn.
ik begrijp dit eerlijk gezegd niet van Belgacom. Zenders die men al jaren kan bekijken via televisie, plots wegnemen.
Mijn vader gaat hiermee niet tevreden zijn.
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Gewoon dégoutant, lees het hele verslag hierCarine Doutrelepont, bestuurder bij Belgacom, komt opnieuw in opspraak. Als advocate van de zenders ARD en ZDF zat ze aan de onderhandelingstafel tegenover Belgacom.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
In Vlaanderen zal dat wel steeds een taboeonderwerp blijven. BGC en Telenet doen er alles aan om dat zo te houden.iceke schreef:Dat heeft alles met auteursrechten te maken... de zenders betalen de auteur om te mogen uitzenden binnen hun toepassingsgebied.
Ze kopen maw enkel uitzendrechten voor hun land ...
De uitleg dat je maar voor een regio mag uitzenden, blijkbaar geldt dat alleen maar hier en niet in het buitenland ... ? Ik kan met dvb-t kijken naar Franse, Nederlandse, Waalse uitzendingen. Voor Frankrijk gaat het over publieke en private zenders !
Ook de regionale zenders zeeland en weo (pas-de-calais) maar niet naar mijn eigen regionale zender AVS.
Wanneer ik AVS vraag waarom ze niet op dvb-t zitten is het antwoord ook, we mogen niet uitzenden buiten ons zendgebied. En met dvb-t kan je de grens natuurlijk niet precies bepalen. En daarom mag iemand van binnen het zendgebied ze dus ook niet ontvangen.
Arm Vlaanderen ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als dit de reden zou zijn dan zouden de zenders niet FTA op sat zitten !iceke schreef:Dat heeft alles met auteursrechten te maken... de zenders betalen de auteur om te mogen uitzenden binnen hun toepassingsgebied.
De reden is gewoon dat de zenders een deel van de inkomsten willen van de distributeur (welke daardoor een meerwaarde heeft op z'n product). Maw. als jij ze FTA bekijkt op sat is het geen probleem, echter als iemand anders ze opnieuw gaat versprijden dan zijn dat inkomsten voor die partij... en wil men een deel van de koek.
-
- Moderator
Ik begrijp jouw redenering i.v.m.. buitenlandse zenders. Deze hebben de auteursrechten betaald voor uitzending binnen hun eigen gebied.
Waarom moet Telenet dan betalen aan VTM? Dit is toch gewoon distributie in de regio waarvoor de rechten al gelden?
Met andere woorden: zonder de distributeur zou VTM geen kijkers hebben. Zij zouden Telenet moeten betalen voor deze service?
Waarom moet Telenet dan betalen aan VTM? Dit is toch gewoon distributie in de regio waarvoor de rechten al gelden?
Met andere woorden: zonder de distributeur zou VTM geen kijkers hebben. Zij zouden Telenet moeten betalen voor deze service?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Deel van't meubilair
Beide als ze geen overeenkomst vinden. BGC zal dan namelijk een minder product hebben en ARD/ZDF minder inkomsten.iceke schreef:EN wat is dan het probleem ? diegene die een deel van de koek wil of diegene die dat niet wil betalen ?
Omdat TN geld verdient aan VTM... en omgekeerd ook... het is dus een kwestie van een goede balans te vinden.philippe_d schreef:Waarom moet Telenet dan betalen aan VTM?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Hopelijk zal het zo zijn, m'n ouders kijken veel naar die schlager-shows op ARD en ZDF, moesten ze dat niet meer hebben gaan ze wel ferm van hun oren maken. Het verdwijnen van 1 van die zenders op de kabel indertijd was mee de reden van overstap naar digitale tv van Belgacom.Zamba schreef:goed nieuws.
Belgacom TV - ARD en ZDF blijven + Duitstalig RTL nieuw in aanbod.
Juist bevestiging gekregen van Belgacom !
Oef.
Van hun site:
Zo geruststellend vind ik dat nu ook niet klinken, klinkt eerder als: "voorlopig zitten ze er nog bij, is het aanbod niet redelijk naar onze normen vliegen ze eruit"In verband met de geruchten -als zouden de Duitse Zenders ARD en ZDF van het TV-aanbod van Belgacom verdwijnen- wijst Belgacom er op dat beide zenders nog altijd deel uitmaken van het aanbod, en dat Belgacom openstaat voor elk redelijk aanbod van beide zenders om dit in de toekomst zo te houden.
Jammer dat m'n ouders hun living net opnieuw behangen is, de netwerkkabels voor digitale tv zijn ondertussen in de muur ingewerkt terwijl we bezig waren en misschien was het wel de moeite om meteen een kabel voor sat-tv te voorzien ook.
Die coax-kabels die daarvoor nodig zijn, zijn dit dezelfde kabels als die voor de vroegere distributie, anders zouden er daarvoor wel nog mogelijkheden zijn zonder kap- en breekwerk?
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Nee, sat coax is niet hetzelfde als die voor telenet (of de vroegere distributie). Heeft met de bandbreedte van de coax te maken.
Andersom kan je het wel gebruiken. Dus sat coax voor telenet tv, maar telenet raad "telenet gecertificeerde coax" kabel aan.
Je kan misschien toch die coax kabel veranderen, door je satcoax vast te maken aan je telenetcoax en de telenetcoax als trekdraad gebruiken?
Andersom kan je het wel gebruiken. Dus sat coax voor telenet tv, maar telenet raad "telenet gecertificeerde coax" kabel aan.
Je kan misschien toch die coax kabel veranderen, door je satcoax vast te maken aan je telenetcoax en de telenetcoax als trekdraad gebruiken?
-
- Moderator
Theoretsich heb je gelijk.
In de praktijk (kan) dat wel goed meevallen. Dus misschien eerst eens testen voor je al de moeite doet?
Bij een neef van mij heb ik zelf het volgende gedaan:
Vandaar mijn advies om eerst de bestaande Telenet coax te proberen .... je kan er niets bij verliezen.
In de praktijk (kan) dat wel goed meevallen. Dus misschien eerst eens testen voor je al de moeite doet?
Bij een neef van mij heb ik zelf het volgende gedaan:
- - Telenet komt vooraan binnen in bureel. Vanaf de NUI loopt de Telenet coax tot aan de TV in de Living.
- Hij wilde - naast Telenet - ook Sateliet (om naar de Poolse zenders te kijken) .
- Sateliet gemonteerd, en de sat coax ook naar bureel vooraan binnengebracht.
- Het sat signaal en het Telenet signaal samen gevoegd via een "SAT/UHF/VHF coupler" en dit signaal via de bestaande Telenet coax naar de Living.
- Achter de TV het signaal terug gesplitst (via zo'n inbouw "SAT/UHF" splitter)
Vandaar mijn advies om eerst de bestaande Telenet coax te proberen .... je kan er niets bij verliezen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Zeker proberen, mijn satelliet onvanger was verbonden met gewone coax die voor video gebruikt wordt en dit werkt perfect,
hangt natuulijk van de lengte van je kabel af, niet te veel theoretisch denken gewoon doen en 't zal vanzelf duidelijk worden als het in orde is of niet.
hangt natuulijk van de lengte van je kabel af, niet te veel theoretisch denken gewoon doen en 't zal vanzelf duidelijk worden als het in orde is of niet.
-
- Moderator
"wegens te duur" is ook heel relatief, toch?
ARD/ZDF vragen één miljoen, dit is minder 1 EUR/jaar per abonnee (1.2 miljoen abonnees)
ARD/ZDF vragen één miljoen, dit is minder 1 EUR/jaar per abonnee (1.2 miljoen abonnees)
-
- Deel van't meubilair
Vele kleintjes maken ook één grote... in totaal hebben we zo'n 70 zenders (en sommigen willen heel wat meer dan die 1 miljoen).
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik snap dat niet zo goed, dat zijn toch ook openbare omroepen? Die zouden dat toch net zo goed gratis moeten weggeven? Of vloeien die miljoenen dan terug nara de Duitse Staatskas?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Deel van't meubilair
Het is zelfs nog gekker als je weet dat ze volgens mij gewoon FTA te ontvangen zijn op satelliet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Net omdat het openbare omroepen zijn valt er wel iets voor te zeggen. Wij betalen (onrechtstreeks via belastingen) toch niet voor de Duitse openbare omroepen ?Goztow schreef:Ik snap dat niet zo goed, dat zijn toch ook openbare omroepen? Die zouden dat toch net zo goed gratis moeten weggeven? Of vloeien die miljoenen dan terug nara de Duitse Staatskas?
De Duitsers wel, dus voor hen zou het normaal zijn dat ze die zenders zonder verdere meerkost kunnen ontvangen.
Dat de openbare omroep wel geld probeert te vragen als ook niet-Duitsers (personen dus welke nog niets bijgedragen hebben voor deze uitzendingen) deze uitzendingen wil zien is m.i. dan ook normaal. Al zou er bv wel kunnen afgesproken worden dat ze dan de VRT uitzendingen gratis krijgen, ruilhandel dus.
Helaas zit het zo niet in elkaar. Ook de VRT probeert hier in nog vanalles wat extra geld mee te pikken (vb tabletverhaal), wat hen toegestaan werd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro