De lijdensweg van een zelfstandige Belgacom klant.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Omdat over uw problemen vertellen kan opluchten hierbij mijn hel verhaal!

Ongeveer 2 jaar geleden een huis gekocht.
Hier direct een Belgacom pack (Telefoon / Internet / Televisie) genomen. Ik was content bij Belgacom en geen limiet is voor mijn job een vereiste (IT consultant).
Alles ging goed. Toen kwam er de promotie dat als je uw gsm abonnement toevoegde aan uw pack bij Belgacom dat je 250Mb gratis mobiel internet kreeg. Dit leek mij leuk dus bestelde ik online. En toen begon de misère...

Mijn mobiel internet kreeg ik er niet bij. Hiervoor een volle maand gebeld en dan is dit eindelijk in orde geraakt maar ondertussen betaalde ik plots ook € +-130 i.p.v. +- € 75 terwijl dat dit ik dus normaal zeker onder de € 100 had moeten zitten.
Na het uitpluizen had Belgacom mijn pack plots doen verdwijnen en betaalde ik precies elke dienst afzonderlijk zonder de pack korting.
Goed met volle moed naar de helpdesk gebeld. Ze gingen dit rechtzetten en ik moest via de e-services de factuur aankaarten.
Dit zo gedaan. Geld uiteindelijk terug gekregen maar de maand nadien weer hetzelfde. Terug contact opgenomen met de Belgacom helpdesk (Misschien ook vermelden ik betaalde als zelfstandige dus € 6 meer voor een kwalitatieve helpdesk...). Ze zagen inderdaad weer het probleem. Het ging direct opgelost worden en weer moest ik via de e-services de factuur laten aanpassen. De 3 dagen later toch nogmaals gebeld om te verifiëren of dat alles nu toch zou rechtgezet geweest zijn. Natuurlijk was dit niet het geval. Dan met de regelmaat terug gebeld om het toch te verifiëren maar het kwam maar niet in orde.

Uit misère dan maar een aangetekend schrijven naar Belgacom verstuurd met mijn klacht.
Nooit geen reactie gekregen op mijn brief. Nog tevergeefs 2 weken gebeld om het recht te zetten maar neen het kwam maar niet in orde.
De misère beu en dan maar overgeschakeld naar Telenet. Gebeld en gezegd dat ik alles wou opzeggen vanaf 24/01. Dit was geen probleem.
2 uur later plots niets meer. Dit was trouwens vrijdag namiddag. Ik bel naar de helpdesk bleek mijn lijn reeds opgezegd te zijn. De persoon ging deze laten activeren. Zaterdag morgen nog steeds niets. Ik bel terug naar de helpdesk. Ja, meneer u bent in opzeg en we kunnen u niet terug activeren tot maandag. De techniekers van die dienst werken niet in het weekend. Ik nogmaals aandringen en verwijzend naar de sla van mijn contract welke ik nog steeds betaalde (Teveel!!!) maar het ging niet. De telefoon opgehangen en opnieuw gebeld. Dan kreeg ik iemand aan de lijn die toch meer wou werken en die liet mijn lijn weer activeren. Dit ging maximaal 24uur duren. Na 6 uur was de lijn terug actief. Nogmaals de opzeg gedaan en duidelijk vermeld dat het pas van de 24ste mocht zijn en dat Telenet het nummer ging porteren en dat het mobiel nummer moest omgezet worden naar een proximus pay & go. Geen probleem.

De 24ste passeert. Mijn abonnement blijft werken (Kan bellen, mobiel internetten, sms’en ..). Terug contact opgenomen met de Belgacom helpdesk.
Ja, meneer sorry we kunnen u niet helpen. U heeft een onbetaalde factuur voor uw mobiel. Ik droog. Raar ik betaal nochtans via domiciliëring. Aja ik zie dat ook. Ik kijk het even na. Ja, meneer u dient hiervoor naar de Belgacom winkel te gaan want wij kunnen dit niet in ons systeem bekijken.

Zo gedaan. Ik spring bij Belgacom binnen. Ik neem mijn bbox2 & decoder mee.
Ze gaan dit dezelfde dag oplossen. De volgende dag nog steeds abonnement dus neem ik weer contact op met de helpdesk. Ja, sorry meneer u heeft een onbetaalde factuur. Je doet dan heel uw uitleg om weer naar de Belgacom winkel te worden verwezen.

De volgende dag dan naar de Belgacom winkel gegaan. De persoon die mij de vorige keer geholpen heeft begint haar direct te excuseren. Ja, meneer ik ben ziek geweest maar het ligt hier klaar om in orde te brengen. Ik zeg ok goed als het maar snel in orde komt.

Ik ben daar een uur weg en krijg telefoon. Ja, kennelijk moet u een blad komen tekenen omdat u minder dan een jaar bij Belgacom klant bent.
Zo gedaan. Ik kreeg dan ook een nieuwe simkaart mee omdat de pay & go niet op dezelfde kaart kon...

Een week later nog steeds mijn abonnement actief. Ik bel terug naar de helpdesk. Ik krijg een behulpzame persoon aan de lijn die zoekt alles op en ziet dat alles klaar staat voor een overschakeling. Dit gebeurt zeer snel bij proximus vandaag of morgen zou dit in orde moeten zijn.

Nu weer enkele dagen later nog steeds niet in orde.
Enige reden dat ik moeite doe is omdat Proximus voor mobiel internet nog steeds het beste netwerk heeft.


Voila al een pak dat van mijn schouders valt.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Ben blij voor jou dat er een pak van je schouders valt. Dit is een begin. Ben er zeker van dat je hier zult geholpen worden. Ik ga nu wel gaan maffen ;-)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tip : twitter : Eva :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Gaat dat helpen? Ook leg uw probleem maar eens uit in een twitter lijntje...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Of contacteer eva_van_belgacom hier op het forum :)
memberlist.php?mode=viewprofile&u=13626

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Hmm... Eva van Belgacom vroeg mij hier ook een tijd geleden om al mijn gegevens aan haar te bezorgen om een probleem bij Belgacom in orde te brengen. Alle gegevens via PM aan Eva bezorgd maar Eva heeft er verder niks mee gedaan. Ik heb dan maar, na heel erg lang wachten aan de telefoon, mijn probleem zelf opgelost.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

rpr schreef:Omdat over uw problemen vertellen kan opluchten hierbij mijn hel verhaal!

Ik zie dat de laatste tijd meer en meer gebruikers de weg naar Userbase vinden om hun frustraties af te schrijven. Blijkbaar heeft dit emotioneel een positief effect op de schrijver.
Misschien moeten we hier een apart Forum "Geestelijke gezondsheidzorg" openen, of enkele psycholgen in dienst nemen als luisterende moderators :).

Los van het heilend effect voor de schrijver, zie ik niet veel toegevoegde waarde in dergelijke epistels.
  1. de meeste lezers slaan zo'n lange uiteenzetting over ("TLNR = too long not read"), gezien we uit de lange tekst niet altijd begrijpen wat het echte probleem nu is.
  2. als je echt een oplossing zoekt voor een probleem, kan je beter concreet omschrijven wat je probleem is.
  3. als het de bedoeling is om anderen te "waarschuwen" voor bepaalde zaken, kan je beter concreet vertellen wat er fout gegaan is, en hoe anderen in de toekomst zo'n fout kunnen vermijden
  4. last but not least willen wij absoluut vermijden dat dergelijke posts terug ontaarden in een welles-nietes discussie (belgacom vs telenet), of in isp bashing
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

@ philippe_d
Kon je dat nu niet in één zinnetje schrijven? :lol:

Wel vind ik dat er ook ruimte moet zijn op het forum om ook het "lange" verhaal te plaatsen...
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

We kunnen misschien wel oplossing suggereren naar de isp toe...
Ik heb ook zulk een horror verhaal met Belgacom meegemaakt, en volgens mij moeten ze voor zulke zaken een SPOC(single point of contact) aanduiden die dan alles opvolgt en oplost i.p.v. de klant van het kastje naar de muur en terug en terug en terug... te sturen.

Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Tja, 't is vermoedelijk omdat ze zelf ook niet meer uit hun eigen kluwen van diensten geraken dat een klant zo wordt rondgestuurd. En het laatste wat ze dan willen doen, is er 1 werknemer mee opzadelen. Die job zou veel personeelsverloop kennen, vrees ik.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Goh, uiteindelijk betaal je daar wel voor hé. Zakelijke klanten kan men toch makkelijk een persoonlijk aanspreekpunt geven.
Het komt bij BGC veel te veel voor dat wanneer je naar de helpdesk belt ze van toeten of blazen weten. (de geschiedenis van een klant)
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Bij Elegant (elektr) heb ik een SPOC met rechtstreeks nummer en mail, zéér handig. Als die persoon uit dienst gaat zal die wel vervangen worden en die nieuwe neemt dan de virtuele identiteit aan van de vorige neem ik aan. Maar het belangrijke is dat je 1 contactpersoon hebt als je naar het rechtstreeks nummer en mail stuurt (al kan je van dat laatste nooit zeker zijn maar toch), tijdens welomschreven uren om het hanteerbaar te laten blijven.

Waar een wil is, is een weg :')
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Vandaag nogmaals gebeld.
U kan best eens naar belgacom.be/opzeggen gaan en daar aangeven dat u wenst op te zeggen.
Dan zullen ze u sneller contacteren.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”