Wat is de werkelijke kost overstappen Belgacom naar Telenet?
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 22 keer
Men grootouders zitten al enige tijd bij Belgacom met een tripple play pakket (vaste/tv/internet).
Recentelijk heb ik ze laten overschakelen naar een goedkopere shake comfort -> basic.
Ik ben meer aanhanger van Telenet en zie ze liever hiervan gebruik maken.
Er ligt kabel tot in de woonkamer. Ik heb zelf de nodige tools en aansluitingen om het juiste kopje op de coax te steken om dit op de TN modem aan te sluiten.
Ik vraag me af of er nu nog verdoken kosten zijn mocht ik ze laten overstappen naar Telenet.
- Openen van kabel?
- Activatie van analoge tv/kabel?
- Opzegkosten van Belgacom?
- ...?
Postcode is 2050.
Recentelijk heb ik ze laten overschakelen naar een goedkopere shake comfort -> basic.
Ik ben meer aanhanger van Telenet en zie ze liever hiervan gebruik maken.
Er ligt kabel tot in de woonkamer. Ik heb zelf de nodige tools en aansluitingen om het juiste kopje op de coax te steken om dit op de TN modem aan te sluiten.
Ik vraag me af of er nu nog verdoken kosten zijn mocht ik ze laten overstappen naar Telenet.
- Openen van kabel?
- Activatie van analoge tv/kabel?
- Opzegkosten van Belgacom?
- ...?
Postcode is 2050.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Het feit dat zelf meer aanhanger bent van Telenet is compleet waardeloos('t Is niet omdat jij dan van Wi-Free kan genieten dat je hen daarom op extra kosten moet jagen).
Het goedkoopste TelenetPakket is € 60,90 (incl. kabelabonnement)
Als zij geen klachten hebben over Belgacom, laat ze dan blijven.
Het goedkoopste TelenetPakket is € 60,90 (incl. kabelabonnement)
Als zij geen klachten hebben over Belgacom, laat ze dan blijven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
http://telenet.be/3519/nl/thuis/overlayers/installatie
Ben dus volledig akkoord met Stroper.... Tgras is niet groener aan den overkant...1
Telenet-producten activeren op ons netwerk?
Heb je al internet, telefonie of digitale tv van Telenet? Dan betaal je geen activeringskosten meer, ook al neem je bv. een extra product, verander je van product of verhuis je.
Ben je nog geen internet,- telefonie- of digitale tv-klant? Dan betaal je maar 1 keer € 50 voor de activering op ons netwerk.
de koe zegt boe
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Absoluut, het kabelabonnement van 14,65 euro/maand wordt niet vermeld in de totaalprijs en je betaalt steeds een activeringskost van 50 euro als je nog geen actieve modem hebt. Als er bovendien nog een installateur moet langskomen betaal je nog eens 75 euro installatiekost.tripkip schreef:Ik vraag me af of er nu nog verdoken kosten zijn mocht ik ze laten overstappen naar Telenet.
triple play-abonnement vanaf: 46,25 euro/maand
kabelabonnement: 14,65 euro/maand
totaal abonnementskosten: 60,90 euro/maand
Activering op het Telenet-netwerk: 50 euro
Eventuele installatiekost: 75 euro
Activeringskost verrekend over een periode van 12 maanden: 67,06 euro/maand
Activeringskost én eventuele installatiekost verrekend over een periode van 12 maanden: 71,32 euro/maand
Bij Belgacom bedraagt de totaalprijs van een vergelijkbaar product slechts 55,95 euro/maand of 59,95 euro/maand
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Waarom juist?tripkip schreef: Ik ben meer aanhanger van Telenet en zie ze liever hiervan gebruik maken
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Beide kosten vallen regelmatig weg als je wat let op promoties (neem desnoods een Fibernet Shake en pas dit de maand nadien gratis aan naar een Basic Shake). Als je zegt dat je wil overstappen van BGC maar opziet tegen de aansluitingskosten kan je dit volgens mij ook nog recupereren.raf1 schreef:je betaalt steeds een activeringskost van 50 euro als je nog geen actieve modem hebt. Als er bovendien nog een installateur moet langskomen betaal je nog eens 75 euro installatiekost.
Tja... waarom is een persoon fan van merk X of Y... heel vaak heeft dit niets met harde argumenten te maken.krisken schreef:Waarom juist?
Persoonlijk heeft kabel bij mij ook nog steeds de voorkeur op xDSL (wat nog steeds een beetje gokken is wat je uiteindelijk zal krijgen).
-
- Elite Poster
- Berichten: 2273
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Hij kon alles zelf aanlsuiten, Self Starter pakket is gratis.raf1 schreef:en je betaalt steeds een activeringskost van 50 euro als je nog geen actieve modem hebt. Als er bovendien nog een installateur moet langskomen betaal je nog eens 75 euro installatiekost.
Als je online aanvraagt betaal je ook maar 30€ ipv 50€ activatie.
Zo tripkip, nu weet je alles denk ik?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
r2504 bij telenet is het tegenwoordig ook een beetje gokken hoor !! ga jeal dan niet op een overbezette node zitten.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik heb de laatste jaren absoluut geen ervaring meer met overbezette nodes (TN heeft hier dus duidelijk al heel wat inspanningen gedaan)... en zolang je verbruik binnen de limieten valt ga je ook geen lagere snelheid krijgen.proximusboyke schreef:ga jeal dan niet op een overbezette node zitten.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Heb jij concrete bewijzen/ervaring met snelheidsdaling wegens overbezette nodes?proximusboyke schreef:r2504 bij telenet is het tegenwoordig ook een beetje gokken hoor !! ga jeal dan niet op een overbezette node zitten.
Telenet zelf is hierover redelijk transparant vind ik: http://klantenservice.telenet.be/conten ... werkbeheer
In geval nodes overbezet geraken, zal er shaping plaatsvinden van het P2P verkeer, waarbij de totale P2P bandbreedte (te verdelen tussen alle P2P verbruik) beperkt wordt tot 20% van de beschikbare bandbreedte van de node.
Buiten deze uitzondering (P2P) en de beperking bij volume overschrijding voor grootverbruikers krijg je in principe de geadverteerde snelheden. Daarbij is niet veel te gokken, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Er zijn hier genoeg mensen die zeggen vanaf een bepaald uur (meestal als iedereen thuiskomt van werk of nieuws begint) dat het internet trager is.
Gebeurd niet veel maar kan gebeuren.
Gebeurd niet veel maar kan gebeuren.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Meestal zijn dit mensen die over hun maximum waarde zitten qua downloads... en dan is het normaal (ongeacht of de node overbelast is of niet). Ik denk dus dat je deze twee dingen verwart.proximusboyke schreef:Er zijn hier genoeg mensen die zeggen vanaf een bepaald uur (meestal als iedereen thuiskomt van werk of nieuws begint) dat het internet trager is.
Het kan inderdaad nog voorkomen (al lees ik reeds geruime tijd geen enkel issue meer)... maar de kans is veel kleiner dan dat je bij BGC je geadverteerde snelheid niet krijgt (en da's dan 24u per dag, niet enkel op piek uren !).proximusboyke schreef:Gebeurd niet veel maar kan gebeuren.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
idd maar daar hebben ze nu geen klagen van dus waarom veranderen als die mensen tevreden zijn want is enkel het kleinkind die blijkbaar enkel telenet moet hebben.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Behalve veel commerciële blabla vind ik er niet de informatie dat ik zoek omtrent welke nodes men reeds heeft gesplitst of niet. Bvb welke gemeentes nu volledig ontdubbeld zijn en welke niet. In diverse gemeentes is telenet reeds maanden klaar met het ontdubbelen van de nodes, maar vooral in de steden heeft telenet het moeilijk hiermee. Je kan/mag niet overal een "extra kastje" plaatsen op straat, vandaar.philippe_d schreef:
Telenet zelf is hierover redelijk transparant vind ik: http://klantenservice.telenet.be/conten ... werkbeheer
Met de nodige korrel zout te nemen kan je zeggen dat op het platteland je de snelheid kan halen die ze adverteren, maar in verstedelijkt gebied weet je niet dit zeker (wat niet uitsluit dat het kan!).
Bron : telenet technicus cas-vos
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waarom zou jij, als klant, van Telenet moeten weten welke nodes gesplitst zijn, of hoeveel users per node er zijn?krisken schreef: Behalve veel commerciële blabla vind ik er niet de informatie dat ik zoek omtrent welke nodes men reeds heeft gesplitst of niet. Bvb welke gemeentes nu volledig ontdubbeld zijn en welke niet.
Belgacom zegt toch ook niet aan zijn klanten hoeveel VDSL2 poorten er op iedere ROP actief zijn?
EDPNet zegt toch ook niet aan zijn klanten met hoeveel users ze één VLAN sharen van 1Gbit tussen de POP en Sint-Niklaas?
enz.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Bij xDSL kan je wel op voorhand (lijntest bij EDPNET, BelgacomTV test) een indicatie krijgen van de te behalen snelheid).
Bij Telenet moet je gokken( Je stabiliteit zal normaliter wel beter zijn naarmate je landelijker woont, en slechter naarmate je stedelijk woont) maar er zijn uitzonderingen en bovendien is zo'n regel veel te algemeen om zinnige uitspraken te doen.
Bij Telenet moet je gokken( Je stabiliteit zal normaliter wel beter zijn naarmate je landelijker woont, en slechter naarmate je stedelijk woont) maar er zijn uitzonderingen en bovendien is zo'n regel veel te algemeen om zinnige uitspraken te doen.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Iceke : voor sommige "groepen" hangt de keus inderdaad daar van af. Niet iedereen heeft dezelfde internetbehoeftes. De ene surft wat rond en mailt wat, de andere is een heavy downloader en nog een andere is een gamefanaat. De eerste groep mag je op 5Mbit cappen, ze zouden het nog niet merken. De tweede groep wilt alles zo snel mogelijk, ongeacht de prijs en de derde groep wilt een zo laag mogelijke pingtijd (latency).
Ik ken nodes in Gentbrugge en Ledeberg die tot voor kort overvol zaten : tijdens de avonduren en in het weekend haalde je daar met een fibernet XL amper een derde tot de helft van de geadverteerde snelheid (120mbit). Sinds september zijn deze nodes ontdubbeld en tijdens diverse testen halen ze nu op dezelfde uren toch een minimale snelheid van 100mbit (en vaak zelfs de 120mbit die ze moeten krijgen). Maandelijks dataverkeer zit rond de 450GB/maand overigens. Deze testen zijn downloads van de gekende 1000mb.bin files van diverse aanbieders, geen speedtests overigens.
Deze familie zit al jaren bij Telenet met al hun diensten (ik heb ze nog aangesloten toen ik zelf werkte voor telenet, 2003) en altijd een turbonet abonnement gehad. Sinds fibernet XL is uitgekomen zijn ze daar op overgestapt. Reden is dat ze 3 kinderen hebben tussen de 11 en 19 jaar oud, allemaal fervente computerliefhebbers. Downloaden nogal stevig door
@ philippe : een opsomming van de gemeentes waar Telenet de nodes reeds heeft gesplit zou veel informatiever zijn dan de commerciele talk die er nu op staat. Het aantal poorten op een VDSL2 ROP doet er niet aan toe : zelfs als alle poorten bezet zijn en aan 50mbit (hoogste vdsl2 profiel) aan het downloaden zijn, komt men nog altijd niet uit aan 2GBit (maximale capaciteit van een ROP op datum van vandaag). Wat er bij VDSL2 wel aan toe doet is, en dat weet jij net zo goed als ik, de maximale afstand van de lijn. En deze zal Belgacom jou wel geven (even bellen, of de site van de concurrent (EDPnet - lijntest.be) gebruiken.
Wat EDPnet betreft (feit dat ze maar één fiber hebben tussen POP OVL+WVL en Sint-Niklaas) : dit gaat over de topologie van het netwerk zelf, lijkt mij logisch dat dit niet op de site staat. Telenet noch Belgacom (waar EDPnet gebruik van maakt) zouden graag hebben dat dergelijke info op hun site staat. Ik ben volledig met je eens dat dit een fout is van EDPnet die zeker asap moet veranderd worden (redundancy is nu eenmaal belangrijk), maar het zou naief zijn van je om te denken dat elke ROP (Belgacom) of elke node (Telenet) via 2 diverse paden gelinkt is met een knooppunt.
Ik ken nodes in Gentbrugge en Ledeberg die tot voor kort overvol zaten : tijdens de avonduren en in het weekend haalde je daar met een fibernet XL amper een derde tot de helft van de geadverteerde snelheid (120mbit). Sinds september zijn deze nodes ontdubbeld en tijdens diverse testen halen ze nu op dezelfde uren toch een minimale snelheid van 100mbit (en vaak zelfs de 120mbit die ze moeten krijgen). Maandelijks dataverkeer zit rond de 450GB/maand overigens. Deze testen zijn downloads van de gekende 1000mb.bin files van diverse aanbieders, geen speedtests overigens.
Deze familie zit al jaren bij Telenet met al hun diensten (ik heb ze nog aangesloten toen ik zelf werkte voor telenet, 2003) en altijd een turbonet abonnement gehad. Sinds fibernet XL is uitgekomen zijn ze daar op overgestapt. Reden is dat ze 3 kinderen hebben tussen de 11 en 19 jaar oud, allemaal fervente computerliefhebbers. Downloaden nogal stevig door
@ philippe : een opsomming van de gemeentes waar Telenet de nodes reeds heeft gesplit zou veel informatiever zijn dan de commerciele talk die er nu op staat. Het aantal poorten op een VDSL2 ROP doet er niet aan toe : zelfs als alle poorten bezet zijn en aan 50mbit (hoogste vdsl2 profiel) aan het downloaden zijn, komt men nog altijd niet uit aan 2GBit (maximale capaciteit van een ROP op datum van vandaag). Wat er bij VDSL2 wel aan toe doet is, en dat weet jij net zo goed als ik, de maximale afstand van de lijn. En deze zal Belgacom jou wel geven (even bellen, of de site van de concurrent (EDPnet - lijntest.be) gebruiken.
Wat EDPnet betreft (feit dat ze maar één fiber hebben tussen POP OVL+WVL en Sint-Niklaas) : dit gaat over de topologie van het netwerk zelf, lijkt mij logisch dat dit niet op de site staat. Telenet noch Belgacom (waar EDPnet gebruik van maakt) zouden graag hebben dat dergelijke info op hun site staat. Ik ben volledig met je eens dat dit een fout is van EDPnet die zeker asap moet veranderd worden (redundancy is nu eenmaal belangrijk), maar het zou naief zijn van je om te denken dat elke ROP (Belgacom) of elke node (Telenet) via 2 diverse paden gelinkt is met een knooppunt.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
uiteindelijk is al onze uitleg overbodig.
ik lees (door de TS) :
Wat doet het er nog toe, tis toch te laat... ipv zich op voorhand te informeren, dan had hij het achteraf niet aan zijn grootouders moeten uitleggen
ik lees (door de TS) :
En dan daarna, vraagt hij of er nog bijkomde kosten zijn...Recentelijk heb ik ze laten overschakelen naar een goedkopere shake comfort -> basic.
Wat doet het er nog toe, tis toch te laat... ipv zich op voorhand te informeren, dan had hij het achteraf niet aan zijn grootouders moeten uitleggen
de koe zegt boe
-
- Premium Member
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
Dan kan hij ze misschien beter bij Belgacom laten zitten, zo kan hij gebruik maken van de FONspots.Stroper schreef:('t Is niet omdat jij dan van Wi-Free kan genieten dat je hen daarom op extra kosten moet jagen).
Aangezien TS fan is van Telenet ga ik er dan wel vanuit dat hij thuis reeds internet van Telenet heeft en zo al via Wi-Free kan surfen.
Dan heeft de TS (bijna) overal gratis WiFi.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
jorisx : dan moet hij wel hun login en wachtwoord weten
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
krisken: inderdaad, maar is niet onoverkomelijk hé...
Ik laat me misschien wat lijden door de term grootouders, maar waarschijnlijk gebruiken ze dit toch niet omdat ze geen smartphone of tablet of dergelijke hebben... (maar ik besef ook wel dat er in die categorie mobiele gebruikers zitten, al zal het waarschijnlijk wel een kleine minderheid zijn)
Ik laat me misschien wat lijden door de term grootouders, maar waarschijnlijk gebruiken ze dit toch niet omdat ze geen smartphone of tablet of dergelijke hebben... (maar ik besef ook wel dat er in die categorie mobiele gebruikers zitten, al zal het waarschijnlijk wel een kleine minderheid zijn)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dus er zitten maar maximaal 40 klanten op een ROP ?krisken schreef:Het aantal poorten op een VDSL2 ROP doet er niet aan toe : zelfs als alle poorten bezet zijn en aan 50mbit (hoogste vdsl2 profiel) aan het downloaden zijn, komt men nog altijd niet uit aan 2GBit (maximale capaciteit van een ROP op datum van vandaag).
Ik kan moeilijk geloven dat BGC geen overboeking zou doen.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik vergat een nulletje zitten op multimode fiber. Dus één fiber = 10gbit/sec. En elke rop heeft 2 fibers.
Eén rop heeft 2 vdsl2 modules, elk bestaande uit 48 klanten.
Eén rop heeft 2 vdsl2 modules, elk bestaande uit 48 klanten.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 22 keer
Het is absoluut niet om Wi-Free te doen. Ik heb het van men eigen Fiber XL abo en gebruik het nooit (2GB LTE Proximus).krisken schreef:Waarom juist?tripkip schreef: Ik ben meer aanhanger van Telenet en zie ze liever hiervan gebruik maken
Ze hebben soms wat last met hun Belgacom digibox. Namelijk af en toe een blauw beeld en het is niet van de snelste.
Ik ben persoonlijk vrij tevreden met de nieuwe generatie Telenet digiboxen en dit zou dus zeker een verbetering zijn.
Daarnaast was het in hun huis niet mogelijk de telefoonlijn in de woonkamer (1ste verdiep) te gebruiken als aansluiting voor de b-box omdat de signaalkwaliteit niet voldoende was. Ze hebben in de tijd de b-box dan in de garage (gelijkvloers) geïnstalleerd en een wireless bridge geïnstalleerd om vanuit de garage het IP signaal naar de Belgacom digibox te sturen.
Ze hebben dus wel coax in hun woonkamer, wat de draadloze overdracht overbodig zou maken en daarenboven hun netwerk zou verbeteren omdat de modem/access point zich dan in hun woonkamer zou bevinden en niet in de garage.
Als ik de site van Telenet mag geloven zijn er dus geen activatiekosten/installatiekosten (doe het zelf + online bestellen).
1. Zijn er tegenwoordig nog opzegkosten om weg te gaan bij Belgacom voor een triple play?
2. Is er een activatiekost voor Integan?
Laatst gewijzigd door tripkip 06 feb 2013, 10:17, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Als een Telenet aansluiting, in jouw specifieke geval, zoveel voordelen oplevert ... dan ga je toch niet kijken op een paar euro voor aansluitkosten. Wel?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hoelang zijn ze al klant bij BGC?
Als die blauwe letters zo storend zijn...al contact opgenomen met Belgacom?
Als die blauwe letters zo storend zijn...al contact opgenomen met Belgacom?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 22 keer
Al jaar en dag klant voor telefonie, sinds 5 jaar internet, sinds 2 jaar digitale tv.krisken schreef:Hoelang zijn ze al klant bij BGC?
Als die blauwe letters zo storend zijn...al contact opgenomen met Belgacom?
Overschakeling van comfort pack naar starter pack sinds december.
Het zijn geen blauwe letters, maar af en toe opeens een blauw scherm.
Belgacom (Jezusstraat) stuurde men grootvader terug naar huis met z'n digibox want ze deden geen tests ter plaatse.
Er heeft dan een technieker gebeld en die heeft de digibox van op afstand "goed werkend" verklaard.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Bel 0800 22 800. Een digibox die men vanop afstand goed werkend verklaard bestaat niet echt (k zeg niet dat je liegt, zeg enkel dat het niet kan ).
Aangezien ze al jaren klant zijn voor alles zou ik zeggen dat ze per direct kunnen omschakelen. Echter met die verandering in december 2012 weet ik dit niet zo zeker. Daar ga je zeker wel antwoord van krijgen van anderen hier.
Andere optie : kabel van garage tot woonplaats vervangen? Bestaat de wireless bridge uit een ruckus (http://www.extrasoft.be/jpg/ART0055237.jpg) of uit devolo's (http://forum.astel.be/attachment.php?at ... 1291375717)?
Aangezien ze al jaren klant zijn voor alles zou ik zeggen dat ze per direct kunnen omschakelen. Echter met die verandering in december 2012 weet ik dit niet zo zeker. Daar ga je zeker wel antwoord van krijgen van anderen hier.
Andere optie : kabel van garage tot woonplaats vervangen? Bestaat de wireless bridge uit een ruckus (http://www.extrasoft.be/jpg/ART0055237.jpg) of uit devolo's (http://forum.astel.be/attachment.php?at ... 1291375717)?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
ik kan alleen concluderen dat de signaalkwaliteit bij die mensen te wensen overlaat en hij ze wil helpen met een telenetaansluiting. Als de coax toekomt aan de TV, en je wenst hier de modem te instaleren, dan zal je geen extra zaken nodig hebben. Denk dat je met 50 euro installatie en 50 euro activering niet ver van de kostprijs afzit. Abonement kan iets duurder uitvallen omdat je ook de kabelkosten zal betalen. Maar mogelijk doen ze dat al zonder het te beseffen. Zelf ken ik mensen die al jaren belgacom-tv hebben, maar noch steeds een kabeltuner gebruiken op een 2e TV.
Bij belgacom zal je mogelijk de maand uitbetalen die gestart is tijdens je opzeg. Probeer dit zelf in te plannen.
Bij belgacom zal je mogelijk de maand uitbetalen die gestart is tijdens je opzeg. Probeer dit zelf in te plannen.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als je TN neemt bestel dan via internet : heb je 20 euro korting meteen op install kosten.
(http://telenet.be/3240/nl/thuis/shakes/ ... asic-shake)
Kosten : http://telenet.be/3240/nl/thuis/shakes/ ... ake#kosten
(http://telenet.be/3240/nl/thuis/shakes/ ... asic-shake)
Kosten : http://telenet.be/3240/nl/thuis/shakes/ ... ake#kosten
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 22 keer
Kabel vervangen zou een mooie optie zijn maar dat boor en pleisterwerk zie ik (en zij wss ook) niet zittenkrisken schreef:Bel 0800 22 800. Een digibox die men vanop afstand goed werkend verklaard bestaat niet echt (k zeg niet dat je liegt, zeg enkel dat het niet kan ).
Aangezien ze al jaren klant zijn voor alles zou ik zeggen dat ze per direct kunnen omschakelen. Echter met die verandering in december 2012 weet ik dit niet zo zeker. Daar ga je zeker wel antwoord van krijgen van anderen hier.
Andere optie : kabel van garage tot woonplaats vervangen? Bestaat de wireless bridge uit een ruckus (http://www.extrasoft.be/jpg/ART0055237.jpg) of uit devolo's (http://forum.astel.be/attachment.php?at ... 1291375717)?
Hetis de ruckus.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hmz grote kans dat als je de ruckus vervangt door de devolo je reeds geholpen bent... Mijn persoonlijke ervaring met ruckus is dat het prima werkt binnen eenzelfde kamer of de kamer ernaast, maar meer dan dat is misérie vragen. Ook werken deze toestellen beter horizontaal dan vertikaal (andere verdiepen).
Anyway de kabel ligt al tussen woonplaats en de garage toch? Is er geen mogelijkheid om deze eruit te doen en bvb een UTP kabel door te jagen? Of is deze kabel echt ingemetst?
Anyway de kabel ligt al tussen woonplaats en de garage toch? Is er geen mogelijkheid om deze eruit te doen en bvb een UTP kabel door te jagen? Of is deze kabel echt ingemetst?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Andere mogelijkheid - voor zover dit natuurlijk kan - is om een UTP kabel langs de gevel naar boven te brengen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
Is het niet verplicht om de contractduur op de factuur te vermelden? Ik zou eens helemaal onderaan de factuur kijken om te zien wat daar vermeld staat. Die verandering in december kan er wel voor gezorgd hebben dat je nog 6 maand vasthangt bij Belgacom.krisken schreef:Aangezien ze al jaren klant zijn voor alles zou ik zeggen dat ze per direct kunnen omschakelen. Echter met die verandering in december 2012 weet ik dit niet zo zeker. Daar ga je zeker wel antwoord van krijgen van anderen hier.
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste tripkip,
U neemt best even contact op met onze klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800 voor meer informatie betreffende de contractduur. De medewerkers van onze klantendienst bezorgen u graag de nodige informatie.
Met vriendelijke groeten,
Eva
U neemt best even contact op met onze klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800 voor meer informatie betreffende de contractduur. De medewerkers van onze klantendienst bezorgen u graag de nodige informatie.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
kan nu zijn dat ik verkeerd ben é, maar heb zo den indruk dat de service ook niet meer dat is bij belgacom.
Vroeger zouw eva gezegd hebben stuur me je klantennr via pm en we kijken of we geen oplossing kunnen vinden.
Vroeger zouw eva gezegd hebben stuur me je klantennr via pm en we kijken of we geen oplossing kunnen vinden.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- vuurvos
- Erelid
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Nog steeds niet correct krisken. Er zijn inderdaad 2 multimode fibers maar de één is de actieve en de andere de backup. Multimode betekent dat er over één fiber ontvangen en verzenden mogelijk is. Echter, de snelheid is niet 10 Gbit/s maar 1 Gbit/s. Dit per module van 48 klanten. In een ROP kunnen maximaal 2 modules zitten.krisken schreef:Ik vergat een nulletje zitten op multimode fiber. Dus één fiber = 10gbit/sec. En elke rop heeft 2 fibers.
Eén rop heeft 2 vdsl2 modules, elk bestaande uit 48 klanten.
Concreet: 1 Gbit/s delen door 48 klanten = 21 Mbit/s. Er gebeurt dus inderdaad overboeking. Wél is het zo dat men begonnen is met nieuwe controller kaarten in de host en in de ROP met een snelheid van 2,5 Gbit/s. Dan komen we dus uit op 53,3 Mbit/s per klant. Op dat moment is er geen sprake meer van overboeking bij de huidige max. snelheden van 50/6. Maar met zowel DLM als met DSM gaan de snelheden in de toekomst wel stijgen naar 60, 70, wie weet ?
-
- Pro Member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
het is iemand die weggaat bij Belgacom, dus kan ik ergens begrijpen dat ze naar de klantendienst verwijst.proximusboyke schreef:kan nu zijn dat ik verkeerd ben é, maar heb zo den indruk dat de service ook niet meer dat is bij belgacom.
Vroeger zouw eva gezegd hebben stuur me je klantennr via pm en we kijken of we geen oplossing kunnen vinden.