TVV met clone+ ?

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Even de huidige situatie voorstellen

Rebox Re 90000 dual tuner........Basic+ €20,90
philips ds7141 (tvv zelf).............Extra kaart €2.5

Nu zou ik er nog een canaal digitaal kaartje bij krijgen hoe krijg ik het voor elkaar dat ik naar alles van tvv en cd kan kijken?
(En geen discussie hoe ik aan cd kom aub...[iemand die in nl studeert] )

Clone+ kan met 2 tegelijk werken zo te zien dus zo zou ik "mijn probleem" kunnen oplossen?

http://www.satshop.tv/Clone-Set-met-2-Client-kaarten
+
http://www.satshop.tv/Clone-Twin-Slot-Interface_4

Iemand ervaring met clone+ het is intussen al even op de markt dus werkt het nog wel na al die aanpassingen van de m7 groep?
Want een 3de tvv kaart bijkopen kost namelijk even veel en je hebt maar een paar zenders.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Waarom geen 3 linux ontvangers in een 1 netwerk ? kost je iets meer, maar dan heb je tenminste controle over je shares.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Ik heb verschillende maanden een Clone+ systeem gebruikt. De ene kaart zat in een TVV-CI-module in een Panasonic TV. Deze was de reden van de aanschaf. De andere zat in een Xtrend met softcam.
Op de TV was het zappen trager. Op de Xtrend was er geen groot verschil merkbaar.

Ik moest wel een softwareupdate doen (flashen) bij de indienstname. De firmwareversie van de fabriek was te oud. Die werkte niet met TVV.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Geen idee of dit in de phillips werkt zo'n client kaartje . In de nieuwste TVV ontvangers is dit alvast onmogelijk . Best ga je voor linux ontvangers , de 2 kaarten in 1 toestel en dan een interne share met cccam of oscam opzetten .
Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

MarkDM schreef:Ik heb verschillende maanden een Clone+ systeem gebruikt. De ene kaart zat in een TVV-CI-module in een Panasonic TV. Deze was de reden van de aanschaf. De andere zat in een Xtrend met softcam.
Op de TV was het zappen trager. Op de Xtrend was er geen groot verschil merkbaar.

Ik moest wel een softwareupdate doen (flashen) bij de indienstname. De firmwareversie van de fabriek was te oud. Die werkte niet met TVV.
MarkDM heb je het over volgend systeem? Dit is namelijk wat ik zou willen kopen?
Dus tvv kaart in de clone+ en de 2 client cards in de tv en de ontvanger? (waarom zat er in de xtred dan nog een softcam als je clone+ had?)
Afbeelding

Waarom geen 3 linux ontvangers in een 1 netwerk ? kost je iets meer, maar dan heb je tenminste controle over je shares.
Njah kost iets meer....ik heb er wel geen 500 euro voor over hoor.
Gewoon gestart met een rebox + de gratis philips van tvv....als ik het moet overdoen ja linux.

Kan je geen alternatieve firmware op de rebox zetten dat het een linux wordt?
Geen idee of dit in de phillips werkt zo'n client kaartje . In de nieuwste TVV ontvangers is dit alvast onmogelijk . Best ga je voor linux ontvangers , de 2 kaarten in 1 toestel en dan een interne share met cccam of oscam opzetten .
Het is nog een iets oudere versie dus ik vermoed dat het wel nog zou werken. /// waar vind je zo een o/cccam handleiding want op sat4all zie je door het bos de bomen niet meer...
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Als je cccam in een linux decoder wil instaleren , hangt dit beetje af van welke software je draait natuurlijk . Bij sommige staat het gewoon tussen de plugin lijst , bij andere moet je dit via een ipkg instal doen .
Afbeelding
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Voor de Xtrend (Linux-box) heb ik geen CI-module gekocht. Daarvoor dient dus de softcam en de ingebouwde kaartlezer.

@q-tec: heb je al getest of een CanaalDigitaal-kaartje werkt in je twee ontvangers met TV-Vlaanderen en TVV-CI-module ? Dat is al een eerste vereiste.

Ik heb zelf mijn Clone+ uit dienst genomen: de Panasonic-TV werkt blijkbaar niet goed op de nieuwste transponders van Astra 3 . Beeldfoutjes. TV geeft nochtans aan dat signaalnivo en kwaliteit goed zijn. Op de Xtrend werkt alles goed met dezelfde schotel en LNB.
We hebben dus een Xtrend bijgekocht en doen nu cardsharing via ethernetkabel.
Laatst gewijzigd door MarkDM 05 feb 2013, 09:01, in totaal 1 gewijzigd.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Wij kijkebn al 5 jaar zo , vu ulltimo e sab als cccamd share , werkt prima op 1 tvv kaart , zonder die dure spulen als clone+ . box . niet uw geld aan uitgeven !!!!! .
Afbeelding
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Wij hebben de eerste versie van de SmartWi, http://www.smartwi.net/
Die gebruiken we al enkele jaren zonder noemenswaardige problemen...
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Die oplossingen werken op andere ontvangers , steek dat niet in een nieuwe M7 801 HD ontvanger , want je bent eraan voor de moeite . Een linux box kopen , of een sab met home share is veel goedkoper .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”