fast dormancy

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
glenner05
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Weet er toevallig iemand of het mobistar mobiele netwerk de technologie fast dormancy ondersteund? Het wordt namelijk op sommige forums als xda aangeraden om fast dormancy op je toestel (samsung galaxy note 2 in mijn geval) uit te schakelen indien je provider ditniet oondersteund. Het zou een negatieve impact op je batterij duur hebben. Aan de andere kant, indien je provider het wel ondersteunt mag je het juist niet uitschakelen... ik vind echter nergens een sluitend antwoord of mobistar fast dormancy ondersteund of niet, zelfs google laat mij in de steek ;-)
Fast dormancy is blijkbaar een technologie die ervoor zorgt dat je dataconnectie sneller inactief wordt indien er geen gegevens meer dienen verstuurd of ontvangen te worden, dit om je batterij en je provider te ontlasten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Interesting... maar tevens dezelfde vraag: wie weet hoe het zit met de BE providers?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
glenner05
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik wil er ook ff bij vermelden dat fast dormancy uitschakelen niet zomaar ergens een optie is bij je instellingen. Het vereist roottoegang en een hack dmv een app, dus doe dit alleen als je weet wat je doet. Ik ga voor de test fast dormancy uitschakelen en kijken of mijn batterij het beter of slechter doet morgen...ik laat het resultaat morgen weten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Weet niet of nog relevant...
Maar via Telenet (op M* netwerk), heb ik gezien dat Fast Dormancy weldegelijk aanstaat...

(met SGS1/2/3 of Note, kun je *#0011# typen. En dan naar RRC State kijken. DCH= data wordt verbruikt. Als hij meteen na geen dataverbruik naar IDLE springt, heb je wedegelijk FD. Heb je daartussen nog een paar stappen, betekent het dat FD niet werkt)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”