nummeroverdracht Mobistar naar Proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hey

vorige week woensdag (23 januari 2013) heb ik een Proximus SIM-kaart aangevraagd op de website van Proximus, in combinatie met het Smart 20 abo en nummeroverdracht van Mobistar naar Proximus. Aangezien ik bij Mobistar geen abo had maar een prepaid formule (Internet On Mobile) zou dit dus geen extra kosten met zich teweeg mogen brengen en ben ik dus "free to go".

Vandaag is dus mijn Proximus SIM-kaart aangekomen, 6 dagen na mijn bestelling. Wanneer starten ze bij Mobistar/Proximus eindelijk eens met mijn nummeroverdracht? Mijn Mobistar SIM is nog altijd actief en de nieuwe Proximus SIM kan geen netwerk tot stand brengen.

iemand een idee wat ik kan doen? naar Proximus bellen heeft niet veel zin... ik moet mijn Proximus nummer invoeren (volgens zo'n geautomatiseerd proces met ingesproken stem) maar blijkbaar is de nummeroverdracht nog steeds niet geslaagd, want als ik tijdens het telefoongesprek mijn nummer invoer dat moet dienen voor mijn Proximus SIM krijg ik van de stem te horen "Sorry wij kunnen u helaas niet verder helpen" (of iets in dien aard)

hoelang duurt een nummeroverdracht van Mobistar naar Proximus gewoonlijk, en is mijn Smart 20 abo nu al actief/krijg ik de verloren dagen vanaf dat mijn abo in gaat terug?

Mvg
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

wanneer is de koerier langs geweest ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Ik heb de dag erna (24e) een nummer overdracht gevraagd naar een GC abo, tem vandaag nog niets ontvangen van Sim :s Maandag toch maar eens bellen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

volgens mij is er iets verkeerd gegaan, want bij overstap naar proximus abo komt er altijd een koerier langs met een pakket simkaart en brief die je moet ondertekenen zei nemen dan foto van je pas en 1x per week faxen ze alles door naar proximus
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

OK, thanks, dat wist ik niet dat dat de procedure was. Best dan een keer bellen inderdaad. Of heeft het zin naar een Belgacom center te gaan in de plaats?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

in een winkel gaat altijd sneller !
Als je persé wil gebruik maken van webdeal raad ik de mensen altijd aan ga smorgens naar de winkel en stap bvb in uw geval van mobistar naar proximus pay en go
Waneer je pay en go bent vraag je online uw abonnement aan.
Om 2 - 3 uur snachts schakelen ze dan over na ar een abonnement. Er zal u dan na enkele dagen iemand opbellen van koerierdienst om een afspraak te maken maar ondertussen kan je wel al genieten van je abonnement.
Dus werkt veel vlugger
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik probeer ook over te stappen van Mobistar naar Proximus met nummeroverdracht.
De nummeroverdracht tijdens het online bestellen is mislukt (heb wel de simkaart thuis ontvangen van generation connect), ben vandaag langs de winkel gegaan en daar hebben ze mijn simkaartnummer manueel overgezet naar een pay&go zodat ik daarna simpel via de 6000 klantendienst kan switchen naar Generation Connect.
Maar mijn verbinding met Mobistar blijft maar online en mijn bezoek aan de Belgacomwinkel is al een tijdje geleden (zou maar 2u in beslag nemen)

Simkaart bij Mobistar bestaat uit 13 cijfers + 1 letter en daarna terug 2 cijfers
Voorbeeld:
7533108326194B13

Voor mijn nummeroverdracht heb ik de eerste 13 cijfers opgegeven van mijn simkaart (zonder de letter en laatste 2 cijfers). Ik vermoed dat ik hier ergens de fout ben ingegaan?

Alvast bedankt voor de hulp!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”