iemand heeft telefoonkabel naar mijn appartement losgemaakt.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
kendeman
Starter Plus
Starter Plus

Vorige maand al mijn diensten afgesloten op aanvraag van een andere provider zonder mijn toestemming.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=101&t=36392

Nu vandaag zouden mijn heraansluiting actief worden maar vdsl lampje op de bbox modem blijft knipperen. Ik had gisteren gezien dat ene andere appartementbewoner aan de telefoonansluitingen in de berging had geprutst. Het dekplaatje is verwijdert en ik zie net dat mijn draad, volledig los hangt.
Zou het kunnen dat een andere provider mijn aansluiting heeft losgemaakt en die van een ander appartement heeft aangesloten en zo dus mijn vaste lijn had overgenomen vorige maand?

Mijn kabel bevat wit, blauw, paars en groen. De kabels van de andere appartementen hebben enkel blauw en wit. Probleem is dat ik niet weet wie zijn kabel ik moet losmaken om die van mij op aan te sluiten. Zou men mij bij de technishe dienst de kleurtjes kunnen melden van het paar waarop ik moet aansluiten?

Mvg.
kendeman
Starter Plus
Starter Plus

De Belgacom technieker die me vanmiddag opbelde om de overschakeling te doen had geen bevel om binnen te komen om te kijken of ik op het juiste paar zat.
Hij zei wel dat ik op het 2de paar zou moeten aangesloten zitten, dus dan zou het paar 2 of 5 kunnen zijn dacht ik net.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wat bedoel je nu met die laatste zin?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kendeman
Starter Plus
Starter Plus

Het is net zoals op deze foto. http://www.weethet.be/Belgacom_soorten_ ... invoer.jpg

Als de technieker zei dat ik het 2de paar van de 6 heb, dan zou het ofwel het 2de van links of van rechts (5 van links) zijn?
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Afbeelding

Dat ZOU paar 2 moeten zijn als alles juist is aangesloten. Wit blauw hierop aansluiten en ne keer proberen he.
Paar 2 is afhankelijk van het type kabel oranje, wit of grijs wit.
kendeman
Starter Plus
Starter Plus

Oke thanks ik ga straks een proberen. Had reed naar de technishe dienst gebelt maar men kon mij niet vertellen welk paar het was, zag enkel dat de lijn geen verbinding met de modem kon maken.

Afspraak met technieker maandag dus. Hopelijk werkt het alsnog straks zodat ik de afspraak kan annuleren :)

Had trouwens zelf fotos gemaakt, de kabel linksboven met wit, blauw, groen, paars is de mijne.
http://i46.tinypic.com/2cnxjrt.jpg
http://i45.tinypic.com/6swi6v.jpg

Mvg
EDIT:
Verdorie er heeft vandaag weer iemand liggen prutsen. Ik ga gewoon wachten tot ik de dader betrap haha, Zeker en vast de Armeen hiernaast :(

EDIT:
Ik heb net een nieuwe foto genomen. http://i46.tinypic.com/350p0jt.jpg

Op de oudere zag ik net dat op het 2de paar van linkt te tellen niets was aangesloten, dus ik dacht ik ga ff proberen.. . Zie ik dat die losse Zwart/witte draad er plots opzit.

Modem is aan het heropstarten fingers crossed. Zou 30 minuten duren volgens de installatiegids. Zoniet probeer het paar waarop de zwart/witte draad gisteren was aangesloten.

EDIT: vdsl lampje brand continu en @ symbool ook ^^ Het is dus het 2de paar van links inderdaad bedankt.

Nu de dader nog betrappen die me een maand zonder internet en tv heeft gezet :twisted:
Laatst gewijzigd door TiTanium 01 feb 2013, 21:20, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltjes samengevoegd. Graag volgende keer via de knop "WIJZIG" de nodige zaken bijvullen aub. (indien u post de laatste is)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

hopelijk heb je geen andere internetklant mee gehad :)

Telefonie = EDPnet + OVH
kendeman
Starter Plus
Starter Plus

Hoe bedoel je? :D Heb maar 1 kabel losgemaakt en daarop de mijne aangesloten. Aande andere zal een van de vreemdelingen hier in het gebouw wel prutsen lol

Ik ga telkens ik een deur hoor een minuut later in de berging op controle hehe Als ik het allemaal begrijp kan hij dus mijn kabel in het slechtste geval opnieuw afsluiten en de lijn door zijn provider laten overnemen?
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Neen, want hij heeft ook een login en wachtwoord nodig...

Telefonie = EDPnet + OVH
kendeman
Starter Plus
Starter Plus

Ze hebben mijn lijn in ieder geval laten overnemen door ene andere provider zonder mijn toestemming of login/pw.
Zelfs geen bevestiginsbrief van Belgacom ontvangen, op de dag zelf van afsluiting een brief maar dan was het al te laat.
Mijn internet/tv werkten ook tot de dag voor de effectieve afsluiting (3 jan), toen was mijn kabel dus nog correct aangesloten.

Pas een kleine 30 dagen (eergisteren) later zie ik plots dat het dekplaatje van het kastje aan de invoerkabel is verwijdert. Waarschijnlijk werkten hun diensten niet meer door de overschakeling van mijn lijn naar belgacom deze voormiddag.

Op 2 dagen tijd was de zwart/witte kabel van paar 6 naar 2 verplaatst. Die van mij hing toen al los.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik zou het recht niet in eigen handen nemen, daar komen vodden van.
Best een Belgacom technieker laten komen, die moet het dan maar uitzoeken, welke lijn tot welk appartement behoort.

Het is ook niet normaal dat iedereen zomaar aan die Belgacom intro kan, en draadjes kan wisselen.
Gelukkig heb je geen actieve telefoon op jouw lijn, want het risico zou kunnen zijn dat iemand anders op jouw lijn uitbelt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 17 keer

kendeman schreef:Verdorie er heeft vandaag weer iemand liggen prutsen. Ik ga gewoon wachten tot ik de dader betrap haha, Zeker en vast de Armeen hiernaast :(
Sure... Blame the foreigner... Ik zou persoonlijk wachten met vinger wijzen tot ik de ploert te pakken had...:cool:

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt ;)
Benbits
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 24 keer

Gelieve naar belgacom te bellen (080022700) en te vragen voor een renovatie van de invoerdoos, deze zullen ze vervangen door een metalen doos met veiligheidsslot. of af tespreken met een technieler als deze langskom. (leg ook uw situatie uit)
als dit een gemeenschappelijke ruimte is waar iedereen toegang heeft dan plaatsen we zo'n metalen doos .

b.
Laatst gewijzigd door Benbits 02 feb 2013, 11:17, in totaal 1 gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Is dit wel het goede nummer 0800 22 500 is toch de helpdesk voor business-klanten of ben ik verkeerd.
Benbits
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 24 keer

just : 080022700 administratie / 080022800 technische dienst voor particuliere
kendeman
Starter Plus
Starter Plus

De klantendienst heeft gisteren nog een afspraak gemaakt om een technieker langs te sturen. Die invoerdoos hangt in de gemeenschappelijke gas- en electriciteitsmeterberging, waardoor mensen met een doe-het-zelf installatie er steeds aan prutsen.

Ik zal het maandag aan hem uitleggen, ik neem wel de namiddag verlof om te checken of alles nog werkt. De nieuwe invoerdoos met slot is niet voor mijn rekening?
Omdat het binnen de 14 dagen na aansluiting is, zou het gratis zijn zei de klantendienst iirc.

Mvg
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Benbits schreef:just : 080022700 administratie / 080022800 technische dienst voor particuliere
0800 22 700 was de vroegere 'storingen''
0800 22 800 de klantendienst

Is nu allemaal 0800 22 800, ook voor technische problemen!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”